مقالات آموزشی

آشنایی با نکاتی مفید برای طراحی بنر کودکانه

مفید بود؟

امروزه در بسیاری از مناسبت‌ها مدارس، مهدهای کودک، مهدهای کودک قرآنی و مراکز پیش‌دبستانی به طراحی بنر کودکانه می‌پردازند. بنر به تابلو، پارچه و پرچمی گفته می‌شود که بر روی آن شعار، نماد، یا نوشته‌ای حک شده است. معمولا بنر‌ها به منظور تاثیر‌گذاری و رساندن یک پیام طراحی می‌شوند، بر این اساس باید بینش و برنامه‌ریزی دقیقی در طراحی چاپ بنر وجود داشته باشد. بنرها دارای انواع مختلف چاپی (ایستاده، دیواری)، سایت، تلگرام، اینستاگرام، موشن گرافیک هستند.

 

برای طراحی بنر کودکانه باید مواردی را در نظر بگیرید :

1.    تعیین نوع بنر:

علاقمندید بنرتان عمودی یا افقی باشد؟ بنرهای ایستاده افقی‌اند و برای نصب در محیط‌های بیرونی مناسب‌اند. بنرهای دیواری بیشتر افقی‌اند و برای مناسبت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. یا علاقمندید تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و مجازی قرار دهید. در اینصورت instagram و telegram محیط‌های مناسبی خواهند بود و یا علاقمندید که به اشیاء بی‌جان، جان ببخشید و مانند یک انیمیشن کوچک از آنها استفاده کنید. بنابراین برای طراحی بنر کودکانه ابتدا باید نوع بنرتان را مشخص نمایید.

2.   ابعاد بنرتان را مشخص نمایید

سعی کنید از اَبعاد استاندارد استفاده کنید.

بنر‌های مستطیلی

  • مستطیل متوسط                   250 * 300
  • مستطیل عمودی     250*300
  • مستطیل بزرگ     280 * 366
  • مربع مستطیل     450 * 180
  • مستطیل افقی    100 * 300
  • مستطیل افقی بزرگ    300 * 720
  • بنر های دکمه‌ای
  • بنر کامل                       60 * 468
  • بنر نیمه                       60 * 234
  • بنر ریز                           31 * 88
  • بنر عمودی    240 * 120
  • بنر بزرگ    90 * 728

بنر های مربعی

  • بنر مربعی    250 * 250
  • بنر مربعی    125 * 125
  • بنر های بزرگ
  • بنر بزرگ    600 * 160
  • بنر بزرگ    600 * 120
  • بنر بزرگ    600 * 300

3.    هنگام طراحی بنر کودکانه در فضای باز و بنرهای داخلی برای کسب و کار خود، بهتر است یک طراحی شفاف و جذاب داشته باشید که ساده و خوانا باشد. با این حال، این قوانین بسته به محل قرارگیری، اندازه و محل قرارگیری بنر متفاوت است. رعایت این نکات در مورد آگهی‌های بیرونی و داخلی توجه مثبتی را نسبت به کسب و کار شما برایتان به همراه خواهد آورد. همیشه پر زرق و برق بودن، بهترین انتخاب نیست.

اولین گام برای طراحی بنر در فضای باز، ساخت علائمی است که در چند لحظه به راحتی خوانده می‌شوند. طبق مطالعات انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا، بهترین ترکیبات رنگی شامل سیاه روی زرد، سیاه روی سفید، زرد روی سیاه و سفید روی آبی است. اگر می‌خواهید اطلاعات خاصی مانند شماره تلفن یا وب سایت خود را برجسته کنید، از رنگ دیگری استفاده کنید. همچنین مطالعات صورت گرفته در کالج بینایی سنجی پنسیلوانیا نشان داد که زمانی که افراد به موضوعی توجه خود را جلب نمایند، بیشتر از 78٪ آن موضوع را به خاطر خواهند سپارد.

نکاتی مفید برای طراحی بنر کودکانه

4.    مختصر نگه داشتن متن: در طراحی بنر کودکانه  مختصر نگه داشتن متن، کمک می‌کند افراد پیام شما را به خاطر بسپارند. اما کافی باشید یعنی به اندازه‌ای کوتاه ننویسید که مخاطب گیج و سردرگم شود.
5.    از تصاویر و وکتورهای زیبا مناسب با مراسم مورد نظرتان استفاده کنید، مانند:

  • وکتور اسلامی
  • مذهبی(مثل ماه رمضان)
  •  ادبی
  •  علمی
  • ورزشی
  •  فرهنگی
  • نحوه طراحی بنر لوازم آرایشی

6.    در طراحی بنر کودکانه از المان‌های گرافیکی کودکانه استفاده کنید.
7.    از پس‌زمینه‌های شاد و کلاسیک و عکس زمینه کودکانه استفاده کنید.
خلاق باشید و لوگو و آرم سازمان و موسسه‌تان را برای شناسایی برندتان در طراحی بنر کودکانه به کار ببرید. حتی اگر محتوای ساده‌ای را به کار ببرید، لوگو به طرح تان جذابیت بی‌نظیری می‌دهد.

در سایت زیر می‌توانید سفارش طراحی بنر بدهید:

https://rayamarketing.com/Baner-Cost

یک سایت خارجی که می توانید برای طراحی لوگو اقدام کنید لینک زیر می باشد :
https://www.freelogoservices.com/hair-salon-logos
8.    می‌توانید از طرح‌های لایه باز رایگان یا پولی در سایت‌ها ایده بگیرید و یا از آنها استفاده نمایید.

مولفه‌هایی که باید در طراحی بنر کودکانه رعایت شود

9.    نام‌ها یا تصاویر کوتاه به‌خوبی در ذهن جای می‌گیرند، متن و محتوای کمی را در طراحی بنر کودکانه بگنجانید.
10.    اطلاعات ضروری را وارد بنرتان نمایید و از ارایه کردن اطلاعات غیر ضروری بپرهیزید.
11.     هدف‌تان را به خلاصه‌ترین شکل ممکن در ابعاد مختلف در طراحی بنر کودکانه بیان نمایید. می‌توانید با یک شعار یا با یک تصویر این کار را انجام دهید.
12.    از فونت‌های کودکانه در طراحی بنر کودکانه استفاده نمایید. سایز قلم‌های متعددی را بکار ببرید.
13.    نیازی نیست طرح‌تان پیچیده باشد، سادگی طراحی بنر کودکانه سبب درک راحت آن می‌شود و سادگی، آن را جذاب می‌کند.
14.    افراد را به برقراری ارتباط با خودتان از طریق جملات انگیزشی برانگیزید، مانند شرکت در قرعه کشی، ارایه دورهپ‌های آموزشی رایگان و غیره.

 

15.    از عکس و تصاویر جذاب و باکیفیت که دارای وضوح بالایی باشند، استفاده کنید تا در چاپ نهایی دچار مشکل افت کیفیت نشوید. گاهی تصاویر بیش از متن در انتقال پیام شما می‌تواند موثر واقع شود.
16.    اطلاعات تماس‌تان را حتما درج کنید مانند: شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس دفتر کار، شماره فکس و شماره پیام‌کوتاه و شبکه‌های اجتماعی فعال، آدرس وب سایت. نیازی نیست کلیه این موارد را در طراحی بنر کودکانه درج کنید، زیرا سبب شلوغی طرح تان می‌گردد.
17.    در استفاده از رنگ‌ها تعادل داشته باشید: رنگ‌ها بر روی چشم‌ها اثرگذارند،تلاش داشته باشید از رنگ‌هایی در طراحی بنر کودکانه استفاده نمایید، که چشمگیر باشد تا مخاطب را جذب کند. این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ متن‌تان باید از رنگ پس‌زمینه، واضح‌تر باشد.
چنانچه این موارد را در طراحی بنر رعایت کنید، بنر جذابی طراحی خواهید کرد که اهداف شما را تحقق خواهد بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌تواند مقالات رایامارکتینگ را مطالعه نمایید.

آموزش طراحی بنر کودکانه

امروزه بسیاری از سایت‌ها به آموزش طراحی بنر کودکانه می‌پردازند. به منظور می‌توانید از نرم‌افزار فوتور استفاده نمایید.
https://banner.fotor.com

طراحی بنر کامل در 4 مرحله ساده با فوتور

1.    ابتدا Fotor Design را انتخاب کنید، اندازه و الگوی بنر را انتخاب کنید یا خودتان ابتدا آن را ایجاد کنید.
2.    از بین طرح‌های از پیش تعیین شده انتخاب کنید و عکس‌های خود را به آن اضافه کنید.
3.    اصلاح و طراحی کنید، به یاد داشته باشید که لایه‌های خود را مدیریت کنید تا تأثیر بصری  بنر خود را به حداکثر برسانید
4.    با انتخاب قالب و اندازه دلخواه، بنر خود را پیش نمایش و ذخیره کنید.
همچنین برای طراحی بنر کودکانه می‌توانید از طرح‌های لایه‌باز که امکان ایجاد تغییرات دلخواه در کلیه لایه‌های آن وجود دارد، استفاده نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.