مقالات آموزشی

ترفند بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین

مفید بود؟

بیش از یک دهه است که چت آنلاین به عنوان ابزاری برای خدمات پشتیبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اخیراً شرکت های سئو تأثیر عمیق چت آنلاین را بر نرخ تبدیل وبسایت کشف کرده‌اند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مشتریان احتمال بیشتری برای خرید مجدد از شرکتی دارند که پشتیبانی چت آنلاین را ارائه می‌دهد. چرا چت آنلاین چنین تفاوت بزرگی در نرخ تبدیل ایجاد می‌کند؟ در حقیقت، چت آنلاین تنها راه برای ایجاد تعامل واقعی انسانی در حین خرید آنلاین است. به عبارت دیگر، مشتریان نیاز به پاسخ به سوالات و احساس اطمینان دارند که تنها از طریق چت آنلاین قابل ارائه است. ما در این مطلب قصد داریم با طرح نکات کاربردی در خصوص چت آنلاین شما را با پیشرفته‌‌ترین تکنیک‌های افزایش نرخ تبدیل آشنا کنیم. با وبتو همراه باشید.

 

راهنمای مطالعه متن
  • چگونه چت آنلاین را تأثیرگذار کنیم
  • چگونه سوالات کاربر رادر چت آنلاین با سرعت بیشتری پاسخ دهیم؟
  • چگونه از چت فعال هدفمند استفاده کنیم؟
  • چگونه از نظرسنجی پیش از شروع چت آنلاین استفاده کنیم؟
  • چگونه از نشانگر تایپ در چت آنلاین استفاده کنیم؟

 

چگونه چت آنلاین را تأثیرگذار کنیم؟

وقتی مشتریان با نمایندگان شما چت می‌کنند، اطلاعات مفیدی را که ممکن است بخواهند در سوابق خود نگه دارند، دریافت می‌کنند. مشکل این است که اکثر مردم به هنگام مکالمه‌ ممکن است چندین سوال از شما بپرسند و در پایان مکالمه پاسخ تعدادی از این سوالات را فراموش کنند.

راهکار: در پایان چت آنلاین به مشتری پیشنهاد دهید یک نسخه از رونوشت از مکالمه را برای او ایمیل می‌کنید. این اقدام علاوه بر اینکه باعث می‌شود مشتری خدمات شما را ارزشمند بداند، به شما کمک می‌کند به پرتکرارترین سوالات مشتریان دسترسی پیدا کنید.

چگونه سوالات کاربر رادر چت آنلاین با سرعت بیشتری پاسخ دهیم؟

هنگامی که مشتریان وارد چت آنلاین می‌شوند، باید به طور حرفه‌ای و با ادب از آنها استقبال شود. اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نمایندگان شما بتوانند پیام‌های استاندارد خوشامدگویی را تایپ کنند. اینجاست که پیام‌های از پیش‌ آماده شده خودکار می‌توانند موثر واقع شوند. شما می‌توانید از پیام‌های استاندارد از پیش تنظیم شده استفاده کنید تا بخش‌هایی از مکالمه را خودکار کرده و نمایه حرفه‌ای خود را تقویت کنید. پس از ارسال پیام‌های خودکار، نمایندگان شما وارد مکالمه با مشتری خواهند شد؛ این استراتژی علاوه بر اینکه سرعت پاسخگویی شما را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود مشتری با خود فکر کند با یک شخص واقعی در حال مکالمه است.

راهکار: مجموعه‌ای از پیام‌های از پیش طراحی شده حرفه‌ای ایجاد کنید و عوامل چت خود را در مورد نحوه استفاده از آنها آموزش دهید.

 

چگونه از چت فعال هدفمند استفاده کنیم؟

یادتان باشد که مشتریان همیشه چت آنلاین را آغاز نمی‌کنند، بنابراین شما باید به طور فعال افرادی را که ممکن است به کمک نیاز داشته باشند را شناسایی کنید و سپس پنجره چت را برای آنها بالا ببرید. مشتریان ممکن است پیشنهاد شرکت در چت آنلاین را رد کنند و این به هیچ عنوان بد نیست. در واقع، فقط مطرح کردن پیشنهاد برای چت آنلاین برای انتقال حس حسن نیت کافی است. قبل از اینکه پیشنهاد چت آنلاین را مطرح کنید، به مشتریان اجازه دهید برای مدتی در سایت شما زمان بگذرانند.

راهکار: فهرستی از صفحات هدف را که می‌خواهید نرخ تبدیل را در آنها افزایش دهید، شناسایی کرده و آنها را طوری برنامه‌ریزی کنید که به‌طور خودکار پیشنهاد چت آنلاین را پس از یک دوره ۳۰ تا ۶۰ ثانیه افزایش دهند.

 

چگونه از نظرسنجی پیش از شروع چت آنلاین استفاده کنیم؟

هنگامی که مشتریان چت آنلاین را آغاز می‌کنند، باید به آنها اجازه داده شود تا برخی اطلاعات اولیه شان را پیش از چت ارائه دهند که سمت و سوی جلسه چت آنلاین را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند نام خود و توضیحی سریع از آنچه به دنبال آن هستند را ارائه دهند. سپس مسئول چت آنلاین می‌تواند وارد مکالمه شود و به سوالات مشتری پاسخ دهد. علاوه بر این، نظرسنجی پیش از چت آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت جلسه چت را به سمت نماینده‌ای که صلاحیت بیشتری برای مدیریت گفتگو دارد، هدایت کنید.

راهکار: یک فرم نظرسنجی پیش از چت طراحی کنید که به مشتریان امکان ‌دهد سمت و سوی مکالمه را تعیین کنند. سوالات زیادی نپرسید، فقط سوالاتی را مطرح کنید که به مسئولان چت آنلاین شما پیشینه لازم را برای ارائه پاسخ‌های سریع و مودبانه آماده می‌کند.

 

چگونه از نشانگر تایپ در چت آنلاین استفاده کنیم؟

مسئولان چت آنلاین شما باید بتوانند ببینند مشتریان در حین تایپ چه چیزی را تایپ می‌کنند. این استراتژی نه تنها بینشی به نمایندگان می‌دهد که مشتریان هنگام تایپ به چه چیزی فکر می‌کنند، بلکه به نماینده چت آنلاین هشدار می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهد. هنگامی که مشتری در حین چت دکمه “ارسال” را بزند، نمایندگان چت آنلاین باید از طریق هشدار شنیدنی، قابل مشاهده یا هر دو، مطلع شود. به خاطر داشته باشید که نمایندگان چت آنلاین شما احتمالاً چندین مکالمه را همزمان مدیریت می‌کنند، بنابراین هر کاری که می‌توانید را انجام دهید تا آنها بتوانند با استرس و هیجان کمتری به مشتریان شما پاسخ دهند.

راهکار: مطمئن شوید که نرم‌افزار چت شما به گونه‌ای تنظیم شده است که نمایندگان شما بتوانند کلمات مشتری را در حین تایپ ببینند و زمانی که مشتری دکمه «ارسال» را زد، هشداری صادر می‌کند.

 

با استفاده از این راهکارهای ساده می توانید مشتری را از دل چت آنلاین بیرون بکشید و کاری کنید تا تعامل بیشتری با سایت شما داشته باشد. به این ترتیب احتمال این که مشتری سایت شما را دست خالی ترک نکند و از شما خرید کند، به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند. یکی از خدمات ما در وبتو ارائه سیستم های چت آنلاین پیشرفته و آموزش نیروهای شما برای ارتباط هرچه موثرتر با مخاطب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه خدمات چت آنلاین و قیمت سئو می توانید با ما تماس بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.