مقالات آموزشی

راهی برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی تاثیرگذار

آیا تمایل دارید نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی را بیاموزید؟

در واقع بیانیه مطبوعاتی یکی از آسان ترین روش ها برای جلب نظر روزنامه نگاران و انتشار داستان های جدید شما است. اگر مالک یک کسب و کار و یا روابط عمومی هستید و به دنبال راهی برای گسترش نام تجاری خود هستید، نوشتن بیانیه مطبوعاتی همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

در این پست هر چیزی که درباره نوشتن بیانیه مطبوعاتی لازم است به همراه مثال و قالب بیانیه مطبوعاتی شرح داده شده است. همچنین ما چهار قالب برای موقعیت های مختلف معرفی می کنیم که به بیش از ۵ هزار مشتری ما کمک کرده است.

 

مخاطبین گرامی شرکت رایا مارکتینگ در زمینه محتوا بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  را در اختیار شما قرار می دهد.

فهرست مطالب

• بیانیه مطبوعاتی چیست؟

• چرا در سال 2020 به بیانیه مطبوعاتی نیاز داریم؟

• قالب و فرمت بیانیه مطبوعاتی

• نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی در 7 گام

• 5 نمونه بیانیه مطبوعاتی و علت موفقیت آنان

• نکات نوشتن بیانیه خبری

• چه زمانی باید بیانیه خبری را ارسال کنیم؟

• چطور بیانیه خبری را توزیع کنیم؟

• سخن آخر

• قالب های رایگان بیانیه خبری

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

پیش از یادگیری نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی ابتدا دریابیم بیانیه مطبوعاتی چیست؟

بیانیه مطبوعاتی که به آن بیانیه خبری نیز گفته می شود یک سند مختصر حاوی اطلاعات ارزشمند است که در مطبوعات و سایر رسانهها به اشتراک گذاشته می شود. این بیانیه مطبوعاتی به روزنامه نگاران و سردبیران ارسال می شود. آنها ممکن است از این اطلاعات برای نوشتن یک مقاله جدید استفاده کنند.

 چرا در سال ۲۰۲۰ به بیانیه مطبوعاتی نیاز داریم ؟

زمانی که یک پیام در دایرکت اینستاگرام به فردی ارسال می کنید تا محصول و یا خدمتی را به فروش رسانید، کاملاً غیر رسمی و صریح صحبت می کنید. یک بیانیه مطبوعاتی خوب نیز دارای همین ویژگی هاست و طوری طراحی شده که بتواند حس کنجکاوی خواننده را به مطالعه بیشتر برانگیزد.

مهمترین دلایل نوشتن بیانیه مطبوعاتی

در اینجا مهمترین دلایل نوشتن بیانیه مطبوعاتی عنوان میشود:

1. موجب جلب توجه و افزایش آگاهی می شود

روزنامه نگاران و رسانه های اجتماعی به مراتب بیشتر از کسب و کار شما به مخاطبین دسترسی دارند. بنابراین منطقی است که از بیانیه مطبوعاتی برای جلب توجه و آگاهی آنان استفاده کنید.

 

2. به ایجاد روابط کمک می کند

انتشار بیانیه مطبوعاتی یک منفعت دو جانبه است. روزنامه نگاران به داستان نیاز دارند. از این رو، با نوشتن بیانیه مطبوعاتی به آنها کمک می کنید و در واقع در صنعت رسانه روابط خود را مستحکم میکنید.

3. باعث بهبود بهینه سازی موتور جستجو می شود 

در صورت استفاده از کلمات کلیدی اثربخش، رتبه بندی شما برای آن کلمات کلیدی به سرعت افزایش می یابد. همچنین با ارسال محتوا به روزنامه نگاران از آنها بک لینک دریافت می کنید. بک لینک بهترین روش برای بالا بردن رتبه محتوا در موتور جستجو است.

در این زمینه رایا مارکتینگ خدمات آنالیز رایگان سئو را در اختیار شما قرار میدهد

4. تصویر برند خود را مدیریت می کنید

نوشتن بیانیه مطبوعاتی اثربخش یکی از بهترین روش ها برای کنترل تصویر کسب و کار شما است. از طریق محتوای آموزنده و حقایق تصویر برند خود را می سازید و ادراکات عمومی را شکل می دهید و از این طریق هر گونه تبلیغات منفی را از برند خود دور می سازید.

در اینجا ممکن است یک سوال اصلی ذهن شما را مشغول کند:

 چه وقت به بیانیه مطبوعاتی نیاز دارید؟

در حالت ایده آل، هر زمان که بخواهید محتوای خبرساز خود را  به اشتراک بگذارید، بیانیه مطبوعاتی به کمک شما می آید. اما چطور متوجه می شوید که محتوای شما خبرساز است؟ محتوای خبرساز چند فاکتور کلیدی را در بر دارد، از جمله:

• تاثیر- آیا کسی تحت تاثیر محتوا قرار می گیرد؟

• فوریت- آیا این خبر فوری است؟

• شناخت- آیا موضوع محتوا شناخته شده است؟

بسیاری از بیانیه های مطبوعاتی موفق حداقل دو ویژگی از سه ویژگی بالا را در بر دارند.

 

قالب و فرمت بیانیه مطبوعاتی

گام بعدی نوشتن بیانیه مطبوعاتی انتخاب قالب مناسب است.

اگر بیانیه مطبوعاتی شما مشابه با قالب رایج روزنامهنگاران باشد، شانس انتشار آن بالاتر می رود.

نکته مهم: پیش از نوشتن بیانیه مطبوعاتی باید یک کار خبرساز انجام دهید. به عبارت دیگر، اخباری در دست داشته باشید که خبرنگاران تمایل به انتشار آن داشته داشته باشند. از این رو به دنبال موضوعات پر طرفداری باشید که هم اکنون روزنامهنگاران آن را پوشش میدهند.

قالب رایج یک بیانیه مطبوعاتی به شکل زیر است:

• عنوانی که توجه مردم را به خود جلب کند: یک عنوان جذاب توجه مردم را به خود جلب می کند و به روشنی موضوع محتوا را توضیح می دهد. آیا این یک محتوای خبرساز است؟ آیا مربوط به معرفی یک محصول جدید است؟

• موقعیت: اخبار مربوطه کجا اتفاق میافتد ؟

• مقدمه قوی: اینجا همان جایی است که محتوای خبر سازتان را در یک جمله توضیح می دهید.

• بدنه :این بخش حاوی اطلاعاتی است که به ترتیب اهمیت ذکر می شود. ایده خوبی است که از نقل قول در سراسر محتوا برای پشتیبانی از استدلال های خود استفاده کنید.

• درباره ما: چند کلمه در توصیف شرکت به مخاطبان

• تماس با مطبوعات :نام و جزئیات تماس هماهنگ کننده رسانه و مدیر ارتباطات. به طور معمول هر فردی میتواند با گزارشگر جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرد.

نکته: هیچ فونت مشخصی برای نوشتن محتوای خبری وجود ندارد. در هر صورت می توانید از فونت های رایج مانند بی نازنین، میترا و … استفاده کنید.

از قالب زیر برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی خود کمک بگیرید:

{عنوان جذاب و گیرا}

مقدمه قوی

خلاصه بولت دار 1 (در صورت وجود)

خلاصه بولت دار  ۲(در صورت وجود)

خلاصه بولت داره ۳ (در صورت وجود)

{ تاریخ، شهر، استان}

پاراگراف مقدماتی

{نقل قول}

پاراگراف دوم

پاراگراف سوم

{نقل قول}

پاراگراف نتیجه گیری

درباره ما

نام مطبوعات:

تلفن:

پست الکترونیک:

 

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی در هفت گام

در این بخش گام به گام نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی به طور کامل توضیح داده می شود:

1- به دنبال یک مطلب خبرساز باشید

در حالی که در معرض دید خبرنگاران قرار میگیرید به دنبال یک محتوای خبرساز باشید .

خبرنگاران به دنبال محتوایی با خصوصیات زیر هستند:

تحقیق یا داده های انحصاری 

روزنامهنگاران عاشق هر چیزی انحصاری مخصوصاً داده های انحصاری هستند. ارائه داده های انحصاری روش مناسبی برای جلب نظر آنان است.

موج سواری خبری

زمانی که نتوانستید یک رویداد خبری فوری در اختیار خبرنگاران قرار دهید، می توانید متوسل به یک فرایند بازاریابی محتوا به نام موج سواری خبری شوید. به عبارت ساده، موجسواری فرایند تزریق نام تجاری به اخبار روز و پر اهمیت است. به عنوان مثال، زمانی که خبری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر پخش می شود، خبر خود را به آن گره بزنید. زمانی که خبر خود را به اخبار ترند صنعت پیوند می زنید، به جذابیت هر چه بیشتر خبر می افزایید.

 

 ارتباط عاطفی

داستانی که بتواند ارتباط عاطفی با مخاطب برقرار کند بهتر می تواند منعکس کننده آنان باشد. اگر بتوانید مردم را از نظر احساسی در برند خود سرمایه گذاری کنید، شانس اینکه مخاطبان به سمت آن کشیده شوند بیشتر است.

2- عنوان بیانیه مطبوعاتی خود را بنویسید

عنوان محتوا اولین چیزی است که نظر مخاطب را به خود جذب می کند. بنابراین از هر نظر باید کامل و بی نقص باشد. هدف این عنوان جذب نظر روزنامه نگاران است.

یک عنوان خوب دارای سه ویژگی است:

• استفاده از افعال عملی

• مستقیم

• جامع

 

3- یک لید قوی بنویسید

اولین پاراگراف شما در بیانیه مطبوعاتی لید نامیده می شود. این پاراگراف شامل ۳۵ الی ۴۵ کلمه است و به طور خلاصه قسمت های اصلی بیانیه مطبوعاتی را بیان می کند. این پاراگراف به صورت مختصر به ۵ سوال زیر پاسخ می دهد:

• چه کسی در خبرنامه حضور دارد؟ چه فرد و یا شرکتی در محتوا دخیل است؟

• چه اتفاقی افتاده است؟

• چه زمانی این اتفاق میافتد؟

• کجا اتفاق افتاده است؟

• چرا این اطلاعات مربوط به خواننده این رسانه ها است؟

مطالعه مقاله چطور یک خبرنامه اثر بخش بنویسیم؟ را به شما پیشنهاد می کنیم

4- پاراگراف بدنه خود را بنویسید 

هدف این بخش شرح تمام جزئیات مربوط به داستان و دخالت نام تجاری در آن است. کلمه کلیدی در اینجا کلمه «مرتبط بودن» است. هر بیانیه مطبوعاتی عالی از هرم معکوس جهت انجام این کار استفاده می کند. در این هرم مهم ترین جزئیات را در قسمت بالا وارد کرده و آنگاه به سمت جزئیات کم اهمیت تر به پیش می روید.

5- از نقل قول های پشتیبان استفاده کنید

استفاده از نقل قول یک روش عالی برای افزایش اعتبار و شخصیت بیانیه مطبوعاتی است. با این حال، همواره اطمینان یابید که نقلقولهای داستان مرتبط با موضوع آن باشد.

6- از متن «درباره ما» استفاده کنید

Boilerplate و یا همان درباره ما یک پاراگراف استاندارد است که معمولاً در انتهای بیانیه خبری یافت میشود و شامل شرح مختصری از شرکت، اهداف بازاریابی و آمال تجاری آن است. در صورت امکان می توانید لوگوی شرکت را در این قسمت وارد کنید.

7- جزئیات تماس رسانه را اضافه کنید

لازم است در این قسمت اطلاعات تماس خود را برای خبرنگاران دیگر قرار دهید. شماره تلفن و ایمیل خود را اضافه کنید.

پنج مثال از بیانیه مطبوعاتی و دلایل موفقیت آنها

1- بیانیه خبری تولید معرفی محصول جدید

عنوان:

نوت بوک جدید MacBook Air اوج می گیرد

این عنوان روشن فشرده و ساده است و نظر مشتری و خبرنگاران را به خود جلب می کند.

موقعیت:

نیویورک – اپل امروز لپ تاپ جدید MacBook Air خود را معرفی کرد. از ویژگی های  این نوت بوک صفحه نمایش ۱۳ اینچی خیره کننده، صفحه تاچ و به روز ترین پردازشگر است.

پیش از پاراگراف مقدمه و یا لید موقعیت مکانی این خبر یعنی نیویورک ذکر شده است.

پاراگراف لید:

نیویورک – اپل امروز با معرفی MacBook Air کاملا جدید، صفحه نمایش خیره کننده 13 اینچی Retina ، Touch ID و جدیدترین پردازنده، محبوب ترین نوت بوک خود را به جهان عرضه کرده است. نوت بوک جدید با عمر باتری تمام روز در سه رنگ زیبا – طلایی، خاکستری و نقره ای در دسترس است.

این نوت بوک مقرون به صرفه دارای صفحه نمایش خیره کننده و صفحه کلید طراحی شده توسط اپل، به همراه یک پد لمسی بزرگ Force Touch  SSD های سریعتر، صدای استریو گسترده، تراشه امنیتی Apple T2 و Thunderbolt 3 است که MacBook Air را به یک نوت بوک قابل حمل تبدیل کرده است.

این پاراگراف کاملا صریح و روشن عنوان شده است. خبرنگار میداند که این محتوا در مورد معرفی محصول جدید است. همچنین ویژگی های چشمگیر نوت بوک برای مشتریان به طور واضح توضیح داده شده است.

بدنه اصلی:

اولین MacBook Air با طراحی آلومینیومی نازک انقلابی در فناوری ایجاد کرد. فیلیپ شیلر، معاون ارشد بازاریابی جهانی در اپل گفت: «این صنعت برای همیشه دنیای نوت بوک را تغییر داد. طراحی مجدد MacBook Air با صفحه نمایش خیره کننده Retina و ماندگاری باتری شروع شد. سپس Touch ، تراشه امنیتی Apple T2 ، پردازنده جدید، صدای باورنکردنی، صفحه کلید نسل سوم و پد لمسی Force Touch ، پورت سریع Thunderbolt 3 و البته macOS Mojave را در یک طراحی زیبا، نازک تر، سبک تر و کاملا آلومینیومی اضافه کردیم. نسل مشتریان جدید عاشق MacBook Air خواهند شد.»

بدنه این محتوا از قالب هرم وارونه استفاده کرده است. در ابتدا یک نقل قول از مدیر ارشد بازاریابی مبنی بر علت دستاورد بزرگ اپل ذکر شده است. این مسئله باعث افزودن مولفه انسانی به محتوا و در نتیجه ارتباط بهتر با مخاطب میشود.

درباره ما:

اپل با معرفی Macintosh در سال 1984 انقلابی در فناوری شخصی ایجاد کرد. امروزه اپل با معرفی آیفون ، آیپد ، مک ، اپل واچ و اپل تی وی در جهان نوآوری حرف اول را می زند. چهار پلتفرم نرم افزاری اپل یعنی iOS macos ، watchOS و tvOS – تجارب یکپارچه ای در تمام دستگاه های اپل فراهم می کند و افراد را با خدمات پیشرفته از جمله App Store ، Apple Music ، Apple Pay و iCloud توانمند می کند. بیش از 100000 کارمند اپل مشغول به به ساخت بهترین محصولات جهان هستند.

این پاراگراف روشن صریح و به دور از اصطلاحات تخصصی نوشته شده و دربردارنده دادهها و آمار واقعی است.

اطلاعات تماس:

 

در این قسمت نه تنها جزئیات تماس نماینده روابط عمومی ذکر شده، بلکه اطلاعات تماس خط پشتیبانی شرکت نیز ذکر شده است.

 

2- بیانیه خبری یافته های تحقیقاتی جدید

اولین ربات ضد عفونی کننده Tru-D SmartUVC در مونتگومری مستقر شد

بیمارستان جکسون برای مقابله با عفونت ها در فناوری ابتکاری سرمایه گذاری می کند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اخبار ارائه شده توسط Tru-D SmartUVC 20 ژوئن 2017 ، 08:40 ET

ممفیس، تن. مونتگومری، 20 ژوئن 2017 / PRNewswire / –

بیمارستان جکسون عضو جدیدی را به تیم خود اضافه کرده است تا به طور فعال خطر ابتلا به عفونت های بیمارستان را کاهش دهد. عضو جدید Tru-D SmartUVC، یک ربات ضد عفونی کننده اشعه ماورا بنفش است که تا 99.9 درصد میکروب ها و عوامل بیماری زای مضر بیمارستانی را از بین می برد.

بیمارستان جکسون یک بیمارستان غیرانتفاعی است که در مونتگومری منطقه رود آلاباما مستقر است. از سال 1946، بیمارستان جکسون با ارائه مراقبت های برتر در یک محیط امن و دلسوز متعهد به بهبود سلامت همه اعضای جامعه بوده است.

جو رایلی، رئیس و مدیرعامل بیمارستان جکسون گفت: « بیمارستان Jackzon پیشرو در ارائه کیفیت استثنایی مراقبت از ساکنان منطقه است.» رایلی گفت: « ما در حال حاضر پروتکل های سختگیرانه ای در خصوص پیشگیری از عفونت را اجرا می کنیم. افزودن TruD به روش های استاندارد پاکسازی خیال بیماران و کارمندان ما را آسوده کرده که تسهیلات ما ایمن بوده و به طور مداوم در حال بهبود است»

Tru-D SmartUVC ضد عفونی کننده اتاق عمل است.

در این بیانیه مطبوعاتی از عنوان، لید و نقل قول به خوبی استفاده شده است. توجه کنید که این محتوا چگونه از هرم معکوس پیروی می کند. ابتدا هدف ربات را با عبارات کاملا قابل فهم توضیح می دهد و به سمت انتهای مقاله اطلاعاتی در مورد ربات و جزئیات و حقایق فنی آن ارائه می دهد.

3- بیانیه مطبوعاتی اعلامیه اورژانسی

مدیر عامل شرکت فلوریدا بلوپت گراگتی متعهد به پرداخت 100000 دلار کمک فوری به آسیب دیدگان طوفان است

Florida Blue

این شرکت به ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی موجود به آسیب دیدگان طوفان می پردازد

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اخبار ارائه شده توسط Blue Cross و Blue Shield of Florida 12 اکتبر 2018 ، ساعت 17:24 ET

JACKSONVILLE ، فلوریدا ، 12 اکتبر 2018 / PRNewswire / –

پس از طوفان فلوریدا، برخی از بیمارستان ها تعطیل و یا متحمل خسارت شده اند. از اینرو فعالیت های خود را محدود کرده اند. شرکت بیمه بلوپت گراگتی، خدمات مراقبت های بهداشتی خود را در نواحی آسیب دیده گسترش داده است . اعضا می توانند از هر امکاناتی استفاده کرده و در سطح شبکه تحت پوشش قرار می گیرند. این شرکت همچنین مراحل اعطای مجوزهای قبلی را موقتا لغو کرده است.

علاوه بر این، مدیر عامل شرکت پت گراگتی اعلام کرد که این شرکت 100000 دلار برای حمایت از اقدامات فوری در مناطقی از شمال غربی فلوریدا که بیشتر از همه از طوفان آسیب دیده است ، اهدا خواهد کرد و قصد دارد در هفته های آینده نیاز به بودجه اضافی را ارزیابی کند.

اولین چیزی که در این بیانیه مطبوعاتی به چشم می خورد حس فوریت آن است. این بیانیه بر اتفاقی که هم اکنون در حال وقوع است تمرکز دارد. همچنین برای ایجاد ارتباط احساسی و اجتماعی با خواننده تاکید می کند. این مطلب از فرمول هرم وارونه استفاده کرده و از نقل قول مرتبط به خوبی بهره برده است. با این حال، برخلاف دیگر انواع بیانیه مطبوعاتی این محتوا شامل اطلاعات تماس در داخل متن است. معمولاً این نوع ساختار شکنی رایج نیست. اما گاهی اوقات درج اطلاعات مهم در داخل متن به دلیل فوریت مطلب این امر را توجیه میکند.

4- بیانیه مطبوعاتی استخدام جدید 

آدام گرانت به عنوان مشاور رسمی به Namely می پیوندد – این متخصص نقش فعالی در جامعه متخصصان آینده نگر منابع انسانی دارد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اخبار ارائه شده 8 نوامبر 2018 ، 10:00 ET

نیویورک، 8 نوامبر 2018 / PRNewswire / –

Namely پلت فرم برجسته منابع انسانی امروز اعلام کرد که آدام گرانت، استاد درجه یک و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، به عنوان مشاور رسمی به این شرکت می پیوندد.

گرانت با چاپ کتابهای خود از جمله Give and Take ، Originals، گزینه B، پادکست Work Life ، به مردم انگیزه و معنایی برای زندگی بخشیده است. وی در نقش جدید خود به عنوان مشاوره با ارائه تخصص، بینش آکادمیک و اشتیاق، فضای جدیدی جهت بهبود محیط کار به Namely ارائه می دهد. در پی سخنرانی اصلی او در کنفرانس HR Redefined 2018 ، گرانت در تعدادی از برنامه های ابتکارات اصلی شرکت دخالت خواهد داشت- از جمله شرکت در هیئت مشاوره مشتری، سری رویدادهای برابری جنسیتی ، #SpeakHerMind ،

یکی از نکات مهم هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی استخدام جدید ذکر نام اشخاص و سمت آنها در عنوان است. به این ترتیب هستی اصلی این بیانیه در دو نکته خلاصه می شود:

– چه کسی استخدام شده است،

– سمت او چه خواهد بود

در قسمت لید ذکر شایستگی ها و دستاوردهای پیشین فرد ایده بسیار خوبی است. این موضوع به خبرنگاران و سردبیران درک بهتری از سابقه فرد و دلیل استخدام وی میشود.

 

5- بیانیه مطبوعاتی اعطای پاداش

Atlas Oil توسط دیترویت فری پرس به عنوان محل کار برتر شناخته شده است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اخبار ارائه شده توسط شرکت نفت اطلس 15:44 ET

تیلور، میشیو، 12 نوامبر 2018 / PRNewswire / – شرکت نفت اطلس  برای پنجمین بار توسط دیترویت فری پرس بعنوان یک محل کار برتر انتخاب شد. جایزه Top Workplace فقط بر اساس بازخورد کارکنان با اعضای تیم اطلس قرار دارد.

سم سایمون، بنیانگذار و رئیس اطلس گفت: « مردم ما عامل موفقیت ما هستند. پرورش فرهنگ مبتنی بر ارزش های اصلی یکی از اولویت های اصلی من به عنوان بنیانگذار اطلس است، و من افتخار می کنم که تیم ما هر روز با ایجاد یک محل کار برتر در این روند ارزش های ما را حفظ می کند.»

هنگامی که نوبت به نوشتن بیانیه مطبوعاتی پاداش می رسد ۳ جنبه اصلی باید مد نظر قرار گیرد:

– چه کسی برنده شده است:

– پاداش چه بوده است:

– چه کسی پاداش را ارائه داده است:

نکته:  پنج بیانیه مطبوعاتی معرفی شده تنها مثال های موجود نیستند.

گاهی اوقات شما نیاز به بیانیه مطبوعاتی رسانه های اجتماعی برای تحت تاثیر قرار دادن اینفلوئنسرها و وبلاگ نویس ها دارید. گاهی اوقات نیز به یک بیانیه مطبوعاتی موسیقی برای رویدادهای خاص نیاز دارید. این فهرست ادامه دارد.

 

نکات نوشتن بیانیه مطبوعاتی

در هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

1- اهداف خود را تعیین کنید

هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی از خود بپرسید: میخواهم به چه نتیجهای برسم؟

آیا هدف شما ارتقاء فالووینگ رسانههای اجتماعی است؟ آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید و یا می خواهید به رسانه های فیزیکی مانند روزنامه وارد شوید؟

بنابراین لازم است که از همان ابتدا هدف خود را تعیین کنید، زیرا برای هر هدف باید استراتژی متفاوتی اتخاذ کنید.

به یاد داشته باشید که اعلامیه مطبوعاتی برای یک محصول جدید متفاوت از بیانیه مطبوعاتی غیر انتفاعی است که به دنبال کمک مالی است.

2- خود را به جای آنها قرار دهید 

به یاد داشته باشید که شما در حال نوشتن بیانیه مطبوعاتی برای روزنامه نگاران هستید. بنابراین باید سبک نگارش روزنامه نگاری را در پیش بگیرید.

چگونه این کار را انجام دهید؟

مثل یک روزنامه نگار بیاندیشید.

روزنامهنگاران هر روزه با صدها نوع محتوا در ارتباط هستند. آخرین چیزی که آنها می خواهند بدانند این است که آیا موضوع محتوا مرتبط است یا خیر؟ اگر اطلاعات در عنوان و مقدمه مرتبط باشد، آنها فرصتی به این محتوا می دهند. همچنین به یاد داشته باشید که روزنامه نگاران متخصصان روابط عمومی یا افراد تاثیرگذار کانال های اجتماعی نیستند. بنابراین بهتر است بیانیه مطبوعاتی خود را واقعی بنویسید و از اغراق بپرهیزید.

 

3- رسانه درست را نشانه گذاری کنید 

اهمیت موضوع روشن است. شما میتوانید بزرگترین محتوای خبری را بنویسید، اما اگر آن را به یک نشریه و یا روزنامه نگار اشتباه ارسال کنید به جایی نمی رسید. هنگام انتخاب رسانه مطبوعاتی دو چیز را به یاد داشته باشید:

آیا انتشارات و یا روزنامه نگاری که قصد ارسال محتوای خود را دارید حوزه محصولات و خدمات شما را پوشش می دهد؟ و آیا افرادی که محتوای آنان را مطالعه میکنند دارای خط فکری مشابه با مخاطبان هدف شما هستند؟ به این مورد فکر کنید.

آیا می توان بیانیه مطبوعاتی کتاب را به انتشاراتی که منحصراً به موسیقی می پردازد ارسال کرد؟ خوانندگان آنها احتمالاً دارای خط فکری یکسان با مخاطبان هدف شما نیستند.

 چه زمانی باید بیانیه مطبوعاتی را ارسال کنیم؟

مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی زمان بندی محتوا نقش مهمی ایفا می کند. زمانی که بیانیه مطبوعاتی خود را منتشر می کنید موفقیت شما را رقم می زند. در حالت ایده آل، تمایل دارید محتوای شما در بهترین زمان ممکن بیشترین بازتاب را داشته باشد. بنابراین محتوای شما باید زمانی منتشر شود که گزارشگران و ویراستاران مایل به بررسی آن باشند.

مثال هایی از بیانیه مطبوعاتی واقعی

1- بیانیه محصول

Bain & Company Launches NPS Prism, A New Business To Help Companies Create Game-Changing Customer Experiences

Marathon Brewing Releases Signature Beer, 26.2 Brew, Nationwide

2- بیانیه همکاری 

Curacity Partners with CitizenNet to Turn Instagram into a Measurable, Revenue-Driving Platform for Hotels

Waterford Hotel Group and Waterton Forge Partnership to Grow Hospitality Footprint

3- بیانیه پاداش

Autosoft Recognized as a Best Place to Work in Pennsylvania Five Years Running

American Management Association (AMA) Named to 2019 Training Industry’s Top 20 Leadership Training Companies List

4- بیانیه استخدام 

PolyOne Board Elects Dr. Patricia Verduin as Director

ICF Appoints Mark Lee to Lead Public Sector Group

5- بیانیه فنی 

ProcessPro ERP Releases New Cultivation Management System

Collateral Analytics Launches A New Commercial Automated Valuation Model

 

چگونه بیانیه مطبوعاتی را توزیع کنیم؟

شما می توانید بیانیه مطبوعاتی خود را شخصاً به روزنامه نگار و درگاه های خبری ارسال کنید و یا از خدمات توزیع بیانیه مطبوعاتی استفاده کنید.

1- روش توزیع شخصی

این روش زمانبر است و مستلزم این است که شما لیستی از مخاطبین خبری را در اختیار داشته باشید. مزیت این روش این است که میتوانید محتوای خود را شخصی سازی کنید و ارتباطات قوی با صنعت مطبوعات برقرار کنید.

همواره به یاد داشته باشید که شخصی سازی محتوا و استفاده از دایرکت رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین یک روش منحصر به فرد برای ایجاد ارتباط با صنعت مطبوعات بوده و احتمال خوانده شدن یادداشت را بالا می برد. بنابراین حتی اگر از ایمیل استفاده می کنید، قدرت دایرکت و رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید.

2- توزیع محتوا از طریق خدمات سندیکا 

هنگامی که از خدمات توزیع مانند PR Newswire استفاده می کنید، بیانیه مطبوعاتی شما به هزاران آژانس جدید، ایستگاه تلویزیونی و شبکههای اصلی ارسال می شود. نکته منفی این روش این است که ارتباط شخصی با مسئولان رسانهای برقرار نمی کنید. به علاوه، این روش پر هزینه است. هزینه هر بار انتشار محتوا ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار است. اما اگر به دنبال مطبوعات آزاد هستید، این همان مسیری است که باید طی کنید.

 سخن آخر

اکنون شما تمام دانش مورد نیاز برای نوشتن یک مقاله مطبوعاتی کامل را در اختیار دارید. شاید اینکار آسان نباشد، اما قطعاً امکان پذیر است. بنابراین گام های بالا را دنبال کنید تا به رسانهای که لایق آن هستید دست یابید.

 

قالب های رایگان بیانیه مطبوعاتی

همانطور که قبلاً وعده داده شد در زیر قالب های رایگان بیانیه مطبوعاتی در اختیارتان قرار می گیرد:

1- قالب بیانیه مطبوعاتی معرفی محصول

{شرکت} معرفی {محصول} را اعلام می کند

جهت انتشار فوری

{(شهر ،استان) – شرکت / سازمان مفتخر است که محصول (نام محصول) را به بازار عرضه کند، مختصری از توصیف محصول}.

{جزئیات بیشتر در مورد آنچه این محصول انجام خواهد داد، مزایای اضافه شده به نسخه های قبلی / رقبا در بازار}.

{نقل قول از شخص رده بالا که با این محصول مرتبط است – تاثیری که محصول می گذارد / اینکه چرا محصول را تولید کرده اند}.

{اطلاعات فنی تکمیلی / جزئیات مربوط به ویژگی های محصول.}

{اطلاعات قیمت و دسترسی}

{ (درباره ما) اطلاعات تماس مطبوعات}

 

2- قالب بیانیه مطبوعاتی یافته های جدید تحقیق

{شرکت} {یافته ها} را اعلام می کند

برای انتشار فوری

شهر، استان-شرکت/سازمان {تحقیقات} را انجام داده است و این {یافته ها} را کشف کرده است. {شرح مختصر از اینکه چه کسی تحت تاثیر این تحقیق قرار خواهد گرفت.}

{نقل قول از یک فرد مهم در پروژه که توضیح می دهد چرا این تحقیق اهمیت دارد / نتایج احتمالی آینده تحقیق}

{اطلاعات فنی و تفصیلی اضافی در مورد یافته ها و روش تحقیق انجام شده}

{اطلاعات تماس}

3- قالب بیانیه مطبوعاتی پاداش 

{کارمند/شرکت} برنده جایزه {نام جایزه} به خاطر {دسته}

برای انتشار فوری

{شهر، استان، تاریخ – جایزه { نام جایزه} به {شرکت یا کارمند} به دلیل {موفقیت} اعطا شد.

{اطلاعات مختصری در مورد اینکه این جایزه چیست و به چه علت تعلق می گیرد و از نظر تاریخی به چه کسی تعلق می گیرد (چه صنعتی و غیره) ، نحوه تصمیم گیری در مورد این جایزه}.

{نقل قول از طرف فردی از شرکت که در مورد قدردانی شرکت و جایگاه آن صحبت می کند.

{اطلاعات مربوط به سازمان/فردی که آنها را مجاب به اعطای جایزه کرده است}

{اطلاعات تماس (شرکت/کارمند برنده)

{اطلاعات تماس مطبوعاتی}

 

4- بیانیه مطبوعاتی استخدام 

{نام} فرد منصوب جدید، {سمت}

برای انتشار فوری

{شهر ، استان، تاریخ) – شرکت مطبوعه {نام فرد} را به عنوان {سمت} جدید اعلام کرده است.

{موفقیت های عمده فرد – سمت قبلی / هرگونه جوایز / تخصص در زمینه}

{نقل قول از شخصی در مورد اهداف شرکت پس از این انتصاب، نحوه خدمت رسانی وی}.

{هرگونه جزئیات اضافی در مورد فرد و سمت او – نتیجه این انتصاب}.

{اطلاعات تماس}

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.