مقالات آموزشی

توضیحات کلی لوگو و معرفی عوامل موثر بر هزینه طراحی لوگو

مفید بود؟

 لوگو چیست؟

هزینه ی طراحی لوگو یکی از مهم¬ترین و سوال برانگیزترین موضوعاتی است که در حین صحبت از لوگو مطرح می¬شود. اما پیش از پرداختن به بحث هزینه ی طراحی لوگو بهتر است به آشنایی با لوگو، تاریخچه و انواع آن بپردازیم. شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که بارها و بارها نام لوگو را شنیده و حتی آن را مورد استفاده قرار داده¬اید، بدون آن که تعریف دقیقی از این واژه در ذهن داشته باشید!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که لوگو نمادی گرافیکی است که در طراحی آن از علامت¬ها، سمبل¬ها، نوشتهها و یا ترکیبی از این ها استفاده می شود. اهمیت لوگوها زمانی افزایش می یابد که بدانید شرکت های تجاری، تولیدی و صنعتی و نیز کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده اند، به منظور شناخته شدن خود و محصولاتشان در میان مشتریان به استفاده از لوگوهای گوناگون روی می آورند.

 

 

گفتنی است که به هر میزان خلاقیت موجود در طراحی لوگو بیشتر بوده و تصویر نهایی منحصر به فردتر باشد، احتمال ماندگاری آن در اذهان بیشتر خواهد بود. لوگو مشخصه یک برند است. برای مثال هنگامی که صحبت از اپل به میان می آید، شما بلافاصله لوگوی آن را که یک سیب گاز زده است، در ذهن خود مجسم می¬کنید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که به هر میزان یک لوگو زیباتر و کارآمدتر باشد، محبوبیت برند مذکور بیشتر خواهد بود.

آشنایی با انواع لوگو

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین موارد در تعیین هزینه ی طراحی لوگو نوع لوگویی است که سفارش می¬دهید. لازم به ذکر است که طراحی لوگو را بر اساس به کارگیری مولفه¬هایی همچون نوشتار، اشکال و… در سه دسته طبقه بندی می¬کنند که در ادامه به معرفی و بررسی مختصر هر یک از آن¬ها خواهیم پرداخت. بنابراین اگر این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده است که هزینه ی طراحی لوگو چقدر است، حتما تا پایان مطلب با ما همراه باشید!

  •    لوگو تصویری

به منظور طراحی این دسته از لوگوها از آیکون، سمبل و… استفاده می¬شود. لوگوی شرکت اپل یکی از معروف¬ترین انواع لوگو تصویری است که تقریبا تمام افراد با آن آشنایی دارند.

  •     لوگو نوشتاری

در طراحی این دسته از لوگوها نام شرکت را در فونت¬های غیر مرسوم مورد استفاده قرار می¬دهند. از جمله معروف ترین لوگوهای نوشتاری می¬توان به لوگوی دسینی اشاره نمود. گاهی نیز یک حرف و یا حروفی از برند مورد نظر را در طراحی به کار گرفته و یا با نام برند مربوطه طرحی ساخته و آن را مورد استفاده قرار می دهند.

 

 

  •     لوگو ترکیبی

این دسته از لوگوها ترکیبی از نوشتار و تصویر هستند. استفاده از این لوگوها بسیار رایج و در عین حال پرطرفدار است. یکی از معروف¬ترین لوگوهای ترکیبی که به احتمال زیاد با آن آشنایی دارید، پیتزا هات است.
همان¬گونه که پیش¬تر نیز اشاره کردیم، یکی از مولفه¬های تاثیرگذار بر هزینه ی طراحی لوگو نوع لوگویی است که قصد دارید برای برند خود سفارش دهید. به یاد داشته باشید که هزینه ی طراحی لوگو حتی اگر به نظر شما زیاد باشد، هزینه ای بیهوده نیست. چرا که پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی چندین برابر آن را به دست خواهید آورد.

  • آشنایی با طراحی لوگو پوشاک

 ویژگی های یک لوگوی مناسب

بدون شک به هر میزان لوگوی طراحی شده مناسب تر باشد، هزینه ی طراحی لوگو نیز افزایش خواهد یافت. از جمله مهم ترین ویژگی های یک لوگو خوب می توان به اعتبار و سنخیت آن اشاره کرد. یک لوگو مناسب ارتباطی دو طرفه و در عین حال صادقانه را میان برند و تجارت مورد نظر ایجاد می نماید. به گونه ای که دیدن لوگو در ذهن هرکس موجب ایجاد تصویر برند در ذهن وی خواهد شد.
از دیگر ویژگی های لوگوی مناسب (Suitable logo) که بر هزینه ی طراحی لوگو نیز اثرگذار است، همخوانی تصویر نهایی با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند است. لوگوی مورد نظر باید به گونه¬ای طراحی شود که قادر باشد پیام برند را در سریع¬ترین زمان ممکن انتقال دهد.
ماندگاری و پایداری یک لوگو از دیگر ویژگی¬هایی است که موجب تناسب آن می شود. لوگوی موفق لوگویی است که با گذشت زمان جذابیت خود را از دست نداده و همراه با کسب و کار مورد نظر رشد کند. انعطاف پذیری لوگو و منحصر به فرد بودن آن از دیگر خصوصیات یک لوگوی موفق است.

عوامل موثر بر هزینه ی طراحی لوگو

هزینه ی طراحی لوگو یکی از بزرگ¬ترین دغدغه¬های افرادی است که قصد دارند لوگویی مناسب را برای کسب و کار خود طراحی کنند. عوامل متعدد و متنوعی وجود دارند که می توانند هزینه ی طراحی لوگو را تحت تاثیر قرار دهند. همان گونه که پیش¬تر نیز اشاره کردیم، یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل موثر بر هزینه ی طراحی لوگو نوع لوگو درخواستی است. از دیگر عوامل موجود در این زمینه می توان شرکتی را نام برد که قصد دارید طراحی لوگو را به آن بسپارید.
به منظور آشنایی شما با تعرفه طراحی لوگو اتحادیه و تعرفه طراحی لوگو 99 در ادامه لیستی از عوامل موثر بر هزینه ی طراحی لوگو را آورده¬ایم. این لیست به گونه ای فاکتور طراحی لوگو محسوب می شود!

 

 

  معرفی عوامل موثر بر هزینه طراحی لوگو

  •    تعداد اتود
  •     نوع لوگوی مورد نظر
  •     بررسی رقبا
  •     بررسی رفتار مخاطبین در زمینه کاری مشتری
  •     طراحی بر پایه علم برندینگ
  •     تعداد دفعات ویرایش
  •     طراحی بر پایه توسعه پذیری کسب و کار
  •     انتخاب رنگ مناسب بر اساس روانشناسی رنگ ها
  •     طراحی روی نکات طلایی
  •     مدت زمان تحویل

اگر به دنبال قیمت طراحی لوگو ارزان و در عین حال دستیابی به طرح نهایی منحصر به فرد و ماندگار هستید، رایا مارکتینگ بهترین گزینه برای شما است. این مرکز با برخورداری از 11000 گرافیست با سابقه قادر است طرحی بی نظیر را برای برند شما رقم زده و کسب و کارتان را برای همیشه در اذهان ماندگار کند. با رایا مارکتینگ نگران هزینه ی طراحی لوگو نباشید!

سوالات متداول

  • لوگو چیست؟

    جالب و در عین حال لازم است بدانید که لوگو نمادی گرافیکی است که در طراحی آن از علامت‌ها، سمبل‌ها، نوشته‌ها و یا ترکیبی از این‌ها استفاده می‌شود. اهمیت لوگوها زمانی افزایش می‌یابد که بدانید شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و نیز کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده‌اند، به منظور شناخته شدن خود و محصولاتشان در میان مشتریان به استفاده از لوگوهای گوناگون روی می آورند.

  • لوگوها را بر اساس نوع طراحی آن¬ها به چند دسته تقسیم بندی می‌کنند؟

    لوگو تصویری به منظور طراحی این دسته از لوگوها از آیکون، سمبل و… استفاده می‌شود. لوگوی شرکت اپل یکی از معروف¬ترین انواع لوگو تصویری است که تقریبا تمام افراد با آن آشنایی دارند. لوگو نوشتاری در طراحی این دسته از لوگوها نام شرکت را در فونت¬های غیر مرسوم مورد استفاده قرار می‌دهند. از جمله معروف‌ترین لوگوهای نوشتاری می¬توان به لوگوی دسینی اشاره نمود. گاهی نیز یک حرف و یا حروفی از برند مورد نظر را در طراحی به کار گرفته و یا با نام برند مربوطه طرحی ساخته و آن را مورد استفاده قرار می دهند. لوگو ترکیبی این دسته از لوگوها ترکیبی از نوشتار و تصویر هستند. استفاده از این لوگوها بسیار رایج و در عین حال پرطرفدار است. یکی از معروف‌ترین لوگوهای ترکیبی که به احتمال زیاد با آن آشنایی دارید، پیتزا هات است.

  • یک لوگوی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

    بدون شک به هر میزان لوگوی طراحی شده مناسب‌تر باشد، هزینه ی طراحی لوگو نیز افزایش خواهد یافت. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگو خوب می‌توان به اعتبار و سنخیت آن اشاره کرد. یک لوگو مناسب ارتباطی دو طرفه و در عین حال صادقانه را میان برند و تجارت مورد نظر ایجاد می‌نماید. به گونه¬ای که دیدن لوگو در ذهن هرکس موجب ایجاد تصویر برند در ذهن وی خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های لوگوی مناسب که بر هزینه ی طراحی لوگو نیز اثرگذار است، همخوانی تصویر نهایی با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند است. لوگوی مورد نظر باید به گونه‌ای طراحی شود که قادر باشد پیام برند را در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهد. ماندگاری و پایداری یک لوگو از دیگر ویژگی¬هایی است که موجب تناسب آن می‌شود. لوگوی موفق لوگویی است که با گذشت زمان جذابیت خود را از دست نداده و همراه با کسب و کار مورد نظر رشد کند. انعطاف پذیری لوگو و منحصر به فرد بودن آن از دیگر خصوصیات یک لوگوی موفق است.

  • یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد طراحی لوگو برای کسب و کار خود دارند، چیست؟

    هزینه ی طراحی لوگو یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی است که قصد دارند لوگویی مناسب را برای کسب و کار خود طراحی کنند. عوامل متعدد و متنوعی وجود دارند که می‌توانند هزینه ی طراحی لوگو را تحت تاثیر قرار دهند. همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل موثر بر هزینه ی طراحی لوگو نوع لوگو درخواستی است. از دیگر عوامل موجود در این زمینه می¬توان شرکتی را نام برد که قصد دارید طراحی لوگو را به آن بسپارید.

  • عوامل موثر بر هزینه ی طراحی لوگو را نام ببرید؟

    تعداد اتود نوع لوگوی مورد نظر بررسی رقبا بررسی رفتار مخاطبین در زمینه کاری مشتری طراحی بر پایه علم برندینگ تعداد دفعات ویرایش طراحی بر پایه توسعه پذیری کسب و کار انتخاب رنگ مناسب بر اساس روانشناسی رنگ¬ها طراحی روی نکات طلایی مدت زمان تحویل

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.