مقالات آموزشی

سیاست های جدید اینستاگرام در خصوص استفاده از تبلیغ محصولات کاهش وزن

مفید بود؟

اینستاگرام از سیاست های جدید خود پیرامون محتوا و تبلیغ محصولات کاهش وزن و روش های زیبایی رونمایی می کند.

طبق این سیاست ها، از این پس کاربرانی که زیر 18 سال باشند حق مشاهده دیدن چنین محتواهایی را نخواهند داشت. ضمن اینکه تبلیغ محتواهایی که با ادعاهای کذب و غیر واقعی در مورد محصولات رژیم غذایی یا کاهش وزن همراه باشد، فورا از اینستاگرام حذف خواهند شد.

در همین رابطه Emma Collins مدیر سیاست عمومی اینستاگرام دلیل اعمال چنین تغییراتی را این چنین عنوان می کند:

ما خواهان محیطی مثبت در اینستاگرام برای تمامی کاربران هستیم و این سیاست جدید نیز بخشی از پروژه فعلی ما در این زمینه است تا بتوانیم فشاری که کاربران گاهی اوقات از سمت رسانه های اجتماعی متحمل می شوند را کاهش دهیم.

البته این سیاست محدود به اینستاگرام نیست و با همین رویه در مورد محتواهای مشابه در فیسبوک نیز اعمال خواهد شد. ضمنا این سیاست همراه با قابلیت جدیدی است که به کمک آن کاربران می توانند هر پستی که به تبلیغ محصولات کاهش وزن و زیبایی می پردازد و این سیاست ها را نقض می کند، گزارش کنند تا از اینستاگرام حذف گردد.

کمپینی برای تغییر

گفته شده که کمپینی به نام “I Weigh” نقش مهمی در اتخاذ و اعمال این سیاست ها ایفا کرده است.

بازیگر زن بریتانیایی به نام Jameela Jamil این کمپین را سال پیش راه انداخت و این تغییر را در پست اخیر اینستاگرام خود جشن گرفت:

خبری بزرگ! کمپین @i_weigh دنیا را تغییر می دهد. بعد از کلی داد و فریاد و درخواست های مکرر … توانستیم نظر مدیران بالا دستی را به خود جلب کنیم تا صحبت های ما را بشنوند و از ما حمایت کنند.

شایان ذکر است که از تاریخ معرفی سیاست های تبلیغات در اینستاگرام، این شرکت هرگز اجازه تبلیغ محصولات کاهش وزن و روش های زیبایی را که مصداق تعاریف بالا باشد نداده است.

با توجه به روند رو به رشدی که اینفلوئنسرها و سلبریتی های اینستاگرام در تبلیغ چنین محصولاتی در پست های مجانی و غیر پولی در پیش گرفته بودند، اعمال چنین سیاست هایی از سوی اینستاگرام واقعا لازم بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.