مقالات آموزشی

توجه به هزینه طراحی سایت و عوامل موثر روی هزینه‌ی طراحی سایت

مفید بود؟

قیمت طراحی سایت مثل “فلان” سایت چقدر است؟؟ سوالی که هر طراح سایتی از آن می‌ترسد… اشتباه نکنید، ما می‌دانیم که به عنوان طراح سایت باید هزینه‌ها را بدانیم ولی این سوال، کمی‌‌بیش از حد کلی است. ممکن است سایتی که می‌بینید، نسبت به سایتی که می‌خواهید، یک یا دو امکان اضافه داشته باشد که تمام روش کار و تکنولوژی‌های لازم برای پیاده سازی آن را تغییر می‌دهد.

عوامل مختلفی بر قیمت یک پروژه طراحی سایت اثر دارند، در ادامه به معرفی این عوامل می‌پردازیم.

1. اندازه پروژه

بسته به اندازه پروژه شما، هزینه کل توسعه وب سایت شما متفاوت خواهد بود. یکی از روش‌های اندازه گیری حجم پروژه ی طراحی سایت، تعداد صفحات آن است. پروژه‌ها را می‌توان بر حسب تعداد صفحات، به صورت زیر دسته بندی کرد.

یک وب اولیه ساده و حضوری (1-10 صفحه)

سایت‌هایی که برای مشاغل تازه تاسیس، کسب و کارهای کوچک، استارت اپ‌ها و … طراحی می‌شوند، معمولا پیچیدگی خاصی ندارند و برنامه نویسی آنها ساده است. این سایت‌ها معمولا بیشتر از 10 صفحه ندارند.

در طراحی این سایت‌ها مهم این است که قابل توسعه باشند و بعدها مدیر سایت بتواند دسته بندی، بخش جدید ، محتوا و … به آن اضافه کند..

وب سایت کسب و کار کوچک (10-20 صفحه)

این نوع صفحات معمولاً نسخه تکمیل شده ای از طراحی اولین صفحه وب هستند، یا طراحی مجدد یا پسوند صفحه وب قبلی، با حداکثر حدود 20 صفحه.

این سایت‌ها هم تقریبا مانند مورد قبلی، نیازی به توسعه بخش‌های خاص یا سفارشی سازی طراحی ندارند یا نیازشان ساده و اندک است.

صفحه وب کسب و کار متوسط ​​(20-40 صفحه)

این نوع صفحات وب برای شرکت‌هایی است که فعالیت‌هایی مبتنی بر تجارت الکترونیک دارند، حتی اگر فروشگاه آنلاین نداشته باشند، اما بخش بزرگی از فرآیندهای فروش آنها از طریق صفحه وب آغاز می‌‌شود، برای مثال ارائه یک کاتالوگ الکترونیکی کامل. ، از کلیه محصولاتی که شرکت ارائه می‌‌دهد و یا سیستم پیشرفته درخواست بودجه و غیره.

برای طراحی یک صفحه وب با این اندازه و پیچیدگی، باید اطمینان حاصل کنید که بهترین خدمات ممکن و بالاتر از همه ارتباط بسیار روان با طراحان وب را دارید.

در این حالت، با توجه به اینکه کار بیشتری روی سایت انجام شده و کمی‌‌ پیچیدگی دارد، پشتیبانی سایت اهمیت زیادی دارد پس حتما به آن توجه کنید..

 

صفحات وب شرکت‌های بزرگ (40-50 صفحه)

این سایتها، بزرگترین سایت‌ها هستند و مربوط به پروژه‌های بزرگ هستند. شرکت‌هایی که عمده فعالیتشان از طریق سایت انجام می‌شود. به طور مثال فروشگاههای بزرگ اینترنتی مانند دیجیکالا یا سایت‌های شرکتی بزرگ و کشوری یا حتی سایت‌های ارگان‌های رسمی‌‌کشور.

 

2. طراحی استایل و ظاهر سایت

ما اینجا در مورد چهره ای که کاربر از سایت می‌بیند صحبت می‌کنیم: ظاهر و چهره ی سایت، می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید به سایت شما بشود… اتفاقی که در آرتمن وب، زیاد برای ما می‌‌افتد… به طور مثال، ما برای یکی از مشتریانمان یک وب سایت فروش محصولات مراقبت پوستی راه اندازی کردیم. پس از مدتی تماس‌های مختلفی برای سفارش سایت دریافت کردیم که از طریق، سایت روسوشاپ با ما آشنا شده بودند.  بنابراین، طراحی ظاهر وب‌سایت بدون شک مهم‌ترین مرحله در طراحی آن است. ظاهر سایت می‌تواند یک مزیت رقابتی فوق العاده برای شما باشد بخصوص اگر حوزه کاریتان یک حوزه پر رقابت است….

در کل، پروژه‌های طراحی سایتف به چند طرح منحصر به فرد نیاز دارد؟ مثلا:

یک طراحی برای صفحه اصلی (صفحه اصلی)

یک طراحی برای صفحه محصول

یک طراحی برای ورود به وبلاگ

یک طراحی برای صفحه تماس با ما

یک طراحی برای صفحه برخی از خدمات ویژه یا لندینگ پیج‌ها

اگر نظرتان این است که چندین صفحه در داخل وب سایت خود داشته باشید که  هر کدام ساختار متفاوت و ماژول‌های متفاوتی داشته باشند، طراح باید برای ایجاد این “طرح‌های منحصر به فرد” یا “نماهای منحصر به فرد” زمان بیشتری صرف کند. در این حالت هم طراحی رابط کاربری زمان می‌برد هم پیاده سازی آن.

از طرف دیگر، اگر ساختار صفحات شما یکسان یا بسیار مشابه باشد (اگرچه تعداد کل صفحات زیاد است)، کار طراح آسانتر و سریعتر خواهد شد بنابراین هزینه شما هم کمتر می‌شود.

 3. یکپارچه سازی SEO

هر طراح سایت خوبی، باید به فکر SEO سایت هم باشد. طراح باید  همیشه، صفحات را جوری طراحی کند که رتبه گرفتن آنها در گوگل و سایر موتورهای جستجو، سخت نشود.

از طرف دیگر، هر زمان که شرکتی بخواهد محتوای جدیدی در وب سایت خود وارد کند، نیاز به مشاوره برای بهینه سازی آنها برای سئو دارد، در غیر این صورت تمام زحمات سئوی شما روی سایت به هدر میرود.

البته گاهی بهینه سازی برای سئو، هزینه هم دارد.

4. یکپارچه سازی پایگاه‌های داده

پایگاه داده، مجموعه جدول‌هایی است که برای مدیریت بهتر یک نرم افزار یا سایت، ساخته می‌شوند. در وردپرس، این جداول اتوماتیک ساخته می‌شوند. گاهی اوقات، ممکن است پایگاه داده‌های اضافه ای تولید شود که سرعت سایت را کم کنند. بنابراین لازم است ادغام یا حذف شوند. ادغام پایگاه داده نیازمند دانش فنی عمی‌ق و تجربه ای عالی است تا بتوان مشکلات پیش آمده را حل کرد. اگر نیاز به توسعه و ادغام پایگاه داده در وب سایت خود دارید، این امر منجر به هزینه‌های بیشتری در هزینه توسعه وب سایت شما می‌‌شود و بر تعرفه طراحی سایت اثر دارد.

 

5. ویژگی‌ها و امکانات مربوط به فروش آنلاین

ادغام عملکرد تجارت الکترونیکی بسیار بیشتر با آن مرتبط است: دروازه پرداخت، امنیت، ldap، کوکی‌ها … و همچنین پیوند آن عملکرد جدید با کل سیستم کاربران، محصولات و غیره که قبلاً وجود داشت. درگاه پرداخت، گرفتن اینماد و … هم جزو این موارد هستند.

این امر منجر به افزایش بودجه کلی وب سایت می‌‌شود و تأثیر قابل توجهی بر بودجه خواهد داشت.

6.تجربه‌ی طراح سایت

شما به عنوان یک طراح سایت، هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، می‌‌توانید هزینه بیشتری برای کار خود دریافت کنید. این به این دلیل است که می‌‌توانید به مشتریان خود این اطمی‌نان را  بدهید که دانش و توانایی انجام کارش را دارید. به مشتریان بالقوه نمونه کار طراحی وب خود را به عنوان مدرکی از تخصص تان نشان دهید تا متوجه تبحر شما بشوند. اگر کارتان را تازه به عنوان یک طراحی وب شروع کرده اید، بهتر است با قیمت‌های پایین شروع کنید و وقتی به اندازه کافی تجربه کسب کردید، قیمت کارتان را بالا ببرید. تنها در صورتی می‌‌توانید قیمت‌های خود را بر اساس تجربه افزایش دهید که در زمی‌نه‌ای که مشتری به آن علاقه دارد، تخصص داشته باشید. داشتن 10 سال تجربه در HTML، برای مشتری‌ای که می‌‌خواهد یک وب‌سایت مبتنی بر فلش داشته باشد، اهمی‌تی ندارد!!

7.ارزش افزوده‌ای که سایت برای مشتری دارد

یک عامل مهم در تعیین قیمت یک طراحی وب، ارزش افزوده‌ای است که به مشتری شما می‌‌دهد. این همان دلیلی است که بازیکنان حرفه‌ای فوتبال بیشتر از جراحان مغز و اعصاب درآمد دارند. بدیهی است که کار یک جراح مغز و اعصاب مهمتر از ضربه زدن یک بازیکن به توپ از نقطه‌ی پنالتی است، ولی ضربه زدن به توپ پول  بیشتری تولید می‌‌کند. به طور مشابه، یک کسب و کار کوچک یا یک سازمان غیرانتفاعی به عنوان یک شرکت چند ملیتی، بازده سرمایه گذاری خود را فقط از طریق سایت دریافت نمی‌کند پس ممکن است لازم باشد قیمت طراحی سایت را کمتر در نظر بگیرید. قیمت‌های شما باید برحسب این ارزش افزوده‌ها باشد.

8.میزان سفارشی بودن سایت

یک سایت، باید به اندازه‌ی خود کسب و کار، منحصر به فرد باشد… شما می‌توانید با خرید یک قالب آماده، یک سایت ساده راه اندازی کنید ولی آیا سایتتان کیفیت لازم را دارد؟ سایت باید عناصر و ویژگی‌هایی داشته باشد که آنرا منحصر به فرد کنند. این منحصر به فرد بودن را اکثر قالب‌ها نمی‌توانند برای شما فراهم کنند. بنابراین بهتر است سایت سفارشی سازی شده باشد تا به کسب وکارتان رونق بیشتری بدهد. شما باید مطمین شوید نه نتها مشتری سایت شما را پیدا می‌کند، بلکه در آن می‌ماند و از بودن در آن لذت می‌برد تا نرخ وفاداری‌اش بیشتر شود. ما در آرتمن وب، تمام این نکات را در نظر می‌گیریم. از آنجایی که ما خودمان، طراح قالب هستیم، می‌توانیم قالب‌هایمان را برای شما سفارشی کنیم تا سایت زیبا و منحصر به فردی داشته باشید. معمولا سایت‌های وردپرسی، می‌توانند اکثر امکانات مورد نظر کاربران را فراهم کنند و قیمت کمتری هم دارند. برای مشاهده قیمت طراحی سایت وردپرسی، کلیک کنید.

 

این روزها وب، همه قابلیتی دارد… مخاطبان، بیشتر از اینکه با دسکتاپ و لپ تاپ، سرچ کنند، با گوشی کار می‌کنند. بنابراین، وب سایت‌ها باید برای نمایش در گوشی‌ها و تبلت‌ها با سایزهای مختلف هم بهینه شده باشند. اینکه یک سایت یا یک صفحه ی اینترنتی هم در گوشی درست نشان داده شود هم در لپ تاپ و … قابلیت ریسپانسیو بودن نامیده می‌شود.

9.هاست و دامنه

سرعت و حجم‌هاست شدیدا روی سرعت سایت اثر دارد.‌هاست‌ها، با توجه به امکاناتی که در اختیار مشتری قرار می‌دهند، قیمت متفاوتی دارند. سرعت و پشتیبانی دو عامل مهم در قیمت گذاری ‌هاست هستند. گاهی اوقات قیمت‌ هاست جدای از قیمت طراحی سایت به مشتری اعلام می‌شود. گاهی هم روی هزینه طراحی سایت در نظر گرفته می‌شود.

آدرس دامنه هم یک مسئله مهم است به چند دلیل:1- ir بودن یا com بودن آن روی قیمت تاثیر دارد چون معمولا دامنه‌های com جهانی هستند قیمت آنها بالاتر است. 2- اینکه یک دامنه آزاد باشد یا رزرو شده باشد هم تاثیر زیادی روی قیمت دارد. اگر دامنه ای بخواهید که قبلا یک نفر آن را خریداری کرده باشد، تمام قیمت به نظر او بستگی دارد. برای مطالعه در مورد دامنه .com اینجا کلیک کنید.

 

10.ناوبری سایت

بازدیدکنندگان سایت می‌‌خواهند بتوانند به طور یکپارچه از یک ناحیه از یک سایت به منطقه دیگر حرکت کنند و ناوبری سایت نقش مهمی‌‌در موفقیت آنها در انجام این کار دارد. افراد، معمولا دامنه توجه کوتاهی دارند. اگر نتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر و مورد نیاز خود را پیدا کنند، سایت شما را ترک می‌کنند و به سایت دیگری می‌روند. فرآیند توسعه وب همی‌شه باید شامل یک استراتژی خلاقانه برای ایجاد ناوبری سایت باشد، بنابراین بازدیدکنندگان می‌‌توانند به سرعت و به راحتی آنچه را که جستجو می‌‌کنند پیدا کنند. این یک عامل مهم دیگر است که بر هزینه طراحی وب سایت تأثیر می‌‌گذارد.

اینها تنها تعدادی از عوامل متعددی هستند که در تعیین هزینه طراحی وب سایت سایت نقش دارند.

قیمت طراحی سایت شخصی

سایت شخصی می‌تواند یک سایت ساده باشد که از سایت یک فرد مشهور یا حتی غیر مشهور کپی شده، می‌تواند یک سایت باشد که امکانات خاص خودش را دارد. مسلما قیمت در این دو حالت متفاوت است.

قیمت طراحی وبسایت شرکتی

وب سایت‌های شرکتی معمولا برای صاحبان شرکت‌ها، ارزش افزوده ی خوبی دارند. البته تا زمانی که امکانات مورد نظر مشتری مشخص نشود، نمی‌توان به صورت قطعی قیمت را اعلام کرد. جهت دریافت انواع قیمت سایت شرکتی، با ما تماس بگیرید. تماس با ما

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

برخی سایت‌های فروشگاهی امکانات خاصی دارند، از جمله امکان رزرو و پیش پرداخت یا ویرایش سبد خرید. برخی نیز، نیاز به امکانات خاصی ندارند و یک سایت ساده جهت فروش محصولات هستند.

پاسخ به سوالات متداول در مورد هزینه طراحی سایت

تنها راه شما، مقایسه ی قیمت ها و امکاناتی است که شرکت ها در مورد آنها ادعا دارند. ما در آرتمن وب، همیشه در تلاش بوده ایم که قیمت های پایین و منصفانه ای را در نظر بگیریم.

 

 

نتیجه

این که فکر کنید بلافاصله بعد از راه اندازی سایتتان درآمدتان بیشتر می‌شود، درست نیست. سرمایه‌گذاری روی سایت، یک سرمایه گذاری میان‌مدت و بلند مدت است.

پس بهتر است برای نتیجه گرفتن از سایت عجله نکنید. فقط طبق اصول حرفه‌ای پیش بروید و صبر داشته باشید تا درختی که کاشته‌اید به ثمر بنشیند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.