مقالات آموزشی

معرفی الگوریتم MUM و تاثیر آن بر نتایج سئو سایت

مفید بود؟

الگوریتم MUM چیست؟ تا به‌ حال شده سوال نسبتاً پیچیده‌ای داشته باشید و بعد از سرچ کردن آن در Google

، به پاسخ خودتان نرسید؟ حتی در برخی موارد سوال ما آن ‌قدر پیچیده ‌است که خودمان نیز سرچ کردن چنین چیزی را در گوگل بی‌فایده می‌دانیم. تقریبا همه ما هنگام سرچ با این مشکل مواجه شده ایم. ما در این محتوا قصد داریم برای شما در رابطه با الگوریتم MUM صحبت کنیم. این الگوریتم یکی از جدیدترین الگوریتم ‌های گوگل است که به شما کمک می‌کند به ‌راحتی به پاسخ سوال‌ های خودتان برسید. فرقی نمی‌کند که سوال شما چقدر پیچیده و سخت است، مطمئن باشید که الگوریتم مام می‌تواند در زمینه رسیدن به پاسخ سوالات، به شما کمک کند.

گوگل، پیشرفته ‌تر از گذشته

اگر روند پیشرفت گوگل را از ده سال پیش تاکنون بررسی کنیم، متوجه پیشرفت سرسام ‌آور روند فعالیت این موتور جستجو خواهیم شد. گوگل در دنیای امروز هیچ شباهتی با ورژن 10 سال یا 20 سال گذشته خودش ندارد. این موتور جستجو همواره در حال پیشرفت است و تمام تلاش خودش را می‌کند تا در جهت بهبود خدمات‌ دهی به کاربران حرکت کند. هدف اصلی گوگل، ارائه خدمات باکیفیت و پاسخ به سوال کاربران در سریع‌ترین، کامل‌ترین و معتبرترین حالت ممکن است. موتور جستجوگر گوگل الگوریتم‌ های گوناگون و متنوعی دارد که هر کدام از این الگوریتم ‌ها وظیفه خاصی را دارند. یکی از الگوریتم‌ های مناسب گوگل الگوریتم برت (google bert algorithm) بود که در سال 2019 معرفی شد. این الگوریتم روند سرچ کاربران را راحت‌تر می‌کرد و به آن‌ ها کمک می‌کرد تا سریع‌تر به پاسخ سؤال‌ های خودشان برسند. اما گوگل تنها به الگوریتم برت راضی نشد و در سال 2021 الگوریتم شگفت‌ انگیزی با نام الگوریتم MUM  را معرفی کرد.

الگوریتم MUM چیست؟

الگوریتم MUM یا (google MUM algorithm) تقریباً ورژن هزار برابر پیشرفته‌تر الگوریتم برت می‌باشد که می‌تواند به کاربران کمک کند راحت‌تر به پاسخ سؤال‌هایشان دست پیدا کنند. این الگوریتم می‌تواند اطلاعاتی که شما وارد کرده‌اید را به 75 زبان زنده دنیا بررسی کند و به ‌صورت لایه‌ای، تا عمیق‌ترین مفاهیم سوال شما پیش برود تا بتواند پاسخ ‌های کاملی را به شما ارائه دهد. تمامی این فعالیت‌ ها توسط الگوریتم MUM ، در زیر یک ثانیه انجام می‌شود. اگر بخواهیم برای شما به ‌صورت دقیق‌تر روند فعالیت الگوریتم مام را توضیح دهیم، باید با یک مثال ساده شروع کنیم. فرض کنید شما می‌خواهید از میان محصولات دو شرکت خودروسازی بنز و بی‌ام‌ و، یک محصول را خریداری کنید.
اگر از هر شرکت تولید کننده یک محصول مورد پسند شما باشد، باید به‌ صورت تک ‌تک قدرت موتور این محصولات، ویژگی ‌های بدنه، قدرت شاسی حداکثر سرعت، قدرت ترمز، تعداد ایربگ ها و… را چک کنید. در این شرایط ممکن است نیاز داشته باشید که ساعت ‌ها دنبال اطلاعات مورد نیاز بگردید و در انتها با بررسی‌ های کامل، تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است‌. اما با روی کار آمدن الگوریتم MUM  شما تنها با تایپ کردن یک جمله مبنی ‌بر مقایسه دو خودروی مورد نظر، می توانید کوچک‌ترین و جزئی‌ترین تفاوت‌ های این خودرو ها را نیز در دسترس داشته باشید و بتوانید راحت‌تر تصمیم خود مبنی ‌بر خرید یک گزینه را نهایی کنید. این تنها مثالی از یک سوال پیچیده بود که جستجوی آن به روش عادی ممکن بود ساعت ‌ها وقت ما را بگیرد. اما با روی کار آمدن الگوریتم مام، کار کاربران در این زمینه بسیار راحت شده ‌است.

 

الگوریتم MUM چگونه روی سئوی سایت تاثیر گذار است؟ این الگوریتم چگونه می‌تواند نتایج جستجو را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد؟

در این بخش می خواهیم بدانیم الگوریتم مام چه تاثیری بر سئو سایت دارد. به‌ طور کلی الگوریتم MUM  از سه بخش اصلی تشکیل‌ شده است. این سه بخش اصلی به ‌طور کامل در ادامه برای شما توضیح داده شده‌اند.

  • چیز هایی که باید در رابطه با آن‌ ها اطلاعات داشته باشید یا Things to know

در بخش اول الگوریتم MUM  که با نام things to know شناخته می‌شود، با توجه به کلیدواژه‌ ها یا عبارتی که شما جستجو کرده‌اید، سوال‌ ها و پاسخ‌ های متفاوتی برای شما نمایش داده می‌شود. گوگل با استفاده از الگوریتم مام حدود ده سوال و پاسخ را به‌ صورت پیش ‌فرض برای شما نمایش می‌دهد. اگر شما کنجکاو باشید که بیشتر از این مقدار را بخوانید، هر چه سوال و پاسخ وجود داشته باشد برای شما باز می‌شود. اما اگر شما تمایلی به کسب این اطلاعات نداشته باشید، پیش‌ فرض ده سوال همان‌ طور که بود باقی خواهد ماند. استفاده از این قابلیت به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر پاسخی برای سوال ‌های احتمالی خود پیدا کنید و در صورت نیاز، اطلاعات گسترده‌تری را کسب کنید.

  • ارائه لینک ‌های مرتبط بیشتر یا Topic zoom 

الگوریتم MUM  به شما کمک می‌کند تا علاوه ‌بر لینک‌ های اصلی، به لینک ‌های مرتبط یک سایت نیز دسترسی راحت‌تری داشته باشید. بسیاری از سایت دار ها خودشان با استفاده از ایجاد لینک داخلی، صفحات متفاوت سایت را به یکدیگر مرتبط می‌کنند؛ اما الگوریتم مام نیز این اقدام را در صدر فعالیت‌ های خودش قرار داده است. هنگامی ‌که شما یک عبارت یا یک جمله را در گوگل سرچ می‌کنید، سایت ‌هایی که در رابطه با عبارت سرچ شده شما اطلاعاتی دارند، به شما نمایش داده می‌شوند. اما علاوه ‌بر صفحات اصلی، گوگل صفحات مرتبط همان سایت ‌ها که ممکن است اطلاعات بیشتری برای شما داشته باشند را نیز با استفاده از این الگوریتم برای شما نمایش می‌دهد.
این‌ موضوع به شما کمک می‌کند تا بیشتر در رابطه با موضوع اصلی اطلاعات کسب کنید یا تنها از یک منبع، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید. در بسیاری از موارد اطلاعات ضد و نقیض در سایت ‌های گوناگون ممکن است باعث سردرگمی ما شوند. اما با استفاده از الگوریتم MUM ، شما راحت‌تر می‌توانید به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

  • بخشی برای دست یابی به ایده‌ های بیشتر یا Visually browsable search results

همه شما می‌دانید که موتور جستجوگر گوگل بسیار هوشمند است. این موتور جستجو می‌تواند با بررسی ویژگی ‌های شخصیتی شما، نزدیک‌ترین نتایج به خواسته شما را نمایش دهد. برای مثال اگر شما در یک جستجو در رابطه با معماری خانه‌ های کلاسیک دنبال اطلاعات باشید و در یک صفحه دیگر به‌ صورت هم ‌زمان در رابطه با تغییر دکوراسیون جستجویی را انجام دهید، گوگل این دو جستجوی شما را با یکدیگر ترکیب می‌کند و تلاش می‌کند تا نزدیک‌ترین ایده‌ ها را به سلیقه شما ارائه کند. در واقع با استفاده از الگوریتمMUM ، گوگل با شما ارتباط برقرار می‌کند و با شما حرف می‌زند. این کار باعث می‌شود تا در زمان شما صرفه ‌جویی شود و به شما کمک میکند که در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

 

بررسی مزایای الگوریتم مام

بعد از صحبت در رابطه با نحوه کار و ویژگی های الگوریتم مام، بهتر است که با یکدیگر بررسی کنیم که الگوریتم MUM  چه مزایایی دارد. در ادامه مهمترین و اصلی ترین مزیت های بهره مندی از الگوریتم مام آورده شده است.

  • حرکت فراتر از مرز های زبانی با الگوریتم مام 

پیشتر برای شما گفتیم که الگوریتم MUM  می‌تواند اطلاعات را در 75 زبان زنده دنیا به‌ صورت هم ‌زمان بررسی کند و با استفاده از این بررسی، نتایجی را به شما ارائه دهد. برداشتن موانع زبانی به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون دردسر به دست بیاورید. برای مثال اگر شما قرار باشد که در رابطه با یک غذایی سنتی چینی تحقیق کنید، قاعدتاً در منابع چینی اطلاعات کامل‌تری در رابطه با این غذا پیدا خواهید کرد‌. اما ممکن است که شما به زبان چینی مسلط نباشید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از الگوریتم مام، به‌ راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی به اطلاعات دست ‌اول و دقیق مورد نیاز خود، دست پیدا کنید‌.

  • الگوریتم مام با قابلیت درک اطلاعات بدون محدودیت در زمینه فرمت محتوا 

الگوریتم MUM  الگوریتمی هوشمند و چند وجهی است. این‌ موضوع به این معنی است که شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خودتان را در فرمت‌ های گوناگون و متنوعی دریافت کنید. فرقی نمی‌کند که شما با استفاده از عکس یک شی چیزی را در گوگل جستجو کرده‌اید، یا سؤال خودتان را تایپ کرده‌اید. با استفاده از الگوریتم مام، گوگل اطلاعات را در فرمت‌ های مختلفی مانند تصویر، صدا، ویدئو، متن، آمار و … برای شما نمایش می‌دهد.

  • پیشرفت راحت‌تر با الگوریتم مام

شاید در دید اول، وجود الگوریتم MUM  به ضرر سایت دار ها به‌ نظر برسد، اما اگر بهینه سازی وب سایت یک کاربر، در استانداردترین حالت ممکن انجام شده باشد، این الگوریتم می‌تواند به نفع آن کاربر باشد. الگوریتم مام همان ‌طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، به ‌صورت کامل‌تر و جامع‌تر اطلاعات را در دسترس مخاطبین قرار می‌دهد. با توجه به این نکته، احتمال دیده شدن اطلاعات موجود در سایت شما نیز با استفاده از این الگوریتم تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود.

 

جمع‌بندی

طبق تحقیقات انجام ‌شده قدرت اصلی الگوریتم MUM  شامل چند وجهی بودن، هوشمند بودن، چند زبانه بودن و ارائه همه ‌جانبه اطلاعات می‌شود. این الگوریتم قدرت این را دارد تا موتور جستجوگر گوگل را تبدیل به چیزی فراتر از تنها یک موتور جستجوگر بکند‌. در واقع این الگوریتم به افراد کمک می‌کند تا هنگام سرچ اطلاعات در گوگل حس کنند که در حال صحبت با یک انسان هستند. این ‌که گوگل تمامی جنبه‌ های متفاوت خواسته‌ یک کاربر را بررسی کند و بعد کامل‌ترین اطلاعات و مناسب‌ترین آن ‌ها را برای کاربر به نمایش بگذارد، یک انقلاب شگفت ‌انگیز است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.