بسیاری از دانشگاهها و موسسات آموزشی به منظور برگزاری مراسمهای بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری به ارایه بنر هفته پژوهش میپردازند. مسئولین این مراکز و موسسات انجام این امر را زمینهساز ترویج فرهنگ پژوهش و ترغیبکننده پژوهشگران و فناوران به تولید علم و فناوری بیشتر میدانند. به منظور طراحی بسیار زیبای بنر هفته پژوهش و فناوری میتوانید از ابزار Bannersnack استفاده کنید.
این نرم افزار شما را قادر میسازد تا:
- 1) اندازه بنرتان را مشخص کنید:
تصمیم بگیرید در کجا از بنر خود استفاده کنید، و در همان ابتدا اندازه مناسب بنرتان را انتخاب کنید. اصلا نگران نباشید! اگر بعداً نظر خود را تغییر دهید، همیشه میتوانید اندازهها را تغییر دهید.
- 2) پسزمینه و جلوههای بصری را اضافه کنید:
رنگ، بافت یا تصویری را انتخاب کنید که متناسب با هدف بنر شما باشد. تصاویر و متنی را اضافه کنید که پیام برند شما را بهتر منتقل کند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند.
- 3) از اشکال و دکمهها استفاده کنید:
هنگام ایجاد بنر خود برای سایت و رسانههای اجتماعی، از عناصر گرافیکی مفید استفاده کنید. طیف گستردهای از دکمههای سفارشی را انتخاب کنید و یک فراخوان روشن برای اقدام به بنر خود بیفزایید.
- 4) ایجاد انیمیشن و حرکت:
اکنون که بنر ایستای خود را آماده کردید، آن را به سطح بعدی برده و انیمیشنها یا حرکت را اضافه کنید. تمام عناصر طراحی شما میتوانند متحرک شوند.
- 5) امکان دانلود و استفاده را فعال کنید
بنرهای خود را در قالب فایلهای JPG ، GIF ، MP4 یا HTML5 آماده کنید. از بنرهای خود در هر شبکه تبلیغاتی از جمله Google Ads استفاده کنید یا آنها را در وب سایت خود جاسازی نمایید.
جهت نصب بنرتان در بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر یا دانشگاه میتوانید اقدام نمایید.
در سایت زیر میتوانید این 5 مرحله را انجام داده و بنر دلخواه تان را طراحی نمایید:
https://www.bannersnack.com/how-to-make-a-banner.html
عناصر یک بنر در طراحی
یک بنر آنلاین در حقیقت همان عملکردهای مشابه خود را در خارج از خانه انجام میدهد: این وظیفه تبلیغ یک محصول یا خدمات است. با این حال، اینترنت کارها را برای مشتریان بسیار راحت تر میکند. با یک کلیک ساده بر روی بنر، به وب سایت فروش محصول تبلیغاتی هدایت میشوید. بهعلاوه، بنرهای آنلاین در جلب توجه مشتری از طریق انیمیشنها و جلوههای بصری دیگر، بهتر هستند. اندازه استاندارد بنر آنلاین 468 px х 60 px است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقالات رایامارکتینگ مراجعه نمایید.
یک بنر معمولاً از سه عنصر تشکیل شده است:
1. تصویر پسزمینه:
به عنوان مثال، اگر گرامیداشت هفته پژوهش را تبلیغ میکنید، بهتر است از تصویر کتاب و رساله در پسزمینه بنر خود استفاده کنید.
2. لوگو:
یک آرم سازمانی، بنر شما را با هویت برند شما گِره میزند و باعث میشود مشتری کل المانهای ارایه شده در بنر را درک کند.
3. متن یا شعار:
با قرار دادن شعار بر روی بنر خود، میتوانید به مشتری بگویید که چه خدماتی ارائه میدهید، مأموریت شما چیست، از چه اصولی تبعیت میکنید و غیره. امروزه در بسیاری از سایتها امکان دریافت بنر هفته پژوهش لایه باز وجود دارد. در این طرحها امکان ایجاد تغییرات در کلیه لایهها (متن و تصویر، وکتورها، پس زمینه، فونت و اندازه قلم، رنگبندی، چیدمان و ترکیب بندی، المانها، اَبعاد و سایز بنر و غیره) وجود دارد. کاربران میتوانند با استفاده از نرمافزار فتوشاپ (cs6)این طرحها را ویرایش و شخصیسازی نمایند. این بنرهای عمدتا با فرمت psd طراحی میشوند.
در این بنرها میتوانید از وکتورها:
- پرچم
- طرح تذهیب در زمینه طرح
- وکتور مربوط به فناوری
- تصویر png مربوط به پژوهش و فناری
- وکتور گل
- وکتور ابر
- آدمک و ذره بین
نگارش جمله رهبری درباره هفته پژوهش که عنوان کرده اند: علم و تحقیق، کلید قطعی پیشرفت کشور است. این طرحها با اندازههای میلیمتر، سانتیمتر و اینچ مطابقت دارند، دارای رزولوشن بالایی هستند و رنگبندی زیبا و مناسب برای نصب در دانشگاهها و مراکز آموزشی هستند و به علت آنکه با پیکسل بالا طراحی شدهاند، هنگام چاپ با افت کیفیت مواجه نخواهند شد.
- نحوه طراحی بنر لوازم تحریر
نحوه انجام طرح بنر هفته پژوهش
به منظور طراحی بنر تبریک هفته پژوهش میتوانید، به شیوه زیر عمل کنید:
- 1. در طراحی بنر هفته پژوهش لوگوی سازمانیتان را مشخص نمایید و در گوشهای از بنرتان بگنجانید.
- 2. در طراحی بنر هفته پژوهش مکانی که قرار است بنرتان را در آنجا نصب کنید مشخص سازید
این مساله بر روی اندازه، رنگ، پیام و مواد علامت شما تأثیر میگذارد. آیا بنر شما بالای درب مغازه شما، در یک رویداد ورزشی، در بازار کشاورزان، در یک ویترین نصب خواهد شد؟ بسته به محل قرارگیری، در نظر بگیرید که مخاطبان شما با خواندن بنر شما – در حالت ایستادن، راه رفتن، رانندگی، نشستن برروی صندلی قطار – و میزان دوری آنها از بنر چه کار خواهند کرد. این موارد بر روی اندازه بنر، عمودی یا افقی بودن، قلم مورد استفاده و تعداد کلماتی که باید با آنها بازی کنید تأثیر میگذارد.
- 3. در طراحی بنر هفته پژوهش هدفتان را مشخص کنید و متن مربوط به آن را بنویسید.
در مورد اقدامی که میخواهید مردم پس از دیدن بنر شما تصمیم بگیرند، تصمیم بگیرید (ما میدانیم این کار سخت است، اما اگر بتوانید فقط یک مورد را انتخاب کنید، ایجاد نشانه برای شما بسیار راحتتر خواهد بود). اگر در مورد هدف این بنر کاملاً آگاهی داشته باشید، این مورد برای مخاطبان شما جلوه پیدا میکند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مردم به فروشگاه شما قدم بگذارند، پای سیب خانگی شما را بچشند، با یک تلفن تماس بگیرند یا از وب سایت شما دیدن کنند – هدف بنر شما هرچه باشد، اطمینان حاصل کنید که دعوت به عمل شما (همان کاری که میخواهید مردم انجام دهند) روشن و مختصر است.
- 4. در طراحی بنر هفته پژوهش از کلمات به شیوه صحیحی استفاده کنید
. اکثر افراد بنر شما را از فاصله دور (و شاید در حال حرکت و رانندگی) میبینند، بنابراین با انتخاب عبارات کوتاه، مستقیم و خوانا، مطمئن شوید که پیام شما را دریافت میکنند. از آوردن کلماتی که معنی ندارند، پرهیز کنید. به زبان ساده، تاجایی که میتوانید کلمه ای را کوتاه کنید و پیام شما ثابت بماند، آن را کنار بگذارید.
- 5. در طراحی بنر هفته پژوهش نکته دیگر در نظر گرفتن زمینه پشت بنر (درختان برگ، آجر قرمز، دیوارهای سفید؟) است. شما میخواهید بنر شما در برابر پسزمینه خود برجسته شود. همه اینها به جلب توجه مخاطب شما برمیگردد.
- 6. یک بنر داخلی یا خارجی انتخاب کنید، عمودی یا افقی بودن بنرتان را مشخص کنید.
در جایی که بنر خود را قرار میدهید، مواد مورد استفاده شما تعیین میشود. اگرچه، لازم به یادآوری است که میتوانید از آگهیهای بیرونی در داخل استفاده کنید، اما آگهیهای داخلی در معرض عناصرشان برای نصب در خارج، کارایی خوبی ندارند. پایههای بنر: برای بنرهای عمودی عالی است. بهتر است به جای استفاده در فضای باز در نمایشگاهها و کنفرانسهای داخل سالن از بنرهای عمودی استفاده نمایید.
- 7. در طراحی بنر هفته پژوهش از قلم و اندازه قلم مناسب استفاده کنید:
قلم خود را انتخاب کنید، استفاده از فونتهای کلاسیک و پررنگ مانند Helvetica ، Century Gothic و Verdana به شما کمک میکند تا جلوه و ظاهر حرفهای بنر شما حفظ شود، در حالی که خوانایی آن بالا است. هرچند وسوسه انگیز باشد، از کاربرد قلمهای غیرمعمول خودداری کنید – مشتریان شما با خواندن آنچه شما میگویید با مشکل مواجه میشوند.
- 8. در طراحی بنر هفته پژوهش رنگها را برای ایجادکنتراست اضافه کنید:
به رنگهایی که روی بنر خود استفاده میکنید و اینکه آنها چگونه کلمات را برجسته میکنند، فکر کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما میخواهید تضاد زیادی بین حروف و پسزمینه داشته باشید، بنابراین از قلم تیره در یک پس زمینه روشن استفاده نمایید، و بالعکس.
- 9. در بنر برای هفته پژوهش سلسلهمراتب پیام را رعایت کنید.
ترتیب ارسال پیام و اطلاعات شما – سلسله مراتب – تأثیر زیادی در تأثیرگذاری بنر شما خواهد داشت. به نظر واضح است، اما به نکات و اطلاعات کلیدی خود اهمیت دهید – شما میتوانید رنگهای قهوهای شکلاتی را در پسزمینه بکار ببرید تا سبب دیدن جزئیات بنرتان شود، اما اگر این جزئیات پنهان باشد، هیچکس متوجه نخواهد شد. شما میتوانید سلسلهمراتب را از طریق اندازه قلم و پررنگ بودن آن، رنگ و دادن فضای بیشتر به متن یا شعار مهم ارایه شده در بنرتان تنظیم کنید. سعی کنید از اندازه قلمها به نحو مطلوب استفاده کنید – حداکثر سه اندازه قلم میتواند در طراحی یک بنر استفاده شود (بیشتر از آن طرح را آشفته به نظر میرساند).
- 10. یک الگوی طراحی یا قالب آماده را انتخاب کنید.
وقتی نوبت به طراحی بنر میرسد، چند گزینه پیش رو دارید. یک راه ساده انتخاب یکی از الگوهای قابل تنظیم است، جایی که طراحان حرفهای تمام کارهای سخت را برای شما انجام دادهاند. پس از آن فقط افزودن مواردی است که پیام خود را اضافه میکنید، قلم خود را انتخاب میکنید و با کشیدن و رها کردن، طرح را مرتب میکنید،
تا اینکه از نتیجه نهایی کاملاً راضی کننده باشد. متناوباً، اگر قبلاً طرح کامل بنر خود را دریافت کردهاید، میتوانید آن را به راحتی روی بنر مورد نظر خود بارگذاری کنید. تجربه نشان داده است،Adobe Photoshop و Illustrator بهترین قالبهای فایل برای بارگذاری طرح شما هستند. بنابراین در صورت وجود، ایجاد یک بنر موثر فقط با کمی برنامهریزی قابل انجام است و به یاد داشته باشید، نیازمند استفاده از همه این توصیهها نیستید – هر کار منطقی که سبب میشود بنر شما متناسب با ظاهر و احساس کسب و کار یا در راستای تحقق هدفتان باشد را، انجام دهید.
متن بنر هفته پژوهش باید چگونه باشد؟
1. مختصر و کوتاه ارائه شده باشد.
2. می تواند دربرگیرنده صرفا یک شعار باشد.
3. در نگارش آن از فونت مناسب استفاده شود.
4. از رنگهای مناسب متن برای دیده شدن کمک بگیرید.
معرفی موسسه ای برای طراحی بنر به مناسبت هفته پژوهش
سایت طراحی بنردیزاین استارتاپی میباشد که به طراحی بنرهای تبلیغاتی میپردازد. از جمله ویژگیهای بنردیزاین ارائه خدمات با قیمت پایین میباشد که سبب کاربرپسند شدن این سامانه شده است. همچنین پس از تحویل سفارش به این تیم شما میتوانید تغییرات مدنظر خود را تا 3 باربصورت رایگان از طریق تیم پشتیبانی آنلاین انجام دهید.
banner-design.ir