مقالات آموزشی

معرفی رپرتاژ و استفاده کردن از آن باعث چه چیزی می‌شود؟

مفید بود؟

امکان دارد برای اولین بار باشد که شما واژه رپرتاژ را می‌شنوید یا شاید هم قبلا شنیده باشید اما ندانید رپورتاژ چیست و چه کاربردی برای ما دارد در این متن رپرتاژ چیست – تلفظ رپرتاژ – منظور از رپورتاژ –  انواع رپرتاژ –  قیمت رپورتاژ آگهی و نمونه هایی را برای شما می‌اوریم تا کاملا آشنا شوید.

منظور از  رپرتاژ این است که  اگهی  به شکل یک  گزارش نشان داده می‌شود و به این معناست که مخاطب فکر میکند یک گزارش بی طرف به او نشان داده می‌شود که  در اصل این گونه نیست ان چیزی که به او نشان داده می‌شود اگهی کاملا سازمان یافته است برای اینکه  ذهن مخاطب را درگیر کالا و برند  مورد نظر نمایید. این نوع از اگهی از سال 1945 معرفی شد و در سال 1997 قوانینی برای این نوع اگهی به تصویب رسید. در ایران نیز این نوع اگهی ها بسیار دیده شده است مانند : رپورتاژ اگهی عمو پورنگ

تلفظ رپورتاژ آگهی در زبان انگلیسی  Advertorial است که  از کلمات Advertisment و Editorial ساخته شده است.

انواع رپورتاژ

رپرتاژ انواع متفاوتی دارد که از  مهم‌ترین انواع ان می‌توان به رپرتاژ آگهی اینترنتی- رپورتاژ آگهی تلویزیونی- رپرتاژ آگهی نوشتاری اشاره نمود. بیشترین استفاده ایرانیان از این نوع رپورتاژ رپورتاژ آگهی اینترنتی است.

رپرتاژ اگهی یکی از بهترین روش‌ها برای برندسازی و بازاریابی است که تاثیر بسزایی برای کار شما خواهد داشت. آگهی رپرتاژ شده در قالب گزارش خبری ارائه می‌شود و نویسنده متن را کاملا بی‌طرفانه می‌نویسد تا مخاطب را درگیر برند یا کالای مورد نظر می‌نمایید.

زمانی که شما  یک اگهی رپورتاژ شده را می‌دهید که برای برند و کالای شما تبلیغ انجام بشود در پایان خبر بعد از بازگو کردن معایب و مزایای کالای شما نام برند شما را برده و بهترین نوع ان کالا در بازار اعلام می‌شود و خوانندگان و مخاطب هایی که ان اگهی را مشاهده کرده‌اند از لینکی که در اختیارشان قرار گرفته است وارد سایت شما شده و بازدید سایت شما رو بالا می‌برند. به همین دلیل است که رپرتاژ اصولی ترین نوع تبلیغات به شمار می‌رود و رتبه ی سایت شما را بالا می‌برد.

 

رپرتاژ چیست؟ به سایت هایی که در صفحات اول گوگل وجود دارند دقت کنید می‌بینید که اکثر ان‌ها لینک های قوی از سایت های خبری دارند می توان این‌گونه نتیجه گرفت که رپرتاژ یکی از مهم ترین دلایل رتبه گرفتن سایت شما است. به دلیل است که لینک سایت شما در سایت هایی خبری مورد جست و جو قرار می‌گیرد و به همین منظور سایت های مشهور از این نوع اگهی استفاده می‌نمایند.

قیمت رپورتاژ آگهی

همانطور که گفتیم رپرتاژ آگهی برای برند سازی و بازاریابی بسیار موثر است برای خرید رپورتاژ آگهی سایت های زیادی وجود دارد و قیمت های متفاوتی نیز وجود دارد که بسته به مبلغ و بازخوردی که می‌خواهید می‌توانید از بین ان‌‌ها مناسب‌ترین را برای خود انتخاب نمایید برای مثال سایت رایا مارکتینگ این کار را برای شما انجام می‌دهد.

نمونه رپرتاژ آگهی

برای آشنایی شما عزیزان با مفهوم رپورتاژ ما در اینجا چند مثال برای شما می‌اوریم.

مثال اول

تصور کنید در حال تماشای تلویزیون هستید و شبکه ای که دارید تماشا می‌کنید آموزش آشپزی می دهد مواد مورد نیاز را اعلام می‌ کند و شروع به پخت و پز می‌نماید در همان حین برای شما از قابلمه هایی که دارد استفاده می نماید توضیحاتی میدهد مزایای آن چیست و معایبش چیست و زمانی که اشپزی او تمام شد بزند و شرکت سازننده‌ی قابلمه های که استفاده کرده بود را اعلام می‌کند با این کار شما رو ترغیب به خرید آن قابلمه ها می‌نمایید.

مثال دوم

تصور نمایید در حال گشتن در برنامه ی اینستاگرام هستید در همان لحظه پیج مورد علاقه ی شما استوری هایی از بیرون رفتن گردش و تفریح می‌بینید از رستوران و یا ان کافی شاپی که رفته خوشتان می آید او نیز در همان استوری پیج ان رستوران و یا کافی شاپ را تگ می‌کند. این نوع تبلیغات از قبل برنامه ریزی شده اند که در آن روز آن فرد به آن کافی شاپ و یا رستوران می رود و آنجا را برای مخاطب ‌های خود معرفی می ‌کند.

مثال سوم

فرض نمایید در خانه‌اید و می‌خواهید به خرید لباس و وسیله بروید اما حوصله بیرون رفتن و گشتن در بازار را ندارد در همان موقع در اینترنت به سر می‌برید یکی از سایت ها آمده محصولی را مزایاش مثلا خدمات پس از فروش و زمان ارسال – تنوع و . . . معایب آن محصول را بررسی می‌کند و نشان شما می‌دهد و در اخر نیز سایت و پیج و یا اپلیکیشن جایی که ان محصول را خریداری کرده اعلام می نماید شما هم کنجکاو می‌شوید و به آن سایت – پیچ و یا اپلیکیشن سر میزنید و می‌بینید که چقدر تنوع هست و واقعا به درد  شما می‌خورد پس از آن خرید می‌کنید.

معرفی خدمات و کالا و یا یک برند در قالب خبر  در سایت های خبری که بازدید بسیاری را دارند رپورتاژ آگهی می‌گویند.هدف از رپورتاژ آگهی هم همین است که خود را معرفی نمایید.

نتیجه گیری

رپرتاژ اگهی اهمیت بسیاری برای سایت شما دارد. استفاده کردن از ان بازدید سایت را بالا برده و رتبه بهتری به سایت شما تعلق می‌گیرد انواع بسیاری دارد در ایران از نوع اینترنتی ان بیشتر استفاده می‌شود برای برند سازی نام خود و بازاریابی برای کالای خود نقش مهمی را ایفا می‌نماید. به صورت اشکال متفاوتی نیز می‌تولنند ارائه بشوند.

قیمت هایی متفاوتی برای رپرتاژ آگهی وجود و سایت‌های متفاوتی نیز وجود دارد مثال های متفاوتی را می‌شود برا ی رپورتاژ اگهی مثال زد که ما در اینجا چند نمونه برای شما توضیح دادیم.  یک رپورتاژ آگهی خوب و عالی اگهی است که در آن اگر تبلیغات را حذف کردید محتوایی بدرد بخود داشته باشد همه ی ان فقط تبلیغ نباشد اگر بیشتر رپورتاژ اگهی تبلیغات باشد هیچ مخاطبی را بخود جذب نمی‌کند هیچ مخاطبی فقط از این که تبلیغ ببیند خوشش نمی‌آید پس در عین آن که تبلیغ می‌کنید محتوایی بدرد بخور نیز منتشر کنید.

ما در این متن سعی کردم به زبان ساده برای شما رپورتاژ را توضیح دهیم امیدواریم که این متن برای شما مفید بوده باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.