مقالات آموزشی

کسب درآمد از تولید محتوا برای وبلاگ و مجلات

مفید بود؟

اکثر نویسندگان هرگز ثروتمند نمی شوند. همه این را می دانیم که نوشتن محتوا نمی تواند پول زیادی را به جیب شما سرازیر کند.. اما آیا می توان با کسب درآمد از تولید محتوا درآمد جانبی خوبی داشت؟ آیا تولید محتوا برای وب سایتها، وبلاگها و شبکه های اجتماعی می تواند هر از گاهی پول خوبی نصیبتان کند؟
برای هر کاری باید ابتدایی ترین اصول آن را فرا بگیرید. استراتژی‌های مختلف، نحوه نوشتن، انتخاب پلتفرم و انتشار به موقع محتوا اساساً همه چیزهایی است که برای کسب درآمد از تولید محتوا به آنها نیاز دارید.

حقیقتی در مورد نحوه کسب درآمد از تولید محتوا

نوشتن برای کسب درآمد از تولید محتوا مزایای زیادی دارد. بهترین سودی که این مساله دارد این است که خودتان می توانید انتخاب کنید که چه زمانی و کجا و با چه کسی کار کنید. جای تعجب نیست که این آزادی افراد زیادی را به خود جذب می کند و باعث می شود نویسنده ها خلاقانه تر محتوایی را تولید کنند. اما حقیقت این است که بسیاری از نویسندگان دوست ندارند به این شغل به عنوان کاری تمام وقت فکر کنند. در حقیقت نویسندگان به عدم اطمینان شغلی، طرد شدن، شک و تردید و پس زده شدن فکر می کنند. گاهی نویسندگان نمی توانند به تمام کارهای کوچک و غیر جذابی فکر کنند که باید انجام دهند.
کسب درآمد از تولید محتوا زمان بر است و این شاید از معایب این شغل باشد. شما به عنوان نویسنده باید شناخته شده باشید. همچنین می بایست برای تولید محتوا مطالعه کنید. شاید نیاز باشد با زبان دیگری آشنا باشید. همه ی اینها می تواند به نوعی موانع ذهنی برای کار نویسندگان باشد. اما اگر با خودمان صادق باشیم می فهمیم که بدون همه اینها نیز می توانیم بنویسیم. در اصل کسب و کارها برای محتوا و متن مقاله شما پول خرج نمی کنند. در حقیقت این فکر و خلاقیت شما است که باعث کسب درآمد از تولید محتوا می شود.

کسب درآمد از تولید محتوا برای وبلاگ و مجلات و ژورنال ها

شاید عبارت «خستگی محتوا» را شنیده باشید. این یعنی آنقدر تعداد محتواهای تولید شده زیاد است که زندگی یک انسان عادی کفاف خواندن تمام آنها را نمی دهد. علیرغم این، نشریات بزرگ چه در فضای مجازی و چه به صورت چاپی و آفلاین باید به تولید محتوا ادامه دهند وگرنه از بین می روند. کافی است به فرصت های فراوانی نگاه کنید که کسب و کارها به نویسندگان محتوا اعطا می کنند تا آنها به کسب درآمد از تولید محتوا بپردازند.
امروزه وبلاگ‌ها، مجلات و ژورنال های محبوب وردپرس همچنان تشنه ی محتوای با کیفیت هستند. بسیاری از این وبلاگ‌ها، مجلات و ژورنال های محبوب نیز مایلند پول خوبی برای تولید محتوا بپردازند. شما باید برای یافتن شغل نویسندگی با درآمد بالا تلاش کنید و بدانید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. اما نویسنده ی فریلنسر به صورت هوشمندانه ای از این مجلات و ژورنال ها برای کسب درآمد از تولید محتوا استفاده می کند.
بیایید با وبلاگ ها شروع کنیم. تولید محتوا برای وبلاگ‌های پرطرفدار (با نام مستعار وبلاگ نویس مهمان) معمولاً بدون دستمزد است. اما اکثر نویسندگان جدید که محتوای خود را برای دیده شدن منتشر می کنند، می توانند درآمد خوبی را از وبلاگ نویسی داشته باشند.
اگر کسب و کاری برای برندسازی به دنبال تولید محتوا باشد، اولین کاری که می کند استخدام چند نویسنده فریلنسر است. شما علاوه بر کسب درآمد از تولید محتوا می توانید به اطلاعات عمده و مهمی نیز در مورد خدمات و محصولات آن برند یا کسب و کار دست پیدا کنید. فکر کنید که شما اطلاعاتی را دارید که خوانندگان شما هنوز ندارند.

کسب درآمد از تولید محتوا برای مجلات چاپی

آیا تا بحال به کسب درآمد از تولید محتوا برای مجلات چاپی فکر کرده اید؟ آیا هنوز راهی مناسب برای امرار معاش به عنوان یک نویسنده وجود دارد، آن هم در عصری که همه چیز حاضر و آنلاین است؟
صنعت نشر سنتی مسیر سختی را پشت سر گذاشته است. با اینحال بسیاری از مجلات هنوز هم در کار تولید محتوا قوی هستند. بسیاری از این نشریات هنوز هم برای یک مقاله ی خاص هزینه خوبی می پردازند. البته، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که فوراً فرصتی سودآور به دست آورید. شما به عنوان نویسنده باید از طریق نشریات محلی کوچک‌تر از نردبان موفقیت بالا بروید و اعتبار خود را کم کم به دست آورید. سپس می توانید به کسب درآمد از تولید محتوا فکر کنید.
مجلات تجاری برای محتوای با کیفیت پول نسبتا خوبی می پردازند. این مجلات در حوزه موضوعی خاص محدود شده اند. بسیاری از این مجلات با سبک نوشتاری محاوره‌ ای و جذاب‌ سعی در جذب مخاطبان بیشتری دارند. اگر به عنوان وبلاگ نویس کار خود را شروع کرده باشید، به راحتی می توانید محتوای خود را در معرض دید این مجلات  نیز قرار دهید. به طور کلی، راز اصلی در کسب درآمد از تولید محتوا، سرسختی و تعقیب فرصت‌ها است.

نگارش محتوا در وبتو

تولید محتوا در رایا مارکتینگ تنها محدود به نوشتن چند مقاله ی ساده نمی شود. اگر به عنوان نویسنده برای رایا مارکتینگ کار کنید می توانید به کسب درآمد از تولید محتوا نیز فکر کنید. بهترین مزیت رایا مارکتینگ این است که لازم نیست برای پیدا کردن کسب و کارها و برندها به سراغ آنها بروید یا هر روز صفحه استخدام سایتها را چک کنید. رایا مارکتینگ به عنوان واسطه ای بین نویسنده و کسب و کار عمل می کند.
چه یک نویسنده باشید، چه بتوانید تولید محتوای پادکست انجام دهید و چه توانایی خلق پوستر، بنر و عکس را داشته باشید به راحتی می توانید از طریق رایا مارکتینگ به کسب درآمد از تولید محتوا بپردازید.

تولید محتوا برای مشاغل تشنه محتوا

در سالهای اخیر، بازاریابی محتوا به مفهوم تولید محتوای با کیفیت برای جذب مشتری و ایجاد اعتبار و اعتماد بوده است. نتیجه اینکه کسب و کارهای بیشتر و بیشتری دارند وارد بازی محتوا می شوند. برخی استراتژی روشنی دارند، در حالی که برخی دیگر فقط در حال وقت گذراندن هستند و امیدوارند که به نتیجه برسد.
این جریان، بازاری برای نویسندگان باهوش ایجاد کرده است که بتوانند برای مخاطب خاصی بنویسند. این مشاغل که تشنه محتوا هستند، به مطالعات موردی نیاز دارند. این مشاغل تنها یک نویسنده نمی خواهند. در حقیقت تمام این کسب و کارها به شخصی نیاز دارند که بتواند در ابتدا کار تحقیق و پژوهش را انجام دهد و سپس به تولید محتوا بپردازد. از همین رو این کسب و کارها برای نویسندگان هزینه می کنند. شاید بهترین راه برای کسب درآمد از تولید محتوا همین مشاغل تشنه محتوا باشند. ورود به این بازار بدون ارتباط گرفتن می تواند دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. در ابتدا، ممکن است لازم باشد با هزاران نویسنده فریلنسر مشتاق دیگر برای جلب توجه رقابت کنید. اما با صبر و تلاش می توانید پروژه های موفقی را انجام دهید و به کسب درآمد از تولید محتوا برسید.
با این حال، این مسیر مستلزم داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌های مرتبط با تولید محتوا است. نه فقط درک هدف، بلکه باید با اصول بازاریابی و سئو نیز آشنا باشید. برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان و رقابت با دیگر نویسندگان به چیزی بیش از یک لپ‌تاپ و اشتیاق به نوشتن نیاز دارید. شما باید مشتریان و همزمان مشاغل را راضی نگه دارید. یکی از راه های هوشمندانه برای متمایز کردن خود به عنوان یک نویسنده حرفه ای این است که پلتفرم خود را بسازید. از وبلاگ نویسی برای نشان دادن مهارتتان استفاده کنید.

کسب درآمد از تولید محتوا به عنوان کپی نویس

این روش، از جمله روش های تولید محتوا است. به طور خلاصه، کپی نویسی، نوشته ای است که از روی یک نوشته دیگر تبدیل به محتوایی جدید می شود. شما می توانید کلمات و ساختار را تا حدی تغییر دهید اما کاری که می کنید همان کپی برداری است. نامه‌های فروش، تهیه کردن محتوا از روی توضیحات و مصاحبه های ویدئویی، حتی توضیحات در مورد یک محصول همگی می توانند به عنوان منبعی برای کپی کردن متن به کار بروند.
کپی نویسی اساساً با سایر اشکال نویسندگی تفاوت چندانی ندارد، اما در عمل، مهارت خاص خود را می طلبد. اصولا تولید محتوا در کپی نویسی به صورت محاوره‌ای است. محاوره ای نوشتن محتوای کپی اول به این دلیل است که باید در مخاطب حس همدلی را به وجود بیاورید. دومین دلیل نیز بخاطر این است که متن شما دقیقا کپی شده ی متن قبلی نباشد.
بنابراین، اگر پیش‌زمینه ای در کپی نویسی ندارید، باید هزینه و زمان زیادی را صرف این نوع محتوا کنید. برای کپی نویسی اول باید بتوانید به زبان معیار بنویسید. چون به صورت محاوره ای می نویسید دلیلی ندارد که متن شما حاوی شوخی و مطالب غیر مرتبط باشد. در نهایت نیز لازم نیست به میزان زیادی خلاقیت در تولید محتوا به خرج دهید. در حقیقت خیال شما راحت است که محتوا از پیش وجود دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که اصول آن را فرا بگیرید و روی متنی که می نویسید اعمال کنید.

وبلاگ بسازید و محصولات شخص ثالث را تبلیغ کنید

حقیقت امر این است که ساختن یک وبلاگ و محبوب کردن آن کار سختی است. شما برای محبوب ساختن وبلاگ خود باید تلاش زیادی انجام دهید. به همین دلیل نمی توانید وقت زیادی را برای تولید محتوا صرف کنید. بنابراین اگر رویای شما ایجاد یک وبلاگ با مخاطبی شش رقمی است، بهتر است علاوه بر تمام کارهایی که برای ایجاد محبوبیت وبلاگ به وجود می آورید به نوشتن محتوا نیز بپردازید. در واقع، اگر دارید وبلاگی با تعداد مخاطب شش رقمی می سازید، احتمالاً نوشتن را باید برون سپاری کنید. مخاطبان تنها مجذوب تم و کامنتهای شما در دیگر صفحات نمی شوند. شما باید برای مخاطب، محتوا تولید کنید تا به کسب درآمد از تولید محتوا برسید.
اگر بتوانید تمام وقت خود را به نوشتن و معرفی و بالابردن اعتبار وبلاگ اختصاص دهید، مطمئنا هم نویسنده ی موفقی خواهید شد و هم می توانید به کسب درآمد از تولید محتوا فکر کنید. همچنین با گرفتن تبلیغات به صورت پراکنده نیز وبلاگ خود را در معرض دید سایر افراد قرار خواهید داد.  بسیاری از کسب و کارهای وابسته به تبلیغ پورسانت های بالایی برای این مهم می پردازند. همزمان با یافتن این کسب و کارها سعی کنید اطلاعات کوچکی را نیز به تبلیغات خود اضافه کنید. این یعنی محصول مورد نظر را خوب شناخته اید و خودتان مصرف کننده هستید. در این میان به صورت محسوسی متوجه بالا رفتن اعتبار وبلاگ شده و صاحب درآمد نیز خواهید شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.