مقالات آموزشی

بررسی راهکاری برای شناخت تگ منیجر

مفید بود؟

شرایط زندگی به گونه¬ای شده است که از 24 ساعت شبانه روز، مدت زیادی را در گوگل و سایر فضاها می‌گذرانید. برای اینکه کارها بهتر پیش برود، نیاز است با برخی از اصطلاحات آشنا باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از فضای مجازی داشته باشید و به سرعت به هدف جست و جو خود دست پیدا کنید. یکی از این اصطلاحات تگ منیجر چیست؟، خواهد بود. در ادامه به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

راهکاری برای شناخت تگ منیجر چیست؟

به زبان ساده ابزاری واسطه است که برای مدیریت تگ ها استفاده می‌شود و برای انجام جمع آوری اطلاعات و کارهای خاص در وب سایت یا اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. (Tag Manager overview)
در پاسخ به این سوال که تگ منیجر چیست؟

 

 

باید بیان کرد که قبلاً این تگها به صورت تکی و مستقیم با استفاده از برنامه نویسی ایجاد می‌شد، اما امروزه روند تغییر کرده است و با آن نیازی به کد نویسی نیست. دیگر نیازی به استفاده از ده ها تگ یا هر ابزار پیچیده ثانویه ضرورتی ندارد. شاید این توضیح هنوز برای شما مبهم باشد. در ادامه بیشتر این مسئله را برایتان باز خواهیم کرد.

تگ منیجر چیست؟ چرا ساخته شد؟

گوگل در سال 2012 منیجر تگ را به دنیا معرفی کرد. از آنجایی که هر ابزاری برای برطرف کردن یک نیاز به وجود می‌آید، نیاز به این مورد نیز بعد از به وجود آمدن اینترنت احساس شد، اما هیچ کس موفق به ساخت چنین ابزار قوی و قدرتمندی نشده بود. سیستمی جامع که بتوان در این حوزه بدان تکیه کرد، نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بود.
قبل از وجود چنین تگ پرکاربردی، دنیای تگ‌ها بسیار شلوغ و بی نظم بود، برای به دست آوردن هر نوع آماری در مورد سایت از قبیل بازدید، رصد، تعداد کلیک روی دکمه و لینک و هر کار دیگری باید تعداد زیادی کد اسکریپت نوشته می‌شد.

اسکریپت‌ها 

این نکته نیز قابل ذکر است که اسکریپت‌ها همان تکه کدی هستند که داخل وب سایت یا اپلیکیشن‌ها نوشته می‌شود تا اطلاعات مورد نیاز را منتقل یا کار خاص دیگری را انجام دهد. این تکه کد، همان تگ‌ها خواهند بود.

استفاده از این کدها کار هر کسی نبود و سختی‌های خودش را داشت، مشکلاتی مانند تعداد زیاد تگ‌ها، مشکلات امنیتی اسکریپت‌ها، سنگین شدن صفحات وب به خاطر تعداد زیاد تگ‌ها، عدم توانایی در مشخص کردن دسترسی مدیران و دیگر کاربران، گوشه‌ای از معضلات بوده است. در چنین شرایطی یک ایده کاملاً کاربردی، مشکلات را حل کرد.

 

 

 

ایده کاربردی این بود که با استفاده از یک تگ واسطه به جای تمام کدها استفاده شود، هر تگی هم که نیاز به اجرا در بیرون از سایت یا اپلیکیشن داشت، از همین طریق اجرا می‌شد.
این تگ واسطه همان منیجر تگ پرکاربرد امروز است که اینترنت و به خصوص گوگل را بسیار به خود وابسته کرده است.

علت استفاده از تگ منیجر چیست؟ 

باتوجه‌به توضیحاتی که تا به اینجا برایتان بیان شد، تا همین جا نیز دلایل استفاده از این روش را متوجه شدید. با این حال هنوز بخش بزرگی از مزیت‌های این ایده کاربردی ناگفته مانده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
اگر کسی از شما پرسید تگ منیجر چیست؟، علاوه بر نکاتی که در قسمت قبل ذکر کردیم می‌توانید به موارد زیر هم اشاره کنید.

کدهای سایت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این حالت سرعت بالای آن است. در این حالت شما برای هر بار اضافه کردن یک تگ، احتیاج به کدهای سایت یا اپلیکیشن ندارید و همچنین نیاز به صرف وقت زیادی برای این کار نیست.
با این روش برای استفاده و راه‌اندازی تگ‌ها با چند کلیک ساده و چند دقیقه زمان، تمام کارها انجام خواهد شد و زندگی دیجیتالی شما به راحت‌ترین شکل ممکن رقم خواهد خورد.

شاید یکی از دغدغه‌های اصلی امروز افراد، نداشتن آشنایی کافی با برنامه نویسی یا کدنویسی باشد که همین مسئله پیاده‌سازی تگ‌ها را بسیار دشوار خواهد کرد. در حالی که به لطف منیجر تگ به هیچ سطح برنامه نویسی نیاز ندارید و همه‌ی کارها با یک نرم افزار ساده با محیط بسیار کاربرپسند انجام خواهید داد.

مهم‌ترین دلیل خلق تگ منیجر چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل، یکپارچگی تگ‌ها است و می‌توانید با یک نگاه در تگ‌ها، تمامی نکات مختلف از جمله متغیرها و سایر نکات را در یک جا مشاهده می‌کنید. در نتیجه دسترسی و تشخیص برای هر تغییر یا هر کار دیگر بسیار آسان و امکان‌پذیر خواهد بود. در حقیقت در این حالت دیگر پرش ذهنی نخواهید داشت و همه چیز متمرکز خواهد بود.

از بین بردن ایرادات در کمترین زمان

گاهی اوقات ممکن است تگ مورد نظرتان، سایت را دچار اختلال کرده باشد. خبر خوب این است که با استفاده از این تگ قدرتمند، از هرگونه اختلال در سایت و اپلیکیشن جلوگیری خواهد شد و به تگ‌های ناسالم اجازه اختلال و ایجاد مشکل را نمی‌دهد. منیجر تگ با تمام سرویس‌های موجود هماهنگ و قابل اتصال است.

کاربرد تگ منیجر چیست؟

با تگ منیجر می‌توانید تگ ابزارهای متفاوتی از جمله گوگل آنالیتیک، گوگل ادز، گوگل اپتیمایز، هات جار، فایربیس و بی شمار ابزار دیگر را در دل یک تگ به سایت یا اپلیکیشن مورد نظر خود اضافه کنید.
در حال حاضر خیلی از ابزارهایی که در حال ساخت هستند یا به تازگی ساخته شده‌اند، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با منیجر تگ هماهنگ باشند.

تگ‌های تعریف شده در تگ منیجر چیست؟

البته برخی از این کدها در این ابزار تعریف نشده‌اند. به عنوان نمونه اثری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال ایرانی در منیجر تگ مشاهده نمی‌شود. البته نگران نباشید، این ابزار به شما این اجازه را می‌دهد تا هر موردی را که بخواهید به عنوان تگ‌های دلخواه به سایت یا اپلیکیشن خود اضافه کنید. همچنین همه چیز در این ابزار ساده است.
یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ها در این ابزار پویایی است.

 

 

شاید مفهوم این مسئله برایتان کمی سخت باشد. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم. فرض کنید می‌خواهید بدانید چند نفر روی دکمه «درخواست اطلاعات بیشتر» کلیک کرده‌اند. شما برای این کار بدون منیجر تگ باید یک تگ به کد اصلی برنامه اضافه کنید تا با هر بار کلیک کاربر روی آن را به آنالیتیکس گزارش دهد.

تگ منیجر

در حالی که با استفاده از تگ منیجر شما تنها با یک تگ می‌توانید کار خود را پیش ببرید. برای مثال کافی است به تگ منیجر بگویید که اگر روی هر دکمه‌ای که دارای متن «درخواست اطلاعات بیشتر» است، کلیک شد، به آنالیتیکس اطلاع دهد. با این قابلیت این امکان را دارید که مکان دیگری از سایت هم که از این دکمه استفاده شد، بتوانید از تعداد کلیک کاربران روی آن دکمه مطلع شوید.

منیجر تگ برای چه کسانی مناسب است؟

فرقی ندارد که صاحب یک سایت یا اپلیکیشن ساده باشید یا صاحب کسب و کاری بزرگ با چندین سایت و اپلیکیشن. این ابزار به تمامی نیازهای شما در هر زمینه‌ای پاسخ می‌دهد.
بدون اغراق هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ و هر وبمستر باید بلد باشد که با گوگل منیجر تگ کار کند. البته به جز این مورد، ابزارهای دیگری مثل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس وجود دارند که حتماً باید با آن‌ها آشنا باشید.

سخن آخر

شما با هر درجه و شغلی که داشته باشید، باید اطلاعاتی درباره¬ی اینترنت و پرکاربردترین ابزارهای آن داشته باشید. یکی از این ابزارها که با استفاده از آن می‌توانید در کمترین زمان، به بهترین روش سایت و اپلیکیشن¬های خود را مورد جستجو قرار دهید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید، پاسخ به تگ منیجر چیست؟ خواهد بود.
در این مقاله سعی کردیم به سؤالات مختلف در مورد این روش بازیابی اطلاعات پاسخ دهیم و با زبان ساده شما را با این تگ آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.