مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص درآمد زایی از تلگرام و اینستاگرام

مفید بود؟

کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام این روزها بسیار رایج است. این دو پلتفرم اجتماعی به واسطه بالا بودن تعداد کاربرانشان، پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارند. بسیاری از برندهای بزرگ بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی

و دیجیتال مارکتینگ خود را وقف فعالیت در این دو پلتفرم اجتماعی کرده اند. از سویی دیگر، بسیاری از برند های کوچک و محلی نیز توانسته اند در اندک زمانی بر بستر این شبکه های اجتماعی رشد کنند. سرمایه گذاری در پلتفرم های اجتماعی، چه برای کسب و کارهای نوپا و چه برای برند های بزرگ و شناخته شده، موفق آمیز است اما قطعا عاری از چالش نیست.

توصیه میکنیم مقاله شرح کاربردهای شبکه های اجتماعی مجازی از جنبه های مختلف را مطالعه نمایید.

 

کسب درآمد از تلگرام یا اینستاگرام

شاید اولین و مهم ترین نکته ای که به هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و غیره باید مد نظر قرار دهیم، تفاوت های ساختاری آن ها است. تکنیک های تبلیغاتی و بازاریابی که در اینستاگرام موفق هستند، لزوما نتیجه دلخواهی را در تلگرام یا یوتیوب به همراه نخواهند داشت. به همین دلیل است که توجه به تفاوت ها و امکانات هر یک از این پلتفرم ها، در کسب درآمد از telegram و instagram اهمیت دارد. ما نیز تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله تفاوت های میان این دو پلتفرم را واکاوی کنیم.

چرا کسب درآمد در اینستاگرام؟

اینستاگرام را می توان به جرات یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان دانست. در کشور ما نیز این پلتفرم بسیار محبوب است و اقشار مختلف جامعه از آن استفاده می کنند. این به معنای یک جامعه مخاطب بسیار بزرگ برای هر کسب و کار و برندی است. از سویی دیگر، کسب درآمد در اینستاگرام محدودیت های جغرافیایی و سنی را ندارد. شما از هر نقطه ای از کشور و با هر سنی، می توانید از طریق این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنید. برای این کار به تنها چیزی که احتیاج دارید یک ایده بکر، اندکی سرمایه گذاری زمانی و آشنایی با امکانات این پلتفرم برای کسب سود بیشتر است.

تبلیغات در اینستاگرام امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به کمک آن ها، تبلیغات و فروش بیشتر به راحتی امکان پذیر است. شما می توانید از طریق تبلیغات در استوری ها، لایو های اینستاگرامی، استفاده از رنگ ها و تصاویر با کیفیت در پست ها، هشتگ ها و سایر خدمات تکنیکی این اپلیکیشن، برند خود را به افراد بسیار بیشتری معرفی کنید. برند سازی در اینستاگرام کار آسانی است و خیلی زود می توانید جامعه مخاطب بزرگی را برای خود خلق کنید. تعامل مستقیم با مشتریان و آشنایی با خواسته ها، دغدغه ها و سوالات آن ها یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های اینستاگرام است. این ویژگی ها به طرح ریزی کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی هدفمند برند شما کمک می کند.

 

چرا کسب درآمد در تلگرام؟

تلگرام یک شبکه پیام رسان است که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. دسترسی به تلگرام اسان است و کاربران در هر رده سنی و در هر قشری از جامعه می توانند به راحتی به این شبکه پیام رسان، دسترسی داشته باشند. مطالعات نشان می دهند که چیزی در حدود 50 میلیون کاربر ایرانی در این پلتفرم فعال هستند. همچنین بالغ بر دو میلیون کانال ایرانی در این پلتفرم وجود دارد. این به معنای امکان دسترسی به یک جامعه مخاطب گسترده و بالقوه پرسود می باشد.

برای کسب درآمد در تلگرام سه راه مختلف و رایج وجود دارد: ساخت ربات، گروه و کانال. روش های بسیار متنوعی برای کسب درآمد در تلگرام وجود دارد و امکانات تکنیکی فوق الذکر نیز کار را برای بسیاری از کاربران راحت کرده است. شما می توانید یک ربات بسازید و سایرین نیز در ازای استفاده از خدمات این ربات، مبلغی را به شما پرداخت کنند. ارائه مشاوره های تخصصی، پروموت کردن محصولات و خدمات از طریق کانال های تلگرامی، راه اندازی فروشگاه های آنلاین و تبلیغات تنها برخی از ایده های رایج هستند که می توانید با کمک آن ها درآمد کسب کنید.

کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام: تفاوت هایی که باید با آن ها آشنا باشیم!

تصور کنید می خواهید برای برند خود یک فروشگاه جدید تاسیس کنید و یا مایلید شعبه جدیدی از مغازه خود را در نقطه ای از شهر باز کنید. بدیهی است که ابتدا در خصوص قدرت خرید مردم منطقه، رقیبان و فضایی که قرار است در آن کار کنید، باید تحقیق کنید. سپس به فراخور شرایط، استراتژی های فروش و بازاریابی خود را طراحی کنید. کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، این دو پلتفرم از نظر ساختار و خدمات ارائه شده متفاوت هستند. بدیهی است که برای کسب درآمد از طریق آن ها، باید روش ها و استراتژی های متفاوتی را اتخاذ کنید. در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

استراتژی تولید محتوا

اینستاگرام یک پلتفرم تصویر محور است. این بدان معناست که هرچه کیفیت تصاویر بهتر باشد و کارهای گرافیکی جذاب تر باشند، توجه مخاطب راحت تر جلب می شود. بدین ترتیب، برای آنکه بتوانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید و بازدید کنندگان صفحات را به مشتریان بالفعل برند خود تبدیل کنید، باید تمرکز خود را بر روی تولید محتواهای تصویری و گرافیکی بگذارید. بازدید کنندگان اینستاگرام فرصت زیادی برای خواندن متن های طولانی ندارند. بنابراین شما باید بتوانید با حداقل کلمات و کوتاه ترین جملات، پیام خود را به کاربران مخابره کنید.

در مقابل، تلگرام یک اپلیکیشن متن محور است. این بدان معناست که کاربران این پلتفرم معمولا زمان بیشتری را به خواندن متن ها اختصاص می دهند و متن های طولانی تر نیز در این پلتفرم موثر عمل می کنند. بنابراین، شما باید تمرکز اصلی خود را بر روی تولید محتواهای متنی جذاب و گیرا قرار دهید. تبلیغات، متن های کوتاه آموزشی و موارد مشابه باید بتوانند در این پلتفرم توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

 

سایر تفاوت های میان اینستاگرام و تلگرام

• کانال ها و ربات های تلگرام:

یکی از مزیتهای تلگرام نسبت به اینستاگرام امکان راه اندازی کانال ها و ربات ها در این نرم افزار است. شما می توانید از طریق کانال با مشتریان خود در ارتباط باشید و آن ها را در خصوص جدیدترین اخبار مربوط به برند و یا کسب و کار خود آگاه سازید. اگرچه شکل مشابه این قابلیت در اینستاگرام نیز وجود دارد و شما می توانید با کمک استوری ها و پست ها، دنبال کنندگان خود را آگاه سازید، اما کانال ها و ربات های تلگرام موثر تر عمل می کنند.

• امکان جستجوی کانال و ربات با استفاده از کلمات:

در تلگرام شما می توانید با تایپ کردن کلمات در نوار جستجوی تلگرام صفحه ها، کانال ها و ربات های مختلف را پیدا کنید. این قابلیت در اینستاگرام چندان موثر نیست و معمولا برای پیدا کردن صفحات (مخصوصا اگر چندان شناخته شده نباشند) مجبور هستید آدرس دقیق صفحه مد نظر خود را داشته باشید.

• برقراری ارتباط با کاربران:

برقراری ارتباط با کاربران، خواندن کامنت ها و همچنین تحلیل رفتار مخاطب نسبت به محتواهای مختلف در اینستاگرام راحت تر است.

در نهایت نیز باید خاطر نشان کنیم، تلگرام و اینستاگرام هر کدام مزایا و کارکرد های مختلفی را می توانند برای یک کسب و کار داشته باشند. به همین دلیل اکثر کارشناسان توصیه می کنند برای بهره مندی از مزایای این دو پلتفرم بر روی هر دو آن ها سرمایه گذاری کنید و تلاش کنید کانال های کسب درآمد از تلگرام و اینستاگرام را به طور همزمان فعال نگه دارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.