مقالات آموزشی

بررسی پرسش و پاسخ گوگل (Google Q&A) و علت اهمیت به آن چیست؟

مفید بود؟

تصویری که یک کسب و کار به صورت آنلاین از خود به نمایش می‌گذارد،به ویژه در فهرست گوگل، نقش مهمی در ادراک مشتریان و انتخاب یا عدم بازدید از آن دارد. تصویر یک کسب و کار به شدت تحت تاثیر محتوای آن از جمله عکس ها، نظرات و پرسش و پاسخ گوگل قرار دارد. هر شخصی می تواند در مورد کسب و کارها نظری تولید کند. در اینجا پرسش و پاسخ گوگل می‌تواند یکی از روش های ارائه اطلاعات مفید به مشتریان باشد. اگر قصد دارید راجع به پرسش و پاسخ در گوگل تولید محتوا ‌کنید، مقاله بیش از  100 نوع ایده تولید محتوا را به شما برای داشتن ایده‌های جذاب پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه بفرمایید.

فهرست مطالب برای پرسش و پاسخ

1.  پرسش و پاسخ گوگل چیست؟

2.   چرا باید به آن اهمیت بدهیم و چه نیازی به آن داریم؟

3.  پرسش و پاسخ گوگل چه کاری می‌تواند برای مشتریان انجام دهد؟

4. هم اکنون پرسش و پاسخ گوگل را راه اندازی کنید

 

1.  پرسش و پاسخ گوگل چیست؟ 

پرسش و پاسخ گوگل یک ابزار ساده است که به کاربران گوگل امکان می دهد در مورد کسب و کارهای آنلاین پرسش و پاسخ ارائه دهند. این یک روش کارآمد برای ارائه اطلاعات مفید در پانل گوگل کسب و کار (GMB)به مشتریان است. مشتریان بالقوه می توانند هر سوالی در مورد کسب و کار دارند را مطرح کرده و پاسخ های معنا دار و یا کاملا ساختگی ارائه دهند. اطلاعاتی که مشتریان بالقوه از این طریق به دست می آورند، تاثیر زیادی در تصمیم گیری آنها جهت برقراری تماس یا بازدید از کسب و کار دارد.

 روش کار پرسش و پاسخ به چه صورت است؟ 

• هم مصرف‌کنندگان و هم مالکان کسب و کار می‌توانند به پرسش و پاسخ بپردازند. هر فرد قادر است در یک زمان تنها به یک سوال پاسخ دهد.

• همچنین کاربران می‌تواند یک سوال را لایک کرده و یا آیکون شصت رو به بالا را فشار دهند.

• پرسش ها وپاسخ هایی که دارای بیشترین لایک باشند در صفحه اول GMBنشان داده می‌شوند.

• تمام پرسشها و پاسخهادارای لینک ” see all questions”است تا تعداد لایک های آنها نمایش داده شود.

• سوالات و پاسخ ها قابل رد شدن نیستند، اما می‌توان به دلایلی مانند: عدم عنوان، عدم کاربرد، حاوی تبلیغات، اسپم، ترویج خشونت، تنفر، اطلاعات نادرست و یا نامناسب بودن آنها را گزارش داد.

2.  چرا به پرسش و پاسخ گوگل نیاز داریم؟ 

۸۴درصدازجستجوهای GMBجستجوهای اکتشافی هستند. مشتریان به جای جستجوی یک کسب و کار به دنبال دسته های محصول یا صنعت هستند. اکثر بازدیدکنندگان فهرست GMBبه طور ناخواسته در آنجا حضور دارند و هنوز برداشتی از شرکت ها ندارند. این به معنی است که مشتریان تنها بر اساس اطلاعاتی که در پانل وجود دارد، در مورد شرکت قضاوت میکنند. مصرف کنندگان به طور روزافزون بیشتر از این ویژگی استفاده می کنند. ثابت شده است که پرسش و پاسخ گوگلمی تواند تاثیر بسزایی در تصمیمگیری آنها داشته باشد.

همانطور که گفتیم هر کاربر گوگل می تواند به سوالات موجود در لیست پاسخ دهد.کاربران نه تنها می توانند به سوالات پاسخ دهند، بلکه راهنماهای محلی (local guides)نیز صرف نظر از این که یک جواب درست،غلطاست به خاطر آن امتیاز دریافت می کنند. به عنوان مثال، در شکل زیر مارکو شخصی است که با پاسخ به سوالات امتیاز دریافت می کند.

 

 

در صورتی که پاسخ به سوالات به عموم مردم سپرده شود، احتمال آن وجود دارد که مشتریان دچار سردرگمی شده و یا اطلاعات نادرست و یا غلط دریافت کنند.  برای این که اطلاعات بیشتری راجع به پرسش و پاسخ به دست اورید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله 5 روش برای نوشتن یک مصاحبه پرسش و پاسخ  (Q&A interview)را مطالعه کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری سوال کند که آیا یک کافه دارای وای فای رایگان است یا نه، ممکن است شخصی پاسخ دهد «نمی دانم» یا «چه اهمیتی دارد». اما حقیقت این است که این کافه دارای اینترنت رایگان است و این موضوع برای مشتریان اهمیت زیادی دارد.

در مثال زیر، تفاوت در پاسخ ها نشان داده شده است. درصورتی که مالک کسب و کار در بالای فهرست پاسخ دادن به این سوالات قرار نگیرد، ممکن است شخص دیگری به جای او پاسخ دهد و اعتباری را که کسب و کار شایسته آن است به او ندهد.

 

 

گویی این موضوع کافی نیست. در صورتی که کاربر سوالی در مورد کسب و کاری که از آن بازدید کرده و یا عکسی از آن دیده مطرح کند، گوگل، راهنمای محلی را از این موضوع مطلع می کند. ایمیل هشدار سوال یکی از گزینه های است که اکنون برای مالکان کسب و کار فعال شده است. اما اگر شما به طور فعال سوالاتتان را پیگیری نکنید، ممکن است آخرین فردی که کسب و کار شما را مرور کرده به جای شما قرار گیرد.

اجازه دهید نیمه روشن قضیه را ببینیم. جدایی از به وجود آمدن این گونه خطرات،پرسش و پاسخ گوگل می تواند مزایای زیادی برای مشتریان به همراه داشته باشد.

 

3. پرسش و پاسخ گوگل چه کاری می‌ تواند برای مشتریان انجام دهد؟

پرسش و پاسخ گوگل به طریق زیر به کسب و کارها کمک میکند:

• باعث ایجاد ارتباط معنادار با مشتریان کنونی و بالقوه می شود.

• بین صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان مبادله آسان درخواست، مشاوره و کمک به وجود می آورد.

• نظر سایت vendasta در مورد پرسش و پاسخ این است که مهم ترین سوالات مربوط به کسب و کار ارائه می شود تا باعث صرفه جویی در زمان مالک و مصرف کننده شود.

• از اطلاعات گیج کننده و یا اشتباه در مورد یک کسب و کار اجتناب می شود.

• اطلاعات مربوط به نیازها و خواسته های مشتریانارائه می شود.

• رتبه بندی کسب و کار در فهرست نتایج جستجو افزایش می یابد.

 

4. هم اکنون پرسش و پاسخ گوگل را راه اندازی کنید چه می شود؟

پرسش و پاسخ گوگل کسب و کارها و مشتریان را قادر می‌سازد تا به اطلاعات دقیق در مکان درست دست یابند و آنان را در تصمیم گیری ها کمک کند. نظرات تولید شده توسط کاربر همیشه خطراتی به همراه دارد.اگر سایر کاربران اطلاعات نادرست و بیهوده ارسال کنند، ممکن است عواقب بدی داشته باشد. بنابراین، صاحبان مشاغل باید همواره فهرست خود را مورد پیگیری و نظارت قرار داده و برای استفاده حداکثر از آن همیشه گوش به زنگ و مطلع باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.