مفید بود؟

زمانی که نوبت به نوشتن محتوا می رسد، گاهی اوقات روش های سنتی خوب به نظر می رسد. اما زمانی که نوبت به استراتژی روابط عمومی شرکت میرسد، روش های سنتی دیگر جوابگوی کسب و کار و برند شما نیست. ۱۰ سال پیش مردم به اخبار و بیانیه مطبوعاتی روزنامه های صبح متکی بودند، اما امروزه اکثریت قریب به اتفاق مشتریان شرکت عناوین اصلی شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک را چک می کنند.

 

اکنون مردم بر نحوه دستیابی به اطلاعات کنترل دارند. در نتیجه روابط عمومی نمی تواند با روشهای سنتی خبری پاسخگوی نیاز مردم باشد. اکنون روابط عمومی به ارائه اطلاعات مرتبط وابسته است و اینکه چگونه، چطور و کجا مشتریان بالقوه و افراد تاثیرگذار را با اطلاعات  مرتبط تحت تاثیر قرار دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک بیانیه مطبوعاتی تاثیرگذار بنویسیم؟ به همراه مثال و قالب رایگان مطالعه نمایید

شاید کمی ناامید کننده به نظر برسد، اما اینطور نیست. ایجاد روابط هنوز به محبوبیت شما در انتشارات کمک می کند. اکنون ما فرصت داریم تا بازی انتظار را کنار بگذاریم و روش خود را در پیش گیریم. با تبدیل استراتژی روابط عمومی به استراتژی داخلی (inbound strategy) فرصتی را ایجاد می کنید که پیش از این موجود نبوده و به ایجاد روابط معنی دار با مخاطبان دست می یابید. یکی از مهمترین به روز رسانی هایی که می توانید بر اساس آن استراتژی روابط عمومی خود را شکل دهید، متصل کردن مخاطبان به گزارشگران است و این کار با نوشتن بیانیه مطبوعاتی محقق می شود. در همین راستا، این مقاله موارد زیر را تحت پوشش قرار می دهد:

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

انواع بیانیه مطبوعاتی

قالب بیانیه مطبوعاتی

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی

مثال هایی از بیانیه مطبوعاتی

نکاتی برای نوشتن و انتشار بیانیه مطبوعاتی

 

بیانیه مطبوعاتی یا بیانیه خبری چیست؟

بیانیه مطبوعاتی اخبار معنی داری است که به یک شرکت کمک می کند در طول زمان خود را برجسته کرده و روابط خود را با خبرنگاران شکل دهد.

بیانیه مطبوعاتی اطلاعیه رسمی (به صورت مکتوب و یا ضبط شده) است که سازمان به رسانه های خبری ارسال می کند. خواه بیانیه مطبوعاتی، بیانیه خبری، خبرنامه یا انتشار رسانه ای نامیده شود، همیشه صحبت از یک مفهوم اساسی است.

با اینکه عنوان یک بیانیه خبری باید شامل افعال عملی باشد، اما پاراگراف اول به 4 سوال چه کسی، چه چیزی, چرا و کجا پاسخ می دهد. همچنین بیانیه مطبوعاتی باید دارای زبان قابل فهم و نقل قول باشد. بسیاری از بیانیه های مطبوعاتی تنها در یک دو صفحه خلاصه می شوند. بنابراین لازم است شرکت اطلاعات کافی در مورد محتوای بیانیه مطبوعاتی  به خبرگزاری ها ارائه دهد.

با اینکه نوشتن بیانیه مطبوعاتی جلوههای موفقیت شما را نشان می دهد و آن را به شکل یک داستان مهیج در می آورد، همیشه به یاد داشته باشید که بیانیه مطبوعاتی در معرض دید عموم قرار دارد؛ به این معنی که مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه آن را می بینند. بنابراین، به جای این که به بیانیه مطبوعاتی به عنوان بلیطی برای پوشش خبری خود فکر کنید، آن را به چشم یک محتوای ارزشمند بازاریابی نگاه کنید.

شرکت رایا مارکتینگ در زمینه تولید محتوا سئو شده و با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا شما را در این مسیر یاری می کند

با اینکه هیچ فرمول مشخص برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی وجود ندارد، اما  چند سناریو وجود دارد که به شما در نوشتن بیانیه مطبوعاتی و انتشار آن به بهترین شکل ممکن کمک میکند. پس با ما همراه باشید.

 انواع بیانیه مطبوعاتی

1. معرفی محصول جدید

2. ادغام و اکتساب

3. به روز رسانی محصول

4. مناسبت ها

5. افتتاحیه های بزرگ

6. مشارکت های جدید

7. ریبرندینگ (Rebranding)

8. استخدام و ترفیع

9. پاداش

10. معرفی محصول جدید

 

1- معرفی محصول جدید

بیانیه معرفی محصول جدید یک قطعه محتوای خبری است که در آن راجع به راه حل هایی که سازمان به مشتریان ارائه می دهد صحبت می کند. این بیانیه بر ویژگیهای محصول، قیمتگذاری، نحوه دسترسی و دیگر جزئیات ارزشمند به مصرفکنندگان تاکید می کند.

2- ادغام و تملیک 

تغییرات سازمانی به اندازه کافی قابل توجه است تا بتواند به عنوان بیانیه مطبوعاتی پوشش داده شود، به ویژه اگر  جهت اطلاع رسانی به سهامداران کنونی و آینده مبنی بر رشد و مسیر حرکت شرکت باشد. برای اعلام بیانیه ادغام و یا تملیک شرکت تمامی جزئیات مربوط به سازمان های دخیل، اطلاعات مربوط به ادغام، نام و نقل قول های تیم رهبری ذکر می شود.

3- به روز رسانی محصولات 

بیانیه معرفی و گسترش محصولات نیز مانند بیانیه معرفی محصول است. در این بیانیه در مورد به روز رسانی، دلایل و مزایای آن به کاربر توضیح داده می شود.

4- رویدادها

بیانیه مطبوعاتی یکی از مولفه های مهم بازاریابی وقایع جهت جذب تبلیغات از طریق رسانه های خبری و دیگر منابع رسانهای است. در این بیانیه در خصوص رویداد، زمان، مکان، قیمت گذاری و سایر جزئیات صحبت میشود.

5- افتتاحیه های بزرگ

افتتاحیه بازگشایی مربوط به یک دفتر کار  و یا تغییر مکان آن است. در هر صورت، بیانیه افتتاحیه زمان و مکان برگزاری افتتاحیه را اعلام میکند. همینطور در مورد دست اندرکاران، نحوه برگزاری افتتاحیه و دلیل آن صحبت می شود.

6- مشارکت جدید

بیانیه مشارکت جدید نیز مانند بیانیه ادغام و تملیک در خصوص همکاری جدید صحبت می کند. به منظور اجرای اثربخش این نوع بیانیه اطمینان یابید که اطلاعات لازم در خصوص شرکت های دخیل، علت همکاری، مزایای دوجانبه و هر نوع اطلاعاتی در مورد سهامداران فعلی و آینده را ارائه دهید.

 

7- ریبرندینگ

ریبرندینگ یک تصمیم دشوار برای کسب و کارها است که می تواند منجر به ایجاد سردرگمی و بی نظمی شود. یکی از روش های آرام سازی این روند استفاده از بیانیه مطبوعاتی است. در این بیانیه جزئیات مربوط به این تغییر، دلایل آن، تاریخ تغییرات اعمال شده و نقل قول تیم رهبری ذکر می شود.

8- استخدام و ترفیع 

استخدام و ترفیع چهره یک شرکت را نشان می دهد و بیانیه مطبوعاتی راهی برای برجسته سازی آن است. این بیانیه شامل اطلاعات بیوگرافی برای اعتبار بخشی به افراد، به همراه عکس و سایر جزئیات مربوطه است.

9- جوایز

وقتی نوبت به دستاوردهای شرکت می رسد، تعریف و تمجید چیز بدی نیست. بیانیه مطبوعاتی جوایز در مورد پاداش ها و دستاوردهای سازمان صحبت کرده و باعث اعتبار بخشی آن می شود. چنین بیانیه ای شامل اطلاعات شرکت یا فرد و دلیل اعطای جایزه به آنها است. همینطور اطلاعات مربوط به جایزه و جزئیات مراسم اعطای جایزه نیز ذکر میشود.

 

 قالب بیانیه مطبوعاتی

قالب بیانیه مطبوعاتی به شما کمک میکند مقاله ای بنویسید که به چشم روزنامه نگاران مانند یک مقاله در وب سایت خودشان باشد.

 نمونه قالب های بیانیه مطبوعاتی

1- عنوان و عناوین فرعی جهت خلاصه اخبار

2- محل وقوع خبر در سرخط خبری

3- ۲ الی ۳ پاراگراف جهت افزودن اطلاعات

4- اشکال و آمار بولت دار

5- شرح شرکت در انتهای خبر

6- اطلاعات تماس در ابتدا

7- افزودن هشتگ”###” در انتها

همانطور که قبلاً گفته شد، در هنگام قالب بندی خبرنامه از آیتم های سنتی مانند اطلاعات تماس، موقعیت مکانی خبر و بیوگرافی شرکت استفاده می شود. اشاره به این نکات باعث می شود نیازی به ذکر آن در بدنه متن نداشته باشید و تنها بر روی اخبار تمرکز کنید. همچنین می توانید از هشتگ برای نشان دادن اتمام خبرنامه استفاده کنید. در گذشته این امر مانع از این شد که روزنامه نگاران صفحه بعدی را ورق بزنند و منتظر اطلاعات بیشتر باشند. هنوز هم این روش قدیمی پذیرفته شده و مورد احترام است.

در این مثال آژانس تبلیغاتی Catbrella  پس از دو سال تلاش رسانه های اجتماعی توانست فالوورهای توییتر خود را افزایش دهد. این شرکت دستاورد خود را به شکل بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:

 

 

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی

نوشتن بیانیه خبری به رشد بیشتر شرکت کمک می کند، اما نوشتن بیانیه نیز اهمیت یکسانی دارد. در این قسمت گام به گام نحوه نوشتن مطالعه موردی را به شما ارائه می دهیم:

1- قانون 1: یک عنوان خبرساز غیر قابل مقاومت بنویسید

شما اکنون یک اعلامیه در ذهن دارید. وقت آن است این اعلامیه را به شکل کلمات به اشتراک بگذارید و به فالوورها، اعضای صنعت و مخاطبان خود ارسال کنید. درست مانند یک پست وبلاگ عالی، موفقیت بیانیه مطبوعاتی در گرو نوشتن یک عنوان خبرساز است. شما برای جلب توجه مخاطب تنها یک خط در اختیار دارید. ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد، اما تا آنجا که میتوانید تیتر خود را جذاب انتخاب کنید.

در این خصوص از افعال عملی روشن و زبان قابل فهم استفاده کنید. همینطور عنوان خود را ساده و کوتاه نگه دارید. آن را در یک خط بنویسید تا توجه مردم را به پیام اصلی خود جلب کنید. مهمتر از همه اینکه عنوان خبری شما باید جذاب باشد. به یاد داشته باشید که خبرنگاران روزانه با ده ها و شاید صدها بیانیه خبری سر و کار دارند. بنابراین زمان خود را روی نوشتن یک عنوان خبری جذاب و گیرا سرمایه گذاری کنید. تمام تلاش و وقت شما به این موضوع بستگی دارد.

2- قانون 2:  ارزش خبر خود را به انتشارات نشان دهید

برای اینکه گزارشگران، تحلیلگران، افراد تاثیر گذار و فالوورها تمایل به اشتراک محتوای شما داشته باشند، در وهله اول باید ارزش محتوای خود را به آنها اثبات کنید. اولین پاراگراف بیانیه مطبوعاتی 4 سوال چه کسی، چه چیزی، چرا، کجا و چگونه را در بر میگیرد. خبرنگاران زمان کافی برای مطالعه جزئیات و اطلاعات پس زمینه ندارند. آنها فقط به دلایلی نیاز دارند که به آنها کمک کند داستان شما را از جایگاه اقتدار برای دیگران تعریف کنند. خواننده نباید هیچ اطلاعات مهم و اساسی را از دست بدهد. یک روش استفاده از هرم معکوس است. در این هرم اطلاعات اصلی به ترتیب اولویت و اهمیت ذکر میشود.

3- قانون 3 :از نقل قول های جذاب استفاده کنید

زمانی که صحنه را مهیا کردید، زمان آن است که به کمک نقل قول جنبه انسانی به نقل قول بخشید. به کمک نقل قول، تصویری از نحوه اثر گذاری محتوا در صنعت و مشتریان  ارائه می دهید.

نقل قول می تواند از طرف سهامداران کلیدی از جمله تیم اجرایی، رهبران پروژه و یا از طرف کسانی باشد که تحت تاثیر اعلامیه شما قرار دارند. ذکر نقل قول از شخصیتهای برجسته و مقامات بر اهمیت محتوای شما تاکید می کند. نقل قول باید روایت شما را شکل داده و بر هسته اصلی بیانیه تاکید کند. هرگز از افراد حاضر در دفتر کار نقل قول درخواست نکنید. همچنین لازم نیست از نقل قول ۲۵ نفر استفاده کنید. تنها کافی است نقل قول یک الی دو شخص مهم را انتخاب کرده و دیدگاه منحصر به فرد آنان را بیان کنید.

4- قانون 4: اطلاعات زمینه ای ارزشمند در مورد پروژه ارائه دهید

در پاراگراف آخر، خواننده باید تقریبا تمام اطلاعات و جزئیات اصلی مورد نیاز را به دست آورده باشد تا انگیزه ای برای ذخیره داستان و یا اشتراک آن داشته باشد.

گاهی اوقات افزودن چاشنی به مقاله در مورد شرکت و توسعه اعلامیه وسوسه انگیز به نظر می رسد. تصور ما بر این است که یک مقاله بدون آن کامل نیست. با این حال، همیشه باید به یاد داشته باشید که یک بیانیه مطبوعاتی باید مختصر و مفید باشد.

یکی دیگر از راه های افزودن ارزش به بیانیه مطبوعاتی ارائه جزئیاتی است که داستان شما را تقویت کند، مثلا ارائه روش های خلاقانه و یا قابل توجه ای که شرکت در توسعه پروژه و یا اعلامیه استفاده داده است. در صورت لزوم، در مورد کاربردهای آتی اعلامیه خود صحبت کنید.

یک روش دیگر، استفاده از تاکتیکی به نام موج سواری خبری است. در این روش، اعلامیه خبری خود را با اخبار روز و ترند مرتبط می سازید تا به این صورت ارزش آن را در چشم خواننده و روزنامه نگاران بالا ببرید.

5- قانون 5: در قسمت «درباره ما» به چه کسی و چه چیزی اشاره کنید 

توییتر پر از گزارش هایی است که نتوانسته اند به روشنی اطلاعاتی در مورد شرکت و یا بیانیه مطبوعاتی ارائه دهند. بنابراین روش ارجاع دهی بیانیه مطبوعاتی خود را آسان سازید. در این قسمت، در مورد شرکت به زبان ساده صحبت کنید. همینطور یک لینک از صفحه اصلی شرکت خود در آن قرار دهید و محتوای تان را مختصر و سر راست بنویسید. اگر منبعی ذکر می کنید لینک آن را قرار دهید و تمام اسامی را با لقب بنویسید.

برای اینکه صداقت خود را حفظ کنید، از یک دوست یا همکار بخواهید این قسمت بیانیه مطبوعاتی را بدون خواندن متن مطالعه کند. آنگاه دریابید آیا او به آسانی توانسته فعالیت شرکت و یا دلیل اهمیت اعلامیه و نقل قول مدیران را متوجه شود. اگر پاسخ این سوالات خیر است، آنگاه به عقب بازگردید و آن را اصلاح کنید.

کلید حفظ استراتژی روابط عمومی تمرکز بر ایجاد محتوای ارزشمند و خبرساز است. بیانیه های مطبوعاتی سنتی نیز اگر به خوبی اجرا شوند، ارزشمند هستند. از بیانیه مطبوعاتی به عنوان یک ابزار مفید بازاریابی در استراتژی روابط عمومی خود استفاده کنید. به این فکر کنید که چگونه استراتژی بازاریابی خود را شخصی تر و قابل دسترس تر سازید و از آن برای ایجاد روابط استفاده کنید. این اصول در مورد استراتژی روابط عمومی نیز صدق می کند. از بیانیه مطبوعاتی برای نوشتن داستان خود و همینطور ایجاد روابط با خبرنگاران و تحلیلگران آشنا با برند استفاده کنید.

 

مثال برای بیانیه خبری

بسیاری از مردم تصور میکنند بیانیه مطبوعاتی باید پر از کلمات تخصصی و اصطلاحات برند باشد و یا از انواع نقل قول استفاده کند.

به جای اینکه بیانیه مطبوعاتی خود را از اصطلاحات صنعت پر کنید، سعی کنید یک رویکرد خلاقانه داشته باشید. آیا می توانید از نمودارهای گرافیکی، اسلاید و یا ویدیو استفاده کنید. رویکرد خلاقانه به شما کمک می کند محتوایتان با احتمال بیشتری در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. به چند نمونه بیانیه مطبوعاتی خلاقانه زیر دقت کنید. به نوع خبری که گزارش می دهند و منحصر به فرد بودن آنها دقت کنید.

مسابقه رالی جهانی  SKODA

نوع بیانیه خبری : رویداد

Škoda یک تولیدکننده اتومبیل واقع در جمهوری چک است که اخیراً مسابقه رالی را در دو مکان بزرگ برگزار کرده است: مسابقات رالی جهانی ۲۰۱۷.  شرکت Škoda در قالب تصویر و بیانیه مطبوعاتی این رویداد را گزارش داد.

 

بیانیه خبری بالا برند Škoda را با بیانیه خبری ادغام کرده است. این یکی از جنبه های اساسی محتوای مطبوعاتی هر شرکت است. این بیانیه با یک تصویر بزرگ از خودرو به رنگ سبز آغاز می شود. سپس، در ادامه نکات خبری به صورت بولت دار خلاصه شده است و در پایان چند کپشن جهت مطالعه بیشتر نمایش داده شده است.

مالکیت شرکت جدید  ScribbleLive

نوع بیانیه خبری: تملیک

بله، این یک بیانیه خبری ویدیویی است. این آیتم جدید از ScribbleL  به گزارشگران هر آنچه نیاز دارند را ارائه می دهد و در یک ویدیو دو دقیقه ای نحوه مالکیت جدید شرکت را معرفی می کند. این ویدیو با لوگوی شرکت و یک عنوان خبری آغاز می شود. این موضوع به مدیر عامل اجازه می دهد تا دقیقاً وارد موضوع تملیک شده و با ارائه نقل قول دلایل این اقدام را به خبرنگاران توضیح دهد. همچنین این بیانیه مطبوعاتی به همان روشی که بیانیه مطبوعاتی کتبی نوشته می شود تقسیم بندی شده و در هر بخش نقطه نظر مدیر عامل با سوالاتی که پاسخ می دهد بخش بندی شده است. این موضوع باعث می شود تا بیننده به راحتی در طول ویدیو به پیش رفته و اطلاعات مورد علاقه خود را بشنود.

حضور این بیانیه مطبوعاتی در یوتیوب نیز به گزارشگران اجازه می دهد محتوای خبری را مستقیماً در سایت خود قرار دهند و اخبار ScribbleLive’s  آسانتر به اشتراک گذاشته شود.

 دفتر مرکزی جدید  PeaPod

نوع بیانیه خبری: بازگشایی یک دفتر جدید

 

شاید صحبت در مورد بازگشایی دفتر مرکزی جدید مشکل باشد. مردم تنها دوست دارند خبرهای دسته اول آن را بشنوند. در بیانیه فوق که توسط Peapod, منتشر شد شرکت تصاویری از دفتر جدید خود را در سمت راست نشان داده و به خواننده سریع اعلام می کند که دلیل اهمیت این خبر چه بوده است. در ادامه یک نقل قول از شهردار شیکاگو، درست زیر خط عنوان بیان شده و به گزارشگران اعلام می کند که چه کسی در حال نوشتن خبر دفتر مرکزی جدید است. این همان نکتهای است کهPeapod علاقمند به اشتراک گذاری با خوانندگان است.

قسمت «درباره ما» در انتهای بیانیه مطبوعاتی را بررسی کنید. این قسمت با متن خبری واقعی ترکیب میشود و باعث میشود محتوا طولانی تر از آنچه که هست به نظر آید. با جدا کردن این بخش در یک باکس خاکستری تیره Peapod، تجربه مطالعه روان تری در اختیار خواننده قرار می دهد و اطمینان می یابد که سرنخ داستان در یک متن طولانی از دست نرود.

اعلامیه محصول جدید HubSpot 

نوع بیانیه خبری: معرفی محصول جدید

هنگامی که یک محصول جدید معرفی می کنید، معرفی اطلاعات مربوط به آن به شکل کتبی بهترین روش است. اما اگر تنها کاری که انجام می دهید نوشتن مواردی مانند قیمت های پیشنهادی و ویژگی های جدید محصول است، ارجاع دادن و گزارش کردن آن در دفعات بعد با مشک روبه رو می شود. شرکت Hubspot از این موضوع به خوبی آگاه است.

 

نمودار گرافیکی بالا کمک کرد تا اعلامیه معرفی محصول که توسط مدیر ارتباطات، الی بوتلو، نوشته شد، با ذکر جزئیات بصری کامل شود. با ترکیب رنگ و اشکال نمودار گرافیکی، ارتباط بین محصولات، قیمت ها و ویژگی های آن به خوبی نشان داده است.

ما از این قالب آماده و جامع برای اعلامیه های دیگر معرفی محصول نیز استفاده می کنیم. این نمودار تنها نمونه ای بود تا نشان دهیم یک بیانیه مطبوعاتی تا کجا می تواند به پیش برود.

 نکات انتشار بیانیه مطبوعاتی

زمانی که نوشتن بیانیه مطبوعاتی را به اتمام رساندید، باید بر توزیع آن تمرکز کنید. البته همه ما با روش های توزیع سنتی مانند انتشار بیانیه مطبوعاتی در وبلاگ، وبسایت و همینطور اشتراک آن با فالوورها و اعضا از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل آشنا هستیم. اما برای اینکه از تمام پتانسیل های کانال های توزیع استفاده کنید، باید چند نکته زیر را رعایت کنید:

1. با روزنامه نگاران خاص تماس بگیرید

به جای اینکه به سراغ هر روزنامه نگاری که وجود دارد بروید، تنها چند روزنامه نگار مطرح در حوزه صنعت خود  را بیابید و پیام های شخصی خود را برای آنها ارسال کنید. برای آنها یادداشت بگذارید که چگونه محتوای شما با محتوایی که آنان می نویسند در ارتباط است و نقاط مشترک را مشخص کنید.

2. از کانال های آفلاین نهراسید

بسیاری از روزنامه نگاران همواره با کوهی از ایمیل ها از جمله بیانیه مطبوعاتی در ارتباط هستند و باید آنان را مرتب سازی کنند. سعی کنید بیانیه مطبوعاتی خود را از دیگر کانال های آفلاین مانند سیستم پست معمولی ارسال کنید تا تفاوت ایجاد کرده باشید.

3. قبل از انتشار محتوای خود را به روزنامه نگاران برجسته ارسال کنید

به روزنامه نگاران فرصت دهید داستان خود را پیرامون بیانیه مطبوعاتی شما بنویسند. از این رو پیش از اجازه انتشار، بیانیه خود را به آنها ارسال کنید. زمانی که شما و گزارشگر بر سر زمان انتشار موافقت نداشته باشید محتوای شما منتشر نمی شود.

در این زمینه به شما مطالعه مقاله برنامه ریزی برای انتشار محتوا را پیشنهاد می کنیم.

4. برای جلوگیری از رقابت، بیانیه مطبوعاتی خود را در ساعات شلوغ منتشر نکنید

در صورتی که بیانیه مطبوعاتی خود را توسط سرویس های توزیع مانند PR Newswire وBusiness منتشر می کنید، آن را در ساعات شلوغ مانند 1 بعد از ظهر، ۳ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر منتشر نکنید. دلیل آن چیست؟ دلیل آن این است که بسیاری از شرکت ها انتشار بیانیه خود را در این ساعات برنامه ریزی می کنند؛ به این معنی که اگر شما نیز بیانیه مطبوعاتی خود را در این ساعات منتشر کنید، به احتمال زیاد در میان جمعیت محو می شوید. بنابراین سعی کنید یک زمان دیگر مانند 1:12 ، 3:18 و یا 5:22 برای انتشار محتوای خود انتخاب کنید.

5. پوشش رسانهای خود را به اشتراک بگذارید 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و بیانیه مطبوعاتی شما توسط رسانه ها برگزیده شود، باز هم کار شما به اتمام نرسیده است. برای ادامه روند کار می توانید از طریق به اشتراک گذاری داستان های خاص که رسانه ها بر اساس بیانیه مطبوعاتی اصلی شما می نویسند، موج دوم توزیع را به راه بیندازید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.