مقالات آموزشی

آشنایی با تاریخچه‌ای از تبلیغات در سایتها

اینترنت یکی از تاثیرگذارترین موضوع در کسب و کار بوده است. و همچنین در تجارت و بازارهای جهانی نیز بسیار موثر بوده و به رشد و پیشرفت در این زمینه کمک شایانی داشته است. در دنیای امروز بهترین نوع تبلیغات را تبلیغات اینترنتی (تبلیغ در گوگل، تبلیغ در اینستاگرام) و تبلیغات در سایتها به خود اختصاص داده است.

تبلیغات در سایتها و تبلیغات در سایت‌های پربازدید روش‌هایی هستند که در سطح جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و در میان صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان تبلیغات در اینترنت به صورت رایگان مورد پسند آنها قرار است.

و باید گفت از نظر هزینه سایت‌های برتر آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بسیار به صرفه است و استقبال بالایی در میان صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان محصولات و همچنین بازاریابان شده است.

 

بیان تاریخچه‌ای از تبلیغات در سایتها:

یکی از اتفاقات مهم تاریخ  در عرصه تبلیغات، سال 1450 بود که گوتنبرگ توانست انجیل خود را که بسیار معروف بود به چاپ برساند و با پدیدار شدن صنعت چاپ، شگفتی بزرگی در تبلیغات چاپی بوجود آمد. و از آن پس تبلیغات به صورت هدف مشخص در راستای معرفی محصولات و برند‌سازی آنها و همچنین ثبت آگهی مجانی در سایت های تبلیغاتی به روش روز آن زمان بود.

یکی از اهداف تبلیغات برقراری ارتباط و ایجاد ایده‌های جدید و بدست آوردن اطلاعات  و رساندن اطلاعات به قشری از مردم بود که به دنبال تغییرات و روش‌های جذاب بودند. رفته رفته با بوجود آمدن اینترنت و سایت‌های اینترنتی، در سال 1994 در ماه اکتبر اولین بنر به عنوان تبلیغات اینترنتی در سایتی به نام‌هایت وایر (hightwire) به نمایش گذاشته شد.

هایت وایر شخصی بود که در سایت خود اولین تبلیغات اینترنتی را به شکل بنر رونمایی کرد و فضای مشخصی را برای آن در نظر گرفت. بر همین اساس اولین مشتریان هات وایر طراحان تبلیغات بودند که مبلغ 30000 هزار دلار برای دیده شدن تبلیغ خود در دوازده هفته به او پرداخت کردند.

و در سال 1995 بود که وب سایت در بین عموم مردم رسانه‌ای شد. امروزه روش‌های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند اما با وجود سایت‌های اینترنتی و تبلیغات در سایتها، بهترین روش و سریع‌ترین روش برای معرفی محصولات و جذب افراد در میان صاحبان کسب و کار شناخته شده است.

 

هدف از انجام تبلیغات چیست؟ 

1. معرفی محصولات و ارائه خدمات به بازار تجارت و همچنین ارائه کالاهای جدید به بازار

2. گسترش دادن در کسب و کار به کمک تبلیغات و جذب مشتریان بالا

3. یکی از اهداف تبلیغات کمک به توسعه و رشد در کسب و کار است و میزان کسب سود و درآمد حاصل از فروش

4. با تبلیغات صحیح می‌توان واسته‌ها را حذف کرد و به طور مستقیم با افراد ارتباط برقرار کرد و اطلاعات محصول را به مخاطبان رساند.

5. یکی دیگر از اهداف تبلیغات اطلاع رسانی در قیمت کالاها است.

6. تبلیغات این امکان را به صاحبان کسب و کار میدهد تا درباره محصولات خود توضیحات کاملی تری در اختیار مشتریان خود قرار دهند

7. تبلیغات این قابلیت را دارد که با انواع گوناگون و روش‌های جذاب، میان رقبای خود نقش آفرینی کنید و جذب افراد بیشتر داشته باشید

8. یکی از موثرترین هدف تبلیغ مجاب کردن مشتریان به خرید از محصولات است.

9. با تبلیغات می‌توان افراد را ترغیب کرد که کالایی را که نیاز ندارند، اما در آینده به آن نیاز خواهند داشت را خریداری کنند

 

دلیل مردم برای دادن تبلیغات در سایتها چیست؟ 

امروزه تبلیغات در اینترنت و همچنین تبلیغات در سایتها بازخورد خوبی در بین افراد داشته است و از بهترین روش‌های تبلیغاتی در اینترنت که مورد پسند و محبوبیت صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان برای معرفی محصولات خود شده است محسوب می‌شود. بازاریابان نیز از این روش تبلیغاتی که تبلیغات در سایتها است استقبال زیادی داشته‌اند. واز این طریق پیشرفت کاری خود را تضمین کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های تبلیغات در سایتها به صورت آنلاین رشد سریع و بازدهی بالا و همچنین صرف هزینه پایین است. با پیدایش تبلیغات اینترنتی و در واقع ثبت آگهی درسایتها، سایت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه تبلیغات به اشکال مختلف فعالیت می‌کنند. اما نمی‌توان گفت تبلیغات در همه آنها بازدهی بالایی داشته باشد چرا که یک سایت تبلیغاتی باید معتبر و با کیفیت باشد و اثر بخشی بالایی داشته باشد.

یکی از سایت‌های با کیفیت و اثر بخشی بالا در جذب مخاطب و معرفی محصولات و ارائه خدمات که در این زمینه فعالیت شایانی داشته است رایامارکتینگ است که با افراد کارآمد و متخصص در حیطه تبلیغات اینترنتی به صورت آنلاین بسیار معتبر و با کیفیت عمل کرده است این سایت در خدمات رسانی به مشتریان خود بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از سایت‌های تبلیغاتی به صورت رایگان اشاره خواهیم داشت.

اکنون به بررسی دلیل اینکه مردم به چه دلیلی تبلیغات در سایتها را انتخاب کرده‌اند می‌پردازیم.

1. دسترسی آسان:

امروزه مردم قبل از خرید بیشتر به این باور رسیده‌اند که اطلاعات از محصول داشته باشند و بعد خرید را انجام دهند. اینترنت قابلیت دسترسی آسان به تمام اطلاعات را به شما می‌دهد. و اگر قصد تبلیغات در اینترنت را دارید این امکان وجود دارد که محصول خود را به هزاران مخاطب نمایش دهید.

2. تبلیغات به صرفه:

می‌توان گفت یکی از باصرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات در سایتها است. و برای صاحبان کسب و کار با بیزینس کوچک یا بزرگ صرفه جویی در منابع مالی آنها است.

3. افزایش ترافیک سایت:

تبلیغات در سایت ها اگر با هدفمندی بیشتری باشد بازدیدکننده‌های بیشتری را به خود جذب می‌کند و تعداد مخاطبان بالا می‌رود. و فعالیت در سایت اتفاق می‌افتد و این جریان به رشد سایت کمک میکند و در واقع ترافیک سایت بر اثر این استراتژی بالا می‌رود.

4. حضور رقیبان:

 تبلیغات اینترنتی جایگاه ویژه‌ای میان صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها ایجاد کرده است و بازار رقابت میان این افراد برای معرفی محصولات خود به انواع گوناگون تبلیغاتی صورت می‌گیرد.

5. هدفمندی:

یکی از اهداف تبلیغات اینترنتی جذب افراد با ماندگاری بالا است یعنی افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل می‌شوند. در تبلیغات اینترنتی به صورت آنلاین محدودیتی وجود ندارد و می‌توان در روش‌های مختلف به آن پرداخت و مخاطبین خاص خود را جذب کرد و به مشتری بالقوه تبدیل کرد.

6. ریتارکتینگ (Retargeting)

7. روش‌های ارتباطی مختلف

8. قابلیت اندازه گیری

 

 آشنایی با انواع تبلیغات در سایتها:

1. تبلیغات به صورت بنری:

این روش از تبلیغ را می‌توان گفت اولین نوع  تبلیغات بنری در سایت است. این روش در محیط اینترنت و قسمتی از سایت قرار می‌گیرد. قیمت بنر تبلیغاتی در سایت به تعداد کلیک و مشاهده بنر تبلیغاتی بستگی دارد. هزینه طراحی بنر در سایت به دلیل تاثیر گذاری بالا کمی بیشتر از روش‌های تبلیغاتی دیگر است. بنابراین شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های مشخص بیشتر از این روش تبلیغاتی استفاده میکنند.

2. تبلیغات به صورت کلیکی:

در این روش از تبلیغات، با هر بار کلیکی که روی تبلیغ انجام می‌شود و تبلیغات در تایم مشخص پخش می‌شود هزینه‌ای برای کاربر در نظر گرفته می‌شود که هزینه آن بستگی به سایت دارد. این روش برای بالا بردن ترافیک سایت نیز موثر است.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغات در گوگل توسط رایا مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید بعد از کسب اطلاعات لازم سفارش خود را ثبت کنید.

3. تبلیغات به صورت موتور جستجو

4. تبلیغات به صورت ایمیلی

5. تبلیغات به صورت موبایلی

6. تبلیغات به صورت پیامکی

7. تبلیغات به صورت ویدیویی

8. تبلیغات به صورت اپلیکیشن

9. تبلیغات به صورت همسان

10. تبلیغات به صورت محتوایی

 

اسامی برخی از سایت‌های تبلیغاتی رایگان:

1. سایت شهر24

2. سایت تبلیغ کار

3. سایت پرشین آگهی

4. سایت رز تبلیغ

5. سایت نیازدون

6. سایت آگهی 747

7. سایت پیام سرا

8. سایت آیدوو

9. سایت پارسو

10. سایت تاپ نیاز

11. سایت ابر آگهی

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.