مقالات آموزشی

مفهوم سئو سایت و استراتژی های آن

مفید بود؟

سئو قوی چیست و استراتژی سئو قوی چگونه بر بهبود کیفیت یک سایت تاثیر گذار است؟ تا چند سال پیش هنوز خیلی از کسب و کارها از بازاریابی سنتی استفاده می کردند. یعنی با  استفاده از روش ‌هایی مانند تبلیغات تراکتی سعی در جلب مشتری داشتند. اما با ظهور اینترنت و گستردگی آن ( مخصوصاً از نیمه دوم دهه ۸۰) موضوع راه اندازی سایت ها و ارائه خدمات و محصولات در این بستر در دستور کار اغلب شرکت ‌ها و سازمان‌ ها قرار گرفت.

از ابتدای دهه ۹۰ شاهد استفاده گسترده کاربران ایرانی از فضای مجازی  بودیم.  به همین دلیل سایت های مختلفی که عمدتا فروشگاهی و تجاری بودند ساخته شدند و فضای مجازی یک بستر بزرگ برای  ارائه خدمات  و محصولات لقب گرفت.  اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی از استارتاپ ها و کسب و کارهایی که  به راه اندازی سایت خود پرداختند، نتوانستند به خوبی از این بستر استفاده کنند و درآمد و فروش مناسبی از سایت داشته باشند.دلیل اصلی آنها هم عدم رعایت اصول سئو قوی در سایت آنها بود.
پیشنهاد میکنیم مقاله

سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو چه تاثیری در فروش دارد؟ را مطالعه نمایید

 

مفهوم سئو سایت

در ابتدا مفهوم سئو را برای شما توضیح میدهیم. سئو  مخفف عبارت SEARCH ENGINE OPTIMIZATION است. یعنی شما تکنیکهایی را در سایت خود اعمال می کنید که به واسطه آن ها، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و … بتوانند به راحتی سایت شما را مورد پردازش و پیمایش قرار بدهند. این موضوع سبب می ‌شود که  وب سایت شما در جستجوهای برتر موتورهای جستجو قرار بگیرید. وقتی که شما  در نتایج اول گوگل قرار بگیرید، بازدید بیشتری را نیز خواهید داشت. بازدید بیشتر یعنی فروش بیشتر و درآمد بهتر!

از این رو با استفاده از سئو می توانید سایت خود را بهبود ببخشید.  اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شما باید سئو قوی را در دستور کار خود قرار دهید. سئو قوی به همه تکنیک‌ هایی گفته می‌شود که بتوانید به صورت کامل و جامع، کدها و ساختار سایت خودتان به موتور های جستجو ارائه دهید. مثلاً شما اگر در سایت خودتان از ظاهر خوب و قالب های جذاب استفاده کنید، قطعا می‌توان گفت که یکی از اصول سئو را رعایت کرده اید.

چرا که موتورهای جستجو به ساختارهای قالب و ظاهر سایت ‌ها نمره می ‌دهند. اما صرفا انجام این کار آیا می تواند شما را در رقابت سنگین بین سایت‌ های دیگر  در رتبه های بالا نگه دارد؟ خیر، اینگونه نیست. شما باید تکنیک های مختلفی را علاوه برای این موضوع به کار ببرید. تولید محتوای روزانه و کاربر پسند نکته بسیار مهمی است که باید آن را انجام دهید. اما این موضوع نیز به تنهایی نمی تواند عاملی برای بالا رفتن سایت شما در نتایج گوگل باشد.

وظایف یک سئوکار حرفه ای 

به همین دلیل است که ما می بینیم خیلی از سایت ها و شرکت ها، سئوکار استخدام می کنند. سئوکار فردی است که می ‌تواند تمام اصول مربوط به سئو قوی را در سایت شما پیاده سازی کند. مسلماً  اصول سئو قوی و تکنیک های آن بسیار زیاد هستند و توضیح آن ها در این مقاله نمی گنجد. اما یک سئوکار حرفه‌ا ی  می تواند تمام اصول سئو را در ساختارها، کدها، قالب ها و فایل های مربوط به یک سایت اعمال کند. این موضوع در بلند مدت می تواند باعث شود که سایت شما بهتر مورد پیمایش موتورهای جستجو قرار بگیرد. مسلما اگر شما بتوانید در نتایج برتر گوگل باشید، بازدیدها و کلیک ها در  وب سایت شما  بیشتر خواهد شد و در بلند مدت می توانید درآمد و سود بیشتری از فروش محصولات و خدمات خود در این بستر داشته باشید.

سئو قوی می تواند عاملی برای درآمد بیشتر از طریق  وب سایت باشد.  سئو قوی در حال حاضر به عنوان یک ابزار در بازاریابی مدرن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. امروزه همه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ واقف هستند.  سئو قوی یکی از مهم ‌ترین اصول بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. از آنجایی که بیشتر کاربران مخصوصاً در دوران بحران کرونا، از طریق سایت‌های مختلف، مایحتاج خود را تامین می‌کردند، اهمیت سایت سازی و سئو قوی بر همگان محرز شد.

مثلاً در سال ۱۳۹۹ و با وجود بحران کرونا، بیش از ۲۵ هزار سایت فروشگاهی وارد فضای کسب و کاری خود شدند. مسلماً با  اعمال سئو قوی روی محتوای یک سایت، شما نیز می‌توانید سایت فروشگاهی  یا شرکتی خود را در نتایج برتر گوگل قرار دهید و از این رو به بازدید بیشتر و در نتیجه  فروش و درآمد بهتری برسید.

استراتژی های سئو قوی

وقتی که از سئو قوی صحبت می ‌کنیم منظور استراتژی ‌های مناسبی است که باید برای سئو سایت انتخاب کنید. مثلا برای سئو قوی یکی از اصلی ترین استراتژی ها، انتخاب کلید واژه مناسب است که معمولاً مدنظر کاربر  باشد.  یعنی شما باید خود را به جای کاربر بگذارید و ببینید متناسب با نیازی که  کاربر دارد از چه واژگان یا کلید واژه هایی استفاده می کند.  سپس بر طبق آن کلید واژه ها، محتوای مناسب و کاربر پسندی را روی سایت خود قرار دهید..حتما باید محتوای سایت به درد کاربر بخورد. اگر شما هر روز هم یک محتوای چند هزار کلمه ای روی سایت خود قرار دهید، اما این محتوا نتواند نیاز کاربر را به خوبی حل کند، مطمئن باشید که استراتژی محتوایی شما کامل نیست. بلکه شما باید در محتوای خود یک نیاز از کاربر را  برطرف کنید. قطعا این موضوع سبب می شود تا کاربر باز هم به سایت شما برگردد و از مقالات دیگر سایت شما استفاده کند.

همچنین محتوای مفید و بهینه ‌سازی محتوا

یکی از اصلی ‌ترین ابزار های سئو قوی است. بک لینک های با کیفیت در سایت ‌های پربازدید می ‌تواند از مهم ‌ترین اصول سئو قوی شناخته شود. مدتی پیش گوگل رسما   اعلام کرد که پیوندها بخش بسیار مهمی از سئو قوی  هستند و در استراتژی ‌های سال ۲۰۲۲ این کمپانی،  لحاظ خواهند شد.
از طرف دیگر شما باید به url ها  توجه کنید. استفاده از  آدرس هایی که بسیار ساده و قابل فهم باشند، می‌ توانند یکی از اصلی ترین نکات در حوزه سئو قوی محسوب  شوند.

سئو قوی روی تصاویر

اما شاید یکی از موضوعات جالبی که جدیداً توسط موتورهای جستجو در حوزه سئو قوی مدنظر است، استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر است. دیگر دوران پیدا کردن یک عکس در فضای مجازی و گذاشتن آن در سایت به سر رسیده. شما باید با استفاده از گرافیست حرفه ای، عکس هایی را صرفاً برای سایت خود تولید کنید که در آن ها از کلمات کلیدی مدنظر در عکس استفاده شده باشد.  گوگل به قدری پیشرفته است که می ‌تواند عکس ‌ها را نیز تحلیل کند و کپی کردن تصاویر را به خوبی متوجه می شود. از این رو سعی کنید عکس هایی با استفاده از کلمات کلیدی مد نظر خودتان درست کنید. مطمئتا این موضوع سبب می شود تا شما از دیگر رقبایتان متمایز باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.