مقالات آموزشی

 بازاریابی محتوا و استراتژی شما برای بازاریابی محتوا

مفید بود؟

اگر شما مانند اکثر بازاریابان امروزی هستید، پس می دانید که تولید محتوای ثابت و باکیفیت برای موفقیت تلاش های شما ضروری است. اما آیا می ‌دانستید که ایجاد محتوای عالی فقط به نفع برنامه بازاریابی شما نیست، بلکه در کل سازمان شما تفاوت ایجاد می کند؟

در واقع، میانگین شرکتی که وبلاگ می نویسد، 55 درصد بازدیدکنندگان سایت بیشتری تولید می کند. بازاریابان B2B که وبلاگ می نویسند 67 درصد بیشتر در ماه نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی دهند، سرنخ ایجاد می کنند. همچنین سازمان‌هایی که بازاریابی محتوا و فروش را همسو می‌سازند، 38 درصد از نرخ برنده فروش بالاتر و 36 درصد از نرخ حفظ مشتری بالاتر برخوردار هستند.

 بازاریابی محتوا

شاید به همین دلیل است که طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا، 56 درصد از بازاریابان B2B هزینه های خود را برای تولید محتوا در سال گذشته افزایش دادند. زیرا ایجاد مداوم محتوای عالی به شرکت ها در دستیابی به اهدافشان کمک می کند.اما تولید محتوای موفق نتیجه برنامه ریزی، همکاری، نوشتن، ویرایش و موارد دیگر است. این راهنما، شما را در مورد آنچه که باید در زمینه تولید محتوا بدانید، راهنمایی می کند.

 

مستندسازی استراتژی محتوا

تولید محتوا به شرکت شما در دستیابی به تعدادی از اهداف بازاریابی مختلف کمک می کند. مسئله این است که همه محتواها برای همه اهداف یکسان عمل نمی کنند. در واقع باید با در نظر گرفتن هدف نهایی شما ایجاد شود. به این ترتیب، مطمئن می شوید که عملکرد هر پست وبلاگ، هر مقاله ای که توسط مهمان ارائه می شود، هر ویدیو و هر محتوایی که تیم شما تولید می کند، در راستای هم هستند.

استراتژی شما برای بازاریابی محتوا

قبل از شروع نوشتن هر چیزی، هدف اصلی خود را محدود کنید. با داشتن یک ایده واضح از هدف اصلی شرکت که از محتوا برای دستیابی به آن استفاده می کند، زمان آن فرا رسیده است که جزئیات برنامه را جمع آوری کنید که تولید محتوا را ساده تر می کند.مستندسازی استراتژی شما برای بازاریابی محتوا ضروری است. 65 درصد از موفق ترین بازاریابان دارای یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند هستند.

محتوای مستند

استراتژی شما برای همه افراد شرکت شما ارزشمند خواهد بود، از C-suite گرفته تا تیم فروش و افراد مختلف در تیم بازاریابی شما. این یک سند متمرکز است که باید تقریبا به هر سوالی در مورد اینکه چرا از محتوا استفاده می‌کنید و نحوه عملکرد شما پاسخ دهد.

سه عنصر کلیدی در تولید محتوا 

هنگامی که زمان تلاش های شما برای تولید محتوا می رسد، سه عنصر کلیدی برای هدایت هر بخش از محتوایی که تولید می کنید، وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

مردم خریدار

قبل از تولید محتوا، باید بدانید که آن را برای چه کسی ایجاد می کنید. اینجاست که شخصیت های خریدار شما وارد می شوند.شخصیت خریدار نماینده مشتری ایده آل شرکت شما است. این شامل اطلاعات جمعیت شناختی، انگیزه ها، رفتار خریدار، ارزش ها، سرگرمی ها، بودجه و موارد دیگر است.

هدف از ایجاد این پرسوناها این است که به شما کمک کند تک تک افراد مخاطب خود را بهتر بشناسید. به طوری که برای دسترسی، تعامل و حمایت از آن ها با تولید محتوای مناسب مجهزتر شوید.

تحقیق موضوعی

برای اینکه بدانید در مورد مخاطبان هدف خود چه می دانید، وقت بگذارید و درباره موضوعات بزرگی که خریداران به دنبال آن هستند، تحقیق کنید. موضوع های خاص مقاله را در مراحل بعدی برای تولید محتوا قرار دهید. در حال حاضر، روی موضوع های کلی که برای مخاطبانتان مهم هستند، تمرکز کنید.

 

تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید تا بهتر بفهمید مخاطبان شما با چه چیزی در حال تعامل هستند. همچنین، برای یافتن سایر موضوعات مرتبط که بتوانید محتوای خود را گسترش دهید، تحقیقات ساده ای برای کلمات کلیدی انجام دهید.

گردش کار تحریریه

با کاهش ایده های مخاطبان و موضوعات کلی، زمان آن فرا رسیده است که تعیین کنید چگونه می خواهید تولید محتوای مناسب برای آن مخاطب داشته باشید.

گردش کار تحریریه شما فرآیندی است که تیم شما موافقت می کند برای پرورش یک پروژه محتوایی از ابتدای شکل گیری تا شکل نهایی و ارائه آن در مقابل مخاطبان خود از آن استفاده کند. این امر باعث ایجاد ثبات در فرآیند تولید و حذف ناکارآمدی‌ها می‌شود. همچنین به همه افراد تیم شما اجازه می‌دهد تا زمان و استعداد خود را روی بخش‌هایی از فرآیند متمرکز کنند که در آن بهترین هستند.

محتوای عالی

با تشریح مسیری که محتوای شما از ابتدا تا انتها طی خواهد کرد، شروع کنید. تیم شما برای تولید محتوا باید چه مراحلی را طی کند؟ چه کسی مسئول چه چیزی است؟ استاندارد کیفیت شما چیست؟ پاسخ‌های شما به این سؤالات به شما کمک می‌کند فرآیندی برای ایجاد مداوم و کارآمد محتوای عالی ایجاد کنید.

فرآیند تولید محتوا

با انجام کارهایی که قبلا اشاره کردیم، زمینه تولید محتوای موفق آماده شده است. در زیر پنج مرحله برای موثرتر و کارآمدتر کردن فرآیند ایجاد محتوای شما وجود دارد:

1. طوفان فکری و ایده پردازی موضوع 

تولید هر محتوا با یک ایده آغاز می شود. برای تولید مداوم ایده‌هایی که به محتوای قدرتمند تبدیل می‌شوند، باید بدانید به کجا نگاه کنید. چند منبع الهام بخش عبارتند از:

  • تیم فروش شما
  •  تجزیه و تحلیل وب سایت
  •  تحقیق کلمات کلیدی
  • تحلیل رقبا
  •  ممیزی وبلاگ
  •  ابزارهای محتوای پرطرفدار
  •  گفتگوهای رسانه های اجتماعی
  •  رویدادها و کنفرانس های صنعت

محتوای خارق العاده

در حالی که هر مقاله جداگانه برای استراتژی کلی شما مهم است، بازاریابی محتوا ایجاد یک محتوای خارق العاده نیست. موضوعات نقشه برداری ذهنی را در نظر بگیرید تا بتوانید مجموعه کاملی از ایده ها را ایجاد کنید که با هم کار می کنند و موضوع شما را بهتر از دیگران توضیح دهند.

2. به اشتراک گذاری دانش در تولید محتوا

شغل شما به عنوان یک بازاریاب محتوا، هم راستایی با صدای متخصص و ایده های آن با هدف موضوع شما می شود. و به اشتراک گذاری دانش بهترین راه برای انجام این کار است

به اشتراک گذاری دانش فرآیندی است که برای استخراج تجربیات، داستان ها و ایده های شخصی استفاده می شود. این کار با یک سیستم پرسش و پاسخ استراتژیک شروع می شود و با تخصص و اطلاعات کافی برای پر کردن یک بانک دانش و ساده سازی تولید محتوا به پایان می رسد.

صرف نظر از قالب، ایده یکسان است: از یک سری سوالات استراتژیک برای استخراج اطلاعات، ایده ها، داستان ها و مثال های خاص از رهبران فکری تیم خود برای استفاده در محتوا استفاده کنید.

3. ایجاد و تولید محتوا

با یک موضوع و بینش آماده، زمان آن رسیده است که تولید محتوا را شروع کنید. در این زمان، به یاد داشته باشید که به شخصیت های مخاطب خود مراجعه کنید. چه چیزی قرار است با آن ها صحبت کند؟ چه چیزی آن ها را وادار می کند تا اقدام بعدی را که می خواهید، انجام دهند؟

آیا یک پست وبلاگ بهترین راه برای تاثیر بر مخاطب است؟ تحقیقات CMI نشان می‌دهد که بازاریابان B2B پست‌های وبلاگ و مطالعات موردی را به‌ترتیب موثرترین نوع محتوا برای مراحل اولیه، میانی و اواخر فرآیند خرید ارزیابی می‌کنند. بنابراین مرحله سرچ خریدار را در نظر بگیرید و پیام خود را طوری تنظیم کنید که مخاطبان آن را مشاهده کنند.

4. ویرایش محتوا

کارهایی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به نویسنده بهتری در تولید محتوا انجام دهید. همچنین راه هایی وجود دارد که با کمک آن ها مهارت های ویرایش خود را تقویت کنید.

محتوای Influence & Co قبل از اینکه به مرحله بعدی برود حداقل دو دور ویرایش می‌شود – یک دور برای استراتژی و دیگری برای سبک و دستور زبان. سیستم شما برای ویرایش محتوا ممکن است متفاوت به نظر برسد. تا زمانی که برای بررسی دقیق محتوای خود در فاصله زمانی ایجاد و انتشار آن وقت بگذارید، شروع خوبی دارید.

 

5. انتشار تولید محتوا

مرحله «نهایی» در فرآیند تولید محتوا، انتشار محتوای خود است. اگر در حال ایجاد محتوا برای وب سایت یا وبلاگ خود هستید، این مرحله به سادگی آپلود، پیش نمایش و انتشار است. با این حال، چیزی که باید در نظر گرفت، سازگاری است که با آن منتشر می کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا به برنامه خود پایبند باشید و به طور منظم پست بگذارید تا به مخاطبان خود چیزی را ارائه دهید که مشتاقانه منتظر آن باشند.

انتخاب تیم رایا مارکتینگ برای تقویت فرآیند تولید محتوای شما

هر استراتژی محتوا به یک تیم بازاریابی محتوا نیاز دارد تا آن را اجرا کند. تیم‌ بازاریابی محتوا رایا مارکتینگ بر سه نقش مهم تکیه می‌کنند: یک استراتژیست محتوا، یک ویرایشگر و یک متخصص توزیع.   این سه نقش اساس یک تیم محتوا هستند و بدون هر یک از آن ها، تلاش شما آسیب خواهد دید. ما یک  شبکه قوی از نویسندگان و طراحان مستقل  ایجاد کرده ایم که ویراستاران ما برای تولید محتوا با آن ها کار می کنند.

تولید محتوای جذاب و با کیفیت

تیم بازاریابی دیجیتال ما با تیم‌های حسابداری و مشتریان در ممیزی‌های فنی، تحقیق کلمات کلیدی و تاکتیک‌های SEO کار می‌کند.  تولید محتوای جذاب و با کیفیت برای مخاطبان شما یک عملیات یک نفره نیست. فرآیند تولید محتوا بهتر است در دستان یک تیم کامل از افراد با مجموعه مهارت‌های تخصصی قرار گیرد. با این حال تصمیم به ایجاد تیم محتوای داخلی خود به شما بستگی دارد. مهم‌ترین چیز این است که تیمی که شما جمع‌آوری می‌کنید از افراد مناسب با مهارت‌های مناسب برای ایجاد محتوایی که استراتژی شما را به جلو می‌برد، تشکیل شده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.