مفید بود؟

پس زمینه عکس در جذب مخاطب بسیار موثر است. زمانی که در حال عکاسی برای اینستاگرام یا وب سایت هستید این موضوع باید بسیار رعایت گردد. مخصوصا اگر قصد عکس برداری حرفه ای داشته باشید. استفاده تکنیک های عکاسی و  همچنین پس زمینه ی مناسب می تواند باعث افزایش فالوور و همچنین بازدید سایت شود.

بنابراین در هنگام عکاسی حرفه ای باید نکات ریز و درشت را به منظور عکاسی رعایت کنید. تا در انتها محصولات شما با توجه به ویرایش عکس زیباتر از سایر رقبا باشد. مهم نیست که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. عکاسی و پس زمینه عکس باید جذاب و زیبا باشد. به طوری که کاربر را مجاب به مشاهده ی بیشتر تصاویر کند.

این تصاویر می تواند در اینستاگرام (Instagram)، تلگرام(Telegram)، سایر شبکه های اجتماعی یا وب سایت منتشر شد. تصاویر می تواند محصول یا عکس های پرتره باشد. همانطور که مستحضر هستید عکاسی صنعتی با شخصی بسیار متفاوت است. اما رعایت نور و پس زمینه در تمام زمینه های کاری باید رعایت گردد. تا در انتها به یک نتیجه ی عالی دست پیدا کنید.

تاثیر پس زمینه عکس بر روی مخاطب

پس زمینه عکس می تواند بر روی مخاطب تاثیر مستقیم وارد کند. فرض کنید شما در حال مشاهده ی یک تصویر با پس زمینه ی شلوغ هستید. درست مانند سلفی که پشت سر شخص پر از لوازم خانگی و شخصی است. آیا به نظر شما چنین عکسی می تواند برای مخاطب شما جذاب باشد؟

البته عکس ها و پس زمینه های آن در مکان های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال زمانی که یک منظره را به منظور تصویر قابل انتشار در نظر بگیرید. آن عکس به سه قسمت: پس زمینه، میان زمینه و پیش زمینه تقسیم می شود.

اگر عکس شما دارای پس زمینه ی شلوغ باشد مطمئنا تاثیر بسیار کمی بر روی مخاطب می گذارد. اگر از خود عکاسی می کنید باید در کادر مربوطه تمام توجه ها به سمت شما هدایت شود. تا در عکس عمق و پویایی به درستی رعایت شده باشد. کسانی که به صورت حرفه ای در طبیعت عکاسی می کنند به خوبی از این موضوع مطلع هستند.

نقش پس زمینه عکس در عکاسی از طبیعت

پس زمینه عکس در عکس برداری پرتره و اشیا بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر دقت کرده باشید گرایش ها به سمت تمرکز به نقطه ی اصلی یعنی سوژه کشیده شده است. کسانی که در حوزه ی عکسای از طبیعت فعالیت دارند به خوبی از این موضوع مطلع هستند. آن ها تصاویر را به صورت لایه لایه در نظر می گیرند. به طوری که عمق در عکس وجود داشته باشد. یعنی فاصله ی پس زمینه، وسط تصویر و پیش زمینه از اهمیت بالایی در هنگام عکس برداری برخوردار است.

ترکیب بندی با پس زمینه عکس

 پس زمینه عکس و همچنین ترکیب‌بندی آن باید به گونه‌ای باشد که عناصر طراحی و سایر موارد توجه اصلی را به سوی سوژه‌‌اصلی هدایت کند.

  • قاب گذاری: در هنگام تصویربرداری اگر متوجه شدید که یک قاب طبیعی در کادر وجود دارد. آنگاه شما می توانید به سادگی از آن به عنوان پس زمینه استفاده کنید. و آن را در کنار سوژه ی اصلی خود داشته باشید.
  • الگوها: اگر پشت سر شما پس زمینه ای مانند آجر وجود داشته باشد. مطمئن شوید که که این الگو تمام صفحه را پر کند.
  • خطوط: اینکه پس زمینه ترکیب بندی مناسبی با سوژه داشته باشد بسیار مهم و حائز اهمیت است. البته این موضوع زمانی باید بررسی شود که سوژه ی مورد نظر در 3/1 کادر راست یا چپ قرار داشته باشد. البته تمام این موارد بهتر به صورت چشمی نیز بررسی شود.

وجود یا عدم وجود پس زمینه عکس در عکاسی

پس زمینه عکس در هنگام عکس برداری محصول یا در عکاسی صنعتی کمی متفاوت است. در برخی موارد نیاز است که عکس را از قاب حذف کنید. به عکس های محصول وب سایت ها توجه کنید. این دسته از تصاویر معمولا با پس زمینه ی ساده یا سفید قرار داده می شود. اما اگر بخواهید از همان محصول در فضای مجازی رونمایی کنید نیاز است تا محصول با پس زمینه ی جذاب منتشر گردد. به طوری که توجه افراد به سمت محصول منعطف شود.

تاثیر نور در تصویر و عکاسی

پس زمینه عکس برای جذابیت بیشتر کافی نیست. بلکه وجود نور در عکاسی بسیار مهم است. مطمئنا بسیاری از کسانی که این مطلب را می خوانند در آتلیه و فضای باز عکاسی کردند. در برخی موارد بر روی پس زمینه یک پرده ی سفید قرار می دهند. تا سوژه خود را نشان دهد. یا از یک دکور خاص برای عکاسی استفاده می کنند. اما نکته ی قابل توجه این است که در هر دوی آن ها از لوازم جانبی عکاسی از قبیل سافت باکس و… استفاده می شود.

 به عنوان مثال در عکاسی صنعتی زمانی که از محصولی مانند زیورآلات عکاسی می کنید به راحتی می توانید از خیمه یا چادر های مشکلی به همراه نور استفاده کنید. که از هر سمت به طرف محصول نورپردازی انجام می شود. شاید در نگاه اول استفاده از چنین ابزار هایی عجیب به نظر برسد اما مطمئنا پس از استفاده و ویرایش تصویر متوجه کیفیت عکس خواهید شد.

قانون یک سوم و بک گراند در تصویر

پس زمینه عکس و همچنین سوژه را بهتر است به 9 قسمت تقسیم کنیم. سوژه رو در یک سوم سمت راست یا در یک سوم سمت چپ قرار می دهیم. تا فضای بیرون یا پس زمینه ی ما خودنمایی کند. اگر تصمیم دارید از قانون یک سوم استفاده کنید قاعدتا پس زمینه ی شما باید بسیار جذاب و زیبا باشد.

به عنوان مثال پشت سر شما یک محیط عالی و فوق العاده در حال خودنمایی است. اما با مشاهده ی این پس زمینه علاقه مند به حضور در عکس هستید. چون هدف شما حضور در محل عکس و استفاده از محیط پشت سر است. به همین دلیل در گوشه ی تصویر یعنی یک سوم راست یا چپ سوژه را تنظیم کنید. بدین صورت علاوه بر منظره ی پشت از عکس سوژه بهره خواهید برد.

سخن پایانی

پس زمینه عکس در جذب مخاطب بسیار موثر است. بنابراین در هنگام  عکس برداری محصول و همچنین عکس برداری پرتره باید به این موضوع بسیار دقت گردد. چرا که مخاطب و دیدگاه او بسیار مهم است. مخصوصا اگر به دنبال جذب مخاطب برای محصول خود هستید. رعایت نکات کلیدی جهت عکس برداری صنعتی بسیار مهم است. در واقع زمانی که اقدام به عکس برداری از محصولات می کنید.

باید از تمام چالش های پیش رو مطلع باشید. یکی از مواردی که همواره باید به آن توجه شود این است که عکس های گرفته شده از محصول از رقبای شما بهتر و با کیفیت تر باشد که توام با ذهنیت و ایده های جدید باشد. قاعدتا هر چقدر در هنگام عکس برداری خلاقیت بیشتری از خود نشان دهید به همان میزان رشد پیج و یا وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

البته به شرطی که استاندارد های مختلف شبکه های اجتماعی را دانسته و مطابق با آن پیش روید. بدین صورت پس از گذشت مدتی می توانید به این امر مهم دست پیدا کنید. به طور کلی کسانی که در این زمینه یعنی عکس برداری فعالیت می کنند به خوبی از این موضوع مطلع هستند. که عکس‌برداری محصول یا عکس‌برداری صنعتی با تنظیم نور مناسب و پس زمینه ی جذاب بیشتر از عکس معمولی خود را نمایان می سازد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.