مفید بود؟

آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه محتوایی بنویسید که برای ماه ها ، سالها یا حتی یک دهه ترافیک منظمی برای سایت شما ایجاد کند؟آیا میخواهید از راز ساخت محتوایی مطلع شوید که بک لینک می گیرد ، کلمات کلیدی مهم را رتبه بندی می کند و به مرور زمان تعداد زیادی ترافیک ارگانیک دریافت می کند؟آیا علاقه دارید محتوای همیشه سبز ایجاد کنیم که باعث موفقیت شما در سئو شود ؟ پس با من همراه شوید.

در این پست ، یاد خواهید گرفت:

 

** محتوای همیشه سبز چیست؟

** چرا مهم است؟

** ایجاد محتوای همیشه سبز

** نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

مفهوم محتوای همیشه سبز چیست ؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است که هرگز “از مد نمی افتد”.محتوای همیشه سبز ، محتوای بسیار تأثیرگذار ، همیشه کاربردی ، بنیادی و عمیق با طول عمر یک یا دو سال برای وب سایت شما و کسب و کار شما است.

به زبان ساده ، محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچ وقت مخاطبان شما علاقه ی خود را نسبت به آن از دست نمی دهند و موضوعی که در آن بیان میشود از اهمیت بالایی برخوردار است ، به زمان وابسته نیست و مدتها پس از اولین انتشار ، هنوزهم مخاطبان جدیدی را برای وب سایت شما می آورد.

محتوای همیشه سبز یک پست یا صفحه در سایت شماست که خوانندگانتان می توانند برای سالهای آینده به آن مراجعه کنند زیرا اطلاعات موجود در آن همیشه مرتبط و با ارزش است زیرا به طور مستقیم با موضوعات اصلی یک وب سایت مرتبط است .

محتوای همیشه سبز می تواند در قالب های مختلفی از جمله پست های وبلاگ ، اینفوگرافی ها ، تصاویر و فیلم ها باشد. در زیر نمونه های از یک قالب محتوای همیشه سبز را آورده ایم که عبارتند از:

مطالب بیشتر:چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

لیست ها (همچنین به عنوان فهرست شناخته می شود)

نکات و نکات پست

آموزش ها

راهنماها – راهنماهای مبتدیان ، راهنماهای خریداران و غیره

بررسی محصولات

بهترین روش ها

سوالات متداول

توصیفات

منابع صنعت

واژه نامه اصطلاحات و عبارات

محتواهایی که جزو دسته محتوای سبز نیستند

مقالات خبری

آمارها یا گزارش هایی که به سرعت از رده خارج می شوند

مقالاتی که متمرکز بر فرهنگ یا روند فعلی هستند

روند فعلی لباس و مد

همانطور که در بالا گفتیم ، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش آن را در طولانی مدت حفظ می کند ، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روند بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای پرطرفداری باشد اما یک محتوای همیشه سبز نیست .

چرا محتوای همیشه سبز مهم است ؟

1.  از آنجا که نیاز به به روز رسانی منظم ندارد برای شما  کار کمتری به همراه دارد  و باعث صرفه جویی در وقت می شود و در صد بازگشت سرمایه برای محتوای همیشه سبز بسیار زیاد است.

2. از آنجا که یک ترافیک ارگانیک منظم را به سوی سایت شما هدایت می کند تاثیر بسازی بر سئو وب سایت شما میگذارد و شما را به رتبه های بالای موتور جستجو می رساند .

3. محتوای همیشه سبز همیشه آموزنده است و سال به سال همچنان برای مخاطبانتان مفید است و افراد را در وب سایت شما نگه می دارد.

4. سایر وب سایت ها هنگام نوشتن در مورد موضوعی به محتوای آموزنده و با کیفیت پیوند می دهند. با ارائه محتوای همیشه سبز ، احتمال پیوند و بک لینک وب سایت ها به مطالب خود را افزایش می دهید.

5.محتوای آموزنده ، مرتبط و بی انتها خوانندگان را در وب سایت شما بیشتر نگه می دارد و نرخ پرش وب سایت تان را کاهش می دهد .

مطالب بیشتر:تولید محتوای آموزشی چیست؟

چگونه یک محتوای همیشه سبز بنویسیم ؟

 

الان که دیگه با مفهوم محتوای همیشه سبز آشنا شدید ، وقت آن رسیده که چند روند خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبزرا با هم یاد بگیریم:

مرحله 1: یافتن موضوعات همیشه سبز

یافتن مباحث همیشه سبز به معنای دور ماندن از موضوعات مرسوم ، مد روز و تمرکز بر موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجوی ثابت است.برای انجام این کار ، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید.

مرحله 2: بهینه سازی برای سئو

وقتی کلمات کلیدی خود را پیدا کردید ، فراموش نکنید که از بهترین روشهای جستجوگرها برای بهینه سازی صفحه استفاده کنید. متن alt را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان ، URL و در کل نسخه بدن قرار دهید .شما همچنین باید مقالات مرتبط با همیشه سبز را با هم پیوند دهید تا رتبه بندی سئو را بهبود بخشید.

مرحله 3: برای مبتدیان بنویسید

شما ممکن است نیاز داشته باشید که تخصص خود را به اشتراک بگذارید ، اما این کار را به روشی انجام دهید که برای مبتدیان مناسب باشد. به احتمال زیاد کارشناسان در موضوعات گسترده جستجو نمی کنند ، و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای مخاطبان گسترده و تکراری تولید کنید.

مرحله 4: از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید

در همان ردیف یادداشت قبلی ، مبتدیان معمولاً زبان بیش از حد فنی را نمی فهمند ، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن خودداری کنید.

مرحله 5: استفاده مجدد از محتوای خود:

وقتی محتوای بسیار خوبی ایجاد می کنید ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف استفاده مجدد کنید.

نمونه های محتوای همیشه سبز

پاسخ به سوالات متداول

با توجه به کسب و کارتان یا زمینه فعالیت وب سایتتان به سوالات متداولی که ممکن است از شما بپرسند پاسخ دهید برای مثال اگر یک شرکت طراحی سایت شوید به سوالاتی مانند چگونه طراح سایت شویم ؟ از کجا شروع به یادگیری کنیم ؟ و…

راهنماهای نهایی

“راهنمای گام به گام” یکی از محبوب ترین انواع محتوای همیشه سبز است. راهنماهای نهایی با تقسیم کردن  جواب یک سوال به توضیحات گام به گام ،یک سوال یا مشکل مشترک را حل می کنند. برای مثال آموزش نوار ابزارهای فتوشاپ

جمع بندی

همه ما می خواهیم از اشتباهات جلوگیری کنیم ، درست است؟ و اگر فرصتی فراهم شود ، ترجیح می دهیم از اشتباه دیگران بیاموزیم و آنها را دوباره مرتکب نشویم.

یکی از راه های استفاده از این نوع محتوای همیشه سبز ، پرداختن به اشتباهات رایجی است که مبتدیان در یک موضوع یا مکان خاص با ان مواجه میشوند ، مانند ما که در مقاله اشتباهات رایج طراحی سایت به بررسی اشتباهاتی که ممکن است یک طراح سایت مبتدی با آن مواجه شود پرداختیم .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.