مقالات آموزشی

آشنایی با آگهی کلیکی، از تبلیغات تا کسب درآمد!

مفید بود؟

آگهی کلیکی

آگهی کلیکی، گونه‌ای از تبلیغات اینترنتی است که هم منافع کاربران اینترنت و هم منافع صاحب تبلیغات و هم منافع سایت‌های ارائه دهنده تبلیغات را تامین می‌کند.

آگهی کلیکی روشی برای بازاریابی آنلاین در محیط مرورگر گوگل است، که با همکاری مخاطبین ممکن می‌گردد.

استفاده از روش آگهی کلیکی، علاوه بر بازاریابی اینترنتی، روشی برای درآمدزایی اینترنتی را فراهم می‌آورد.

با هر کلیک بر روی لینک و سایت آگهی کلیکی مورد نظر، سودی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود و نیز صاحب تبلیغات هم به ازای هر کلیکی که توسط کاربران بر روی آگهی کلیکی مربوط به کالا و خدمات او اعمال می‌شود، موظف به پرداخت هزینه تبلیغ است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، آگهی کلیکی، یک آگهی چند کاربردی است!

آگهی کلیکی بر روی واژه یا عبارت کلیدی که در جستجوهای کاربران در حول موضوع مورد نظر، بیشتر ذکر می‌گردد، تمرکز داشته و با سرچ این عبارات توسط کاربران در گوگل، سایت و لینک آگهی کلیکی حاوی همین عبارات مورد جستجو و واژه‌های کلیدی مربوطه، بر روی صفحه گوگل در میان سایت‌ها و یا در سمت راست صفحه گوگل در رتبه بندی سایت‌ها، قرار می‌گیرد.

این آگهی کلیکی، با اصطلاح AD در گوگل نشانه گذاری شده است و بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی، با ایجاد پلتفرم‌های گسترده و مورد تایید گوگل، اقدام به پذیرش آگهی کلیکی و نمایش آن می‌کنند و در طرف مقابل نیز، مجرایی جهت عضویت کاربران و کسب درآمد از طریق کلیک بر آگهی مورد نظر ایجاد می‌شود.

درست همانطور که یک شرکت تبلیغاتی سود خود را از طریق آماده‌سازی و ارائه تبلیغات صاحبین مشاغل به دست می‌آورد، یک کاربر اینترنتی نیز می‌تواند با مشارکت در بازاریابی آنلاین از طریق کلیک کردن بر روی آگهی کلیکی، به کسب سود بپردازد.

آگهی کلیکی چه اهمیتی برای سایت‌های تبلیغاتی دارد؟

پس از مطالعه مقدمه‌ای که در بالا ذکر گردید، شاید این قبیل سوالات پیش آید که:

• اصلا چرا سایت‌های تبلیغاتی، امکان درج آگهی کلیکی را برای مشتریان خود ایجاد می‌کنند؟

• آیا همه چیز به همان سودی برمی‌گردد که بابت هر بار کلیک بر روی آگهی از صاحب آگهی دریافت می‌کنند؟

• آیا میان سایت‌های تبلیغاتی و کلیک‌های کاربران، ارتباطی که ضامن منفعت بیشتر مدیران سایت باشد، وجود دارد؟

پاسخ‌دهی به این سوالات بستگی به درک ما از درآمد اینترنتی و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل دارد.

آگهی کلیکی راهی برای کسب درآمد آنلاین است.

تقریبا قریب به اکثریت کاربران اینترنتی به ویژه آنان که به روشی در حال کسب درآمد از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند، با مفاهیمی نظیر بازدید و رتبه بندی سایت و پیج آشنایی دارند و می‌دانند که این معیارها، از فاکتورهای اصلی جهت موفقیت کسب و کارهای فعال در فضای مجازی است.

توصیه می شود مقاله لیست سایت‌های درج آگهی رایگان، یک فرصت یا یک داوطلب؟!  را مطالعه نمایید.

بازدید بالاتر مساوی است با نمایش بهتر سایت و پیج، و نمایش بهتر مساوی است با جذب بیشتر مخاطب، جذب مخاطب بیشتر مساوی است با اعتبار بالاتر در سیستم اینترنت و شبکه مجازی که این موجب می‌شود اهمیت وجود و ادامه فعالیت سایت و پیج مورد نظر برای سرورها، افزایش یابد تا به این واسطه، مدیران سرور اینترنتی، علاوه بر ارائه تسهیلات برای فعالیت بهتر، اعتبارهای مالی جهت کسب درآمد را به آن‌ها اختصاص دهند.

در یک کلام، جذب مخاطب یعنی حضور بیشتر و طولانی مدت‌تر کاربران در سرورهای مختلف اینترنتی؛ و مسلما در جهانی که زیربنای آن بر مبنای همین جهان مجازی است، استفاده بیشتر از اینترنت برای طیف بسیار وسیعی از نظام‌های سرمایه و تجارت ارزی بین‌المللی، موجب سود خواهد بود.

وقتی سایت‌های تبلیغاتی به درج آگهی کلیکی برای نمایش تبلیغات مشاغل مختلف می‌پردازند، درگاهی برای جذب مخاطب و در نتیجه افزایش تعداد بازدید سایت خود ایجاد می‌کنند که به این واسطه می‌توانند امتیاز خود را در رتبه‌بندی گوگل بالا برده و این روند تصاعدی ادامه می‌یابد، و به عنوان سایت تبلیغاتی با اعتبار بالا هم متقاضیان بیشتری برای درج آگهی تبلیغاتی، به دست می‌آورند و هم مخاطبین خود را از اقشار مختلف و بازار هدف متمرکز برای موضوعات متنوع به سایت خود فرا می‌خوانند.

درج آگهی کلیکی برای سایت‌های غیر تبلیغاتی نیز، اهمیت دارد.

شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی مانند رایامارکتینگ، پیشنهاد می‌کنند برای افزایش آمار بازدید سایت خود، حتی اگر سایت تبلیغاتی ندارید، به درج آگهی کلیکی به عنوان یک گزینه برای شتاب دادن به افزایش اعتبار سایت بیاندیشید و در پیوندی که باعث می‌شود به صورت متقابل برای موفقیت در نیل به هدف یکدیگر، همکاری کنید.

شما برای آن‌ها تبلیغ می‌کنید و مخاطبین تبلیغات آن‌ها نیز آمار سایت شما را افزایش می‌دهند.

شما از طریق درج آگهی کلیکی بر سایت خود کسب درآمد می‌کنید، مخاطبین شما به واسطه کلیک بر روی لینک آگهی کسب درآمد می‌کنند و صاحبین تبلیغات نیز به واسطه جذب مشتری درآمد خود را افزایش می‌دهند.

پس به این ترتیب آگهی کلیکی را می‌توان نوعی بازاریابی آنلاین برد – برد و چند وجهی در نظر گرفت.

محتوای مناسب برای کارآیی درست و موثر آگهی کلیکی، ضروری است.

حال که به اهمیت آگهی کلیکی پی بردیم، باید به این نکته نیز بپردازیم که برای آنکه این آگهی کلیکی بتواند تمام نتایج مثبتی را که پیش‌تر برشمردیم به بار آورد لازم است که محتوای جذاب و موثری نیز داشته باشد.

پس شما هم در مرتبه مدیر یک وب‌سایت که می‌خواهد برای درج آگهی کلیکی بر وب‌گاه خود فضایی اختصاص دهد و هم به عنوان صاحب تبلیغ، باید به طراحی و محتوا، قاعده و چارچوب، اصول و قواعد جذب مشتری از طریق تبلیغات کوچک و خلاصه آنلاین، آشنایی داشته باشید و اگر در این زمینه تخصص و مهارت لازم را ندارید، نیازی به نگرانی نیست، تنها کافی است با مراجعه به مجموعه‌های تبلیغات آنلاین و بازاریابی مجازی که در تبلیغات اینترنتی و تولید محتوای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای سایت و شبکه‌های اجتماعی، تخصص دارند، از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند گردید و در صورت تمایل، طراحی تبلیغات و تولید آگهی کلیکی مناسب و گیرا را بر مبنای هدف خود، به آن‌ها بپردازید.

رایامارکتینگ، مجموعه‌ای است که فراتر از بینش تبلیغاتی، با درک اهداف مشتریان خود، بهترین روش را برای تولید و درج آگهی به آن‌ها معرفی کرده و با کمک نیرو تخصصی خود، این طرح را تولید و اجرا می‌کنند.

آگهی کلیکی باید به گونه‌ای طراحی شود که نه فقط چشمان مخاطب را جذب کند، بلکه او را به حرکت دادن نشان‌گر و کلیک بر روی آگهی ترغیب کند؛ پس در عین خلاصه بودن باید واضح باشد و مهم‌تر از آن، بتواند مانند پرده حریر، نمایی چشم‌گیر از رازی جذاب و مفید در پس خود به تصویر نشاند؛ تا مخاطب نه تنها به خود آگهی تبلیغاتی جذب شود، بلکه بداند این سرآغاز قصه‌ای ادامه‌دار است که شیرین‌تر هم خواهد بود و به شوق دشت زیبای پس دره، از تنگنای کوه عبور کند.

این کوه، باید به قواعد تولید محتوا، استوار باشد و دره‌ای به عمق بینش طراح تبلیغ، برای گذرگاه تنگه بازاریابی، بگشاید.

چرا تبلیغات برای اهداف مختلف، مهم است؟

بر فرض اگر تبلیغات مانند یک گلوله به نگاه شلیک گردد، محتوا مانند طنینی ماندگار در جان مخاطب می‌نشیند.

محتوا و رسالت آگهی کلیکی الزاما محدود به تبلیغات تجاری و خدماتی نیست و ممکن است بیش از جذب مشتری به جذب همراه و مخاطب ماندگار، متمرکز باشد.

این آگهی کلیکی می‌تواند برای خرید و فروش بلیط کنسرت یا همایش طراحی گردد و یا برای معرفی یک پایگاه مطالعاتی آنلاین به کار رود.

آگهی کلیکی هم مستقیما و نیز غیر مستقیم، عمل می‌کند.

هر چه که هست، پتانسیل آگهی کلیکی، مانند یک دستگیره درب، برای ورود به جهانی دیگر است که یا مستقیم به سر اصل مطلب می‌رود، به گونه‌ای که به واسطه کلیک بر آن پروسه خرید و یا بهره‌مندی از خدمات وعده داده شده در متن آگهی، آغاز می‌شود؛ و یا اینکه به صورت غیر مستقیم، مسیری برای دست‌یابی به اطلاعات بیشتر می‌گشاید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.