مقالات آموزشی

راهنمایی قابلیت‌های سایت یوتیوب خارجی

مفید بود؟

سایت یوتیوب خارجی یک سایت مبتنی بر ویدئو برای ارتباطات آنلاین است. کاربرانی که در این سایت ثبت نام کرده اند، می‌توانند ویدیوهای خود را در آن آپلود کنند تا همه افراد بتوانند آن را مشاهده کنند. بنابراین هرکسی با ورود به این سایت می‌تواند ویدیوهای آپلود شده در این سایت را مشاهده کند. این ویدیوها هم در سطح مبتدی و هم در سطح حرفه ای تهیه شده اند. در واقع افراد می‌توانند تقریباً هر نوع ویدئویی را با هر موضوعی در سایت یوتیوب خارجی آپلود کند. شما هم می‌توانید تقریباً هر نوع ویدئویی را در این سایت پیدا کنید. تعدادی ویدیوی عالی در یوتیوب وجود دارد که بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند و شما نمی‌توانید آن‌ها را در هیچ پلتفرم دیگری پیدا کنید.

توصیه میکنیم مقاله بهترین سایت‌های اشتراک گذاری ویدئو خارجی را مطالعه نمایید.

 

در سال جاری ویدئوهای آپلود شده در سایت یوتیوب خارجی بیش از یک تریلیون بار توسط کاربران مشاهده شده اند. یعنی هر فرد روی زمین 140 بار آن‌ها را بازدید کرده است. برندها و خرده فروشی‌هایی که از یوتیوب برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند، باید محتوایی را در کانال خود منتشر کنند که تعامل با اعضای کانال از طریق ترغیب به مشارکت افزایش یابد. همچنین برندها و خرده فروش‌ها باید از سایت یوتیوب خارجی برای هدایت ترافیک آنلاین به سایر پلتفرم‌های موردنظر خود و بهبود استراتژی‌های سئوی سایت خود استفاده کنند. با توجه به اهمیت پلتفرم یوتیوب برای کسب و کارها و برندها، ما در ادامه این مقاله به مهم‌ترین قابلیت‌های این سایت خارجی برای ارتقا و افزایش موفقیت آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت‌های سایت یوتیوب خارجی

آیا می‌خواهید با قابلیت‌های سایت Youtube خارجی برای بهبود موقعیت کسب و کار خود بیشتر آشنا شوید؟ پس در ادامه این مقاله ما همراه باشید.

ایجاد مشارکت و تعامل اجتماعی

سایت یوتیوب خارجی یک پلتفرم است کاملاً بر اساس تعامل ساخته شده است. برندهای مد، خرده فروشان و بازاریابان هم باید روی این ویژگی تمرکز کنند. جامعه این سایت خارجی بر مبنای محتواهای مرتبط با وب‌سایت ساخته می‌شوند. علاوه بر این اعضای جامعه یوتیوب نسبت به محتوایی که علاقه دارند یا دوست ندارند، واکنش‌های زیادی نشان می‌دهند. آن‌ها نظرات خود را از طریق کامنت‏ها، لایک‌ها، به اشتراک‌گذاری فایل‌ها یا حتی انتشار ویدیوها برای پاسخ به ویدیوهای ارسال شده، بیان کنند.

 

“تونی نترکات “، قبل از راه‌اندازی کانال‌های برند دار در سایت یوتیوب خارجی یعنی در سال 2006، ایده های بسیار خوبی را برای ایجاد و بهبود تعامل در بازاریابی ویدیویی ارائه کرد: «تبلیغات ویدیویی خود را برای مخاطبانی که آن را مشاهده می‌کنند، ایجاد کنید. این ویدئوها باید منحصر به فرد و جذاب باشند. از مدل‌های تبلیغاتی توقف در ویدئو استفاده نکنید.»

انجام اصلاحات در محتوا به صورت دموکراتیک

برای اینکه برندها یا خرده فروشان از سایت یوتیوب خارجی برای ایجاد جامعه استفاده کنند، باید محتواهای خود را به بهترین شکل منتشر کنند تا در دسترس همه کاربران آن‌ها قرار بگیرد. این امر با اصلاح نظرات به صورت دموکراتیک امکان‌پذیر است. شما می‌توانید کامنت‌های رکیک و مبتذل را در محتوای خود حذف کنید. اما نباید صدای مشتریان خود را به قصد «کنترل برند» خاموش کنید. نظرات مشتریان شما همیشه برای انجام تحقیقات بازار بسیار ارزشمند هستند.

عدم ایجاد مانع برای فعالیت مخاطبان

کسب و کارها و برندها نباید قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدیوها را برای مخاطبان خود غیرفعال کنند. آن‌ها باید به اعضای جامعه خود اجازه دهند تا محتوای موردنظر خود را منتشر کنند.

برندهایی که می‌خواهند بیشتر از سایت یوتیوب برای افزایش سود و نرخ نظر بازگشت سرمایه استفاده کنند، باید به طور فعال در جامعه یوتیوب مشارکت داشته باشند. آن‌ها باید در بحث‌های مرتبط با محتوای اعضای جامعه برند خود شرکت کنند. این مشارکت فعالانه، نظرات مثبت کاربران را در مورد محتوای اصلی برند افزایش می‌دهد. در نتیجه بازدید از ویدئوهای برند در یوتیوب و موتورهای جستجو افزایش می یابد.

 

ارتباط محتوای سایت یوتیوب خارجی و موتورهای جستجو

اکثر ویدیوها و کانال‌های سایت یوتیوب خارجی برای کسب رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو به خوبی بهینه سازی نمی‌شوند. خرده فروشان کوچک‌تر می‌توانند از این فرصت بسیار عالی استفاده کنند تا در رقابت با خرده فروشان بزرگ‌تر موفق شوند و ترافیک سایت خود را افزایش دهند.

طبق آمار comScore، رتبه یوتیوب در موتورهای جستجو دوم است. در واقع یوتیوب پس از گوگل (که مالک یوتیوب است) در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین رتبه آن بالاتر از بینگ، یاهو و سایر پلتفرم‌های جستجو است. اگر یک برند یا خرده‌فروشی از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم بازاریابی استفاده ‌کند، اما محتوای خود را در آن بهینه نکند، هزینه ای که برای بازاریابی ویدیویی صرف می‌کند، به هدر می‌رود. در واقع، آن‌ها ترافیک سایت خود را برای بهبود نرخ تبدیل به فروش از دست می‌دهند.

چگونه محتوای جدید کانال یوتیوب خود را برای سئوی سایت بهینه سازی کنیم؟

یک برند فقط کافیست مانند هر پروژه دیگر از قوانین سئو برای بهینه سازی محتوای سایت یوتیوب خارجی استفاده کند تا از طریق این پلتفرم به موفقیت برسد. وقتی یک برند ویدیویی را آپلود می‌کند، به طور کلی یک “صفحه ” برای آن ویدیو می‌سازد. آن صفحه را می‌توان مانند سایر صفحات در فضای آنلاین بهینه سازی کرد. یوتیوب می‌تواند به طور خودکار متا داده را برای هر صفحه ویدیویی ایجاد شده تولید کند.

متاداده در یوتیوب دارای چه بخش‌هایی است؟

• NAME ویدیو، تگ عنوان است که به عنوان مهم‌ترین بخش اطلاعات متاداده در جستجوهای ویدیویی محسوب می‌شود. دو کلمه اول شامل کلمات کلیدی غنی‌تر است.

• INFORMATION در ویدیو نشان دهنده توضیحات متا است. توضیحات متا یک متن غنی با کلمات کلیدی است که شما باید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. همیشه شما باید در ابتدای توضیحات، بازدیدکنندگان خود را به آدرس اینترنتی سایتی که می‌خواهید به آنجا بروند، هدایت کنید. همیشه توضیحات کاملی را در بخش زمینه قرار دهید. زیرا موتورهای جستجو اکثر ویدیوها را نمی‌توانند مشاهده کنند. لینک‌های مرتبط با ویدئو و موضوع خود را در توضیحات متا قرار دهید. مثل لینک “ما را در توییتر دنبال کنید “. به پلتفرم‌ها و صفحاتی که باید ترافیک یوتیوب شما به آنجا هدایت شوند، توجه کنید. از وجود تمام لینک‌های خود اطمینان حاصل کنید.

• یک category را انتخاب کنید و تگ‌های ویدیویی بیشتر را با دقت به آن اضافه کنید. category ویدیوی شما باید به دقت انتخاب شود. category ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان بالقوه را به محتوای موردنظر خود هدایت کنید. هنگام اضافه کردن تگ‌های ویدیو، اطمینان حاصل کنید که مهم‌ترین بخش‌های ویدیو ازجمله نام افراد موجود در ویدیو و اطلاعات مربوط به محتوا را در آن‌ها هایلایت کرده اید.

• از ویژگی‌های نوشتن کپشن و حاشیه‌نویسی (annotation) سایت یوتیوب خارجی استفاده کنید. برندها و خرده فروشان می‌توانند یادداشت‌ها، توضیحات و لینک‌ها را به طور مستقیم در بخش بالای ویدیوها اضافه کنند. در حال حاضر، فقط می‌توان از این لینک‌ها برای کلیک بر روی سایر صفحات یوتیوب استفاده کرد. بنابراین اگر یک داستان را در مورد برند خود تعریف می‌کنید، می‌توانید در آن به ویدئوهای قبلی یا ویدیوهای مرتبط لینک دهید. با انجام این کار زمان صرف شده بازدیدکنندگان در کانال شما و تعداد بازدیدهای ویدیوهای شما افزایش می یابد. به ویدیوهای یوتیوب لینک دهید و آن‌ها را در محتوای خود بگنجانید. با لینک دادن به سایر ویدیوها، میزان ترافیک و تعداد بازدیدهای صفحه‌ یوتیوب شما افزایش خواهد یافت.

 

جمع بندی معرفی سایت یوتیوب خارجی

در پایان ذکر این نکته ضروری است که ایجاد یک استراتژی‌های بازاریابی منسجم در سایت یوتیوب خارجی کمی سخت به نظر می‌رسد. اما نباید نگران شوید. زیرا این کار چندان پیچیده نیست. فقط با کمی تلاش و ایجاد هماهنگی می‌توانید از کمپین‌های بازاریابی اجتماعی به بهترین شکل و با کمترین هزینه بهره مند شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.