مقالات آموزشی

مواردی تعیین کننده دستمزد تولید محتوا

مفید بود؟

در حال حاضر که اهمیت فعالیت در فضای مجازی برای همه نمایان شده است، تولید محتوا بیش ‌از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. افراد هنگامی ‌که متوجه شدند می‌توانند با کمترین هزینه‌ ها و تنها با دقت و تلاش بازاریابی خوبی در سراسر فضای مجازی داشته باشند؛ روش های قدیمی تبلیغ را فراموش کردند. همین فاکتور ها و عوامل باعث شده که تولید محتوا در حال حاضر به یک شغل بسیار پردرآمد تبدیل شود.

دستمزد محتوا نویس بر اساس چه فاکتور هایی حساب میشود؟ 

دستمزد تولید محتوا با توجه به فاکتور های گوناگون و متنوعی تعیین می‌شود. برای مثال نوع محتوای تولید شده، تکی و یا گروهی بودن، کیفیت محتوا، سرعت تحویل،  بستری که شما در حال همکاری با آن هستید و … می‌تواند روی دستمزد تولید محتوا تاثیرگذار باشد.

 

دسته‌بندی ‌ها و زیرشاخه‌ های زیادی وجود دارند که می‌توانند تعیین کنند دستمزد پرداختی برای تولید محتوا چقدر باشد. ما در ادامه قصد داریم تا جایی ‌که می‌توانیم برخی از این زیرشاخه ‌ها را برای شما نام ببریم، و به شما بگویم که چه عواملی می‌توانند دستمزد شما را به ‌عنوان یک محتوا نویس افزایش دهند.

 چه مواردی تعیین کننده دستمزد تولید محتوا می‌باشد؟

مورد اولی که ما می‌خواهیم از طریق آن به بررسی دستمزد تولید محتوا بپردازیم، تعیین قیمت بر اساس تعداد کلمات و یا تعداد مقالات می‌باشد.

تعداد کلمات:

هنگامی‌ که نرخ تعیین دستمزد تولید محتوا براساس تعداد کلمات باشد، نویسنده باید از قبل توافق کنند که برای هر کلمه چقدر دستمزد خواهد گرفت. در این شرایط درآمد کاملاً متغیر خواهد بود زیرا براساس تعداد کلمات تعیین می‌شود که یک تولیدکننده محتوا باید چقدر دستمزد بگیرد.

با توجه به روند کار ممکن است که از قبل تعداد کلمات توسط کارفرما تعیین‌ شده باشد. در شرایطی نیز ممکن است که با توجه به نوع محتوا و میزان اطلاعاتی که در محتوا وجود دارد، کارفرما دست نویسنده را برای نوشتن محتوا باز بگذارد. در این شرایط در انتها و با توجه به تعداد کلمات نگارش شده، تعیین می‌شود که محتوا نویس باید چقدر دستمزد دریافت کند.

تعداد مقاله:

فاکتور دیگری که می‌تواند در تعیین دستمزد تولید محتوا تاثیرگذار باشد، تعداد مقاله است. در این شرایط دیگر مانند روش قبلی تعداد کلمات مورد توجه قرار نمی‌گیرد بلکه تعداد محتوا ها مهم می‌باشد. برای مثال ممکن است که کارفرما تعداد متفاوتی کلمه کلیدی به محتوا نویس بدهد، و از او بخواهد برای مثال برای هر کلمه‌ای که یک محتوای پانصد کلمه تولید کند.

 بسته تولید محتوایی 

در این شرایط براساس تعداد مقاله ‌ها، قیمت بسته تولید محتوایی تعیین خواهد شد. در این روش سفارش‌ گیری، دستمزد تولید کننده محتوا از قبل مشخص خواهد بود و دیگر هیچ تغییری در روند پرداخت و ارائه کار به وجود نخواهد آمد. فاکتور و بستر دیگری که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تعیین دستمزد تولید محتوا داشته باشد، پروژه‌ای بودن و یا ثابت بودن کار می‌باشد.

سفارش‌گیری ثابت:

هنگامی ‌که شما به‌ صورت ثابت در یک بستر فعالیت می‌کنید، حقوق شما از قبل تعیین ‌شده می‌باشد. برای مثال کارفرما به شما می‌گوید که در صورتی ‌که روزانه دو یا سه محتوا تولید کنید و محتوا های تولید شده مطابق سلیقه ما باشد، شما در ماه برای مثال چهار میلیون تومان حقوق خواهید گرفت.

 

 توانایی و تخصص

در این شرایط حقوق شما به ‌طور کامل از قبل تعیین ‌شده می‌باشد، و شما یک‌روند ثابت را در پیش  می‌گیرید. می‌توانید بر اساس توانایی و تخصصی که دارید به ‌صورت هم ‌زمان برای بستر های متفاوتی تولید محتوا کنید. برای مثال اگر شما در سه بستر تولید محتوا کنید و هر بستر به شما چهار میلیون تومان حقوق دهد، شما در ماه می‌توانید دوازده میلیون تومن درآمد داشته باشید‌.

سفارش گیری پروژه‌ای:

هنگامی‌ که شما انتخاب می‌کنید که به ‌صورت پروژه‌ای به تولید محتوا بپردازید دستمزد شما کاملاً متغیر می‌باشد. شما براساس پروژه ‌هایی که می‌گیرید، نوع نگارش، حجم محتوا و … دستمزد خواهید گرفت. توجه کنید که این روش از تولید محتوا در مواردی می‌تواند سوددهی بسیار زیادی داشته باشد.

هر کارفرما بر اساس سلیقه و تعرفه خاصی به شما دستمزد می‌دهد. در برخی موارد، کارفرمایان دستمزد های بسیار زیادی را برای محتوایشان در نظر می‌گیرند‌‌. در صورت همکاری کردن با این کارفرمایان، درآمد شما بسیار بیشتر خواهد شد.

دستمزد تولید محتوا بر اساس نوع و زبان محتوا 

فاکتور دیگر که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تعیین دستمزد تولید محتوا داشته باشد، نوع محتوای تولید شده و زبان آن می‌باشد. برخی کارفرمایان ایرانی به دلیل فعالیت‌ های بین‌ المللی ممکن است که به محتوا ها با زبان ‌های گوناگون نیاز داشته باشند.

به‌ عنوان مثال محتوا های انگلیسی در حال حاضر طرف‌داران بسیار زیادی دارند و در تعداد بالایی در طول روز تولید می‌شوند. به‌ طور واضحی، محتوا هایی که به زبان انگلیسی تولید می‌شود دستمزد بسیار بیشتری نسبت ‌به محتوایی که به زبان فارسی تولید می‌شوند دارند. اگر شما در زمینه تولید محتوای انگلیسی تسلط و تخصص داشته باشید، می‌توانید درآمد خود را در این زمینه به ‌راحتی بالا ببرید.

 ارزان‌ترین نوع محتوا

علاوه ‌بر زبان محتوا، نوع محتوای تولید شده نیز تاثیر بسیار زیادی در دستمزد دارد.‌ برای مثال محتوا هایی که توسط شما تولید می‌شوند می‌توانند ترجمه‌ای، تألیفی، و بازنویسی باشند. هر کدام از این انواع محتوا براساس کاری که توسط محتوا نویس انجام می‌شود، قیمت‌ های متفاوتی را به ‌عنوان دستمزد خواهند داشت. برای مثال محتوای بازنویسی ارزان‌ترین نوع محتوا است.

زیرا برای تولید این نوع محتوا نویسنده کار خاصی انجام نمی‌دهد و در منابع گوناگون به‌ دنبال اطلاعات نمی‌گردد. تنها یک محتوای مشخص را به زبان دیگر و با کلمات متفاوت بازنویسی میکند. هدف اصلی در تولید این نوع محتوا معمولاً جلوگیری از ایراد کپی می‌باشد. به ‌همین ‌ترتیب محتوا های ترجمه‌ای و تالیفی نیز دستمزد های خاص خودشان را دارند.

تعیین دستمزد تولید محتوا

به‌ عنوان یک محتوا نویس ممکن است که شما به ‌دنبال راحتی، آسایش، و دوام در شغل خودتان باشید. اگر شما قصد داشته باشید که به‌ صورت شخصی و پروژه‌ای فعالیت داشته باشید، این دوام و همیشگی بودن ممکن است برای شما وجود نداشته باشد. در این شرایط شما می‌توانید به دنبال یک بستر همیشگی برای کارکردن بگردید.

 

 

سایت‌ هایی که به تولید محتوا می‌پردازند، گزینه خود برای شما می‌باشند. یکی از سایت ‌های معروف در این زمینه سایت رایا مارکتینگ میباشند. بعد از خواندن عوامل تاثیرگذار در تعیین دستمزد تولید محتوا، شما می‌توانید به راحتی به پذیرش محتوا هایی بپردازید که قیمت مناسبی دارد.

سایت رایا مارکتینگ

خوشبختانه در بستر سایت رایا مارکتینگ نیز انواع محتوا ها به‌ طور کامل مشخص می‌باشند. شما می‌توانید با دید باز تصمیم بگیرید که کدام نوع محتوا را انتخاب کنید و به نگارش  آن ‌ها بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش استخدام غیرحضوری سایت رایا مارکتینگ مراجعه فرمایید تا اطلاعات خود در رابطه با نحوه کار این سایت بالا ببرید‌‌.

انتخاب محتوا 

روند استخدام در این سایت بسیار راحت و سریع می‌باشد و شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید شروع به کار کنید. در ادامه با انتخاب محتوا های گوناگون می‌توانید برای خود درآمدزایی داشته باشید. مطمئن باشید که شما اگر یک‌بار در سایت رایا مارکتینگ سفارشی را به انجام برسانید، فعالیت‌ شما در این بستر ادامه ‌دار خواهد بود. با پشتیبانی همیشگی کارشنان رایا، هیچ ‌گونه ابهامی برای شما باقی نخواهد ماند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.