مقالات آموزشی

تعریف بازاریابی محتوا و مزایای آن

مفید بود؟

تعریف بازاریابی محتوا و مزایای آن

بازاریابی محتوا و یا همان Content Marketing یعنی تولید و به اشتراک گذاری رایگان مطالب باارزش که متناسب با کاربران هدف سایت است و باعث فروش محصول و خدمات و بهینه سازی سایت در گوگل می گردد. همچنین یکی از قدیمی ترین و بهترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می آید. در این روش شرکت ها، سایت ها و حتی اشخاص آزادکار برای جذب مشتری بیشتر و یا نگه داشتن مشتریان سابق خود، اقدام به تولید محتوا می کنند که این محتوا می تواند به شکل های مختلف تولید شده باشد. اما از معروف ترین انواع محتوا می توان به محتوا های زیر اشاره کرد:

  • محتوای متنی

به تولید و انتشار محتوا به صورت نوشتاری و متنی محتوا متنی گفته می شود. محتوا متنی یکی از متداول ترین و نخستین روش های بازاریابی محتوا به شمار می آید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این روش تولید محتوا افزایش مخاطب سایت از طریق سئو و موتور های جستجوگر است.

  • محتوای تصویری

محتوا تصویری به معنای تولید محتوا و رساندن مفهوم یک محتوا با استفاده از تصاویر است. حتما دقت داشته باشید که برای استفاده از تصاویر در وب سایت نکات سئو و بهینه سازی لازم را رعایت نمایید تا رتبه خوبی در رتبه بندی تصاویر گوگل داشته باشید.

  • محتوای ویدئویی

تعریف محتوا ویدئویی این طور بیان می شود که هر محتوایی که به طور فیلم، سریال، کلیپ و یک تصویر چند دقیقه ای باشد محتوا ویدئویی نام دارد. از بارزترین نوع بازایابی محتوا ویدئویی می توان به تبلیغات در تلویزیون و ساخت فیلم اشاره نمود.

 

 

اولین گام در بازاریابی محتوا چیست؟

گام اول در هر سیستم بازاریابی، شناخت کاربران است. بعد از شناخت کاربر، سپس باید به سراغ شبکه هایی بگردید که مخاطبان اصلی سایت شما در آنجا فعالیت بیشتری دارند. نوشتن محتوا متناسب در این شبکه ها هم خیلی مهم است و تفاوت های بسیار مهمی با تولید بلاگ در سایت اصلی دارند.

در بازاریابی محتوا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

از مهمترین نکاتی که باید در بازاریابی محتوا به آن توجه داشته باشید، تولید محتوا جدید و به روز است. هر چه محتوایی که شما تولید می کنید جدید و دست اول باشد، کاربران بیشتری را می توانید به سمت سایت خود جلب کنید

همچنین محتوا باید منطبق بر اصول سئو و نیاز کاربران باشد. رعایت چگالی کلمات کلیدی در مطالب خیلی مهم است، و اگر بسیار بیشتر از حد متعارف باشد، نه تنها باعث اسپم شدن مطلب شما توسط گوگل می گردد،  بلکه میزان خوانایی توسط کاربر را کاهش می دهد.

 

 

قوانین بازاریابی محتوا :

برای اینکه محتوا شما در بین مخاطبان بهتر دیده شود باید از چند قانون ساده پیروی کنید:

  1. محتوا تازه تولید کنید
  2. محتوا اختصاصی و ناب تولید کنید
  3. محتوا های قدیمی خود را آپدیت کنید
  4. سعی کنید تا روند تولید محتوا به صورت یک شکل نشود
  5. و از انواع روش های بازاریابی محتوا استفاده کنید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.