مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره مشخصه‌های ممتاز یک مشاور بازاریابی حرفه‌ای و قدرتمند

مفید بود؟

مشاور بازاریابی

مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین، تمام راه و روش‌های بهینه برندسازی و دسترسی به جامعه هدف متمرکز و تهیه و ارائه تبلیغات پربازده را در یک پکیج پیشنهادی برمبنای اهداف و خواست متقاضیان تبلیغ، عرضه می‌دارد.
مشاور بازاریابی مجرب و کاربلد باید بر تمام وجوه بازار و عناصر تبلیغاتی و ارتباط با مخاطب آشنایی داشته باشد.
در واقع می‌توان گفت که مشاور بازاریابی اینترنتی، زیرمجموعه کارشناسی و مشاور بازاریابی و تبلیغات است که با مفاهیم مربوط به کارشناسی فروش و فروشندگی، بسیار فرق دارد؛ به همین دلیل باید توجه نمود که کارشناسی فروش اینترنتی زمینه‌ای مستقل از مشاور بازاریابی مجازی محسوب می‌شود.
برای بهره‌مندی از مشاور بازاریابی آنلاین جهت تهیه و تدوین تبلیغات اینترنتی در سایت‌ها و یا شبکه‌های مجازی، مراجع تولید محتوا و گروه‌های تخصصی تبلیغاتی مانند رایامارکتینگ، فرصت‌های متنوعی را فراهم می‌آورند تا از این طریق صاحبین کسب‌وکار و متقاضیان تبلیغات، از مرحله ابتدایی تهیه و تولید محتوای تبلیغاتی خود، به تناسب آنچه عرضه می‌کنند، علاوه بر تبلیغات، اهداف مربوط به بازاریابی را نیز محقق نمایند.
اهمیت مشاور بازاریابی آنلاین، از آن جهت است که به واسطه تمرکز بر شناسایی و یافتن مخاطبینی که دارای پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به مشتری و متقاضی محصول و یا خدمات مورد تبلیغ هستند، میانبرهای سرراستی را برای ارتباط میان تبلیغات موثر و جامعه هدف اصلی تعیین و تبیین نموده و از این رهیافت، درصد خطا و بازده منفی را به حداقل می‌رساند.

مشاور بازاریابی اینترنتی حیطه کاری گسترده‌ای دارد.

گاهی ممکن است راهکارهایی که مشاور بازاریابی اینترنتی در اختیار صاحبین تبلیغات قرار می‌دهد، عینا شبیه به روش‌های خاص تبلیغات اینترنتی باشد و یا ممکن است پیشنهادات مشاور بازاریابی، متشکل از روش‌هایی متفاوت از شیوه‌های متداول برای تبلیغاتی آنلاین و یا حتی روش مد نظر برای تبلیغ همان موضوع مورد بازاریابی، باشد.
مشاور بازاریابی خود می‌تواند به ‌طور مستقل، هماهنگ کننده مراحل تولید تبلیغات و ارائه آن در فضاهای مناسب باشد و یا اینکه در کنار گروه تولیدی و تبلیغاتی، به تعیین برنامه و نظارت بر اجرای آن بپردازد.
انواع استراتژی های‌بازاریابی و تبلیغات اینترنتی که توسط گروه مشاور بازاریابی ارائه می‌شود، باید بر اصول و متد روز و امکاناتی که تکنولوژی مجازی به وجود می‌آورد، استوار باشد.

مشخصه‌های ممتاز یک مشاور بازاریابی حرفه‌ای و قدرتمند

در دنیای پر از رقابت امروز، یکی از سخت‌ترین عناصر موفقیت در هر زمینه‌ای، شناخت و آگاهی از ابزارهای قدرتمند ارتباطی در سطح جهان یا همان صفحات گسترده وب و شبکه‌های مجازی است، که در کنار مهارت‌های کاربردی برای استفاده از تجهیزات هوشمند دیجیتالی و کامپیوتری، در جدیدترین ورژن و همگام با تغییرات روزانه تکنولوژی دنیا، کمک می‌کند افراد در موضوعات مورد علاقه و مراحل شغلی خود، در عرصه باقی مانده و در کنار سایر وجوه زندگی به ویژه ابعاد زندگی اجتماعی، پیش روند.
از این روی یکی از مشخصه‌های ممتاز برای وصف مهارت‌های یک مشاور بازاریابی اینترنتی، بهره‌مندی از همین اطلاعات جامع و همچنین آگاهی‌های کاربردی و به روز است.
مشاور بازاریابی باید بداند که در هر زمان، چه پلتفرم‌های موثر و کاربردی برای اجرای برنامه‌های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات متناسب در راستای آن، وجود دارد تا با استفاده از این فضاها، بهترین و سریع‌ترین آوازه تبلیغاتی را به گوش مشتریان اصلی، به شیوه‌ای متمرکز و موثر، برای دست‌یابی به بازده مورد نظر برساند.

توصیه می کنیم مقاله آگهی کلیکی، از تبلیغات تا کسب درآمد! را مطالعه نمایید.

همچنین مشاور بازاریابی علاوه بر شناخت پلتفرم‌های تبلیغاتی، باید با استراتژی‌های پاپ‌آپ و افزایش بازدید و ارتقای رتبه‌بندی تبلیغات در انظار جامعه هدف مانوس باشد.
از طرفی، یک مشاور بازاریابی قدرتمند باید با تاثیرات مختلف انواع محتواهای متنی و غیرمتنی بر ذهن مخاطب مسلط باشد و بداند در موجزترین انگاره، چه مطالب و عناصری را جای دهد که هم جذاب و هم آگاهی‌بخش بوده و ذهن و نظر مخاطب را جذب کند.
در مرحله بعد، مشاور بازاریابی، تناسب میان عناصر مذکور یعنی، پلتفرم مناسب، محتوای هوشمندانه، تکنیک های افزایش بازدید تبلیغات را طرح‌بندی کرده و در نهایت، الگوی مورد نظر را برای اثرگذاری و انس با سطح فکری جامعه هدف ارزیابی نماید.

مشاور بازاریابی الگویی به مختصات جامعه هدف تبیین می‌دارد!

مفهوم مشتری و جامعه هدف در زمینه کاری مشاور بازاریابی اینترنتی، از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به طوری که بر خلاف تبلیغات صرف، بازاریابی به معنای یافتن مشتری احتمالی بوده و به همین دلیل تشخیص مخاطب مورد نظر، در راس اصول استراتژیک مورد استفاده برای مشاور بازاریابی قرار می‌گیرد.
بنابراین تمام مهارت‌هایی که پیش‌تر طرح گردید، فقط زمانی می‌تواند موثر باشد که آگاهی لازم و کافی از جامعه هدف و بازار مورد نظر، در دسترس و مورد توجه و تمرکز مشاور بازاریابی قرار گیرد.
مشاور بازاریابی، ابتدا با در نظر گرفتن ساختار ذهنی متقاضی تبلیغات، به نقشه آرمانی او برای ارائه محصول و جذب مشتری مسلط شده و در قدم بعدی، تمام جوانب مفید و جذاب محصول یا کالای مورد نظر را با نگاهی نکته‌سنجانه و ظریف جست‌وجو کرده، و نیز نقاط قوت هویدا و پنهان آن را یافته و برای صورت‌گری موثر، طرح تبلیغاتی را تشریح می‌کند.
بنابراین تبلیغات و تولید محتوای تبلیغاتی یکی از مراحل زیرمجموعه کار مشاور بازاریابی اینترنتی است که در کنار سایر مراحل و عناصر، اثر خود را بر جای می‌گذارد.
برخی از موسسات و گروه‌های تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین، تواما هم به اهداف گسترده‌ای نظیر بازاریابی اینترنتی می‌پردازند و هم محتوای تبلیغاتی را برمبنای طرح ترسیم شده، آماده و اجرا می‌کنند؛ رایامارکتینگ یکی از همین نهادهای تخصصی و چندجانبه در امر بازاریابی اینترنتی است که فراتر از اجرای پروژه‌ها، در قالب آموزش و راهنمایی‌های تخصصی و کاربردی، نیروهای فعال خود را به عنوان مشاور بازاریابی آنلاین در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهد.

مشاور بازاریابی یک حرفه یا یک مرجع!

با توجه به رشد روزافزون صنعت تبلیغات و نیز اهمیت یافتن امر بازاریابی به ویژه در پهنه پرفرازونشیب جهان مجازی و اینترنت، مشاور بازاریابی یک زمینه کاری و حرفه‌ای محسوب می‌شود.
رایامارکتینگ و موسسات بازاریابی آنلاین از این قبیل، نه تنها محفلی متشکل از حضور کارشناسان بازاریابی و تبلیغات را به عنوان مرجع قابل اعتماد برای کاربران فراهم می‌آورد؛ بلکه به علت افزایش کاربرد فرآیندهای بازاریابی اینترنتی، مجمعی متمرکز در راستای کشف و پرورش استعدادهای تازه و خلاقیت‌های نوبنیان در قالب استخدام و همکاری تحت نیروی کاری خود، ایجاد کرده و برای حضور و همکاری به عنوان مشاور بازاریابی در کنار کادر فعال خود مسیری امن، هموار ساخته است.
دانش و مهارت تخصصی مشاور بازاریابی اینترنتی، روزبه‌روز محبوبیت بیشتری در نزد اهالی فن و حرفه تبلیغات و مارکتینگ یافته و به همین نسبت، زمینه‌های شغلی متنوع‌تری را نیز در بازار کار به خود اختصاص می‌دهد.
پس، دور از ذهن نیست که عرصه مشاور بازاریابی را به عنوان یکی از عرصه‌های پررونق برای فعالیت شغلی به‌حساب آورد، که منبع خوبی برای کسب درآمد و موفقیت‌های حرفه‌ای محسوب شود.
مشاور بازاریابی، تلفیقی از خلاقیت، هوش مالی، دانش اقتصادی، فنون روانشناسی و اصول هنری است که طرحی یکپارچه و قابل اتکا برای ارتباط دوطرفه میان تولید کننده یا عرضه کنندگان با کاربران یا مشتریان، فراهم می‌آورد.

القصه، آنچه در این فصل تشریح گردید، حاکی از آن است که اهمیت و تاثیر کار مشاور بازاریابی هم برای صاحبین مشاغل و هم برای مشتریان مطرح است؛ زیرا متقاضیان خدمات و کالا، همواره خواهان مراجع مطمئن و کارآمد برای تامین نیاز خود هستند و بازاریابی، فنی است که این مهم را تحقق می‌بخشد.
وانگهی، با در نظر گرفتن تمام این ابعاد، می‌توان گفت که بازاریابی، به ویژه بازاریابی اینترنتی و آنلاین، در روند رشد اقتصادی و حتی تجارت بین‌المللی برای جوامع و نهادهای مالی آزاد و مسیرهای بازرگانی دولتی کشورهای مختلف، اولویت دارد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.