مقالات آموزشی

ویژگی های موثر در قالب فروشگاهی مناسب

مفید بود؟

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10 مورد از ویژگی‌های قالب فروشگاهی مناسب بیان شده است. ساخت فروشگاه با در نظر گرفتن اصول سئو کمک می‌کند تا مطمئن شویدکه مردم می‌توانند کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو به طور ارگانیک کشف کنند.

وقتی قرار است یک قالب فروشگاهی انتخاب کنید، فقط نباید به زیبایی آن توجه کنید. برای اینکه سایتتان در موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ و … دیده شود و بتوانید مخاطب و فروش بیشتری داشته باشید، باید قالب فروشگاهی را انتخاب کنید که اصول سئویی را رعایت کرده باشد.

بسیاری قالب‌ها خود را به عنوان قالب‌های سئوشده تبلیغ می‌کنند، اما واقعاً این به چه معناست؟

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در قالب فروشگاهی خود به دنبال آن باشید تا مطمئن شوید که قالب، به درستی بهینه شده است.

1. ریسپانسیو بودن و سازگاری با موبایل

آیا قالبتان واکنش گرا است؟ طراحی واکنش گرا سازگاری با هر دستگاهی را ارائه می‌دهد.

چه مخاطبان شما روی گوشی هوشمند، دسکتاپ، تبلت یا دستگاه دیگری خود باشند، فروشگاه شما همچنان با طراحی واکنش‌گرا و مناسب نمایش داده می‌شود. موتورهای جستجو به شدت بر روی موبایل پسند بودن تمرکز می‌کنند و طراحی ریسپانسیو، برایشان بسیار مهم است. البته حق دارند…

“بیش از نیمی (55.4 درصد) از کاربران اینترنت از تلفن همراه خود برای خرید محصولات به صورت آنلاین استفاده می‌کنند و از هر 10 نفر (69.4 درصد) هفت نفر می‌گویند که از برنامه‌های خرید در دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند – تلفن یا تبلت (DataReportal، 2021).”

2. سرعت قالب

یک قالب بهینه شده به سرعت رندر می‌شود، زمان ماندن کاربر در صفحه را بهبود می‌بخشد/نرخ پرش را کاهش می‌دهد، و کار خزنده‌های گوگل را هم راحت میکند. دموی قالب را هم مشاهده کنید و ببینید آیا نویسندگان و توسعه دهندگان آن، به سرعت بارگیری آن توجه کرده اند یا خیر.

علاوه بر این، میتوانید، می‌توانید، دمو را با ابزارهای تست سرعت، چک کنید:

  • PageSpeed Insights.
  • Web.dev.
  • GTMetrix.

سرعت سایت تا حد زیادی به کد آن بستگی دارد. اگر قالب فروشگاهی شما،سریع لود می‌شود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پست‌ها، صفحات محصول و سایر محتوای شما برای سرعت بخشیدن به سایت شما بهینه شده اند.

3.نشانه گذاری HTML معتبر

جان مولر، تحلیلگر ارشد گوگل بیان می‌کند که HTML معتبر تاثیر قابل‌توجهی بر سئو نخواهد داشت؛ البته تا زمانی که سایت به درستی رندر شود. اما کدهای HTML معتبر، می‌تواند به بهبود برخی از مهمترین جنبه‌های سئو کمک کند، از جمله:

  • سازگاری مرورگر
  • نرخ خزیدن
  • تجربه ی کاربر

حتی تبلیغات خرید گوگل زمانی بهتر اجرا می‌شود که سایت شما دارای HTML‌های  معتبر باشد.و اگر از hreflang استفاده کنید ولی از HTML معتبر استفاده نکنید، ممکن است سایت خود را خراب کنید.

به طور خلاصه، همیشه بهتر است که قالب شما دارای کدهای HTML معتبر باشد. میتوانید از سرویس Markup Validation برای بررسی قالب خود استفاده کنید.

برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی یا قالب فروشگاهی، کلیک کنید.

4.پشتیبانی از ریچ اسنیپت‌ها

ریچ اسنیپت‌ها، یا اسکیماها، اطلاعات ساختاریافته را از یک وب‌سایت بیرون می‌کشند و آن‌ها را به‌طور برجسته در نتایج جستجوی گوگل و  در کادرهای خاص خود نمایش می‌دهند.

ریچ اسنیپت‌ها، امکانات زیر را ارائه می‌دهند:

  • شانس رتبه بالاتر در نتایج جستجو
  • افزایش «جستجوهای بدون کلیک»

هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل یک ریچ اسنیپت‌های سایت شما را نمایش دهد، ولی وقتی از آنها استفاده کنید، این شانس را به خودتان میدهید که گوگل از آنها استفاده کند. قالبی را انتخاب کنید که اسکیماها، اسنیپت‌های پرسش‌های متداول، بردکرامپ و موارد دیگر به‌طور خودکار انجام می‌دهد.

5.فراداده سفارشی شده

متادیتا می‌تواند سئوی سایت شما را بهبود بخشد، و توانایی سفارشی کردن متادیتاها یک آپشن قدرتمند برای هر قالب فروشگاهی است.

چند تگ مهم که باید قابل تنظیم باشند عبارتند از:

  • کنونیکال
  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا.
  • اوپن گراف یا گراف‌های باز
  • کارت‌های توییتر
  • متای روبات‌ها
  • متن جایگزین عکس‌ها

استفاده از متادیتا‌های سفارشی ابزار قدرتمندی است که می‌توانید امروز و در آینده از آن استفاده کنید.

6. امکان به اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی توسط قالب‌ها

میلیاردها نفر در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بنابراین اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی چیزی است که باید در قالب گنجانده شود. وقتی که بازدیدکنندگان بتوانند محتوا یا محصولات شما را به اشتراک بگذارند، می‌توانند ترافیک، لینک‌ها و حتی فروش قابل توجهی ایجاد کنند.

7.سفارشی سازی آسان محصول

صفحات محصول شما باید برجسته باشند و به مخاطبان هدف شما پاسخ دهند. سفارشی سازی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید صفحات محصول خود را منحصر به فرد کنید.

به دنبال قالب فروشگاهی با این امکانات باشید:

  • دعوت به اقدام‌ها را در جای درستی قرار دهد.
  • موقعیت‌های مختلف محصول و طرح بندی‌های مختلف صفحه را تست کنید تا بتوانید یک چیدمان مناسب انتخاب کنید.
  • کدهای اسکیمای محصول درست کار کنند.

قالب فروشگاهی ‌هایتک محصول شرکتXtheme است که ارائه دهنده ی قالب وودمارت هستند. برای خرید و دانلود قالب سئو شده ی هایتک، کلیک کنید.

قالب فروشگاهی هایتک

8.تصاویر بهینه شده

اگر تصاویر فروشگاه شما بیش از حد بزرگ باشد، سرعت سایت شما را کاهش داده و بر قابلیت استفاده و رتبه بندی جستجو در این فرآیند تأثیر می‌گذارد.

  • استفاده از تصاویر بهینه‌سازی شده
  • ذخیره تصاویر در کش برای بهبود زمان بارگذاری.
  • تغییر اندازه ی تصاویر برای اینکه ریسپانسیو شود.
  • فشرده‌سازی و تبدیل کمی ‌تمام تصاویر به استاندارد وب 72dpi.

9.گزینه ‌های محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد سر و صدا در اطراف سایت شما ضروری است.

گزینه های زیادی برای UGC وجود دارد، از جمله:

  • سوالات و پاسخ‌هایی که مشتریان می‌توانند در سایت شما مشارکت کنند.
  • نظرات کاربران
  • بررسی‌ها و ریویو‌ها

وقتی کاربران می‌توانند به شما در تولید محتوا به صورت ارگانیک کمک کنند، محتوایی که اضافه می‌کنند اغلب به تلاش‌های سئو شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، مشتریان شما سوالاتی دارند که نیاز به پاسخ دارند. انتخاب قالب فروشگاهی مناسب، می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود سئوی فروشگاه شما داشته باشد. شاید انتخاب قالب کمی طول بکشد ولی در مقابل، خیالتان بابت سئوی سایتتان کمی راحت می‌شود. البته که همه‌ی سئو، انتخاب قالب مناسب نیست ولی به هر حال، یکی از فاکتورهای لازمه است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.