مفید بود؟

بازدید روزانه یک وبسایت از جمله پارامترهای مهمی است که در مدیریت حرفه ای وب سایت ها مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد. بالابودن آماز بازید روزانه یعنی این که سایت شما در جذب مخاطب موفق تر است. بازدید بیشتر می تواند زمینه ساز جایگاه بهتر شما در میان موتورهای جستجو نیز باشد. بالا بودن بازدید می تواند معیاری از انتخاب کلمات کلیدی صحیح یا موفقیت تبلیغات شما باشد. البته در این میان لازم است تا به دو نکته توجه کنید:

-ممکن است بر حسب ماهیت و نوع فعالیت تصمیم بگیرید تا آمار بازدید ها را به صورت ماهانه یا هفتگی بررسی کنید.

-لازم نیست تا بازدید روزانه را به صورت روزانه بررسی کنید. شما می توانید به صوت هفتگی یا ماهانه بازدید های روزانه را مورد بررسی قرار دهید.

در کل بررسی و تحلیل بازدید سایت می تواند به شما در تصمیم گیری های آتی کمک نماید.  اما از کجا باید بدانید که روزانه چند نفر از سایت شما بازدید می کنند؟ یا این که بیشتر بازدید کنندگان از کدام نقاط جهان، هستند؟

بررسی بازدید روزانه یک وبسایت به کمک سایت الکسا

به احتمال زیاد اسم سایت الکسا را شنیده اید. از این سایت می توانید برای بررسی بازدید روزانه یک وبسایت کمک بگیرید. سایت الکسا از جمله سایت های مشهور است که استفاده از آن رایگان است. شما می توانید با مراجعه به این سایت به آدرس https://www.alexa.com/ با نصب افزوونه های الکسا، به راحتی وضعیت بازدید سایت مورد نظر خود را بررسی کنید.

تنها کافی است آدرس سایت مورد نظر را درج کنید و بر روی کلمه find کلیک کنید. نتیجه حاصل رتبه بندی است که سایت الکسا بر اساس حجم بازدید روزانه یک وبسایت انجام می دهد. هر چه عدد اعلامی سایت الکسا در خصوص بازدید روزانه یک وبسایت به عنوان رتبه، به یک نزدیک باشد، میزان بازدید از سایت شما بیشتر است. به دلیل همین سادگی تحلیل نتایج، این سایت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع به کمک این سایت می تواند در خصوص جایگاه خود در مقایسه با دیگر سایت ها نیز اطلاعاتی بدست آورید. علاوه برآمار بازدید، سایت الکسا اطلاعات دیگری نیز به شما ارائه می دهد. برای مثال می توانید در خصوص جغرافیای بازدید کنندگان، زمانی که در سایت صرف شده است، کلمات جستجو شده و … نیز اطلاعاتی به دست آورید.

بررسی میزان بازدید با استفاده از سایت SimilarWeb

این سایت نیز از جمله سایت های خوشنام برای بررسی میزان بازدید روزانه یک وبسایت و حجم ترافیک می باشد. نحوه عملکرد و اطلاعاتی که این سایت ارائه می نماید، بسیار مشابه الکساست. البته این سایت به جای ارائه رتبه مشابه الکسا، نمودار خطی از بازدید ها ارائه می نماید. لازم است این اطلاعات را تحلیل کنید.

اگر در حال پیاده سازی برنامه ای برای افزایش بازدید روزانه یک وبسایت هستید، این سایت به شما کمک می کند تا میزان پیشرفت خود را بسنجید. در کل بد نیست بدانید که اطلاعات این سایت در مقایسه با الکسا دقیق تر است. به همین دلیل بسیاری از مدیران حرفه ای از این سایت را ترجیح می دهند.

استفاده از سایت SimilarWeb نیز رایگان است. بسیار راحت و تنها با درج آدرس سایت مورد نظر، می توانید اطلاعات خوبی بدست آورید. حجم بازدید، جغرافیای بازدید کنندگان، حداکثر 10 کلمه کلیدی برتر از جمله اطلاعاتی است که مدیران وب سایت ها با مراجعه به این سایت بدست می آورند.

بررسی بازدید روزانه یک وبسایت به کمک Ahrefs

Ahrefs یک سرویس آنلاین بی رقیب برای بررسی بازدید روزانه یک وبسایت است. کمتر متخصص سئو است که از این سرویس استفاده نکند. بدون شک اگر با امکانات این سرویس آشنا شوید، شما هم استفاده از آن را در اولویت قرار می دهید. با کمک این سرویس می توانید میزان بازدید را تخمین بزنید.

می توانید به دقت سایت مورد نظر خود را زیر نظر بگیرید. برای مثال می توانید بفهمید که کدام صفحات بیشترین بازدید و ترافیک را ایجاد می کنند. همچنین می توانید ترافیک سایت را با دیگر سایت ها مقایسه کنید. می توانید جایگاه سایت و ترافیک آن را در موتورهای جستجو نیز بررسی کنید.

 با Ahrefs می توانید لینک های جدید، بک لینک ها، لینک های خراب و از دست رفته را نیز بررسی کنید. در واقع با این سرویس می توانید بفهمید که چه عواملی باعث افزایش بازدید سایت شما می شوند. یا این که چه عواملی باعث افت ترافیک سایت شما می شوند. تصمیم گیری برای افزایش بازدید روزانه از یک سایت با اطلاعاتی که این سرویس به شما ارائه می دهد، به راحتی انجام می شود.

بررسی بازدید روزانه یک وبسایت به کمک سایت SEMRush

سایت SEMRush

از جمله سایت های محبوب میان سئو کاران است. اطلاعات مورد نیاز یک متخصص سئو برای تحلیل از این سایت به راحتی قابل استخراج است. اگر به دنبال تخمین بازدید روزانه از یک سایت هستید و می خواهید در خصوص کلمات کلیدی و میزان بازدیدی که ایجاد می کنند، اطلاعات بدست آورید، این سایت بهترین انتخاب است.

در کل این سایت اطلاعات بسیار خوب و جامعی به شما ارائه می دهد. جایگاه در موتورهای جستجو، سایت های رقیب و … از جمله اطلاعاتی است که به راحتی از این سایت بدست می آید. برای استفاده از این سایت لازم است تا با یک ایمیل معتبر در سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام می توانید بدون محدودیت از آن استفاده کنید.

بررسی بازدید روزانه یک سایت با استفاده از Authoritylabs

این سایت مشابه سایت SEMRush است. سایت Authoritylabs نیز اطلاعات خوبی را در اختیار متخصصان سئو قرار می دهد. بازدید روزانه، ورودی بازدید از گوگل، وضعیت بازدید رقبا، افرادی که یک عبارت خاص را جستجو کرده اند، همه اطلاعاتی هستند که از این سایت به راحتی بدست می آیند. به نظر می رسد آمار متخصصانی که از این سایت استفاده می کنند، به سرعت در حال افزایش است. پیش بینی می شود این سایت در آینده ای نه چندان دور، شهرت زیادی بدست آورد و رقیب اصلی سایت های قدیمی تر همچون SEMRush شود.

بررسی میزان بازدید با گوشی یا دسکتاپ

برخی سایت های دیگر نیز هستند که به شما کمک می کنند تا ضمن تخمین بازدید روزانه یک وبسایت، تحلیل های خاصی نیز انجام دهید. برای مثال ممکن است بخواهید بدانید که چه مقدار از بازدید هایی که از سایت شما انجام می شود از طریق گوشی بوده است.

این تحلیل ها می توانند به تصمیم گیری های آتی به ویژه در زمینه سئو، کمک شایانی نمایند. سایت QuantCast از جمله این سایت هاست. به کمک این سایت می توانید بازدید های دسکتاپی را از بازدید هایی که با گوشی انجام می شوند، تفکیک کنید. البته این سایت اطلاعاتی همچون آمار بازدید روزانه را نیز ارائه می نماید.

توصیه آخر

اگر به دنبال مدیریت حرفه ای سایت خود هستید، لازم است آمار بازدید روزانه یک وبسایت خود را بررسی کنید. بررسی و تحلیل آمار بازدید به شما در تصمیم گیری بهتر و انتخاب استراتژی صحیح تر برای افزایش بازدید کمک می کند. شما می توانید به کمک سایت های مختلف این تحلیل و بررسی را انجام دهید.

برخی از این سایت ها رایگان هستند و می توانند گزینه خوبی برای استفاده باشند. امکانات و سرویس هایی که سایت ها ارائه می نمایند، مختلف است. شما می توانید بر خسب نیاز، از یک یا چند سایت برای بررسی و تحلیل استفاده نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.