مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی لوگو پوشاک و آشنایی با آن

مفید بود؟

از اهمیت طراحی لوگو پوشاک غافل نشوید!

همان گونه که می دانید، صنعت مد و پوشاک یکی از داغ ترین صنایعی است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. صنعت مذکور با سرعتی باور نکردنی در حال رشد بوده و امروزه موجب رونق گرفتن رقابت¬های زیادی شده است. بدون شک شما هم تمام سعی خود را به کار می گیرید که طبق مد لباس پوشیده و با این کار ظاهری عامه پسند برای خود بسازید. در این میان آنچه اهمیت دارد، طراحی لوگو پوشاک است که به آن اعتبار و ارزشی خاص می بخشد.

لوگو لباس

جالب است بدانید لباس هایی که استفاده روزانه کمتری داشته و در دسته لباس های مجلسی و رسمی برای مردان و زنان جای می گیرند، در مقایسه با سایر انواع پوشاک از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و از همین رو برند سازی و طراحی لوگو پوشاک برای آن ها ضروری و غیر قابل چشم پوشی است. شاید اصلی ترین دلیل این اهمیت قیمت بسیار بالای این نوع لباس ها است.

 

بدون شک شما هم حین رفتن به بازار و اقدام به خرید لباس های مجلسی و رسمی متوجه شده اید که معمولا قیمت این لباس ها بیش از سایر لباس هایی است که اغلب به طور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. مطمئنا تولید کنندگان این دسته از لباس ها در ازای هزینه زیادی که برای تولید آن ها صرف می کنند، سود حاصل از فروش آن-ها را نیز افزایش می دهند. بنابراین اگر قصد خرید لباس های مجلسی و اداری دارید

  • Clothing Logos

با جیب پر پول به بازار مراجعه کنید!

اهمیت لباس های مجلسی و اداری زمینه ای را فراهم ساخته است که طراحان این لباس ها اغلب برندهای صاحب نام باشند. طراحی لوگو پوشاک

نیز از جمله مهم ترین مواردی است که موجب موفقیت فروش این نوع لباس ها می شود. از آن جا که لباس های اداری و مجلسی نشان دهنده جایگاه اجتماعی و رسمی افرادی هستند که آن ها را می پوشند، از نظر افراد اهمیت زیادی دارند. تمام این عوامل دست به دست هم داده اند تا طراحی لوگو پوشاک به یکی از مهم ترین موضوعات در صنعت مد تبدیل شده و بازار برند سازی برای این دسته از لباس ها بیشتر باشد.

طراحی لوگو پوشاک، تجلی گر اهمیت کار شما

به یاد داشته باشید که میزان اهمیتی که شما برای کارتان قائل هستید، در گرو دقت در طراحی، انتخاب نوع پارچه، دوخت لباس و طراحی لوگو پوشاک برای آن است. بنابراین لازم است تمام تلاش و دقت خود را در طراحی و تولید لباس¬های گوناگون به کار بگیرید. طراحی درست لوگو پوشاک¬های رسمی و مجلسی با رعایت برخی نکات موفقیت آمیز خواهد بود. اهمیت این نکات در طراحی لوگو پوشاک ما را بر آن داشته است که در ادامه به معرفی و بررسی آن¬ها بپردازیم.

 

نکات مهم در طراحی لوگو پوشاک

نکاتی که در ادامه به بیان آن¬ها خواهیم پرداخت، تنها مربوط به طراحی لوگو لباس زنانه و طراحی لوگو لباس مردانه نیستند، بلکه شامل تمام لباس¬های مجلسی و اداری می¬شوند.

  •    کیفیت طراحی

کیفیت طراحی و طراحی لوگو حرفه ای یکی از مهم ترین نکاتی است که در طراحی لوگوی پوشاک باید به آن پرداخته شود. اگر قصد طراحی یک لوگو پوشاک با کیفیت را دارید، سعی کنید به روزترین و پیشرفته ترین ابزارهای موجود برای طراحی لوگو را مورد استفاده قرار دهید. بدون شک افزایش کیفیت لوگوی طراحی شده از چشمان تیزبین مشتریان پنهان نمانده و زمینه ای را فراهم می سازد که این افراد کیفیت محصولاتتان را بالا ارزیابی نموده و نسبت به خرید آن ها اقدام نمایند.

  •     لوکس بودن

بسیاری از افراد دوست دارند لباس¬هایی که خریداری می¬کنند، لوکس بوده و آن¬ها را شبیه به سوپر استارهای   هالیوودی مورد علاقه شان کند. به گونه¬ای که دیگران از ظاهر آنان به شان اجتماعیشان پی ببرند. بنابراین همواره سعی کنید این دسته از تمایلات ذاتی افراد را در طراحی لوگو پوشاک مورد نظر قرار دهید.

برای مثال می توان کت و شلوارهایی را مورد اشاره قرار داد که در طراحی لوگوی آن¬ها نمادهایی نظیر تاج طلایی رنگ یا شمس طلا را مورد استفاده قرار می¬دهند. این دسته از نمادها ضمن زیبایی و جذابیت بخشیدن به لوگو، بر ارزش مادی پوشاک نیز افزوده و مقام اجتماعی فرد را والاتر نشان می دهند. شاید چنین تصور کنید که استفاده از چنین نمادهایی در طراحی لوگو پوشاک به صورت کاملا اتفاقی بوده و طراح هیچ منظوری از به کارگیری آن¬ها نداشته است. اما چنین نیست!

اصلی ترین هدف طراح از به کارگیری این دسته از نمادها در طراحی لوگو پوشاک این است که محصول تولیدی را گران قیمت و در عین حال لوکس نشان داده و با القای این حس به مشتریان آن ها را وادار به خرید نمایند. جالب است بدانید که این دسته از طراحان غالبا در کار خود موفق شده و به اهداف مورد نظرشان دست پیدا می-کنند.

 

  •     لوگو تصویری و نوشتاری

استفاده از لوگوهای تصویری یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در زمینه طراحی لوگو پوشاک مورد استفاده قرار بگیرد. توصیه می¬شود که تصاویر به کار گرفته شده در این زمینه کاملا با محصول مورد نظر همخوانی و ارتباط داشته باشند. استفاده از تایپوگرافی در کنار این دسته از تصاویر می تواند زمینه جذابیت بیشتر لوگوی نهایی را فراهم سازد.

استفاده از لوگوهای تصویری و نوشتاری

استفاده از لوگوهای تصویری و نوشتاری شرایطی را مهیا می¬کند که مخاطب با دیدن لوگوی مذکور به نوع کسب و کار شما پی ببرد. بدون شک به هر اندازه طراحی لوگو پوشاک به نوع فعالیت شما نزدیک تر باشد، احتمال این که فرد به محصول مورد نظر گرایش پیدا کرده و آن را خریداری نماید، بیشتر می شود. اصلی ترین شرط این موضوع به کارگیری نمادهایی است که تجلی¬گر لوکس بودن پوشاک مورد نظر باشند.

  • آشنایی با طراحی لوگو برای مزون لباس

برای مثال اگر قصد دارید برای لباسی نظیر یک کت و شلوار لوکس مردانه لوگو طراحی نمایید، سعی کنید از تصاویری نظیر کت و شلوار، کت تنها، کت و شلوار و پاپیون و… استفاده کنید. حتی گاهی می توان یقه کت را طراحی نموده و آن را به عنوان لوگو  مورد استفاده قرار داد. این نماد در عین کوتاهی و خلاصه وار بودن می¬تواند در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

سوالات متداول

  • چرا لباس‌های مجلسی و اداری در مقایسه با سایر لباس‌ها گران قیمت‌تر هستند؟

    جالب است بدانید لباس‌هایی که استفاده روزانه کمتری داشته و در دسته لباس‌های مجلسی و رسمی برای مردان و زنان جای می‌گیرند، در مقایسه با سایر انواع پوشاک از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و از همین رو برند سازی و طراحی لوگو پوشاک برای آن‌ها ضروری و غیر قابل چشم پوشی است. شاید اصلی‌ترین دلیل این اهمیت قیمت بسیار بالای این نوع لباس‌ها است. بدون شک شما هم حین رفتن به بازار و اقدام به خرید لباس‌های مجلسی و رسمی متوجه شده‌اید که معمولا قیمت این لباس‌ها بیش از سایر لباس‌هایی است که اغلب به طور روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. مطمئنا تولید کنندگان این دسته از لباس‌ها در ازای هزینه زیادی که برای تولید آن‌ها صرف می‌کنند، سود حاصل از فروش آن‌ها را نیز افزایش می‌دهند. بنابراین اگر قصد خرید لباس‌های مجلسی و اداری دارید، با جیب پر پول به بازار مراجعه کنید!

  • طراحی لوگو پوشاک را به عنوان یکی از عوامل اهمیت لباس‌های مجلسی و اداری توضیح دهید.

    اهمیت لباس‌های مجلسی و اداری زمینه‌ای را فراهم ساخته است که طراحان این لباس‌ها اغلب برندهای صاحب نام باشند. طراحی لوگو پوشاک نیز از جمله مهم‌ترین مواردی است که موجب موفقیت فروش این نوع لباس‌ها می‌شود. از آن‌جا که لباس‌های اداری و مجلسی نشان دهنده جایگاه اجتماعی و رسمی افرادی هستند که آن‌ها را می‌پوشند، از نظر افراد اهمیت زیادی دارند. تمام این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا طراحی لوگو پوشاک به یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت مد تبدیل شده و بازار برند سازی برای این دسته از لباس‌ها بیشتر باشد.

  • کیفیت طراحی را به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه طراحی لوگو پوشاک توضیح دهید.

    کیفیت طراحی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در طراحی لوگوی پوشاک باید به آن پرداخته شود. اگر قصد طراحی یک لوگو پوشاک با کیفیت را دارید، سعی کنید به روزترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای موجود برای طراحی لوگو را مورد استفاده قرار دهید. بدون شک افزایش کیفیت لوگوی طراحی شده از چشمان تیزبین مشتریان پنهان نمانده و زمینه‌ای را فراهم می‌سازد که این افراد کیفیت محصولاتتان را بالا ارزیابی نموده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایند.

  • لوکس بودن را به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی لوگو پوشاک توضیح دهید.

    بسیاری از افراد دوست دارند لباس‌هایی که خریداری می‌کنند، لوکس بوده و آن‌ها را شبیه به سوپر استارهای هالیوودی مورد علاقه شان کند. به گونه‌ای که دیگران از ظاهر آنان به شان اجتماعیشان پی ببرند. بنابراین همواره سعی کنید این دسته از تمایلات ذاتی افراد را در طراحی لوگو پوشاک مورد نظر قرار دهید. برای مثال می‌توان کت و شلوارهایی را مورد اشاره قرار داد که در طراحی لوگوی آن‌ها نمادهایی نظیر تاج طلایی رنگ یا شمس طلا را مورد استفاده قرار می‌دهند. این دسته از نمادها ضمن زیبایی و جذابیت بخشیدن به لوگو، بر ارزش مادی پوشاک نیز افزوده و مقام اجتماعی فرد را والاتر نشان می‌دهند.

  • تصویری و نوشتاری بودن را به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی لوگو پوشاک توضیح دهید.

    استفاده از لوگوهای تصویری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمینه طراحی لوگو پوشاک مورد استفاده قرار بگیرد. توصیه می‌شود که تصاویر به کار گرفته شده در این زمینه کاملا با محصول مورد نظر همخوانی و ارتباط داشته باشند. استفاده از تایپوگرافی در کنار این دسته از تصاویر می‌تواند زمینه جذابیت بیشتر لوگوی نهایی را فراهم سازد. استفاده از لوگوهای تصویری و نوشتاری شرایطی را مهیا می‎کند که مخاطب با دیدن لوگوی مذکور به نوع کسب و کار شما پی ببرد. بدون شک به هر اندازه طراحی لوگو پوشاک به نوع فعالیت شما نزدیک‌تر باشد، احتمال این که فرد به محصول مورد نظر گرایش پیدا کرده و آن را خریداری نماید، بیشتر می‌شود. اصلی‌ترین شرط این موضوع به کارگیری نمادهایی است که تجلی‌گر لوکس بودن پوشاک مورد نظر باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.