در این مقاله قصد بررسی هزینه تولید محتوا را داریم. بدین منظور باید بدانیم اساسا تولید محتوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ علاوه بر این در ادامه بررسی خواهیم کرد که تولید محتوای موفق چه مشخصاتی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با حوزه تولید محتوا با ما همراه باشید.

بهتر است برای اینکه وارد مبحث تولید محتوا شویم، اول از خود شما بپرسیم با شنیدن عبارت تولید محتوا یاد چه چیزی می‌افتید؟ بله، یک لحظه چشمان خود را ببنید و تصور کنید زمانی که از تولید محتوا حرف می‌زنیم، چه مفهوم مشابهی در ذهن شما جوانه می‌زند؟ خیلی از شماها ممکن است پاسخ دهید یاد مقاله می‌افتید. برخی دیگر ممکن است یاد انشاء نوشتن بیفتند. همه این‌ها می‌تواند درست باشد و البته بسیار نزدیک به مفهوم تولید محتوا، اما تولید محتوا دارای تفاوت‌هایی با موارد ذکر شده دارد که در ادامه این تفاوت‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد. تولید محتوا به کاری گفته می‌شود که در اثر انجام آن یک محتوا تولید می‌شود. این محتوا می‌تواند یک مقاله که دارای متن مشخصی است، باشد و یا اینکه می‌تواند یک متن همراه با تصاویر باشد و یا تصاویری باشد که یک داستان را به صورت مجموعه‌ای از تصاویر روایت می‌کند. علاوه بر این، محتوا می‌تواند به صورت یک ویدئو یا کلیپ نیز باشد. به همین دلیل در یک تعریف کلی‌تر و جامع‌تر می‌توان گفت تولید محتوا به تولید یا انتشار هر مطلبی که البته قابل انتشار باشد، گفته می‌شود. بنابراین تولید محتوا در مدل‌های مختلفی می‌تواند انجام شود مانند:

  • متنی
  • صوتی
  • تصویری
  • ویدئویی

تولید محتوا یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد. علاوه بر این آشنایی با نرم افزارهای مجموعه آفیس مانند ورد نیز از ضروریات این کار است. در کنار این پیش زمینه‌ها، آشنایی با علائم نگارشی و استفاده از آن‌ها نیز بسیار مهم است. همچنین باید بدانید تولید محتوا به زبان‌های مختلفی قابل انجام و ارائه است. در واقع اگر متوجه مفهوم تولید محتوا شده باشید، باید بدانید این کار در تمامی زبان‌ها قابل انجام است. همچنین باید بدانید این کار در هر حوزه‌ای که تصور آن را می‌کنید، قابل انجام است. از حوزه‌های تخصصی مانند خرید و فروش انواع کالاها و خدمات گرفته تا تولید محتوا در انواع شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و …

 

 

 

آیا کیفیت کار در هزینه تولید محتوا تاثیر دارد؟

در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا هزینه تولید محتوا در کیفیت محتوا تاثیر دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید دید چه مولفه‌هایی در کیفیت محتوا تاثیرگذار است؟ برای تولید محتوا باید مولفه‌های مختلفی را در نظر بگیرد البته این کار را شما انجام نمی‌دهید بلکه کارشناس تولید محتوا انجام می‌دهد. کارشناس تولید محتوا فردی است که با مهارت و دانش و البته دقت به تولید محتوا می‌پردازد. همچنین هر چقدر تجربه کارشناس در تولید محتوا بیشتر باشد، نتیجه کار بهتر خواهد بود. اما منظور از مهارت و دانش در زمینه تولید محتوا چیست؟ برای تولید محتوا، ابتدا باید موضوع مورد نظر مشخص شود. پس از آن هدفی که از تولید محتوا مد نظر است نیز باید به کارشناس تولید محتوا اعلام شود. در واقع کارشناس تولید محتوا باید بداند برای چه و چرا باید به تولید محتوا بپردازد؟ پس از مشخص شدن وضعیت این دو گزینه، قسمت بعدی مهارتی است کا به کارشناس مربوط می‌شود و در رابطه با مسائلی است که حتما باید در تولید محتوا آن‌ها را در نظر داشته باشد:

  • در نظر گرفتن پیکره بندی مناسب برای محتوا: برای این منظور باید برای تولید محتوا متنی حتما متن شما از یک بدنه مناسب به همراه مقدمه، نتیجه‌گیری، جمع‌بندی و خلاصه محتوا استفاده کنید. در این صورت محتوای شما برای مخاطب جذاب‌تر خواهد بود و  از  نظر وی منسجم‌تر دیده خواهد شد. همچنین حسن وجود پاراگراف جمع‌بندی در محتوا متنی این است که به مخاطب در تصمیم گیری کمک خواهد کرد و به نوعی گل مقاله یا محتوا خواهد بود که بسیار هم به درد بخور خواهد بود!
  • استفاده به جا و مناسب از علائم نگارشی در محتوا: برای این که تفاوت استفاده از علائم نگارشی را در تولید محتوا بدانید، کافی است دو محتوا متنی با موضوع یکسان را که یکی دارای علائم نگارشی درست است و دیگری فاقد علائم نگارشی مناسب است، بخوانید و با هم مقایسه کنید. قطعا به تفاوت این دو پی خواهید برد! همچنین از داشتن غلط املایی نیز پرهیز کنید. برای این کار بهترین گزینه به کارشناس تولید محتوا، استفاده از برنامه گوگل داکس است.
  • رعایت قوانین سئو: منظور از قوانین سئو، بهینه سازی مطالب سایت و یا مطالب تهیه شده در زمینه تولید محتوا است که به رتبه بندی بهتر مطلب در گوگل کمک زیادی خواهد کرد. رعایت این قوانین باعث می‌شود که هنگامی که کاربر در اینترنت به جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر می‌پردازد، به مطالبی که بیشتر با قوانین سئو منطبق باشند، دسترسی پیدا کند. بنابراین این مورد در موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • به کار بردن خلاقیت و طنز در متن: در صورتی که یک کارشناس تولید محتوا، تمام مولفه‌های ذکر شده را رعایت کند، اگر از خلاقیت در محتوای خود استفاده کند باعث جذب بیشتر مخاطب خواهد شد زیرا ذهن به داشتن تجربه‌های جدید تمایل زیادی نشان می‌دهد و از این نوع تجربه‌ها لذت بیشتری خواهد برد و به نوعی بهتر در ذهن ثبت خواهد شد. همچنین اگر یک کارشناس تولید محتوا از طنز به عنوان چاشنی تولید محتوا استفاده کند، محتوا نیز بیشتر در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.
  • موارد ذکر شده به عنوان اصلی‌ترین مولفه‌های تولید محتوا است. گرچه مولفه‌های دیگری همچون صادق بودن، بی‌غرض بودن، جانبداری نکردن و … نیز وجود دارد و البته اهمیت دارد اما ما در این بخش به بیان مهم‌ترین مولفه‌ها اکتفا کردیم. تمامی موارد ذکر شده که به کار کارشناس تولید محتوا بستگی دارد، باعث افزایش کیفیت کار خواهد شد اما در هزینه تولید محتوا بی‌تاثیر است. البته هزینه تولید محتواهای سفارشی و دارای شرایط خاص گاهی نسبت به محتواهای عادی متفاوت خواهد بود.

 

 

 

هزینه تولید محتوا در کجا برآورد می‌شود؟

در این قسمت می‌خواهیم بدانیم هزینه تولید محتوا در کجا برآورد می‌شود؟ بدین منظور باید بدانیم تولید محتوا در کجا صورت می‌گیرد؟ این کار در شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا فروش تولید محتوا صورت می‌گیرد. در این شرکت‌ها تعداد زیادی از نویسندگان، محتوانویس‌ها، کارشناسان تولید محتوا به فعالیت مشغول هستند. هر کدام با توجه به مهارت خود در یک یا چند زمینه تخصصی مشغول به کار هستند و مطابق با سفارش شما به تولید محتوا مشغول هستند. معمولا برای انجام هر سفارش در ابتدا زمان تحویل سفارش به همراه دستمزد سفارش مشخص خواهد شد و کارشناس تولید محتوا در صورت تمایل اقدام به پذیرش سفارش می‌کند. اسامی تمامی این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ به راحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است. برای این کار کافی است عبارت “شرکت‌های تولید کننده محتوا” را در اینترنت جستجو کنید. با ورود به سایت این شرکت‌ها از تمامی خدماتی که در این شرکت‌ها انجام می‌شود، می‌توانید مطلع شوید. همچنین تعرفه‌های انواع خدمات و تولید محتوا در انواع سبک‌ها نیز در این سایت‌ها قابل مشاهده است.

 

 

 

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود؟

در قسمت انتهایی می‌خواهیم بدانیم هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود؟ برای این کار سراغ بررسی سایت‌های مختلف تولید کننده محتوا و یا فروش تولید محتوا رفتیم و یک شرکت را به عنوان نمونه انتخاب کردیم. برای مثال پس از ورود به سایت شرکت رایا مارکتینگ، می‌توانید انواع خدماتی که در این شرکت در زمینه تولید محتوا ارائه می‌شود را مشاهده کنید. انواع این خدمات عبارت است از:

  • تولید محتوا متنی
  • دیتا انتری یا ورود اطلاعات
  • تولید محتوا تصویری
  • طراحی موشن گرافیک
  • تولید محتوا صوتی یا پادکست

همچنین در نوار ابزار این شرکت قسمتی به نام لیست هزینه و زمان وجود دارد. برای مثال سراغ هزینه تولید محتوا متنی می‌رویم. پس از ورود به این قسمت جدولی مطابق با عکس زیر مشاهده خواهید کرد که باید زمینه تخصصی تولید محتوا و نوع محتوا به همراه زبان محتوا را انتخاب کنید. مهم‌ترین مطلب انتخاب تعداد کلمات است. زیرا هزینه تولید محتوا بر اساس تعداد کلمات محاسبه می‌شود.

 

همچنین بهتر است بخوانید : همه چیز درباره فروش تولید محتوا

 

علاوه بر این کافی است در وب‌سایت شرکت مورد نظر ثبت نام نموده و سفارش تولید محتوا خود را ثبت نمایید تا در کمتر از پنج دقیقه مشاوره دریافت نمایید و به شما اعلام هزینه خواهد شد تا در صورت تمایل به ثبت سفارش بپردازید. همچنین به طور کلی در این سایت هزینه تولید محتوا تالیف و ترجمه با ذکر تعداد کلمات و سایر نکات و همچنین نظارت ویراستار سئو در جدولی جداگانه درج شده است که در ادامه برای مثال این جدول را از شرکت رایا مارکتینگ انتخاب کرده و برای شما عزیزان نمایش می‌دهیم. همانطور که متوجه شدید این میزان کاملا نسبی است و به تعداد کلمات و نوع محتوای درخواستی شما بستگی دارد. برای این کار حتما وارد سایت شرکت مربوطه شوید و پس از وارد کردن اطلاعات سفارش مورد نظر شما، هزینه تولید محتوا توسط کارشناسان محاسبه و به مشا اعلام شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که قیمت‌هایی که توسط هر سایت ارائه می‌شود، ممکن است متفاوت باشد زیرا کیفیت خدماتی که در هر سایت ارائه می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. برای این کار می‌توانید نمونه کارهای موجود در هر سایت را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.