مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی بنر و کاور فروشگاهی

مفید بود؟

طراحی بنر فروشگاهی چیست؟

هدف ما برای طراحی بنر جلب نگاه مشتری است. بنر فروشگاهی حالا در هر جایی که باشد یک نوع فرصت محسوب میشود. شرکت‌ها و برندها از این فرصت غافل نمیشوند. یکی از این فرصت‌ها، در زمان وقت گذرانی فرد و به اصطلاح گشت و گذار در اینترنت است. فرد در این بازه زمانی مدتی طولانی را در یک وب سایت و انواع شبکه‌های اجتماعی میگذراند. در میان این سرگرمی‌ها که معمولا به بازیهای گروهی، ویدئو سرگرمی و غیره ختم میشود. به کمک ایجاد یک بنر و استفاده از آن ذهن مخاطب درگیر میشود. به طور مثال درج تبلیغات در وب سایتها ایده خیلی خوبی است. به خصوص اگر یک وب سایت با محتواهای خوب و کاربران دائمی زیاد باشید.

حتی اگر مخاطب مشغول انجام کاری مهم باشد، بعدا دوباره برای بررسی بنر تبلیغاتی برمیگردد. پس در اینجا نوع طراحی نقش خود را نشان میدهد. طراحی بنر سایت طبق یک سری قوانین اصلی ساخته میشود و طبق آنها به قوانین فرعی در هر موضوع میرسیم. برای آشنایی با قوانین فرعی در ابتدا باید با انواع طراحی های تبلیغاتی و سپس ویژگیهای مستقل آنها آشنا شوید. اما موضوع اصلی در طراحی بنر قرارگیری در مکان مناسب است تا به مخاطب نمایش داده شود. به همین راحتی بدون صرف هزینه در چاپ تراکت و کاغذ مخاطب واقعی خود را جذب میکنیم همچنین به نسبت قیمت طراحی بنر و بیلبورد درج تبلیغات در وب سایت ها بهتر است و سفارش طراحی بنر گیف تنها ظاهری سرگرم کننده دارد.

 

طراحی بنر موضوعات مختلفی دارد.

یک بنر فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی بنر شامل یک قوانین اصلی است. به عنوان مثال نوع نوشتار اصلی و طراحی و چیدمان باید هماهنگی داشته باشد. در طراحی باتوجه به فضا و مکان خود در صفحه بنر را بسازید. یعنی چی؟ در طول صفحه فضاهای زیادی وجود دارد. مکان به سه بخش اولیه و مرکزی، گوشه‌های صفحه به عنوان پاپ آپ یا ثابت و بخش میانی صفحه تقسیم میشود. فضا همان میزان اندازه بنر ما است. که نسبت به مکان خود در صفحه متفاوت است. اما نکته مهم در طراحی مرکزی در ابتدا جلب نگاه فرد است.

خوب است بخوانید: بررسی طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی و ملی

برای اینکار ابزارهای مختلفی داریم. در استفاده از رنگها به دو صورت هوشمندانه و منفعل میتوان عمل کرد. شکل هوشمندانه یعنی از یک پالت رنگی نزدیک بهم و معنا دار باتوجه به رنگ سازمانی و موضوع بنر استفاده شود. اما رنگ منفعل سبب رد شدن فرد از بنر میشود. انتخاب رنگها یعنی انتخاب انرژی و معنا پس قبل از طراحی از فردی متخصص کمک بگیرید. منظور از رنگ منفعل انتخاب رنگهای تیره و ساده یا رنگهای بیش از حد جیغ است. این رنگها توجه را از مفهوم اصلی طراحی بنر دور میکنند.

نکته بعدی انتخاب نوع قرار گیری متن است. اینکه بدانیم فرد در ابتدا کدام جمله را با چه فونت و اندازه ای میخواند به چیدمان موضوع اصلی کمک بسیاری میکند.

 

در عین پیچیدگی طراحی بنر این کار ساده است.

2 شکل طراحی بنر سایت

طراحی بنر به دو شیوه انجام میشود. آنها طراحی بنر ساده و طراحی بنر حرفه ای میباشند. طراحی ساده یعنی از نمونه ای آماده ایده بگیریم سپس بخشی از رنگها و تصاویر را تغییر دهیم. این کار به اصطلاح یعنی شخصی سازی یک طراح یا محتوا است. بیشتر کار‌های بهتر یا دارای پرداخت هزینه هستند و یا برای کشور ما در سایت‌های طراحی نمایش داده نمیشوند. حالا که توانایی استفاده از ما سلب شده تنها با بررسی بنر شروع به باز تولید آن میپردازیم. استفاده از ایده و کمک گرفتن از آن خوب است. البته تا زمانیکه ایده شباهت کاملی به نمونه اصلی نداشته باشد.

در این صورت این کار اعتباری در طراحی بنر ندارد. برای همین مشاوره ای با فردی متخصص به شما کمک زیادی میکند. اما شیوه حرفه ای یعنی صفر تا صد طراحی به دست فردی متخصص باشد. این فرد متخصص با توجه به هدف طراحی بنر ایده را طراحی میکند. سپس با قرار گیری محتوا در مکان مناسب کار تمام است. درست به همین راحتی با ارائه تمامی ویژگی های اصلی به فرد بنر مورد نظر خود را دریافت کنید. این روش قابل اطمینان تر است. چون این مسئولیت را به نزد فردی آشنا با قوانین طراحی میسپارید. به عنوان مثال وقتی از شرکتهای بزرگ طراحی و تولید محتوا کمک میگیرید در نهایت حس بهتری خواهید داشت. به طور مثال رایامارکتینگ این اطمینان را به شما میدهد که همه چیز خوب پیش میرود و جای نگرانی نیست.

 

شیوه‌های مختلفی برای طراحی بنر موجود است.

چگونگی طراحی بنر آنلاین

با جستجو ساده طراحی بنر آنلاین مجموعه ای از سایت های کاربردی برای شما نمایش داده میشود. در بین آنها نهایتا با انتخاب یک مورد طراحی شروع میشود. در ابتدا باید اندازه بنر را مشخص کنید. که به صورت پیش فرض برای پست اینستاگرام و استوری یا بنرهای تبلیغاتی سایت اندازه‌های متفاوت دارد. پس از این مرحله با توجه به موضوع خود یک بنر آماده را انتخاب کرده و سپس از آن استفاده میکنید. به عنوان مثال در طراحی آنلاین موضوعاتی مثل بنر خرید، بنر حراج، بنر فشن و لباس، بنر غذا و غیره موجود است.

حالا ابزار های زیادی برای تغییر طراحی دارید. به کمک ابزار پس از درج اطلاعات خود حالا امکان شخصی سازی عناوین را دارید. یعنی با وجود استفاده از نمونه آماده به راحتی فونت ها، مکان قرار گیری متن و رنگها قابل تغییر است. تعرفه طراحی بنر اینستاگرام بخاطر حجم افزایش قیمت در هزینه‌ها اختلال ایجاد میکند. برای همین استفاده از طراحی بنر آنلاین هم کاربردی است و هم در کاهش هزینه ها تاثیر گذار است. به این صورت با حذف هزینه های متغییر به سرمایه گذاری بودجه در تبلیغات کمک کنید.

 

بودجه در تبلیغات نقش مهمی دارد. پس باید در مسیری با بازدهی بالا خرج شود. بری همین از طراحی بنر آنلاین در برخی موارد برای کاهش هزینه‌ها استفاده میشود.
طراحی بنر را مرحله به مرحله در بالا توضیح داده شده.

مزیت طراحی بنر آنلاین چیست؟

طراحی بنر آنلاین با وجود ظاهر ساده و ابتدایی خود همچنان کاربردی محسوب میشود. ولی خوب چرا؟ در موضوعات ساده ما نیازی به رنگبندی خاصی نداریم. پس استفاده از رنگهایی ساده برای ما کافی است. قدم بعدی چیدمان در طراحی است. معمولا در طراحی آماده مکان قرار گیری نوشتار طراحی شده پس فقط منتظر متن اصلی هر فرد هستیم. پس مشکل چیدمان هم حل شد. ترتیب چیدمان به این لحاظ که مخاطب اول کدام جمله را خوانده و سپس کدام را میخواند، مهم است.

پس این نکته در طراحی بنر و طراحی بنر اینستاگرام نقشی کلیدی دارد. پس اگر انتخاب رنگها مهم نباشد همچنان نوع چیدمان مهم است. پس تخصص چی میشه؟ در نمونه های طراحی بنر آنلاین چون برای هر موضوع دسته بندی مشخصی هست پس برای انواع مختلف طراحی، بنر موجود هست. با کمی جستجو در بین انواع مختلف بنر آماده بالاخره مدل مورد نظر خود را پیدا میکنید. بنر آنلاین ظاهری ساده دارد که در عین حال قوانین ساخت بنر را پیروی میکند. همچنین در هزینه سفارش ساخت بنر صرفه جویی میشود. پس در کمترین زمان بنرهای مورد نیاز خود را میسازید. اما  مزیت دیگر آن تهیه نوعی فایل اولیه برای طراحی است. یعنی چی؟ یعنی طراح یک طرح اولیه را انتخاب میکند و بعد با انجام تغییرات تخصصی آن را به فایلی متفاوت تبدیل میکند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.