مقالات آموزشی

جستجو سئو (بهینه سازی) از نظر موتورهای جستجو و مزایای آن

مفید بود؟
سلام به شما همراهان همیشگی هیواوب

در این قسمت از مقاله می خواهیم به معرفی بهینه سازی سایت (سئو) بپردازیم.

سئو (بهینه سازی ) چیست؟

بیشتر تعداد بازدیدکنندگان یک وبسایت از طریق موتورهای جستجو وارد سایت می شوند، تقریبا بالای ۸۰% از کسانی که یک سایت را می بینند از طریق موتور های جستجو وارد آن سایت شده اند.وقتی یک جستجویی صورت می گیرد موتورهای جستجو یک لیست از وبسایت های مختلف (معمولأ وبسایت های پربازدید در بالای لیست در صفحه ی اول) را به ما نمایش می دهند و اگر ما در رتبه ی بالای این لیست قرار بگیریم به این معنی است که تعداد بازدید کنندگانِ سایتِ ما افزایش پیدا کرده است.

موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت ها در زمانی که جستجویی انجام می شود یک سری فاکتورها را در وبسایت بررسی می کنند و این فاکتورها را کنارهمدیگر براساس یک فرمول محاسبه می کنند و یک امتیاز به صفحات مختلف می دهند و براساس همان امتیاز وبسایت ها را رتبه دهی و در داخل لیست نتایج جستجو قرار می دهند.از نمونه فاکتورهایی که موتورهای جستجو در نظر می گیرند می توان به تعداد مخاطبین آن وبسایت یا مرتبط بودن آن مطلب با عبارت جستجو شده اشاره کرد.

به رعایت همان فاکتورها و استاندارد ها در وبسایت بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا سئو (SEO) می گوییم.

علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان بهینه سازی (سئو) دارای مزایای زیر نیز می باشد:

  • ترافیک مناسب و هدفمند
  • افزایش فروش و سود (در وبسایت های فروشگاهی)
  • شکست رقبا
  • ایجاد محتوای مناسب و قابل تکثیر (بلاگ های معتبر)
  • برند سازی (در زمینه ی ایجاد کسب و کار)
  • حضور بلندمدت (در مرتبه ی بالاتر نسبت به سایر وبسایت ها)
  • کاهش وابستگی به ارتباطات
  • بازاریابی مقرون به صرفه
  • شکستن مرز های جغرافیایی (بازدیدکننده هایی از سراسر ایران و حتی جهان!)

و موارد دیگر…

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.