مقالات آموزشی

چه اشتباهاتی به مشتریانتان نشان می دهد شما در تجارتتان جدی نیستید

مفید بود؟

در این مقاله در اشتباه اینترنتی بررسی می شود.

در تجارت، عکس همه چیز است. چه درست چه اشتباه، مشتریانتان در نگاه اول در مورد شما قضاوت می کنند. به جز اینکه نمی توانید مشتری از دست بدهید، نمی توانید یک وجهه غیر حرفه ای از خودتان نشان بدهید. در زیر 10 مورد که صاحبان تجارت های کوچک به راحتی آن را نادیده بگیرند آورده می شود. اگر شما حتی یکی از این اشتباهات اینترنتی را انجام می دهید، غیر مستقیماً به مشتری هایتان می گویید که در تجارتتان خیلی جدی نیستید.

  1. عدم داشتن وب سایت.  اگر شما وب سایت نداشته باشید، اصلاً وجود ندارید. حتی بحث کردن در مورد این مسئله خنده دار است ، اما حقیقت این است که بسیاری از تجارت ها هنوز حضور آنلاین ندارند. به شما اطمینان می دهیم که تک تک مشتریانتام در دنیای آنلاین به دنبال شما می گردند.
  2. عدم داشتن نام دامنه با اسم تجارتتان. اگر شما از یک وب سایت رایگان استفاده می کنید، نمی توانید نام دامنه خود را داشته باشید.  این چیزی است که باید برایش پول بپردازید. با وجود مزایای زیاد و گزینه های گران هاست، هزینه ای که درباره دامنه می کنید، اصلاً به چشم نمی آید.
  3. نداشتن یک ایمیل با نام دامنه تجارتتان. آیا شما هنوز با ایمیل رایگان یاهو به مشتریانتان ایمیل می فرستید؟ اگر این طور است، شما به آن ها این پیام را ابلاغ می کنید که تجارت شما بیشتر شبیه سرگرمی است تا کار. ایمیل های رایگان را برای زندگی شخصیتان بگذارید نه زندگی کاریتان. داشتن یک آدرس ایمیل مناسب مانند name@yourcompany.com آسان و هزینه بر است. همین امروز آن را تهیه کنید.
  4. نداشتن امضای ایمیلی در پایان ایمیل هایتان. وجود ایمیل مانند یک امضا در پایان هر مطلبی است که ارسال می کنید.  ایمیلتان به مشتری هایتان نشان می دهد تجارت شما چیست. در کمترین حالت، ایمیل شما  باید شامل اسم شما، اسم شرکت شما و اطلاعات تماسی باشد. اگر ایمیلتان شامل یک لوگو، لینک وب سایتتان و یا لینک پروفایل شبکه های اجتماعی شرکتتان باشد، امتیاز اضافی به حساب می آید.
  5. نداشتن لوگو. شرکت های قانونی و رسمی لوگو دارند. امروزه، داشتن لوگو در میان گزینه های آنلاین، یکی از آسان ترین ها است. هیچ عذری برای نداشتن یک نماد گرافیکی در سایت و تجارتتان موجه نیست. این نماد باید فانتزی باشد، بلکه باید خاص باشد.
  6. نداشتن صفحه تجاری در فیسبوک. آیا می دانستید که 93% کاربران بالغ اینترنت، عضو فیسبوک هستند؟ و در هر 8 دقیقه یکی از آن ها آنلاین می شود؟ داشتن یک صفحه تجاری در فیسبوک دیگر یک مد زود گذر یا کار تجملی نیست، یک اصل است.
  7. نداشتن صفحه شرکت در LinkedIn. با بیش از 100 میلیون عضو، LinkedIn، برترین وب سایت شبکه اجتماعی حرفه ای موجود است. صفحه شرکت شما در LinkedIn، در صفحه نتایج جست و جوی گوگل و خود LinkedIn لیست می شود و به مشتریان اجازه می دهد تا شرکت شما و فعالیت هایش را دنبال کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که محصولات و سرویس هایتان را تبلیغ کنید. اگر شما صفحه ای در LinkedIn  ندارید، مزایای زیادی را از دست می دهید.
  8. نداشتن جایگاهی در گوگل. 97% مشتریان به صورت آنلاین به دنبال نیاز هایشان می گردند. دور از تصور نیست که بدانید بیشتر افراد گوگل را به عنوان موتور جست و وجوی خود انتخاب می کنند.
  9. نداشتن وبلاگ تجاری. آمار نشان دهنده همه چیز است. شرکت هایی که وبلاگ دارند، 55% میزان بازدیدشان بیشتر از شرکت هایی است که فقط وب سایت دارند. شرکت های تجاری-تجاری، با داشتن وبلاگ 88% و شرکت های تجاری-مصرف کننده 67% بیشتر بازدید کننده دارند. وبلاگ نویسی نیاز مند زمان و منابع است، اما این اعداد نشان می دهد که نداشتن وبلاگ به ضررتان است.
  10. نداشتن یک سیستم مدیریتی مخاطبان تجاری. اگر شما تنها کارمند یک شرکت باشید، روش های قدیمی ارتباطی برای شما کافی است. اما تا بخواهید تجارتتان را کمی گسترش دهید، مشتریانتان در ترک های تجارتتان می افتند. برای بهره گیری از تمام مزایای مارکتینگ و بازاریابی، شما به یک سیستم برای مدیریت مخاطبان تجارتتان احتیاج دارید.  ابزار های رایگان مانند تقویم گوگل، تنظیمات Outlook مایکروسافت و برنامه های مدیریت مشتری پیشرفته تر مانند ACT  یا Salesforce می تئانند به شما کمک کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.