مقالات آموزشی

اهمیت پست گذاری منظم محتوای باکیفیت

مفید بود؟

حالا که اهمیت پست گذاری منظم محتوای باکیفیت را فهمیده اید و زیربنایی برای استراتژی محتوایی تان دارید، باید شیوه خلق آن را هم بدانید.

چیزی که شاید ندانید این است که فرآیند سختی ندارد.

واقعیت این است که خلق یک پست عالی که بتوانید با فالوئرهایتان به اشتراک بگذارید و به ارزش زندگی آنها اضافه کنید تا بیشتر با شما تعامل کنند، فقط چنددقیقه از وقتتان را می گیرد.

اسم این بازی، خلق محتوای کارآمد است.

بیشتر از حد لازم برای خلق محتوا وقت نگذارید؛ به خصوص وقتی محتوا در اینستاگرام باید تا جای ممکن، یکپارچه و در یک راستا باشد.

وقتی صفحه تان گسترده می شود و احتیاج به پست های بیشتری در طول روز دارید، انتخابی ندارید مگر این که تا جای ممکن کارآمد باشید.

فهرست مطالب

  • سه برنامه تولید محتوای اینستاگرام
    •  وردسواگ (WordSwag)
    • ادوب پست (Adobe Post)
    • فونتو (Phonto)
  • بازبینی هدف یا بازبینی کاربری محتوا
  • ایثار کوتاه مدت، موفقیت بلند مدت را به همراه دارد

سه برنامه تولید محتوای اینستاگرام

سه برنامه نرم افزاری وجود دارند که می توانید برای خلق محتوای باکیفیت فقط در چند ثانیه از آنها استفاده کنید آموزش های آنلاین متعددی در مورد شیوه استفاده از این برنامه ها وجود دارد؛ ولی یاد گرفتن شان واقعا راحت است و یادگیری شیوه استفاده از آنها فقط چند دقیقه طول می کشد.

 وردسواگ (WordSwag)

یکی از برنامه های رایگان موبایل که می توانید آن را روی گوشی تان دانلود کنید.

می توانید تصویر زمینه ای با شفافیت بالا داشته باشید، متن دلخواه را بالایش قرار دهید و حتی لوگوی ته نقش را هم به تصویر اضافه کنید.

لوگو مطمئنا باید تصویری از قبل بارگذاری شده با یک زمینه شفاف باشد.

این به لوگو امکان میدهد صرفنظر از رنگ، باهر تصویری تناسب داشته باشد.

اگر بخواهید لوگو حس نرمتری روی پستهایتان به وجود آورد، می توانید روشنایی اش را تغییر دهید.

ادوب پست (Adobe Post)

دانلود این برنامه هم مثل وردسواگ، مجانیست.

این برنامه طراحی سنگین تری دارد و با قالب های از قبل بارگذاری شده ای همراه است که می توانید به متن تان اضافه کنید.

این برنامه خیلی منعطف تر است؛ ولی اگر می خواهید بیشترین استفاده را از همه کارکردهایش ببرید، منحنی یادگیری اش سخت و سخت تر می شود.

فونتو (Phonto)

با این برنامه مب توانید قدم به قدم شیوه خلق تصاویر چشمگیر را با این برنامه فقط در چند ثانیه آموزش ببینید.

چون مرتب تصاویر با کیفیت را به اشتراک خواهید گذاشت به شدت توصیه می کنم برنامه ی فونتو را دانلود کنید

می توانید عکس بگیرید و قبل از پست گذاشتن ویژگی های متعددش را اصلاح کنید:

  • وضوح
  • نور
  • اشباع رنگ
  • و …

می توانید با این تنظیمات بازی کنید تا وقتی به تصویر اصلاح شده ای برسید که برای پست گذاری در صفحه اینستاگرام به قدر کافی خوب به نظر برسد.

برنامه های دیگری هم هستند که می توانید از آنها استفاده کنید و همان نتیجه را بگیرید.

با این حال، هر چیزی که برای خلق محتوای با کیفیت احتیاج دارید در سه برنامه ای که گفتم، وجود دارد.

توجه: اگر برند شخصی دارید، عکس های تان را کاملا شخصی نگه دارید.

زندگی شخصی، زندگی کاری شخصی، همه چیز باید روی فعالیت های روزانه تان متمرکز باشد.

garyvee یک مثال عالی از کسی ست که توانسته است برند شخصی اش را مدیریت کند و تاثیر زیادی در اینستاگرام بگذارد.

بهترین نرم افزارهای طراحی Wireframing و Ui
>>

در ضمن، دوست داشتم بعضی منابعی را که خودم برای پیداکردن عکس های مجاز مجانی استفاده کرده ام، با شما در میان بگذارم.

این ها تصاویری هستند که می توانید کاربری شان را نسبت به محتوای تان تغییر دهید تا بتوانید روی صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

این منابع برای کسانی مفید است که در جایگاه هایی هستند که عکس گرفتن برایشان خیلی سخت است؛ چون دردسرهای زیادی دارد مثل صفحه هایی با موضوع مسافرت، کالاهای لوکس و غیره

  1. Freelmages.com
  2. Pexels.com
  3. Unsplash.com

این سایت ها عکس های مجانی مجاز ارائه می دهند می توانید این عکس ها را در گوشی تان دانلود و با استفاده از برنامه هایی که گفتم، اصلاح شان کنید.

اینجا یک نکته ی حرفه ای را به شما می گویم که کمکتان خواهد کرد تا ماهرانه صفحه اینستاگرام تان را به یک برند تبدیل کنید.

موقع استفاده از این برنامه ها برای خلق محتوا، مطمئن شوید از یک نوع لوگو برای برندسازی اثربخش بدون «برندسازی بیش از حد استفاده می کنید.

یعنی تا جایی که مردم برای به اشتراک گذاری آنها بابت تبلیغاتی بودنش تردید نکنند.

من دوست دارم از لوگوی تایپ شده ساده ای در همه تصاویرم استفاده کنم و برای انجام اثربخش این کار، موقع خلق پستهاء ایک فونت ساده را برای املای نام صفحه ی اینستاگرامم به کار می برم.

این کار به من امکان می دهد تصاویرم کاملا شفاف و بدون برندسازی بیش از حد، حفظ شوند و لوگو مانع به اشتراک گذاشتن محتوای من نشود (مثلا از پستم اسکرین شات می گیرم و در فیسبوک به اشتراک می گذارم).

وقتی این کار را شروع کردم، متوجه شدم محتوای من با نرخ خیلی بالاتری به اشتراک گذاشته میشود و اجرایش انقدر راحت است که تقریبا مثل تقلب به نظر می رسد.

اگر همین استراتژی را به کار ببندید، حتما فقط از یک فونت استفاده کنید تا یکدست بودن طراحی تان تضمین شود و مردم، راحت بتوانند با لوگوی برندتان ارتباط برقرار کنند.

داشتن فونت های بیش از حد، برندتان را تضعیف خواهد کرد و باعث سردرگمی خواهد شد.

بازبینی هدف یا بازبینی کاربری محتوا

فرض کنید شما به توصیه من گوش می دهید و سه بار در روز، پست می گذارید.

میشود دویست و هفتاد پست در یک دورهی سه ماهه.

من شما را نمی شناسم؛ ولی به نظر می رسد این محتوای خیلی زیادی باشد.

در واقع، کمی بیش از حد است.

در بهترین صفحه های اینستاگرام متوجه خواهید شد که اکثرشان صدها هزار پست ندارند.

تقریبا چند صدتا یا چند هزار پست دارند که گاه به گاه، با اهداف و منظورهای جدید، انطباق شان می دهند (در واقع، دوباره پست شان می کنند).

این راحتی خیال بزرگی برای کسانیست که خودشان را از اول با آن همه کاری که باید انجام شود، خسته می کنند.

اشتباه برداشت نکنید؛ کارهای سخت زیادی پشت راه اندازی صفحه های موفق اینستاگرام وجود دارند؛ ولی لازم نیست کارها را از آنچه هست، سخت تر کنید.

همان طور که سطح فالوئرهایتان رشد می کند و پست گذاری تصاویر را در صفحه ی اینستاگرام تان شروع می کنید، وقت زیادی نمی برد که به نکات عملی و غیر عملی پی خواهید برد.

پست هایی را خواهید دید که فالوئرهایتان نمی پسندند و این را از تعامل پایین و نبود لایکها و نظرات خواهید فهمید. وقتی بفهمید مردم چه چیزهایی را می پسندند وقت تغییر هدف محتوا برای گرفتن بهترین تعامل فرا رسیده است.

شیوه ساختن بیو یا پروفایلی که خریداران را جذب کند
>>

بعد از دورهای شش تا هشت هفته ای، می توانید گشتی در محتوای قدیمی بزنید و هدف پست هایی که بهترین تعامل را

گرفته اند، تغییر دهید.

طبق تجربه شخصی می توانم بگویم که این استراتژی خیلی خوب جواب می دهد.

چون محتوای شش تا هشت هفته قبل را برای فالوئرهای آن مقطع زمانی به اشتراک گذاشته اید، حالا گروه بزرگی از فالوئرهای جدیدی دارید که پست های یک یا چند ماه پیش شما را ندیده اند.

به بیان ساده، اغلب جامعه مخاطبانتان هنوز آن محتوا را ندیده اند و فرصت استفاده از آن با تعامل با آن را نداشته اند.

تقریبا مثل این است که پست جدیدی را از اول خلق کرده باشید.

در ضمن، این احتمال وجود دارد که گروه اول فالوئرهایی که اوایل، آن پست را لایک کردند یا درباره اش نظر داده اند، متوجه نشوند که از آن تصویر دوباره استفاده کرده اید و به احتمال زیاد، دوباره آن را لایک می کنند با نظر می دهند.

هرچند من به شما شیوه خلق کارآمد محتوای با کیفیت را نشان دادم، این واقعیت به قوت خودش باقیست که وقت زیادی صرف بیش از ده پست در هفته خواهد شد.

پست گذاری مجدد تصاویر یا ویدیوها به شما امکان می دهد محتوایی را پست کنید که در سطح بالا با فالوئرهای تان تعامل کند.

چون شما دارید محتوایی را مجددا هدف گیری می کند که ثابت کرده است لایک و نظر می گیرد. این روشی عالی برای کار هوشمندانه به جای کار سخت است.

این وضعیت دو سر برد برای شما و برای فالوئرهای تان است.

روی محتوای با ارزش تمرکز کنید تا بالارفتن دائمی نرخ تعامل با فالوئرهای تان را تضمین کنید.

به این صورت محتوای تازه ای برای فالوئرهای جدید خواهید داشت که می دانید از آن پست به خصوص، لذت خواهند برد و با آن تعامل خواهند کرد.

این باعث می شود فالوئرهایتان همیشه روی پست های اینستاگرامی تان تمرکز و با آنها تعامل کنند.

خواهید دید که با این استراتژی، تعامل تان با فالوئرهایتان به شکل باثباتی بیشتر خواهد شد.

این محتوا برای فالوئرهای قدیمی و جدید، تازه است و محتوایی ست که می دانید همه دوستش خواهند داشت.

حالا وقتش رسیده که در مسیر باثبات یادگیری شیوه کسب درآمد از صفحه اینستاگرام، بدون سه تا پنج بار پست گذاری در روز و بدون صرف ساعتها وقت برای طراحی تصاویر پیش بروید.

ایثار کوتاه مدت، موفقیت بلند مدت را به همراه دارد

متوجه باشید در شروع، فرآیند به دست آوردن طبیعی فالوئرها جدا کار سختی ست و قبل از این که به تدریج حرکت تان کند شود، مستلزم از خودگذشتگی و خود انضباطی زیادی است.

به هوچی گری های تاثیرگذاران موفق در اینستاگرام گوش نکنید.

آنها با گفتن این که موقع ساختن سطح بزرگ فالوئرهایشان چه سبک زندگی آرامش بخش و راحتی داشته اند، سرتان را کلاه می گذارند.

من اطمینان می دهم آنها قبل از گرفتن دستمزد تلاش هایشان زحمت فوق العاده ای کشیده اند و آزمون و خطاهای زیادی کرده اند.

مگر این که یکی از صفحه های اینستاگرام را خریده باشند (که آن را به کسی توصیه نمی کنم).

در واقع، به دست آوردن ده هزار فالوئر اول از همه سخت تر است،

متوجه خواهید شد که ساختن سطحی از فالوئرهای اینستاگرام از نظر تعداد، باعث توقف فعالیت های دیگر برنامه روزانه تان می شود.

کنار گذاشتن مفهوم توازن و تعادل در زندگی، برای خلق سطح بزرگی از فالوئرها در مدت زمانی کوتاه، ضرورت دارد.

در ابتدا به شما گفتم که این کار مستلزم کار و زحمت زیاد است و فکر می کنم این پیام ارزشش را دارد که این جا هم تکرارش کنم.

محیط اینستاگرام؛ اگر قواعد بازی را ندانید، نمی توانید بازی کنید
>>

هیچ چیز مثل نوتیفیکیشن ها و دینگ دینگ هایی که روی تلفن تان دریافت می کنید، باتری گوشی تان را خالی نمی کند.

عاقلانه است که تلفن تان همیشه به یک شارژر وصل باشد یا دست کم، یک پاوربانک بخرید.

این به شما امکان می دهد گوشی تان را کنار کامپیوترتان بگذارید تا بتوانید با فعالیت روی صفحه اینستاگرام تان، به روز بمانید.

برای خیلی ها، رشد و کسب درآمد از صفحه اینستاگرام صرفا یک فعالیت جنبی ست؛ ولی شما باید از اول، آن را جدی بگیرید.

هرچند از هر کجای دنیا می توانید روی صفحه اینستاگرام تان کار کنید، ولی شروعش سخت خواهد بود.

فقط در آینده که صفحه اینستاگرام تان را مدیریت می کنید و از آن پول در می آورید، می توانید استراحت کنید.

شاید حتی مجبور شوید مدتی وقت غذا خوردن تان را کوتاه کنید و از میزان خوابی که به آن عادت دارید، کم کنید تا بتوانید تعامل تان را با فالوئرهای تان حفظ کنید.

هرچه بیشتر با جامعه فالوئرهایتان ارتباط برقرار کنید، نرخ تعاملات تان بهتر خواهد شد رشد سطح فالوئرهای اینستاگرام مستلزم سرمایه گذاری روی زمان است، ولی خوشبختانه اینستاگرام تعامل با فالوئرها را برای ما راحت تر می کند: حالا می توانیم نظرشان در مورد پست هایمان را لایک کنیم.

من شخصا وقت قابل توجهی می گذارم روی پاسخ دادن به نظرات، جواب دادن به پیام های مستقیم و لایک اکثر نظرهایی که برای پست هایم می گیرم.

این کار را انجام میدهم (و شما هم باید انجام دهید) چون به من امکان می دهد زمان تماس و تعاملم یا فالوئرها را بیشتر کنم.

استراتژی مورد علاقه ی من عبارت است از لایک کردن همه نظرهایی که در مورد پست هایم داده شده است به خصوص چون این کار زحمت عملی زیادی ندارد و نظر دهنده نوتیفیکیشنی در مورد لایک کردن من دریافت می کند و این جوری، نقطه تماس با نوتیفیکیشن دیگری خلق می شود که آن ها می توانند با من یا برندم در تماس باشند.

گول کسانی را نخورید که با رویای موفقیت بی دردسر فریب تان می دهند.

رشد سطح فالوئر و پول درآوردن از اینستاگرام کاری بیشتر از پست گذاری و بعد بستن این برنامه را می طلبد.

الان وقت آزادتان وقت اینستاگرام تان است، در نهایت، به نقطه ای خواهید رسید که فقط باید چند دقیقه در روز، پست بگذارید ولی الان احتمالا هنوز به آن نقطه نرسیده اید.

تنها کاری که می توانید انجام دهید انتظار مشتاقانه و تمرکز روی کارتان در این لحظه و آینده نزدیک است.

بعد از شش تا هشت ماه کار سخت و تلاش زیاد، می توانید به عقب نگاه کنید و از پیشرفت باورنکردنی تان کیف کنید.

تا آن موقع خواهید توانست از رضایت نفس برای موفقیت و اثبات اشتباه مخالفان تان لذت ببرید (به من اعتماد کنید، مخالفانی خواهید داشت که بدون در نظر گرفتن مسیر زندگیتان سعی خواهند کرد از موفقیت، دلسردتان کنند).

مسیر ساختن یک صفحه اینستاگرامی موفق که سود قابل پیش بینی به وجود آورده پر است از مشکلات و موانع به خصوص وقتی در شروع کار هستید.

اوقاتی بود که من می خواستم کنار بکشم ولی خواستن و واقعا انجام دادن یک کار، خیلی باهم فرق دارند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.