مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره باکس پاسخ گوگل و چگونگی ایجاد آن

مفید بود؟

حتما متوجه شدید که گوگل باکس جدیدی به صفحات نتیجه جستجو اضافه کرده است که نیاز به کلیک بر روی آن نیست و بلافاصله سوالات کاربران را پاسخ می دهد. به عنوان مثال می توانید عبارت  [Blade Runner 2049

] را تایپ کنید. در نتایج جستجوی این عبارت شما صفحه ای مملو از تبلیغات، مدت زمان نمایش فیلم، داستان های برتر و فیدهای توییتر را مشاهده می‌کنید. سیاست گوگل برای دستیابی کاربران به نتایج بهتر، چالش هایی را نیز در بر دارد. این چالش ها فرصت هایی را نیز به همراه می آورد: باکس پاسخ گوگل می تواند رتبه وب سایت شما را به طرز معجزه آسایی بهبود دهد. در این مقاله نحوه دریافت باکس پاسخ گوگل را خواهید آموخت.

جعبه پاسخ گوگل یا answer box چیست؟

جعبه پاسخ گوگل (یا featured snippet) در واقع یک کادر جستجو است که یک سری سوال و جواب مرتبط با کلمه ای است که در نوار جستجوی گوگل تایپ می کنیم. این جعبه پاسخ در بالای نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود و همه آن را مشاهده می کنند پس تاثیر بسزایی در بازدید از وب سایت شما دارد. قرار گرفتن وب سایت شما در جعبه پاسخ گوگل نشان از بازدید زیاد و اهمیت وب سایت شما دارد.

جعبه پاسخ معمولا در حد و اندازه های یک پاراگراف است که شامل یک سوال و پاسخ چند مرحله ای است. یک تصویر هم در کنار پاسخ وجود دارد. البته این تصویر را معمولا خود گوگل انتخاب می کند اما نحوه انتخاب آن در هاله ای از ابهام است.

دو عبارت [improve mobile site] یا [how to improve mobile site] را در گوگل جستجو کنید. مشاهده خواهید کرد که گوگل در مورد هر دو عبارت یک جعبه پاسخ هشت نکته ای را ارائه می کند. در واقع این دو جعبه پاسخ حاصل نوشتن دو مقاله توسط تیم یوست سئو است. گوگل این دو عبارت را در کنار هم بررسی کرده و مقالات ما را به عنوان بهترین پاسخ برای این دو عبارت یافته است.

پیشنهاد می کنیم مقاله نقش ساختار محتوا در ایجاد یک متن خوانا چیست؟ را بخوانید.

جعبه پاسخ به شما امکان می دهد در رده های بالاتر قرار بگیرید

برای فهمیدن ارزش جعبه پاسخ همین بس که در صفحه نتایج جستجوی گوگل که شامل چندین بخش از جمله تبلیغات، نتایج عادی جستجو و یا بلوک جستجوی پویا است که باکس پاسخ گوگل در صدر نتایج قرار می گیرد. گوگل در تلاش است تعداد کلیک های Google answer box را بالا ببرد که این امر در تعداد کلیک ها بر روی نتایج عادی تاثیرگذار است. پس اهمیت باکس پاسخ گوگل اینجا بیشتر نمود می یابد.

مجددا مثال Blade Runner 2049 را که در مقدمه ذکر گردید در نظر بگیرید. همزمان تصویر زیر را نیز بررسی کنید منظور من را متوجه خواهید شد. خوشبختانه نوشتن محتوا برای Google answer box چندان سخت نیست و موجب هدایت ترافیک بیشتری به سایت ما خواهد شد. همچنین باکس پاسخ گوگل مقدمه ای برای عملکرد مناسب در جستجوی صوتی گوگل است.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا و استراتژی تولید محتوا را نیز بخوانید.

نحوه نوشتن محتوا برای باکس پاسخ گوگل

روش های مختلفی برای نوشتن محتوای مناسب برای جعبه های پاسخ وجود دارد. در ادامه، لیستی از مواردی که باید هنگام نوشتن محتوا مد نظر قرار دهید آورده شده است:

– فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

– بررسی کنید که کاربران در مورد کلمات کلیدی/ برند/ محصول و یا خدمات شما ممکن است چه سوالاتی بپرسند

– از  کادرهای  People also ask برای گرفتن ایده استفاده کنید

– می توانید از Answer the Public نیز برای یافتن سوالات مناسب استفاده کنید

– چندین مرتبه پرسش و پاسخ فعلی را مورد بررسی قرار دهید

– جاهایی را که می توانید آن را بهبود دهید، پیدا کنید

– structured data خود را معلوم کنید

– محتوای مفید و قابل فهم بنویسید

– پاسخ ها باید کوتاه و مختصر باشند، حداکثر 50 کلمه

– محتوای مقاله را برای درک توسط گوگل آسان کنید، یعنی از لیست ها و زیرعنوان ها استفاده کنید.

– مقاله خود را ساختارمند کنید

– مراقب باشید که محتوای شما از حالت طبیعی خارج نشود

– هر جستجویی باکس پاسخ نخواهد داشت. این وابسته به سیاست های گوگل است.

علاوه بر اینها دنبال راه هایی باشید تا کاربران را مجاب کنید روی جعبه پاسخ کلیک کنند. شما باید آنها را به سایت خود بکشانید پس همه سوال را یکجا پاسخ ندهید تا کاربران ترغیب شوند به سایت شما بیایند.

 

جعبه های پاسخ و محتوای ساختار یافته

یک اشتباه رایجی که وجود دارد این است که برای قرار گرفتن وب سایت در باکس پاسخ گوگل، باید همیشه از structured data استفاده کنید. این تصور صحیح نیست. به عنوان مثال مقاله ای که قبل تر ذکر گردید فاقد داده های ساختاری می باشد و در عین حال جعبه پاسخ نیز دارد. البته، افزودن داده های ساخت یافته به محتوای شما می تواند مفید باشد.

اگر محتوایی مانند دستور العمل تهیه یک غذا دارید ایجاد محتوای ساختار یافته، شانس کسب جعبه پاسخ را بالا می برد. البته گوگل یک محتوای ساختار یافته را به راحتی درک می کند و آن را در نتایج جستجو نمایش می دهد. برای اینکه بدانید چگونه محتوای خود را ساختاریافته کنید می توانید از آموزش نحوه ایجاد داده ساختاری ما بهره ببرید.

تبلیغات قدیمی “گوگل همه چیز را تشخیص می دهد”

هیچ روش و یا فرمول جادویی برای نمایش محتوای شما در جعبه های پاسخ وجود ندارد. گوگل به روشنی در این مورد صحبت نمی کند. حتی روشی که گوگل از آن استفاده می کند به طور مداوم در حال تغییر است. به طور مثال گوگل از CTR برای تخصیص جعبه پاسخ به محتوا استفاده می کند ولی مشاهده شده است که وب سایت هایی در صفحه دوم و سوم نتایج جستجوی گوگل قرار دارند ولی باکس پاسخ دریافت کرده اند.

بله، شما هم می توانید این کار را انجام دهید!

پیش بینی اینکه آیا شما می توانید باکس جستجو دریافت کنید کمی دشوار است. اگر دارید محتوای جدیدی می نویسید حتما آن را برای باکس پاسخ گوگل بهینه کنید. ولی شاید بد نباشد که محتواهای قدیمی را نیز بهینه کنید. مثلا اگر محتوایی مانن دستور العمل تهیه یک غذا دارید حتما آن را بهینه کنید چرا که شانس بالایی برای گرفتن باکس جستجو دارد. در این میان هم فراموش نکنید که محتوای خود را ساختارمند کنید. امیدواریم وب سایت شما هم باکس پاسخ گوگل را دریافت کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *