مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تفاوت مقاله و پست وبلاگی

مفید بود؟

آیا هرگز در هنگام تولید محتوا با خودتان فکر کرده‌اید تفاوت مقاله و پست وبلاگی چیست؟ اساسا آیا این دو، با هم فرق دارند؟ چطور می‌توان تفاوت میان آنها را تشخیص داد؟ ویژگی‌های نوشتن مقاله چیست؟ چطور می‌توان یک پست وبلاگی نوشت؟ در واقع اینها سوالاتی است که برای همه کسانی که قصد دارند حرفه نویسندگی را پیشه کنند، پیش می‌آید. دنیای مجازی که ما در پیش روی خود داریم، پیچیدگی‌های خود را دارد و نحوه نوشتن در پلتفرم‌های مختلف یکی از این پیچیدگی‌هاست.

علاوه بر این مقاله، خوب است  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را نیز مطالعه کنید.

 

تفاوت مقاله و پست وبلاگی به صورت خلاصه

پست وبلاگی

مقاله

بیشتر شامل نظرات شماست

نظر شما مجاز نیست

بدون مصاحبه یا تحقیق

همراه با مصاحبه و تحقیق از کارشناسان معتبر و بنگاه‌های تحقیقاتی

کوتاه

بیش از 300 کلمه

بر محول کلمات کلیدی سئو نوشته می‌شود.

کلمات کلیدی مهم نیستند

املاء صحیح کلمات و استفاده درست از دستور زبان اجباری نیست

املاء و دستور زبان باید بی‌عیب و نقص باشند

سبک نوشتن معمولی

سبک نوشتاری نسبتا پیچیده است

هیچ ویرایشی بر روی آن انجام نمی‌شود و از سوی خود نویسنده منتشر می‌شود

یک ویرایشگر آن را ویرایش کرده و مجلات کاغذی و آنلاین آن را چاپ و منتشر می‌کنند

معمولا دستمزد آن بسیار کم است. برای هر نوشته حدود 5 تا 20 دلار

دستمزد از کلمه‌ای ده دلار شروع شده و بیشتر و بیشتر می‌شود

 

همگرایی مقاله-وبلاگ

با همه این تفاوت‌ها، پست‌های وبلاگی روز به روز بیشتر شبیه مقالات شدند. در واقع هرچه اینترنت بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، این شباهت هم بیشتر شد. نویسندگان هنگام نوشتن پست برای وبلاگ خود مصاحبه می‌کردند و داده‌های بیشتری ارائه می‌دادند. این امر باعث طولانی‌تر شدن پست‌ها شد تا جایی که اکنون به نظر حدود یک هزار کلمه برای پست وبلاگی استاندارد است، هرچند نوشتن پست‌های دوهزار کلمه‌ای هم کار غیر معمولی نیست. با حرفه‌ای شدن وبلاگ‌ها ویراستاران بسیاری استخدام شدند و کلمات کلیدی و سئوها بیشتر رواج پیدا کردند.

اما تفاوت مقاله و پست وبلاگی همچنان وجود داشت. چون مقاله‌نویسان هم شروع به فعالیت بیشتر کردند. مجلات چاپی و کاغذی شروع به انتشار نسخه‌های آنلاین خود کردند. سبک و روش تیترهای مجلات تغییر کرد و آنها هم شروع به نوشتن مقالاتی کردند که نظرات نویسنده را منعکس می‌کردند و حتی در مواردی به خود نویسنده اجازه داده می‌شد تا به صورت مستقل از طریق وبلاگ مجله دست به انتشار مقاله خود بزند.

پای درآمد تبلیغات که به میان آمد، تعداد کلمات استفاده شده برای چاپ در مقالات کمتر شد. برخی از مجلات حتی دیگر فقط به صورت آنلاین در دسترس بودند و سبکشان روز به روز متفاوت‌تر شد.

به این ترتیب، گرچه هنوز این سوال وجود داشت که آیا مقاله و پست وبلاگ با هم فرق دارند، این دو نوع سبک نوشتاری بیشتر در هم ادغام شدند، تعاریف به هم ریخت و سردرگمی زیادی به وجود آمد. همه چیز عوض شد جز اینکه همچنان پست‌های وبلاگی دستمزد اندکی دارند و مقالات دستمزد بالاتر.

 

سردرگمی مشتری

مشتریانی که تحصیلات کافی در این زمینه ندارند و چیزی در مورد تفاوت مقاله و پست وبلاگی نمی‌دانند، سالهاست که میان این دو گروه آب را گل‌آلود می‌کنند. این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای تعریف پروژه‌های نوشتاری پیشنهاد مناسب آنها شده است. بسیاری از مشتریان هستند که مقاله 300 کلمه‌ای سریع می‌خواهند و برای آن فقط 5 دلار پرداخت می‌کنند. در حالی که مشتریانی هستند که توقع دارند با مصاحبه و آمار تحقیقی پست‌های هزار کلمه‌ای وبلاگی بنویسید و تنها 20 دلار پرداخت می‌کنند، چون معتقدند این فقط یک پست وبلاگی است!

اینطور که در سایت makealivingwriting آمده است وظیفه شما به عنوان یک نویسنده مستقل این است که روش سخت را انتخاب کنید، آنچه را به شما محول می‌شود به خوبی بررسی کنید و در مورد مبلغ واقعی که باید پرداخت شود، صحبت کنید.

نحوه کسب درآمد بیشتر نویسندگان

در واقع مشتریان همیشه به دنبال چیزهای ارزان هستند و این وظیفه بر دوش نویسنده است که برای وی توضیح داده و هزینه مناسب را درخواست کند. نکته مهم این است که همگرای پست وبلاگی و مقاله باید امکان بیشتر کردن درآمد نویسندگان را به وجود آورد. پست‌های وبلاگی در حال توسعه پیدا کردن هستند و البته قرار نیست خواهر ناتنی زشت مقاله‌ها باشند. بنابراین باید به آنها هم مثل مقاله‌ها دستمزد بیشتری پرداخت کرد.  برای توسعه مقالات خود می‌توانید مقاله نحوه ارسال مقاله بر روی لینکدین  را مطالعه بفرمایید.

اما این خودِ نویسنده است که باید گام‌های درست و محکمی برای استفاده کردن از فرصت مناسبی که این تغییر به وجود آورده است، بردارد.

 

مراحل پیشنهادی

1. آن را تعریف کنید. وقتی مشتری می‌گوید مقاله یا پست وبلاگی می‌خواهد، از او بخواهید که منظور خود را واضح‌تر بیان کند؛ مثلا آیا نیازی به گفتگو و مصاحبه هست؟ چند مصاحبه؟ قرار است این مقاله یا پست وبلاگی چقدر طولانی باشد؟

2. مشتری را نرم کنید. اگر مشتری را به این باور برسانید که آنچه می‌خواهد مقاله‌ای حرفه‌ای با یک نویسنده حرفه‌ای است، بلافاصله دستمزدتان افزایش پیدا می‌کند.

3.  فروش مقالات. اگر مشتری دارید که درست نمی‌داند چه چیزی لازم دارد، به وی بقبولانید که برای اینکه بازاریابی محتوا

ی او موفق باشد، باید به جای پست وبلاگی به سراغ مقاله برود. برایش بگویید که چطور گوگل پست‌های کوتاه مبتنی بر کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرد.

4. فروش ارتقا وبلاگ. اگر مشتری می‌خواهد برای وبلاگی که وجود دارد، پست و محتوا تولید کنید، به او نشان دهید که چقدر سودمند است که وبلاگ خود را ارتقا داده، تبدیل به چیزی شبیه مجله کرده و برای خود اعتباری دست و پا کند.

قیمت مقاله در برابر وبلاگ

نویسندگانی که خوش شانس باشند، برای پست‌های وبلاگی یکصد دلار دریافت می‌کنند. البته من توصیه می‌کنم این قیمت را حداقل دستمزد خود قرار دهید. نرخ دستمزد مقاله بهتر است. بسته به مقدار و پیچیدگی کار، مقالات زیادی را با 300 تا 500 دلار و یا حتی 600 تا 2000 دلار هم نوشته‌ام.

مقالات روزانه کوتاه‌تر بین 75 تا 100 دلار دستمزد دارند، اما این مزیت را دارد که نمونه کارهای بسیاری را از شما به نمایش می‌گذارند. این مقالات می‌توانند به مرور به شما زمینه نوشتن مقالاتی با درآمدهای بهتر بدهند.

برنده شدن

واقعیت این است که مقالات و پست‌های وبلاگی که به سبک مقاله نوشته می‌شوند، قدرت بیشتری دارند و بهتر می‌توانند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند. موفقیت این پروژه‌ها بیشتر خواهد بود و احتمال اینکه مشتریان بیشتری برای شما دست و پا کنند، بیشتر خواهد بود. در واقع این یک رابطه برد – برد است. هم شما دستمزد بیشتری دریافت می‌کنید و هم مشتری بیشتر از نتیجه کار راضی خواهد بود.

همه اینهایی که گفتیم، شما را برای یافتن بازار کار نوشتن مقاله با درآمد بهتر آماده می‌کند. می‎دانم بسیاری از نویسندگان از انجام مصاحبه‌ها یا تحقیق کردن پیرامون موضوعات مختلف به خاطر تخصصی بودنشان بیم دارند، ولی یادتان باشد همه اینها را می‌توانیید یاد بگیرید. به من اعتماد کنید، من هم همه چیز را با کار کردن یاد گرفتم.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.