مقالات آموزشی

تمام نکاتی که در خصوص فروش تولید محتوا باید بدانیم

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم درباره فروش تولید محتوا صحبت کنیم. بدین منظور باید بدانیم تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ و یا اینکه تولید محتوا با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ در ادامه در مورد مواردی همچون کارشناس تولید محتوا، شرکت‌های انجام دهنده تولید محتوا و … صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.
امروزه هیچ‌کسی نیست که قصد راه اندازی کسب و کاری را داشته باشد و یا حتی کسب و کاری را راه انداخته باشد و اسم تولید محتوا به گوشش نخورده باشد! در واقع هر کارفرمایی اگر بخواهد به منظور معرفی کسب و کار خود از روش‌های نوین و یا جدید تبلیغ و بازاریابی استفاده کند، حتما به تولید محتوا احتیاج خواهد داشت. تولید محتوا به هر چیزی که قابل انتشار باشد و هدفی پشت سر آن باشد گفته می‌شود. بنابراین، تولید محتوا کار بسیار گسترده و وسیعی است که نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد و درست به همین دلیل است که شاید هر کسی از عهده تولید محتوا برنیاید.

اگر بخواهیم به مثال واضحی در مورد تولید محتوا اشاره کنیم، باید گفت حتما همه شما هنگامی که قصد خریداری محصول یا کالایی را در اینترنت دارید، وارد وب‌سایت مورد نظر شده و پس از خواندن اطلاعاتی در مورد محصول، نسبت به خرید آن اقدام می‌کنید. این کار بدون اینکه نیاز باشد شما کار خاصی انجام دهید، اتفاق می‌افتد و شما فقط باید به وب‌سایت مورد نظر وارد شوید و بر روی اطلاعات محصول مورد نظر کلیک کنید. در واقع باید گفت همه چیزهایی که شما در بستر اینترنت به عنوان یک کاربر مطالعه می‌کنید یا می‌بینید یا می‌شنوید، به عنوان تولید محتوا در نظر گرفته می‌شود. محتوایی که در وب‌سایت فروش کالا و محصولات مختلف می‌خوانید، در واقع به عنوان راه ارتباطی شما با صاحب کسب و کار مورد نظر است. به عبارتی دیگر، محتوا پل ارتباطی شما و صاحب یک کسب و کار است. هر چقدر این محتوا جذاب‌تر و اصولی‌تر تالیف و تدوین شده باشد، نتیجه آن موثرتر خواهد بود! اینکه تولید محتوا را چه کسی انجام می‌دهد و چگونه باید انجام دهد؟ بحثی است که در قسمت‌های بعدی تحت عنوان “کارشناس تولید محتوا کیست و چه می‌کند؟” مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

فروش تولید محتوا چه هدفی دارد؟

در این قسمت به بررسی اهدافی که پشت سر تولید محتوا است، خواهیم پرداخت. تولید محتوا اهداف مختلفی می‌تواند داشته باشد، اما مهم‌ترین آن عبارت است از:

  • بازاریابی
  • علمی و آموزشی
  • فرهنگی

منظور از اهداف بازاریابی، اهدافی است که به نفع منافع یک سازمان و یا یک شرکت و به طور کلی افزایش سود یک کسب و کار منجر شود. برای مثال، تولید محتوا در وب‌سایت دیجی کالا قطعا با اهداف علمی، آموزشی و فرهنگی انجام نمی‌شود. در واقع در این وب‌سایت و سایت‌های مشابه، هنگامی که محتوایی را در مورد ویژگی‌های یک محصول می‌خوانید، هدف این نیست که اطلاعات شما در زمینه کارکرد آن محصول خاص افزایش پیدا کند، بلکه هدف این است تا شما به طور دقیق با مشخصات محصول مورد نظر شوید و بتوانید در مورد اینکه آن محصول، قادر به رفع نیاز شما هست یا خیر، بتوانید تصمیم درست را بگیرید که در نهایت این امر منجر به افزایش فروش و سود کسب و کار مربوطه منجر خواهد شد. این مورد از جمله اهدافی بود که در راستای اهداف بازاریابی است. حال کلاسی را در نظر بگیرید که استاد برای کمک به درک بیشتر دانش آموزان از مطلبی، یک جزوه مخصوص در این زمینه که البته از لحاظ ریالی هزینه‌بر نیست، را منتشر می‌کند و در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد که هدف از این کار قطعا، افزایش بار علمی و آموزشی دانش آموزان است. در وضعیت دیگری در نظر بگیرید هنگامی که تولد پیامبر اسلام (ص) است، مسجد محله در حال برگزاری مراسم شادی و ولادت است در این بین به پخش کردن کاغذهای کوچکی در بین مردم می‌پردازد که به فرهنگ سازی در مورد مطلب خاصی اشاره دارد، این بار نیز تولید محتوا با هدف فرهنگ‌سازی و یا فرهنگی صورت گرفته است. بنابراین همانطور که متوجه شدید، تولید محتوا اهداف مختلفی را به دنبال دارد که می‌تواند یکی از موارد بالا باشد و یا اینکه ترکیبی از اهداف بالا باشد. همچنین می‌توان گفت تولید محتوا در تمام زمینه‌ها کاربرد دارد مانند:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • شبکه‌های اجتماعی
  • وب‌سایت‌های خرید و فروش محصولات مختلف
  • سایت‌های معتبر در زمینه تبلیغات

 

فروش تولید محتوای کاربر پسند

پس از اینکه با معنای تولید محتوا و اهدافی که در پشت آن می‌تواند باشد، آشنا شدیم، در این قسمت به سراغ فروش تولید محتوای کاربر پسند خواهیم رفت. همانطور که متوجه شدید، تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی قابل اجرا است. یکی از زمینه‌هایی که حتما نیاز به تولید محتوای جذاب و البته کاربر پسند دارد، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است. اینستاگرام در حال حاضر کاربران زیادی از سراسر دنیا را دور خود جمع کرده است. بنابراین نقش بسیار مهم و البته پر رنگی در دنیای تبلیغات و بازاریابی دارد. حتما شما هم متوجه این مسئله شده‌اید که گاهی دو نفر در اینستاگرام در حال منتشر کردن یک نوع محتوا در مورد یک موضوع هستند اما یکی از این دو بیشتر به دل می‌نشیند و شما را جذب می‌کند، اما واقعا علت چیست؟ یکی از شما ممکن است در پاسخ بگوید که صادقانه‌تر نوشته شدن، یکی دیگر نیز ممکن است در پاسخ بگوید روان‌تر نوشتن، یکی دیگر بگوید خلاقانه‌تر نوشتن و خلاصه اینکه هر کسی ممکن است دلیل متفاوتی نسبت به دیگری ارائه دهد. همه این‌ها دلایلی است که به کاربر پسند بودن محتوا منجر شده است و اصول کاری یک کارشناس تولید محتوایی است که البته در کار خود موفق بوده است. البته ممکن است با خود بگویید کسی که دستور آشپزی هم در اینستاگرام هم می‌گذارد، کارشناس تولید محتوا است؟ باید گفت بله، این فرد هم کارشناس محتوا در زمینه آشپزی و حیطه تخصصی خود است و توانسته است با مخاطبان ارتباط موثری برقرار کند و سلیقه آن‌ها را بشناسد و محتوای کاربر پسند تولید کند.

پیشنهاد مقاله : از کارشناس محتوا چه می‌دانید؟

 

کارشناس تولید محتوا کیست و در فروش تولید محتوا چه نقشی دارد؟

در این قسمت می‌خواهیم ببینیم کارشناس تولید محتوا کیست و در فروش تولید محتوا چه نقشی دارد؟ کسی که به تولید محتوا به طور اختصاصی می‌پردازد، کارشناس تولید محتوا نام دارد و نقش اصلی را در فروش تولید محتوا ایفا می‌کند. اما اینکه چرا هر شخصی نمی‌تواند به طور اختصاصی به تولید محتوا بپردازد به اصول کاری تولید محتوا مربوط می‌شود. این اصول عبارت است:
بهینه سازی مطالب: این کار که به طور اختصاری، SEO یا سئو نامیده می‌شود به اصول بهینه سازی مطالب موتورهای جستجو مربوط می‌شود. رعایت این مطلب باعث بهبود رتبه مطالب شما در گوگل شده و باعث بهتر دیده شدن مطالب نوشته شده می‌شود. رعایت اصل سئو، مهم‌ترین اصل در تولید محتوا است.
رعایت اصول مربوط به بازاریابی: برای اینکه تولید محتوای صورت گرفته بتواند به جذب مخاطبان بپردازد، باید بر طبق اصول بازاریابی تنظیم شده باشد. این مطلب باعث جذب مخاطبان جدید به عنوان مشتری و یا بهبود رابطه دراز مدت با مشتریان قبلی خواهد شد و باعث وفادارتر شدن آن‌ها خواهد شد.
از علائم نگارشی مناسب در محتوای خود استفاده کنید: برای اینکه بتوانید مخاطب را جذب خود کنید، باید سعی کنید، ساده، حرفه‌ای و روان بنویسید. حتما از علائم نگارشی مناسب در صورت لزوم در متن استفاده کنید. همچنین از داشتن غلط املایی پرهیز کنید. بدین ترتیب یک تولید محتوای حرفه‌ای و درجه یک داشته باشید.
جمع‌بندی محتوا را فراموش نکنید: این مطلب یعنی جمع‌بندی مطالب باعث می‌شود به مخاطب در تصمیم گیری کمک کنید و به او انتخاب عمل بدهید. برای مثال، در تولید محتوای خرید لوازم خانگی پس از اینکه اطلاعات مختلفی را در زمینه لوازم خانگی به مخاطب دادیم، به نکات مهم در زمینه خرید اینگونه لوازم نیز اشاره خواهیم کرد تا مخاطب پس از خواندن مقاله راحت‌تر بتواند در این مورد تصمیم بگیرد.
به هیچ وجه کپی نکنید: برای اینکه بتوانید مخاطب را بیشتر جذب کنید باید مطلبی متفاوت برای عرضه به وی داشته باشید که بتواند ذهن وی را درگیر کند تا وی تمایل داشته باشد در مورد موضوعی که شما در مورد آن تولید محتوا کرده‌اید، اطلاعات بیشتری کسب کند. سعی کنید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا حتما سبک نگارشی خاص خود و یا اثر انگشت خود را در تولید محتوا داشته باشید و محتوای یونیک (Unique ) تولید کنید.
از یک ساختار مشخص در محتوای خود استفاده کنید: سعی کنید هنگام نگارش متن و تولید محتوا حتما از مقدمه، بدنه و جمع‌بندی استفاده کنید. علاوه بر این، خلاصه محتوا را فراموش نکنید.
با توجه به تمامی نکات ذکر شده، حتما همه شما متوجه شدید که تولید محتوا کار راحتی نیست و به همین دلیل هم اساسا شغلی به نام کارشناس تولید محتوا مطرح شده است. این افراد در شرکت‌هایی که در زمینه فروش تولید محتوا فعال هستند و به تولید محتوا در زمینه‌های مختلف می‌پردازند، مشغول به کار هستند. انواع این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ با کمک مجموعه‌ای از کارشناسان تولید محتوا به فعالیت مشغول هستند و با سرعت بالا و بالاترین کیفیت به ارائه محتوا در زمینه‌های مختلف مشغول هستند. برای اطلاع از اسامی این شرکت‌ها کافی است در اینترنت عبارت شرکت‌های فروش تولید محتوا را جستجو کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.