مقالات آموزشی

بررسی مراحل ساخت اتاق تولید محتوا 

مفید بود؟

فضای مناسب برای تولید محتوا، یکی از المان ‌های ضروری در دنیای امروز می‌باشد. فعالان فضای مجازی می‌توانند با ساخت اتاق تولید محتوا، باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین محتوا ها را تولید کنند و به جذب مخاطبین بپردازند. همه ما می‌دانیم که در حال حاضر بدون تولید محتوا هیچ کسب‌ و کاری نمی‌تواند در فضای مجازی به پیشرفت برسد. محتوا ها در واقع موتور اصلی می‌باشند که می‌توانند یک کسب‌ و کار را به سمت پیشرفت هدایت کنند. در ادامه این موضوع، ابزار ها و وسایلی برای تولید محتوا مورد نیاز هستند که بدون آن ‌ها نمی‌توان انواع با کیفیت محتوا را تولید کرد. این ابزار ها باید در یک فضای مناسب و دکور شده مورد استفاده قرار بگیرند تا با کمک این مجموعه بتوان یک محتوای باکیفیت تولید کرد.

توصیه میکنیم مقاله پیشنهادات تولید محتوا برای پیج کیک را مطالعه نمایید

به‌‌ همین دلیل ساخت اتاق تولید محتوا یکی از ملزوماتی می‌باشد که فعالان هر کسب ‌و کاری در حال حاضر به آن دقت و توجه دارند. ما در ادامه این محتوا قصد داریم برای شما در رابطه با ابزار هایی که برای ساخت اتاق طول محتوا مورد نیاز می‌باشند صحبت کنیم. همچنین قرار است به شما بگوییم که مراحلی که شما باید طی کنید تا بتوانید به‌ صورت اصولی یک اتاق تولید محتوا برای خود بسازید کدام ‌ها می‌باشند. این ‌که شما یک برنامه‌ ریزی داشته باشید و روی اصول جلو بروید، تواند از آشفتگی ذهنی و محیطی تا حد زیادی جلوگیری کند.

 

بررسی مراحل ساخت اتاق تولید محتوا

برای این‌ که شما بتوانید به ساخت اتاق تولید محتوا بپردازید، باید مراحلی را طی کنید. علاوه ‌بر این موضوع، شما به ابزار های پیشرفته نیز نیاز دارید تا به‌ بتوانید به صورت اصولی و برنامه ‌ریزی‌ شده پیش بروید. این ابزار ها با توجه به نیاز شما باید خریداری شوند. می‌توانید با کمترین هزینه‌ ها و خلاقانه‌ترین ایده ‌ها یک محیط مناسب را برای خودتان طراحی کنید. توجه کنید که ابزار ها و محیط محیطی که در ساخت اتاق تولید محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملاً به فعالیت شما بستگی دارند. اگر شما برای مثال اگر قرار است تنها محتوای متنی بنویسید، داشتن یک میز کار و فضای آرام برای شما کافی می‌باشد.

اگر قرار است به تولید محتوای صوتی بپردازید، باید اتاقی که در آن فعالیت می‌کنید اتاق کاملاً عایق صدا باشد. همچنین شما باید از میکروفن ‌های بسیار قوی در این زمینه بهره ببرید. یا برای مثال، اگر اگر قرار است به تولید محتوای ویدیویی بپردازید، علاوه‌ بر اتاق عایق و میکروفون با کیفیت، باید از دوربین حرفه‌ای و دکوراسیون زیبا و متناسب با کسب ‌و کار خود نیز بهره ببرید. با توجه به این موارد، ما قرار است که نحوه ساخت یک اتاق تولید محتوای معمولی را بررسی کنیم، که می‌تواند هم برای تولید محتوای متنی، هم برای تولید محتوای صوتی، و هم برای تولید محتوای ویدیویی مناسب باشد.

 

مرحله اول، یک لیست آماده کنید

مرحله اول برای ساخت اتاق تولید محتوا نگارش یک لیست می‌باشد. برای این که شما بتوانید ابزار های مورد نیاز خود را پیدا کنید یا مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید، باید در این لیست ویژگی ‌های ابزار ها و مکان مورد نیاز خود را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از به وجود آمدن ناهماهنگی ‌ها در ادامه کار جلوگیری کنید. برای مثال اگر شما متراژ اتاق مورد نیاز خود را بنویسید؛ در ادامه می‌دانید که باید از ابزار های نورپردازی و یا پرده ‌ها در چه اندازه و با چه ظرفیتی استفاده کنید. این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا هم در هزینه خود صرفه‌ جویی کنید و هم از به وجود آمدن ناهماهنگی ‌های گوناگونی جلوگیری کنید. قبل‌ از این‌ که هر اقدامی را برای ساخت اتاق تولید محتوا به انجام برسانید، لیست خود را چک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دقیق تر عمل کنید.

جزئی‌ترین نکات را نیز در این لیست وارد کنید. برای مثال شما در این لیست ابزار های ضروری تولید محتوا، ابزار های دکوری مانند گلدان ‌ها و تقویم‌ ها، منابع و کتاب‌ ها، ابزار هایی راحتی مانند مبل ‌ها و کاناپه ‌ها و … را در این لیست وارد کنید. هر چیزی که به نظرتان مهم می‌باشد را در این لیست بنویسید. نگران نباشید؛ در ادامه می‌توانید مواردی که به آن ‌ها نیاز ندارید را از این لیست خط بزنید. مزیتی که نگارش لیست دارد، این است که شما می‌توانید با نگاه کردن به لیست خود تمامی نکات مهم را به یاد بیاورید. این‌ موضوع باعث می‌شود تا به ‌صورت دقیق‌تر روند ساخت اتاق تولید محتوا را طی کنید.

مرحله دوم، فضای مورد نظر خود را برای تولید محتوا انتخاب کنید 

در مرحله بعدی از روند ساخت اتاق تولید محتوا، شما باید به سراغ مکان تولید محتوا بروید. این مکان می‌تواند گوشه‌ای از اتاق خودتان، یک استودیوی جداگانه و یا اتاقی در محل کار شما باشد. نکته مهمی که برای انتخاب مکان باید به آن دقت داشته باشید این است که یک فضای شخصی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید هر تغییری که مد نظرتان می‌باشد را به ‌صورت کاملاً آزادانه در آن اعمال کنید. این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ ‌گونه نگرانی خاصی از فضایی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید. مکانی که شما انتخاب می‌کنید باید متراژ مناسبی داشته باشد تا شما بتوانید راحت‌تر ابزار های مورد نیاز خود را مانند میز کار، مبلمان و صندلی و … را در آن قرار دهید.

بعد از این ‌که مکان مورد نظر خود را انتخاب کردید، سعی کنید تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کنید. برای مثال دکوراسیون را بچینید و طبقه ‌های زیبایی را روی دیوار ها نصب کنید. توجه کنید که هرچه المان و فاکتور زیبایی در هنگام طراحی اتاق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، محتوا های شما جذاب‌تر می‌شوند. تصور نکنید که تنها با تراشیدن خرج بیشتر از حد می‌توانید یک اتاق زیبا بسازید؛ شما می‌توانید از طریق ساده‌ترین روش‌ ها و با هزینه ‌های بسیار پایین یک دکوراسیون شگفت ‌انگیز را برای اتاق مورد نظر خودتان طراحی کنید.

 

مرحله سوم، لوازم موجود در لیست خود را برای تولید محتوا تهیه کنید 

بعد از این‌ که شما دکوراسیون اتاق خود را کامل و تغییرات مورد نظر را اعمال کردید، باید ابزار ها و لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید. توجه کنید که هنگامی ‌که شما دکوراسیون اتاق خود را کامل کنید، دقیقاً می‌دانید که باید از چه ابزاری، با چه اندازه و ظرفیتی استفاده کنید. برای مثال اگر قرار است که پرده سبز خریداری کنید اندازه آن را به‌ طور کامل می‌دانید. یا اگر قرار است که ابزار نورپردازی تهیه کنید، می‌دانید باید چه منبعی را بخرید. این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا از هدر رفت هزینه تا آنجا که می‌توانید جلوگیری کنید.

بیایید واقع ‌بین باشیم، برای ساخت اتاق تولید محتوا شما به بودجه زیادی نیاز دارید. پس هر فاکتوری که بتواند هزینه شما را پایین‌تر بیاورد باید جدی گرفته شود. برای یک اتاق تولید محتوای معمولی شما به دوربین، سه‌پایه، میکروفون، و در مواردی پرده سبز نیاز دارید. با توجه به فعالیتی که در پیش دارید، می‌توانید این ابزار ها را در کیفیت‌ ها و ظرفیت‌ های متفاوتی خریداری کنید.

مرحله چهارم، ابزار های تهیه کرده را در اتاق تولید محتوا بچینید

مرحله بعدی از ساخت اتاق تولید محتوا، شامل چیدن ابزار ها در اتاق میشود. هنگامی ‌که شما فضای اتاق را دکوراسیون کردید و آن را برای ضبط آماده کردید؛ نیاز دارید تا ابزار های خود را نیز در این اتاق فیکس کنید. شاید در قدم اول بگویید که قرار دادن ابزار ها در اتاق که اصلا کاری ندارد! بله، این ‌موضوع تا حدی درست می‌باشد اما اگر فضای شما فضای نسبتاً کوچک باشد، شما نیاز دارید تا زوایای نور و دوربین را به‌ طور کامل مشخص کنید. برای این‌ که بتوانید روند ساخت اتاق تولید محتوا را به ‌صورت کاملاً حرفه‌ای طی کنید، باید آزمون ‌و خطای زیادی را روی اتاق پیاده کنید.

برای انتخاب زاویه مناسب برای دوربین، باید فیلم‌ های بسیار زیادی را ضبط کنید تا متوجه شوید در چه زاویه‌ای دوربین بهترین تصویر را برداشت می‌کند و از چه دیدی اتاق شما بزرگ‌تر و زیباتر به‌ نظر می‌رسد. به‌ همین ‌ترتیب شما باید زاویه نور را نیز تست کنید تا متوجه شوید که نور از چه زاویه‌ای می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشد. همین موارد کوچک و ریز می‌توانند زمان زیادی را از شما بگیرند. پس سعی کنید که در برنامه‌ ریزی خود این مرحله را نیز جای دهید تا بتوانید با آرامش بیشتری به ساخت اتاق تولید محتوا بپردازید.

 

برای ساخت اتاق تولید محتوا چه ریزه‌کاری ‌هایی را مد نظر داشته باشیم؟

تا این‌ جای کار ما برای شما به‌ طور کامل در رابطه با مراحل ساخت اتاق تولید محتوا صحبت کردیم. اما اگر خود شما قرار است در این فضا به تولید محتوا بپردازید، بد نیست کمی ریزه ‌کاری ‌ها را در این زمینه بشناسید. شما باید سعی کنید به سراغ انتخاب فضایی بروید که به شما آرامش  می‌دهد. شما برای تولید محتوا به آرامش نیاز دارید. هر چقدر آرامش در یک فضا بیشتر باشد، روند تولید محتوا برای شما در آن فضا راحت‌تر می‌شود. به‌ هیچ‌ عنوان به سراغ مکان ‌هایی نروید که باعث افزایش استرس در شما می‌شود. این ‌موضوع می‌تواند کیفیت تولید محتوا های شما را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورد. تحقیقات نشان داده‌اند که هر چه شما انرژی بیشتری هنگام تولید محتوا داشته باشید، این انرژی هنگام استفاده از محتوا به مخاطب انتقال پیدا می‌کند. پس برای این ‌که باعث ایجاد انرژی بیشتر در مخاطبین خودتان شوید، حتما به سراغ اتاقی بروید که آرامش زیادی را به شما می‌دهد.

برای زیباتر کردن و آرام‌بخش تر کردن فضا نقش گل و گیاهان را جدی بگیرید. گیاهان می‌توانند انرژی مثبت زیادی را به فضا انتقال دهند. شما حتی می‌توانید در کنار گیاهان از  تابلو ها، مجسمه‌ ها، و حتی عود نیز بهره ببرید. استفاده از این اکسسوری ها می‌تواند زیبایی اتاق شما را چندین برابر کند و آرامش و انرژی بیشتری به شما بدهد. شما باید تلاش کنید تا هر چند وقت یک‌بار دکوراسیون اتاق خودتان را تغییر دهید. این‌ موضوع باعث می‌شود تا هم جذابیت محتوا های تولید شده توسط شما بیشتر شود و خودتان انرژی بیشتری از تنوع بگیرید‌. از کتاب ها استفاده کنید. استفاده از کتاب ‌ها به  شما کمک می‌کند تا هم در صورت وجود مشکل از اطلاعات موجود در آن‌ ها بهره ببرید، هم جذابیت اتاق خودتان را بیشتر کنید.

 

جمع‌بندی

مراحلی می‌باشند که می‌توانند روند ساخت اتاق تولید محتوا را برای شما راحت تر کنند. اگر شما به این مراحل دقت و توجه داشته باشید مطمئن باشید که می‌توانید مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین اتاق تولید محتوا را طراحی کنید. اگر به‌ دنبال استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌باشید اما بستر خاصی را نمی‌شناسید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سایت رایا مارکتینگ مراجعه فرمایید. این سایت به شما کمک می‌کند تا منابع متنی مورد نیاز برای تولید محتوا را به دست بیاورید. همکاری شما با رایا مارکتینگ می‌تواند روند  استفاده از اتاقی که ساخته‌اید را راحت‌تر کند و به شما کمک کند محتوا های باکیفیت‌ تری را تولید کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.