مقالات آموزشی

تبلیغات چیست؟و آگهی های تبلیغاتی کدامند؟

مفید بود؟

آگهی های تبلیغاتی در واقع در کسب و کارها بسیار موثر است. امروزه با وجود اینترنت و رقابت در دنیای کسب و کار آگهی های تبلیغاتی میان صاحبان مشاغل جایگاه ویژه ای به خود گرفته است و بخش مهمی از دنیای تجارت را به خود اختصاص داده است. آگهی های تبلیغاتی در انواع مختلفی در بین  مشاغل کسب و کار شناخته شده و توسط بازاریابان معرفی شده است.

 تعریف آگهی؟

آگهی در گذشته اینطور معنی می‌شد، به معنی خبر دار شدن و مطلع بودن به کار می رفته است. این کلمه در واقع به معنی خبر و اطلاع رسانی کاربرد دارد. اما باید بدانیم این کلمه در تبلیغات نقش اصلی را دارد و به عنوان تبلیغ در هر زمینه ای  به کار می رود. امروزه با گسترش اینترنت و عصر ارتباطات دیجیتالی این کلمه وظیفه رساندن پیام های تبلیغاتی را در اطلاع رسانی ها ایفا می کند.

قالب آگهی

در اشکال مختلفی استفاده می شود. آگهی، یک نوع اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد، از موضوعی است. و اتفاقها و رویدادهای جامعه را نمی توان در قالب آگهی گنجاند. چون فقط نقش خبر و اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را ندارد. و در واقع نمی‌شود گفت که آگهی، نقش اطلاع رسانی و خبر و رویدادهای اجتماعی روزمره مردم را دارد.

باید گفت خبرها، حاوی وقایعی، از شرایط اجتماعی و زندگی افراد نشات می گیرد. و در حقیقت آگهی، نقش اطلاعاتی در معرفی و شناخت در تبلیغات دارد. آگاهی رساندن به مردم از موضوع خاص که در زندگی روزمره مردم نقش مفیدتری دارد.

 تبلیغات چیست؟

تبلیغ یک روش کاربردی و تاثیر گذار برای معرفی و مطرح کردن کالا و خدمات و ایده های جذاب، برای کسب و کار است. این نوع فعالیت یک ارتباط است که اطلاعات کسب و کار در دسترس مشتریان قرار می گیرد. تبلیغات، بخش مهمی در فروش محصولات و ارائه خدمات است.

به این سبب هیچ محصولی بدون یک تبلیغات با کیفیت، شانس فروش خوبی نخواهد داشت. تبلیغات به گونه های مختلفی در بازار کسب و کار ارائه شده است که هنر شرکتهای تبلیغاتی و بازاریابان را به نمایش میگذارد. به فعالیتهای تبلیغاتی که در اینترنت صورت می گیرد تبلیغات گفته می شود. که به شکل آگهی های تبلیغاتی در بین صاحبان کسب و کار شناخته شده است و  از محبوبیت خاصی برخوردار است.

 فروش خوب از محصولات

آنها به این موضوع آگاه هستند که بدون آگهی های تبلیغاتی نمیتوانند فروش خوبی از محصولات خود در بین مردم داشته باشند. تبلیغات به اشکال مختلف در بین سایتها و افرادی که در این حیطه فعالیت دارند، برای معرفی محصولات ارائه می‌شوند. این روش از تبلیغات در بین افرادی که در بازار کار و کسب و کارهای گوناگون فعالیت دارند، بسیار جذاب است. باید بگوییم که آگهی های تبلیغاتی از نظر هزینه و تنوع در نوع تبلیغاتی خود به صرفه و جذاب بودن را دارا است.

 آگهی‌های تبلیغاتی کدامند؟

آگهی های تبلیغاتی خوب در معرفی و برند یک محصول و ارائه کالا و خدمات به بازار کار، بسیار تاثیر گذار است و بیشتر از آن شرکت ها و بازاریابانی که در این حیطه فعالیت دارند موثرتر خواهند بود. تولیدکنندگانی که می خواهند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به بازار عرضه کنند، امید به این جریان دارند که کالا و خدمات خود را توسط آگهی های تبلیغاتی به افراد بیشتر معرفی کرده و مخاطبان و مشتریان بیشتری را به خرید محصول خود جذب کنند.

ثبت آگهی های تبلیغاتی

این اتفاق فقط به دست افرادی که مهارت در امر بازاریابی دارند امکان پذیر است و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند و از طریق ثبت آگهی های تبلیغاتی در سایت خود به معرفی و برند محصول تولید کنندگان کمک می کنند. برای مثال شرکت رایامارکتینگ، در این زمینه فعالیت می کند و از متخصصین مجرب خود برای درج  آگهی های تبلیغاتی به انواع  و روشهای موجود که مهارت دارند استفاده می کند.

آگهی های تبلیغاتی با کیفیت

افرادی که قصد دارند وارد بازار تجارت شوند و محصولی را به بازار عرضه کنند، باید بدانند که به یک آگهی های تبلیغاتی حساب شده نیاز دارند. بازار، بازار رقابت هاست و تبلیغات رنگارنگ در تمام اطلاع رسانی ها به چشم میخورد. انتخاب نوع آگهی های تبلیغاتی با کیفیت و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند و در واقع بازاریابانی که مشغول به تبلیغ و معرفی محصولات هستند، و در برند سازی و معرفی یک محصول و جذب افراد برای خرید آن تلاش می کنند،  بسیار موثر هستند.

 هدف از آگهی های تبلیغاتی

آگهی های تبلیغاتی برای معرفی و بازاریابی یک محصول در کسب و کار طراحی شده و به افراد و مخاطبین معرفی می‌گردد. باید بدانیم در حیطه بازاریابی نوع آگهی های تبلیغاتی در معرفی و برند سازی محصول تاثیر بسزایی دارد.

و همه تلاش ها برای تبلیغات محصولات و جذب مخاطبین و مشتریان بیشتر و بالا رفتن فروش و درآمد است. آگهی های تبلیغاتی با جذب مخاطبان بیشتر برای فعالان در حیطه کسب و کار مانند شرکت ها و بازاریابان به رونق کار آنها کمک کرده و در اشکال مختلف ارائه می‌شود. که به برخی از آنها اشاره میکنیم.

انواع آگهی های تبلیغاتی:

آگهی ها به اشکال مختلف صورت می گیرند. به طور مثال آگهی هایی که از رسانه ها پخش می‌شوند، مثل تلویزیون و رادیو. این نوع از تبلیغات هر روزه جلوی دید مردم هستند و مدام در رسانه ها پخش می‌شوند. اما باید بدانیم که ثبت آگهی های تبلیغاتی (Submit advertisements) فقط با این روش انجام نمی شود و امروزه راه های بسیاری برای تبلیغات و درج آگهی ها برای مشاغل و صاحبان کسب و کار ارائه شده است.

مهمترین ابزارهایی که برای درج آگهی های تبلیغاتی کاربرد دارند رادیو، روزنامه و مجلات، شبکه های مجازی، سایتها و وب سایتها، و… در واقع این ابزار ها، امکان درج اگهی را به تبلیغ کننده ها می دهند. ولی با این وجود تفاوت های زیادی در تبلیغات است که به برخی اشاره مختصری خواهیم کرد:

  • 1. مهمترین تفاوتی که در تبلیغات می شود به آن اشاره کرد، هزینه ای که در آگهی های تبلیغاتی است.
  • 2. از تفاوت دیگر آن می توان گفت، تعداد مخاطبینی که تبلیغات را دنبال کرده و مشاهده می‌کنند.
  • 3. و نکته بعد بازدهی در تبلیغات و کارایی در نوع آگهی های تبلیغاتی تفاوتی دیگر است.

تعدادی از روش های آگهی های تبلیغاتی:

1. تبلیغات کلیکی:

با توجه به اینکه شرکت هایی هستند که در این نوع از تبلیغات فعالیت دارند،  شما می‌توانید با مراجعه به سایتهای طراحی شده از این تبلیغات استفاده کنید. روش کار این نوع تبلیغ به این صورت است که مخاطب با هر کلیکی که روی تبلیغ انجام دهد هزینه ای دریافت میکند. که برای پیشرفت سایت نیز موثر است. و از طرفی افرادی که قصد تبلیغ محصول خود را دارند می‌توانند از این سایتها برای آگهی های تبلیغاتی خود استفاده کنند.

  • طراحی سایت کلیکی چگونه است؟

2. تبلیغات بنری:

در این روش از تبلیغ، آگهی در وب سایت های تبلیغاتی قرار داده می شود و تاثیر به سزایی در جذب مخاطبین دارد. در این مدل از آگهی، بنر تبلیغاتی در اندازه های مشخص و استاندارد در محل تعین شده در صفحه وب سایت برای نمایش به مخاطبین گذاشته می شود. محل تبلیغ این بنرها معمولا در بالای صفحه و یا کنار صفحه های سایت و یا پایین نمایش داده می‌شوند. در واقع مخاطبانی که از سایت بازدید میکنند، این بنرهای تبلیغاتی هست که توجه آنان را جلب میکند و احتمال جذب مشتری را بالا میبرد.

 3. رپورتاژ آگهی:

در برخی از محیطهای وب سایت های خبری، و مجله های اینترنتی ز این شیوه استفاده میکنند. خبرها و گزارش هایی که به تبلیغات مربوط می‌شود در این وب سایت ها منتشر می‌شود. این نوع از تبلیغ یعنی رپورتاژ باید توسط خود سایت انجام شود و در آن دقت شود چون در مورد خبرها و رویدادها است نباید به اعتماد مردم لطمه بزند.

4. تبلیغات محتوایی:

از روش های دیگر تبلیغات تولید محتوای مناسب، برای جذب مشتریان بیشتر و جذب مخاطبین بیشتر است. این روش به صورت تصویر لینک دار با کلمات کلیدی مربوط به آگهی و کسب و کار در بین مقالات منتشر شده نمایش داده می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.