مقالات آموزشی

منظور از شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مفید بود؟

شغل تولید محتوا چیست و چرا در حال حاضر تا این حد طرف‌دار پیدا کرده است؟ تولید محتوا شامل اقداماتی می‌شود که طی آن یک سری اطلاعات در قالب‌ های گوناگونی در فضای مجازی منتشر می‌شوند. فردی که روند تولید محتوا را به انجام می‌رساند، به ‌عنوان تولید کننده محتوا شناخته می‌شود. برای پاسخ به سوال دوم باید بگویم که در حال‌ حاضر بازاریابی دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد، فضای مجازی به یک فضای بسیار بزرگ و گسترده تبدیل‌ شده که می‌توان با کمترین هزینه ‌ها از ویژگی های آن برای پیشرفت کسب ‌و کار ها بهره برد. با گذشت زمان و تغییر در نحوه پیشرفت کسب ‌و کار ها، شغل ‌های بسیار زیادی مانند شغل تولید محتوا به وجود آمدند. این شغل از زیرشاخه‌ های سئو سایت شناخته می‌شود، زیرا با هدف جذب مخاطب و بهبود رتبه پایه ‌گذاری شده است. به ‌هر حال اگر کنجکاو هستید تا بدانید شغل تولید محتوا چیست و بیشتر اطلاعات خود را در رابطه با این شغل گسترش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

توصیه میکنیم مقاله رشته تولید محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ را مطالعه نمایید

 

منظور از شغل تولید محتوا چیست؟

اگر بخواهیم به‌ صورت دقیق‌تر به شما بگوییم که شغل تولید محتوا چیست باید یک ‌روند طولانی را برای شما شرح دهیم. شما روزانه ممکن است که به دلایل گوناگون و متنوع در سرتاسر اینترنت دنبال اطلاعات بگردید. هنگامی ‌که برای شما سوالی پیش می‌آید و در سرچ باکس  گوگل کلمه‌ یا عبارتی را سرچ می‌کنید، چه انتظاری دارید؟ شما جستجو کرده اید تا بتوانید اطلاعاتی در رابطه با کلمه کلیدی مدنظر به دست بیاورید. هنگامی ‌که عملیات سرچ کامل شود، سایت ‌هایی برای شما نمایش داده می‌شوند‌. به‌ طور منطقی هر فردی شروع می‌کند از سایت اول مطالب را چک می‌کند.

اگر در سایت اول پاسخ سؤال خودش را بگیرد، که هیچ. اما اگر در سایت اول موفق نشود به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند، به سراغ سایت دوم می‌رود. در این شرایط هر فرد ممکن است که اطلاعات را در قالب ‌های گوناگونی مانند ویدئو ها، متن‌ ها، پادکست ‌ها، و تصاویر مشاهده کند. مهم این نیست که محتوا در چه قالبی تولید شده، مهم این است که کاربر و فردی که به جست‌ و جو پرداخته، اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کند. افرادی که همه این انواع اطلاعات را تولید می‌کنند و آن‌ ها را روی صفحات سایت ‌ها بارگذاری می‌کند، با نام تولید کننده محتوا شناخته میشوند.

 

افرادی که در زمینه تولید محتوا فعال هستند چه ویژگی ‌هایی دارند؟

بعد از صحبت در رابطه با این ‌که شغل تولید محتوا چیست، بهتر است که برای شما در رابطه با وظایف و ویژگی ‌های افرادی صحبت کنیم که در این شغل مشغول به کار هستند. شاید در نگاه اول فرآیند تولید محتوا فرآیندی نسبتاً آسان به‌ نظر برسد. بله، اگر تمرین و تکرار در زمینه تولید محتوا جدی گرفته شود در ادامه می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن و از طریق راحت‌ترین روش ‌ها محتوا تولید کرد. به ‌طور کلی فردی که قصد دارد در زمینه تولید محتوا فعالیت کند، باید تسلط خوبی روی موضوعات گوناگون داشته باشد. هر فردی می‌تواند انتخاب کند که در کدام قالب خاص محتوا تولید کند. برای مثال یک فعال در زمینه تولید محتوا می‌تواند به تولید محتوا های متنی، ویدیویی، صوتی تصویری و… بپردازد. البته فعالانی نیز وجود دارند که می‌توانند چند نوع محتوا را به‌ صورت هم‌زمان تولید کنند.

افرادی که به تولید محتوا می‌پردازند باید قابلیت این را داشته باشند که در رابطه با موضوع مورد نظر تحقیق و توسعه خوبی داشته باشند. این افراد باید بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن دست‌اول ترین و معتبرترین اطلاعات را در رابطه با یک موضوع خاص به دست بیاورند. در قدم بعدی این افراد باید به ‌طور کامل با اصول سئو و تولید محتوا آشنا باشند تا بتوانند بر پایه سئو محتوا تولید کنند. محتوا ها هنگام می‌توانند تاثیرات خوبی روی سایت شما بگذارند که بر اساس اصول سئو تولید شده باشند. علاوه ‌بر این‌ موضوع، این افراد باید تسلط کافی روی مهارت دیجیتال مارکتینگ داشته باشند تا بتوانند با استفاده از اصول این روش مارکتینگ، راحت‌تر به تولید محتوا بپردازند.

 

چگونه وارد شغل تولید محتوا شویم؟

حال که شما متوجه شدید که شغل تولید محتوا چیست و افرادی که در این بستر فعالیت می‌کنند باید چه ویژگی ‌هایی داشته باشند؛ شاید علاقه‌مند شده باشید که در این بستر ورود کنید. برای این‌ که وارد شغل تولید محتوا شوید باید روندی را طی کنید و مهارت‌ هایی را فرا بگیرید. اگر می‌خواهید با مراحل این کار بیشتر آشنا شوید، ما را همراهی کنید.

در رابطه با تولید محتوا اطلاعات کسب کنید 

مرحله اول از روند ورود به شغل تولید محتوا، کسب کردن اطلاعات در رابطه با این شغل می‌باشد. شما باید سعی کنید متوجه شوید که به ‌عنوان یک تولید کننده محتوا باید چه مهارت ‌هایی را در خودتان پرورش دهید. اگر قرار است به تولید محتوای متنی بپردازید، باید قدرت نگارش خود را بالا ببرید. اگر قرار است به تولید محتوای ویدئویی بپردازید، باید سخنور خوبی باشید و ابزار های لازم برای تولید محتوای ویدئویی را داشته باشید. به ‌همین ‌ترتیب شما باید با توجه به فاکتور ها و المان‌ های مورد نیاز برای تولید محتوا، مهارت ‌ها و ابزار های مورد نیاز را بدست بیاورید. روش ‌های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا آرام‌آرام به مهارت‌ های مورد نظر خود دست پیدا کنید. شما می‌توانید به ‌صورت خودآموز در سراسر اینترنت به‌ دنبال روش‌ های تولید محتوا باشید یا می‌توانید در دوره‌ های گوناگون شرکت کنید.

تمرین کنید

بعد از این‌ که شما اصول کلی در رابطه با تولید محتوا را فرا گرفتید باید تمرین کنید. این تمرین و تکرار است که می‌تواند به شما کمک کند به پیشرفت برسید. این ‌که شما اصول تولید محتوا را فرا بگیرید یک چیز، و این ‌که بتوانید به پیاده ‌سازی این اصول بپردازید چیز دیگری است‌‌. هنگامی ‌که شما برای اولین ‌بار شروع به تولید محتوا می‌کنید، با چالش ‌هایی پیش روی خودتان مواجه می‌شوید. هنگامی که برای اولین بار با واقعیت ‌های این شغل آشنا می‌شوید، ممکن است کمی احساس ترس کنید. این ‌که شما فقط بدانید شغل تولید محتوا چیست و چه نکاتی در آن مهم می‌باشد، نمی‌تواند به کسب درآمد شما کمک کند. برای این ‌که بتوانید از مهارتی که کسب کرده‌اید درآمد داشته باشید باید تمرین و تکرار زیادی داشته باشید. تنها در این ‌صورت است که می‌توانید از مهارتی که  کسب کرده‌اید بهره ببرید و درآمد داشته باشید‌‌.

پس اگر هدف شما از وارد شدن به شغل تولید محتوا، کسب درآمد است باید در یک بازه زمانی محدود، تمرین زیادی را داشته باشید تا بتوانید به بازار کار وارد شوید. به ‌هیچ‌ عنوان بدون نمونه کار تولید محتوا وارد بازار کار نشوید. زیرا در این‌ صورت این شما هستید که ضرر می‌کنید. اگر با کیفیت نامطلوب محتوا وارد بازار کار شوید، توسط کارفرمایان پس زده می‌شوید. همین موضوع می‌تواند اعتماد به‌ نفس شما را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورد و در ادامه روند پیشرفت شما را کُند کند. پس برای این‌ که احساس بدی به شما دست ندهد، تنها زمانی وارد بازار کار شوید که می‌دانید تقریباً می‌توانید محتوا های مناسب و باکیفیتی را تولید کنید.

 

وارد بازار کار تولید محتوا شوید 

بعد از این‌ که شما با تمرین و تکرار، تسلط خود را در تولید محتوا بالا بردید و متوجه شد که شغل تولید محتوا چیست، می‌توانید وارد بازار کار شوید. روش ‌های  گوناگون و متنوعی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند روند درآمدزایی را شروع کنید برای مثال شما یا می‌توانید به ‌صورت شخصی در بستر های گوناگون به‌ دنبال آگهی‌های تولید محتوا بگردید، یا با سایت ‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند همکاری کنید. بستر های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند با کارفرمایانی که به تولید کننده محتوا نیاز دارد ارتباطات بگیرید. در این بستر ها شما با کارفرمایان ارتباط می‌گیرید و با ارسال رزومه خودتان می‌توانید روند سفارش‌گیری را شروع کنید.

در قدم بعدی با تحقیق در رابطه با کلمه کلیدی و صحبت در رابطه با سلیقه کارفرما، روند تولید محتوا را شروع می‌کنید و محتوا تولید می‌کنید. اما اگر قرار باشد شما با سایت ‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ارتباط بگیرید، مسیر شما بسیار راحت‌تر می‌شود. در این شرایط دیگر نیازی ندارید به ‌دنبال آگهی ‌های استخدام بگردید. سفارش ‌های آماده و حاضری که وجود دارند که میتوانید آن ها را پذیرش ‌کنید. این سایت‌ ها طراحی شده‌اند تا واسطه‌ای میان تولیدکنندگان محتوا و کارفرمایان باشند. به ‌همین دلیل روند دنبال کردن آگهی برای شما حذف می‌شود و شما راحت تر میتوانید درآمدزایی کنید.

درآمد شغل تولید محتوا به چه مواردی بستگی دارد؟

اگر بخواهید پاسخ کاملی به سوال « شغل تولید محتوا چیست » بدهید، باید فاکتور ها و عواملی که می‌تواند در درآمد این شغل تاثیر گذاشته داشته باشد را نیز به‌ طور کامل بدانید. موارد گوناگونی وجود دارند که می‌توانند درآمد شما را به ‌عنوان یک محتوا نویس تحت تاثیر قرار  دهند. بیایید با یکدیگر برخی از این موارد را بررسی کنیم.

کیفیت تولید محتوا 

مورد اولی که می‌تواند تاثیر زیادی روی دستمزد شما به ‌عنوان محتوا نویس داشته باشد، کیفیت محتوایی است که تولید می‌کنید. هر چه شما محتوای باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تری را تولید کنید، قاعدتاً دستمزد شما به‌ عنوان یک محتوا نویس بیشتر می‌شود. شما می‌توانید با تمرین و تکرار و تحقیق در رابطه با ترند های محتوا نویسی، به ‌راحتی کیفیت محتوای خودتان را بیشتر کنید.

سرعت تولید محتوا 

مورد دیگری که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در دستمزد شما به‌ عنوان تولید کننده محتوا داشته باشد، سرعت شما در تولید محتوا است. قاعدتاً شما هر چقدر در طول روز محتوای بیشتری تولید کنید، درآمد بیشتری نیز کسب می‌کنید. در این شرایط می‌توانید با چند کارفرما همکاری کنید یا پروژه‌ های گوناگونی را در سایت ‌های متفاوت پذیرش کنید. بیشتر شدن سرعت تولید محتوا به معنی کمتر شدن کیفیت نیست. شما می‌توانید در عین حفظ کیفیت و حتی بهتر کردن کیفیت محتوای خود، سرعت تولید محتوا را نیز بیشتر کنید.

پروژه‌ای بودن یا ساعتی بودن کار 

مورد دیگری در میزان دستمزد شما به ‌عنوان محتوا نویس تاثیر دارد، پروژه‌ای بودن و یا ساعتی بودن کار شما است. برای مثال اگر شما به ‌صورت ساعتی برای یک سایت کار کنید، تقریباً دستمزد ثابتی را دریافت می‌کنید. این دستمزد ثابت می‌تواند با توجه به المان‌ ها و فاکتور های گوناگونی تعیین شود‌. اما اگر شما به‌ صورت پروژه‌ای فعالیت داشته باشید، درآمد ثابتی نخواهید داشت. در برخی موارد شما ممکن است که درآمد بسیار زیادی داشته باشید. در برخی موارد ممکن است که به دلیل عدم وجود سفارش، شما هیچ درآمدی نداشته باشید.

 

جمع‌بندی

شما در این محتوا به ‌طور کامل متوجه شدید که شغل تولید محتوا چیست. همچنین ما سعی کردیم که برای شما در رابطه با ویژگی‌های مهم این شغل صحبت کنیم و به شما بگوییم که چه المان ‌ها و فاکتور هایی می‌توانند در میزان درآمد شما تاثیر گذار باشند. امیدواریم که پاسخ سوال ‌های خود را به‌ طور کامل در این محتوا گرفته باشید. اگر قصد دارید که به ‌عنوان یک محتوا نویس شروع به فعالیت کنید، می‌توانید با سایت رایا مارکتینگ ارتباط بگیرید. این سایت در تعداد بالا تولید کننده محتوا استخدام می‌کند و با آموزش ‌هایی که در سایتش دارد به شما کمک کند محتوای باکیفیت تولید کنید. اگر به دنبال یک بستر آرام و بی‌دردسر برای کسب درآمد هستید، سایت رایا مارکتینگ این بستر را به ‌طور کامل برای شما فراهم کرده است و به شما کمک می‌کند تا به هدف خودتان برسید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.