در این مقاله اهمیت بالا بودن اعتبار الکترونیک مطرح شده است.
بسیار مهم است که بدانید اعتبار آنلاین شما چقدر است. افراد زیادی قبل از خرید اینترنتی، درباره آن محصول و شرکت تحقیق می کنند. برای آن ها مهم نیست که چقدر محصول یا سرویسی که ارائه می دهید خوب باشد و یا از نظر قیمت در چه سطحی باشد. اگر آن ها نتوانند اطلاعات خوبی از سایر مصرف کنندگان و یا کاربران درباره تجارت شما به دست بیاورند، با شما همکاری نخواهند کرد.
بنا بر این، یکی از اهداف در دنیای تجارت الکترونیک باید به دست آوردن یک اعتبار خوب و نگه داری آن باشد. برای این که متوجه شوید داستان از چه قرار است، به گوگل ، که موتور جست و جوی شماره یک دنیا است، مراجعه کنید و نام شرکت خود را تایپ کنید. ببینید چه اتفاقی می افتد.
حداقل پنج صفحه اول لیست شده در نتایج جست و جو را بالا و پایین کنید تا به اطلاعات جالبی برسید. این نوع کند و کاو به شما اجازه می دهد تا بفهمید مردم درباره شما چطور فکر می کنند. حسن این کار، این جا است که می توانید در مورد لینک های ارتباطی قوی به سایتتان و یا قابل تشخیص نبودن صفحات وب سایتتان در موتور های جست و جو برای بعضی از کاربران بالقوه، مطلع شوید.
در طول این مدت، احتمال این که با چند پروفایل رو به رو شوید زیاد است. بسیاری از آن پروفایل ها در رسانه های اجتماعی می باشد. گرچه ممکن است آن ها شامل لینک نباشند و فقط با نام شرکت شما به ثبت رسیده باشند. برای ارتقا اعتبار خود در دنیای آنلاین و بالا بردن رتبه خود در موتورهای جست و جو، کافی است با چند صاحب وب سایت معتبر در ارتباط باشید تا آن ها لینکی از سایت شما را در وب سایت خود قرار دهند.
با توجه به اهمیت اعتبار الکترونیک شما، اسم خود را تایپ کنید تا بتوانید نظرات مردم در مورد سایت و تجارتتان را بخوانید. اگر نظرات منفی وجود داشت با آن کاربران تماس بگیرید و مشکلات آن ها را برطرف کنید. از نظرات مردم درس بگیرید. به طور مثال اگر شکایت و گله ای در باهره سرویس مشتریان شده باشد، به آن ها چیزی نگویید. فقط در مورد موضوع مطرحه شده کار کنید و آن قسمت را نیز تقویت کنید.
بیشتر سایت هایی که مسایل را بررسی می کنند به کاربر اجازه نوشتن نظرات خود را می دهند. آن جا می توانید برای جبران کاستی های خود تلاش کنید. مسئولیت پذیر باشید. از تک تک اشخاص بابت به اشتراک گذاشتن نظر خود تشکر کنید و سپس برنامه خود را برای جبران و یا تقویت مسئله مورد نظر مطرح کنید. با این روش می توانید مشتری های ناراضی را برگردانید و یا کاربران دو دل را به خرید ترغیب کنید و سطح اعتبار خود را بالا ببرید.