مقالات آموزشی

تولید محتوا در زمینه بهینه سازی و استفاده از این چند روش

مفید بود؟

آیا شما هم می خواهید مخاطبان شما بر اساس آنچه که تولید می کنید، وبسایت شما را دنبال کنند و نسبت به خرید و یا لایک کردن محتوای شما اقدام کنند؟ شما می توانید رازهای قدرتمند محتواها را در این زمینه شناسایی کنید، و مخاطبان خود را تشویق کنید تا عکس العمل نشان دهند. در واقع تولید محتوا در این زمینه دارای رازهای بسیاری است که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

محتوا

هنگامی که U2 کنسرت خود را در یک استادیوم مملو اجرا می کند ، آنها می دانند که 70،000 هوادار مشتاقانه منتظر اجرای آنها هستند. قبل از اینکه اولین آهنگ را بخواند ، بونو می داند که باید با هر فرد در آن سالن ارتباط احساسی ایجاد کند. زیرا اگر این تجربه بر هیچ یک از طرفداران مشتاق تأثیر نگذارد و تغییر ندهد.

 

 بازاریابی دیجیتال

ممکن است آن طرفداران در خانه بمانند و در iPod خود به موسیقی آنها گوش دهند. در دنیای بازاریابی دیجیتال به همین شکل است. رسیدن به هدف نهایی مهم نیست. این یک نقطه عطف در راه ارائه ارزش به مخاطبان است که بر آنها و زندگی آنها تأثیر مثبت خواهد گذاشت. هر روز مطالب زیادی منتشر می شود. برخی از آن آموزشی و مفید است. اما هنگام تهیه محتوا باید این سوالات را از خود بپرسید:

  •   آیا بدون اقدام مخاطبان شما ، آیا این محتوا تاثیری بر زندگی آنها خواهد داشت؟
  •    آیا محتوای شما مردم را به مرحله بعدی سفر خریدار سوق می دهد؟
  •   آیا این منجر به نوع نامزدی شما می شود؟
  •    تبلیغات
  • به خواندن ادامه دهید
  •   آیا به هیچ یک از این سوالات پاسخ منفی داده اید؟
  •   بنابراین ، چه کاری می توانید انجام دهید تا مخاطبان خود را به حرکت وادار کنید؟

تولید محتوا در زمینه بهینه سازی

اگر با تولید محتوا

در زمینه بهینه سازی تبدیل سایت خود مشارکت داشته اید ، می دانید که فراخوان به عمل نقش اساسی دارد. به عبارت دیگر ، اگر می خواهید مخاطبان شما کاری انجام دهند ، باید قبل از اینکه چیزی را دنبال کنند ، در آن ها محرکی را ایجاد کنید.

در حالی که این نکته جز مهم ترین نکات به شمار می آید ، آنچه قبل از “فراخوان” اتفاق می افتد اغلب مورد بحث قرار نمی گیرد. برای اینکه مخاطبان خود را تحریک کنید ، باید محرک ها را بررسی کنید که در نهایت آن ها را مشتاق به انجام کاری کنید که میخواهید.  در اینجا هفت راز محتوا برای دستیابی به موفقیت ذکر شده است.

1. از Halo Effect استفاده کنید!

روابط بدون اعتماد وجود نخواهند داشت. بنابراین ، اگر می خواهید مخاطبان شما به کاری که میخواهید عمل کنند ، ابتدا باید اعتماد آنها را جلب کنید. قسمت دشواری که می توانید آن را بدون ملاقات حضوری با آنها انجام دهید.

یکی از راه های موثر برای ایجاد اعتماد آنلاین از طریق محتوا ، Halo Effect است. این تأثیر به تمایل افراد برای قضاوت مثبت درباره چیزی یا شخصی با انتقال احساسات آنها نسبت به چیزهایی که با آنها آشنایی دارد به سایر ویژگی های غیر مرتبط اشاره دارد. به عنوان مثال ، در وب سایتی که آن را بررسی کرده ایم، تیم فریس از لوگوهای نشریات و توصیفات شناخته شده برای ایجاد این اثر بر روی سایت و کتاب استفاده می کند.

شما می توانید از این اثر به چند روش استفاده کنید:

  • در حمایت از نام تجاری خود ، شخصیت های شناخته شده یا مارک های عمومی را معرفی کنید.
  •   از مدیرعاملی استفاده کنید که به دلیل تخصص یا شخصیت خود مشهور است.
  • تیم خود را با سازمان های خیریه در ارتباط نشان دهید. این نه تنها چهره انسانی تری به سازمان شما می بخشد ، بلکه به ایجاد یک اثر هاله نیز کمک می کند.

2. از قصه گویی استفاده کنید!

قصه گویی ، همانطور که شنیده می شود ، می تواند قسمت هایی از مغز را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین می تواند احساسات را برانگیزد ، به ویژه اگر پیام داستان شبیه باورهای اصلی مخاطب باشد. به عنوان مثال ، این تبلیغ را توسط متخصص تناسب اندام مت فیوری ببینید ، که در آن از داستان سرایی استفاده می کند تا تاثیرات یک رژیم ورزشی را برای افرادی که مایل به تناسب اندام هستند توضیح دهد. این داستان همچنین اساس این تبلیغ از Sonos است که با تجربیاتی ساخته شده است که اکثر مردم از آن بی اطلاع هستند.

 

نحوه استفاده از قصه گویی

هرم فریتاگ ، که از نام گوستاو فرایتاگ ، نمایشنامه نویس آلمانی نامگذاری شده است ، ساختار زمانی را برای کمک به آشکارسازی وقایع در قالب داستان ارائه می دهد. او کارهای نمایشی را مطالعه کرد و یافته های خود را در لینک های زیر ارائه داد.

می توانید از هر قسمت از این نظریه در داستان سرایی خود به شرح زیر استفاده کنید:

توضیحات: معرفی موضوع. صرف نظر از این که در مورد انتشار الگوریتم جدید گوگل یا آزمایش جدید فیس بوک باشد ، خوانندگان خود را با توصیف واضح در جنبه های مورد نظر خود جذب کنید.
تحریک حادثه: به خوانندگان خود بگویید که چرا آنها دقیقا نیاز به خواندن مقاله شما دارند. به سوالات زیر به

صورت مختصر و مختصر پاسخ دهید. چرا باید بخوانند؟ چه فایده ای برای آنها دارد؟

اقدام فزاینده: این جایی است که شما از آنچه در حادثه محرک به مخاطبان خود گفتید حمایت می کنید. استدلال خود را با اعداد ، داده ها و شواهد پشتیبانی کنید تا دقیق تر به نظر برسند.
اوج: این بخش باید با دقت برای خواننده در محتوا طراحی شود تا مطمئن شود که داستانی که می خوانند برای آنها مفید است.

اقدامات کلایمکس محتوا:

اینجاست که باید خواننده خود را در اوج احساسات با توجه به محتوای خود تحت تاثیر قرار دهید.Dénouement: این جایی است که با گذراندن سفر مخاطب خود و آموختن چیزهای جدید به آنها ، اکنون می توانید این محتوا را با زاویه ای تقویت کنید که مخاطب قبلا به آن توجه نکرده بود تا آنها را وادار به بررسی بیشتر موضوع کند. از استفاده از زاویه ای بحث برانگیز در محتوا یا به یاد ماندنی نترسید.
نتایج: زمان آن رسیده است که مطالب خود را جمع بندی کنید. بنابراین ، به مخاطبان خود یادآوری کنید که چه چیزی آموخته اند و چگونه این دانش می تواند به آنها کمک کند.

3. از Unity استفاده کنید!

دکتر روبرت سیالدینی ، نویسنده و متخصص در زمینه متقاعد سازی می گوید که هرچه افراد احساس هویت بیشتری داشته باشند ، احتمال تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر بیشتر است. به عبارت دیگر ، یادآوری هویت مشترک به دیگران شما را متقاعد کننده تر می کند که کاری را انجام دهید. سیالدینی آزمایشی را برای مقایسه نگرش دانش آموزان و والدین آنها انجام داد. او از هر دو نفر خواست که پرسشنامه ها را پر کنند.

 نرخ کمتر

در ابتدا ، انطباق دانش آموزان بالا بود. اما والدین با نرخ کمتری ، زیر 20 درصد ، پاسخ دادند. وی سپس تغییری را به آزمایش اضافه کرد. او پیشنهاد کرد که در صورت تکمیل نظرسنجی والدین در یک آزمون ، به دانش آموزان امتیاز بیشتری بدهید. در نتیجه میزان پاسخ والدین به 97 درصد افزایش یافت. افزودن یک امتیاز به یک امتحان در یک دوره ترم فایده چندانی برای نمره نهایی ندارد. اما با استناد به احساسات مربوط به کمک به یکی از اعضای خانواده ، سیالدینی میزان پاسخ را به طرز چشمگیری افزایش داد.

اثر Unity در محتوا

بنابراین چگونه می توانید از همان اثر برای تولید محتوا استفاده کنید؟برای ایجاد اثر IKEA ، افراد را در ایجاد چیزی با هم مشارکت دهید. از منابع یا زبان خانوادگی استفاده کنید. به عنوان مثال ، بسته به سن و موقعیت مخاطبان ، ممکن است از کلماتی مانند “برادر” ، “خواهر” ، “والدین” و غیره در محتوا استفاده کنید. برای ایجاد وحدت بر قومیت مشترک ، مکان و عوامل دیگر تاکید کنید. به عنوان مثال ، بیانیه: “ما آسیایی هستیم. مثل تو.” یکی از محققان یهودی رهبران ژاپنی را در سال 1941 متقاعد کرد که از رفتار نازی ها با یهودیان پیروی نکنند.

4. الهام بخش باشید!

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا سایت هایی مانند ViralNova اینقدر محبوب شده اند؟
چگونه محتوایی که ایجاد می کنند وایرال می شود؟
راز این نکته این است که آنها برای مقاله های خود از فرمول تیتر ساده مانند فرم زیر استفاده می کنند.
در اینجا نحوه کار را به شما خواهیم گفت:

آنها محتوای خود را با یک عبارت سورپرایز کننده آغاز می کنند!
عبارت “باور نمی کنی” یا “این ____ مرا به گریه انداخت ، اما…..”
یک جمله جذاب اضافه کنید: “آنچه بعد اتفاق می افتد ، ذهن شما را تحت تاثیر قرار می دهد” یا “سپس این اتفاق افتاد.” این عنوان برای اولین بار در سال 1926 توسط کپی رایتر جان کپلز در این تبلیغ استفاده شد:

موفق ترین تبلیغات

در آن زمان ، این یکی از موفق ترین تبلیغات بود و همچنان الهام بخش تبلیغات و سایت هایی مانند ViralNova است. بنابراین ، ویژگی فوق العاده  و راز و رمز این نوع عنوان چیست؟
جان کاپلز ، با استفاده از این تیتر ، “ایجاد کنجکاوی” توانست مردم را مشتاق به خواندن خبر کند و به آن ها بگوید که تمام اطلاعات مربوط به این موضوع را ندارد. این ، به نوبه خود ، حسی ایجاد می کند که باعث می شود که مخاطب علاقه مند به کلیک کردن روی عنوان مورد نظر باشد تا در مورد آن اطلاعاتی کسب کند.

نحوه ایجاد کنجکاوی

نقاط احساسی مخاطبان خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال ، طنز می تواند یک ابزار بسیار موثر در تولید محتوا مانند ویدیوی Dolver Shave Club باشد. از آن در عنوان ها و عناوین موضوعی استفاده کنید ، اما به قول خود عمل کنید وگرنه مخاطبان خود را ناامید خواهید کرد. همه چیز را واگذار نکنید. به عبارت دیگر ، در ایجاد کنجکاوی ، هر آنچه را که در عنوان عنوان می کنید ، به اشتراک نگذارید. به دنبال وایرال بودن محتوای خود نباشید، در عوض ، بر تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد محتوای خود تمرکز کنید.

5. Clutter را حذف کنید!

به گفته استیو کروگ ، نویسنده کتاب “مرا وادار به فکر نکن” ، مردم اهمیت چندانی به محتواهایی نمی دهند که آنها را ملزم به درک این موضوع کند. چرا؟ زیرا مغز مردم دوست ندارد کالری زیادی بسوزانند.
بنابراین ، مگر اینکه محصول یا خدمات منحصر به فرد یا مطلوبی را ارائه می دهید ، مردم ترجیح می دهند به جای اینکه بفهمند منظور یا پیشنهاد شما در مورد چیست ، از آن عبور کنند.

هزینه واقعی عدم امکان دستیابی به نتیجه در صفحه وب شما این است که چگونه بر درک فرد از خودکارآمدی تأثیر می گذارد. به گفته آلبرت بندورا ، روانشناس ، خودکارآمدی این باور است که افراد توانایی خود را برای انجام اقدامات مورد نیاز در یک موقعیت خاص دارند.

 سایت نروژی Arngren

به عنوان مثال ، سایت نروژی Arngren کمک چندانی به تقویت خودکارآمدی فرد نمی کند ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. سایت کاملا شلوغ است. از سوی دیگر ، سایتی مانند Freshbooks هضم محتوا و عمل به عمل به آن را بسیار آسان می کند. هرچه مخاطبان شما در انجام وظیفه خود اطمینان بیشتری داشته باشند ، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب به آن عمل کند.

یک راه آسان برای ایجاد اعتماد به نفس آنها طراحی سایت برای افزایش درک سهولت است. به عبارت دیگر:

  •    هرگونه آشفتگی یا حواس پرتی را حذف کنید.
  •   تولید محتوا را به صورت واضح و معقول داشته باشید.
  •  دعوت به کار خود را در صفحه بولد تر نشان دهید.

6. شتاب و تعامل را تا انتهای محتوا حفظ کنید!

نانسی دوارت در ارائه TEDx خود نشان می دهد که چگونه دو مورد از بهترین سخنرانی ها از یک فرمول پیروی کردند. او سخنرانی مارتین لوتر کینگ “من رویایی دارم” و سخنرانی استیو جابز برای معرفی آیفون را مقایسه کرد.هر دو سخنرانی مورد توجه مخاطبان خود قرار گرفت و آنها را به سمت عمل سوق داد. دوارته اشاره می کند که مخاطبان در هر مورد مشتاق بودند. اما چگونه می توان شتاب را به دست آورد؟

  •   از استعاره ها استفاده کنید.
  •    در تیترهایی که تولید می کنید از افعال قدرتمند استفاده کنید.
  •     با مقدمه خود مخاطب را مجذوب خود کنید.
  •    از تصاویر استفاده کنید.
  • 7 Powerful Content Secrets That Move People to Take Action

     

7. کمتر صبحت کنید، بیشتر عمل کنید!

تحقیقات نشان داده است که اکثر افراد تصاویر را سریعتر از متن پردازش می کنند. امروزه برای بیان یا درک احساسات و رسانه های تصویری مانند الگوهای رفتاری ، GIF و ویدیوها به روشهای جذاب تری نیاز دارید. نیازی نیست که پاراگراف های طولانی بخوانید تا بفهمید یک شخص از چیزی چقدر هیجان زده است. در عوض ، می توانید یک سرویس واقعی را پیش نمایش کنید.

واکنش های مردم را مشاهده کنید و یا آموزش های ویدئویی در مورد نحوه انجام کاری را مشاهده کنید.در حالی که افزودن تصاویر بخش مهمی از انتقال پیام و تحریک مخاطب است. نشان دادن افراد بدون گفتن همچنین به مخاطبان کمک می کند تا متوجه اهمیت موضوع شما شوند و بدون “گفتن” به آنها دعوت به مشارکت کنید چرا آنها باید کاری را که شما می خواهید انجام دهند.

استفاده از عناصر بالا را در نظر بگیرید:

  •  ایجاد Halo Effect که به طور طبیعی به مخاطبان شما کمک می کند به شما اعتماد کنند.
  •  داستانی را بیان کنید که بسیار واضح است و آنها می توانند خود را در حال دستیابی به نتیجه ببینند.
  • ·پیام خود را طوری طراحی کنید که واضح باشد و مردم بتوانند به راحتی آن را درک کنند. پیام باید سردرگمی را از بین ببرد و در مورد اقدامات بعدی روشن باشد.
  •  کنجکاوی کافی را القا کنید که به آنها کمک می کند که مشارکت مردم در کار شما بیشتر باشد.
  •   درک کنید که آنها برای هدفی می جنگند که افراد همفکر نیز در آن گرد هم می آیند.
  •  با محتوای خود شتاب ایجاد کنید ، که طبیعتا باید باعث ایجاد واکنش احساسی در بین مردم و تمایل به پیگیری فراخوان شما برای اقدام شود.
  • یک استراتژی با برد دو طرفه را برنامه ریزی کنید.

 تولید محتوای موفق

اکنون می دانید که تحریک احساسات برای تولید محتوای موفق بسیار مهم است. بهتر است که با محتوای خود تعامل قوی داشته باشید. با استفاده از خلاقیت خود و رازهای تولید محتوا که در بالا ذکر شد ، میتوانید محتواهایی را طراحی کنید که برای مخاطبان جذاب و واقعی باشد. با این وجود ، مخاطبان شما کاری را که نمی خواهند انجام دهند را انجام نخواهند داد پس نباید ناامید شوید. اقدامات مورد نظر باید در درجه اول به نفع مخاطبان شما و در درجه دوم به نفع شما باشد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.