مقالات آموزشی

راهکار های محتوا در اینستاگرام چگونه است و ذکر نکاتی از مدل های مختلف استراتژی محتوا

مفید بود؟

درواقع اهمیت رقابت در اینستاگرام به این صورت است که هر محتوایی که بیشتر دیده شود بیشتر نیز نمایش داده می‌شود. به همین دلیل کسب‌وکارها برای این‌که محتوای تولیدشده خود را بیشتر نمایش دهد اقدام به ایجاد روش‌هایی جذاب و استراتژی‌های متنوع می‌کنند.

استراتژی محتوا در اینستاگرام چیست

بااین‌حال استراتژی محتوا در اینستاگرام بسیار گسترده بوده و به این آسانی‌ها نمی‌توانید با تولید محتوا برای خود مخاطب جذب کنید. شما می‌توانید با استفاده درست و اصولی از استراتژی محتوا در اینستاگرام تعداد بازدیدها و لایک ها از محتوای خود را بالابرده و درنتیجه در بین کاربران Instagram معروف و محبوب شوید. همین امر باعث بیشتر دیده شدن شما و خدمات و محصولات شما می‌شود. هر چه بیشتر دیده شوید به این معنی است که بیشتر مشتری می‌توانید جذب کنید.

 استراتژی محتوا در اینستاگرام یعنی چه؟

ایجاد یک نقشه و استراتژی برای تمامی کسب‌وکارها امری حیاتی و مهم است. فرقی نمی‌کند که شما کسب‌وکار خود را بر چه اساسی ایجاد کرده‌اید، شما باید از یک استراتژی مناسب استفاده کنید تا بتوانید به‌راحتی شرایط رشد و بهبود کسب‌وکار خود را ایجاد کنید.

درواقع استراتژی محتوا در اینستاگرام دقیقاً همان چیزی است که باعث می‌شود محتوای تولیدشده از جانب کسب‌وکار شما بیشتر در بین مردم دیده‌شده و لایک بیشتری دریافت کند. شما می‌توانید با داشتن یک استراتژی منظم و مناسب به‌راحتی محتوای خود را تولید کرده و بااطلاع از زمان انتشار و نحوه انتشار آن به‌راحتی مخاطبان خود را درگیر یک محتوای جذاب و دیدنی کنید. در استراتژی محتوا در اینستاگرام شما برنامه‌ریزی، بررسی و ارزیابی تمام فعالیت‌ها در اینستاگرام را انجام داده و بر اساس سلیقه مخاطب خود اقدام به تولید محتوا کرده و آن را نشر می‌دهید.

استراتژی محتوا در اینستاگرام را چگونه باید تدوین کنیم؟

فرقی نمی‌کند که شما مالک و صاحب چه کسب‌وکار هستید. شما باید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنید. اینستاگرام دارای تعداد زیاد عضو بوده و یک فضای تبلیغاتی ولی به‌شدت رقابتی را برای شما ایجاد کرده که تمام آن رایگان است؛ درنتیجه شما برای محتوای منتشرشده هیچ پولی پرداخت نمی‌کنید. همین امر باعث شده است که فضای رقابتی به سمت تولید محتوای با کیفیت تر برود.
در خصوص تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام شما باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید صرفا یک محتوای کاملا تبلیغاتی ایجاد کنید چرا که به‌راحتی و خیلی سریع کاربران محتوای شما را نادیده می گیرند. پس باید محتوایی ایجاد کنید که برای کاربر جذاب بوده و جنبه تبلیغاتی هم داشته باشد.

 

 

 مدل های مختلف استراتژی محتوا

بر اساس مدل های مختلف استراتژی محتوا در اینستاگرام، محتوای شما باید حداقل 80 درصد محتوای ارزشمند (محتوای مورد نظر کاربر) را دارا بوده و 20 درصد هم شامل محتوای تبلیغاتی باشد. در این صورت شما می‌توانید به‌راحتی اقدام به تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام نمایید.

 بخش های مهم استراتژی محتوا در اینستاگرام

تعیین موضوع برای محتوای مد نظر

قبل از هر چیز باید بر اساس کسب‌وکار خود یک موضوع برای محتوای خود ایجاد کنید. درواقع باید بدانید که پست و ها و کسب کارهای مشابه شما چه موضوعاتی را پوشش می دهند و بهترین بازخورد در آنها مربوط به کدام موضوعات است. شما هم باید روی همان موضوعات کار کنید. البته اگر ایده جالبی در ذهن دارید آن را هم اجرا کنید اما از ایده های قدیمی، فرسوده و نخ نما شده استفاده نکنید.

شما می‌توانید از موضوعات روز اجتماعی در استراتژی محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. به عنوان مثال موضوعات ترند شده در شبکه های اجتماعی و یا موضوعات روز دنیای پیرامون شما و غیره. خوبی این بخش این است که در ایران اینقدر موضوع و حاشیه وجود دارد که تقریبا همه کسب‌وکارها را پوشش می دهد. پس خیلی نگران نباشید و به دقت به اطراف خودنگاه کنید تا کوهی از موضوعات مختلف و جذاب را ببینید!

زمان انتشار و اهمیت بسیار بالای آن

نکته مهم در استراتژی محتوا در اینستاگرام زمان انتشار پست ها است. درواقع محتوایی که شما تولید می کنید باید در زمان مناسبی منتشر شود تا بازخورد مناسبی از طرف بیننده های شما داشته باشد. اگر در زمان های دیگر و نامناسب منتشرشده خیلی راحت بین دیگر محتوا ها دفن شده و تمام زحمات شما از بین خواهد رفت.

شما باید در تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام به این موضوع دقت کنید که مخاطبان شما معمولا چه ساعت هایی از روز را در اینستاگرام فعالیت دارند. اگر صفحه شما از نوع business Account باشد اینستاگرام به شما قابلیتی به نام Instagram insights ارائه می دهد. با استفاده از آن شما می‌توانید ببینید که کاربران شما در چه ساعت هایی از شبانه روز فعالیتی بیشتری را در اینستاگرام انجام می دهند. درنتیجه می‌توانید محتوای خود را در زمان های پرکاربرد و پر بیننده منتشر کنید تا بیشترین بازخورد را دریافت کنید.

بررسی ویژگی های مخاطبان شما و اطلاع از پرسونای آن ها

در تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام باید به مشتریان خود دقت کنید. اینکه آنها به دنبال چه چیزهایی هستند و چه سلیقه و اخلاقیاتی دارند. با استفاده از این اطلاعات شما می‌توانید فرآیند تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام را بر اساس سلیقه مخاطبان خود انجام داده و درنتیجه بهترین بازخورد را از آنها دریافت کنید.

 

افزایش تعامل با کاربران صفحه خود

هر چه کاربران صفحه شما با محتوای منتشرشده از جانب شما بیشتر تعامل داشته باشند و آن را لایک کرده و کامنت بگذارد، یا آن را بین دیگران به اشتراک بگذارند، محتوای شما در اینستاگرام بیشتر و بهتر دیده خواهد شد. پس به این نکته دقت داشته باشید که در هنگام تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام به نحوه تعامل کاربران با محتوای شما نیز تفکر شود. یکی از مهمترین استراتژی محتوا در اینستاگرام در این زمینه ویدئو های پاسخ به پرسش های کاربران است که بسیار بازخورد مناسبی دارد.

 چند نمونه از استراتژی محتوا در اینستاگرام را بیاورید

در این جا ما به شما چند نمونه از استراتژی محتوا در اینستاگرام را ارائه می دهیم. این استراتژی ها به صورت کلی بوده و برای تمامی کسب‌وکارها مناسب است. بااین‌حال زمانی که شما از این استراتژی ها استفاده کنید به این نکته دقت داشته باشید که باید آنها را بر اساس کسب‌وکار خود بهینه و شخصی سازی کنید.

1. استراتژی محتوا در اینستاگرام جهت معرفی محصول و خدمات

این استراتژی ساده ترین مدل ان است. در این استراتژی شما باید محتوایی ایجاد کنید که به بهترین شکل ممکن خدمات و محصولات شما را به مشتریان و کاربران شما نشان دهد. در هنگام معرفی یک محصول شما باید نقاط قوت و آن را به خوبی به کاربران نشان دهید. ویژگی های محصول را به خوبی باید در محتوا و متن (کپشن) توضیح دهید تا کاربران به خوبی ا خدمات و محصولات شما آشنا شوند. این استراتژی را می توان ساده ترین وابتدایی ترین استراتژی محتوا در اینستاگرام نامید.

 

2. استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر

استراتژی محتوا در اینستاگرام بر اساس محتوای تولیدشده توسط کاربر یکی از جذاب ترین نمونه ها و مدل های استراتژی است. در این حالت شما باید از کاربران خود بخواهید که به درخواست ها و چالش های شما پاسخ دهند. این چالش ها می تواندشامل این موضع باشد که کاربرا شما محصول شما را تهیه کرده و عکس یا فیلم خود را به محصول و خدمات شما در صفحه شخصی خودش منتشر کرده و بیشترین لایک را دریافت کنند.

 انتشار محتوا

یا اینکه شما این عکس ها را دریافت کرده و به اشتراک بگذارید هر عکسی که بیشترین لایک را دریافت کند می تواند جایزه ای به عنوان برنده داشته باشد. این کار به این صورت باعث می‌شود که کاربران و دوستان شرکت کننده ها، به سمت پیج شما آمده و محتوای مربوط به دوست و آشنای خود را لایک کنند. درنتیجه تعامل با محتوای شما به‌شدت بالا می رود.

این کار امروزه در تقریبا تمامی پیج های مطرح و حتی اینفلوئنسر ها انجام می‌شود چرا که با این کار نرخ تعامل کاربران با صفحات اینستاگرام به‌شدت بالا می رود. تصور کنید که شما صاحب یک پیج چند هزار کاربری هستید و فقط 10 درصد از آنها برای محصولات و خدمات شما به صورت رایگان و داوطلبانه اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کنند. نتیجه کار به‌شدت شگفت انگیز است.

3. استراتژی محتوا در اینستاگرام با استفاده از اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسر به افرادی گفته می‌شود که در دنیا اینستاگرام شناخته شده هستند. کاربران و فالوور های زیادی دارند و اگر محصول و یا خدمات را تبلیغ یا معرفی کنند، این محصول و خدمات از سمت کاربران آنها مورد قبول واقع می‌شود. در اینستاگرام اینفلوئنسر های زیادی وجود دارد که هر کدام بر اساس حرفه فعالیتی خود اقدام به همکاری با شما می‌کنند.

استراتژی محتوا در اینستاگرام با استفاده از اینفلوئنسر ها می تواند برای شما به‌شدت هزینه بر باشد. چرا که شما علاوه بر هزینه تولید محتوا باید هزینه قرارداد مشارکت با اینفلوئنسر را نیز پرداخت کنید. هرچه شخص مد نظر شما معروف تر و محبوب تر باشد قیمت او نیز به تناسب بالاتر خواهد رفت. یکی از منابع درآمد های سنگین و مهم در اینستاگرام از طریق همین اینفلوئنسر ها است. در ابتدا این افراد با ایجاد و تدوین یک استراتژی محتوا در اینستاگرام اقدام به جذب مخاطب کرده و توانسته اند خود را به کاربران به خوبی معرفی کنند.

خدمات رایامارکتینگ در زمینه استراتژی محتوا در اینستاگرام 

مجموعه رایا مارکتینگ در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد. اولین نکته در خصوص خدمات رایا مارکتینگ این است که به شما در تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام کمک میکند. این مجموعه کارشناس و تولید کنندگان حرفه ای محتوا را در اختیار دارد و شما به‌راحتی می‌توانید از آنها برای تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام و همچنین تولید محتوا استفاده کنید.

سفارشات تولید محتوا

همچنین کارشناسان این مجموعه می تواند به‌راحتی سفارشات تولید محتوا در اینستاگرام را برای شما انجام دهند. در این بخش شما می‌توانید انواع محتوای متنی، عکسی، کپشن و هشتگ، اینفوگرافیک، عکس های انیمیشنی و محتوای ویدئویی و انیمیشنی را سفارش داده بر اساس اطلاعات ارائه شده از جانب شما محتوای شما ساخته و تولید خواهد شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.