اگر به خاطر نرخ فروش تان برای مثال، نسبت بازدید سایت به فروش واقعی، احساس ناامیدی می کنید، قطعاً تنها نیستید. در طراحی سایت فروشگاهی باید در راستای رضایت مندی مشتریان به نکاتی توجه نمایید. ما به شما در تشخیص این که کجا ممکن است دچار اشتباه شده باشید و چگونه شانس تان را در تبدیل فروش خود، افزایش دهید؛ کمک می کنیم.
1. POP-UPS و فرم ها
درحالیکه pop-ups برای ارائه ی تخفیف ها و جمع آوری داده ها عالی هستند، درخواست اطلاعات زیاد ( یا ثبت نام های sign-ups ایمیل) به محض اینکه کسی وارد صفحه ی شما می شود می تواند کاملاً آزار دهنده بوده و باعث شود که حتی مخاطب سایت را ترک نماید.
علاوه بر این ، باید دقت کنید که pop-ups شما به درستی در موبایل نشان داده شود، بنابراین، از تست سایت تان در تمام دستگاه ها اطمینان حاصل کنید.
اگر می خواهید آفرهایی داشته باشید و ثبت نام هایی (sign-ups) با استفاده از pop-ups ارائه دهید، توجه داشته باشید که زمانبندی بسیار مهم است. به کاربران خود اجازه دهید تا از محصولات تان ابتدا دیدن کنند و سپس آفری را پیشنهاد دهید. زمانیکه برندی اطلاعاتی از بازدیدکننده ی جدید می خواهد، همیشه فرصت تصمیم گیری به آنها را بدهید که آیا ابتدا آفر پیشنهادی شما را دوست دارند.
هنگام پرسش در خصوص اطلاعات شخصی، حداقل ها را در نظر بگیرید تا بتوانید پایگاه داده های کاربردی برای کسب و کارتان داشته باشید. پرسیدن سوالات زیاد می تواند مانع بازدید کاربران شود .
2.شکل و تصویر
اگر سایت شما منبع اصلی در کسب و کار شما به حساب می آید، مطمئن شوید که دقیقاً به لحاظ گرافیکی همان چیزی است که می خواهید، خرید یا فرایندهای درگیری را به تصویر بکشید و زمانیکه محصولات را ارائه می کنید، عکاسی حرفه ای جزوء بایدها در این کسب و کار می باشد! برای خرده فروشان آنلاین، برای مثال صنعت مد، لباس های پوشیده شده توسط مدل ها میزان فروش بالاتری نسبت به لباس های نمایش داده شده روی آویز یا تصاویرساده (منظور عکس هایی که روی زمین گرفته می شوند) دارد.
قبل از خرید آنلاین، مصرف کننده می خواهد چندین عکس ببیند، بنابراین از آپلود انواع عکس های زیبا و مختلف خجالت نکشید. هر چه تعداد عکس های بیشتر باشد در اکثر موارد بهتر است و تاثیر بیشتری در فروش دارد.
هیچ سوالی را در خصوص نحوه ی فرایند خرید بدون پاسخ نگذارید. داشتن گرافیکی که فرایند را از برقراری تماس با شما تا نحوه ی دریافت کالاهایشان نشان بدهد می تواند در افزایش فروش آنلاین شما بسیار موثر و عالی باشد.
در نهایت، سعی کنید تا در ارتباط با تصویری بودن سایت تان اصیل باشید. تا جایی که می توانید از تصویرهای بیش از حد زیاد اجتناب کنید. شما نمی خواهید که مشتریانتان همان عکسی که در سایت شما هست را در سایت رقیب ببینند.
برای مثال، این اتفاق ممکن است اغلب اوقات در صنعت زیبایی با عکس های زیبایی عمومی روی دهد. تا جاییکه می توانید از کلیشه و گزینه های ارزان و دم دستی دوری کنید و بیشتر از چیزهای باارزش و جذاب استفاده کنید.
3. تماس و زنگ زدن برای اقدام
اگر در کسب و کار تجاری اشتغال دارید برای مثال لوله کش، احتمالاً مشتریان شما می خواهند که سریعا با شما تماس برقرار کنند. همین امر نیز در مورد تحویل غذا درب منزل صادق است. داشتن دگمه ی “تماس اکنون” برای کسب و کار شما الزامی است و این کار، راحتی را برای مشتریتان به ارمغان می آورد. پس در طراحی وب سایت خود آن را مد نظر قرار دهید.
فرم های ایمیل به سادگی موجب قطع آن در این محیط نمی شوند. دگمه ی های تماس زنده در عنوان، pop-up چت آنلاین و جزییات بیشتر ( ایمیل و آدرس) در زیرنویس از جمله موارد ایده آل سایت تان به شمار می روند. شما می توانید در طراحی سایت فروشگاهی از همه ی این سه مورد مذکور استفاده کرده و فرصت تماس را به حداکثر رسانده و نرخ فروش تان را بالا ببرد.
خلاصه، برای بازدیدکنندگان تان چندین فرصت تماس مهیا سازید. در این روزگار مصرف کنندگان صرفاً عدد را با مداد و کاغذ نمی نویسند، بنابراین مطمئن شوید که آنها می توانند با یک کلیک روی شماره تان مستقیم به شما وصل شوند.
4. تصدیق نامه ها و بازبینی ها
آیا می خواهید رابطه ی سرشار از اعتماد با مشتریان بالقوه تان داشته باشید؟ حتی زمانیکه با آنها رابطه ی رو در رو ندارید؟ بازبینی های آنلاین روشی خام برای یادگیری خدمات است، همان طوری که کاربرانی که هویت اصلی خود را مخفی می کنند معمولاً بازخورد صادقانه را ارائه می دهند!
اگر می خواهید از مشتریان تان اطلاعات داشته باشید و تجربیات آنها را با مشتریان آینده به اشتراک بگذارید، به آنها فرم بازخورد یا صفحه ی بازبینی را پیشنهاد دهید. می توانید چیزی که روی صفحه تان به اشتراک گذاشته اید را انتخاب کنید و پتانسیل هایتان را با بینشی عمیق تر در عوامل کسب و کارتان مانند خدمات مشتری، زمان خرید و هزینه ها، کیفیت محصول یا خدمات مجهز کنید. این موارد نه تنها خیلی خوب در رسانه های اجتماعی کار می کند، بلکه آنها عامل انسانی را به صفحه ی شما اضافه می کنند.
از به اشتراک گذاردن آمارتان خجالت نکشید! برایمان جالب است که چطور خدمات استخدام جاز آمارها و تصدیق نامه هایشان را به اشتراک گذارده است. آنها با دستاوردهایشان کاملاً شفاف بوده اند ـ هر چه که می بینی همان است که بدست می آوری!
5. منصرف شدن از خرید در مرحله پرداخت
یکی از بزرگترین مشکلات خریداران آنلاین پرکردن فرم ها برای خرید است. همچنین برگشت مشتریان درحالی که رمزعبورشان را فراموش کرده اند مشکل دیگری است که باعث می شود موفق به خرید نشوند.
این مسئله سریعترین روش برای از دست دادن فروش و تقدیم آن به رقیب می باشد! راه حل پیشنهادی استفاده از گزینه ی میهمان در طراحی سایت برای کاربران اولین بار و کاربران برگشتی است.
Webone تیم کاملی از طراحان وب باتجربه دارد که تمام دوران کاری خود را صرف طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی کرده اند. عملکرد فوق العاده و برجسته آنان با مشتریان، باعث شده هر کسب و کاری که برای طراحی سایت جدید به ما مراجعه کرده به نتایج درخشانی برسد. حالا، ما قصد داریم به شما هم برای رسیدن به چنین نتایجی کمک کنیم.
مطالب مرتبط
نکاتی در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی
10 روش برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی
طراحی مراحل پرداخت در سایت فروشگاهی
به روز رسانی طراحی سایت فروشگاهی برای موفقیت در سال 2018
طراحی سایت فروشگاهی الهام بخش و زیبا
طراحی صفحه محصولات در یک سایت فروشگاهی