مقالات آموزشی

راهکار افزایش بازدید سایت-بخش اول

مفید بود؟

چگونه می توان بازدید وب سایت را افزایش داد

این سوال که چگونه بازدید از وب سایت را افزایش دهیم هرگز قدیمی نمی شود. از طرفی موتورهای جستجو و شبکه های رسانه های اجتماعی دائماً الگوریتم های خود را تغییر می دهند. و شما هم به عنوان یک صاحب یکی از مشاغل یا طرفدار بازاریابی دیجیتال همواره در جستجوی منابع جدید استفاده نشده برای تولید محتوا هستید. بنابراین چگونه می توان چگونه می توان بازدید وب سایت را در سال 2021 افزایش داد؟ در این مقاله پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

فهرست مطالب:

  1. بازاریابی محتوا
  2. سئو
  3. تبلیغات
  4. رسانه های اجتماعی
  5. بهترین ابزارهای رایگان
  6. سوالات متداول

در بخش اول از مقاله “چگونه می توان بازدید وب سایت را افزایش داد” موارد یک تا سه مورد بررسی قرار می گیرد. و در بخش دوم این مقاله به توضیح سه مورد بعدی می پردازیم.

1-چگونه می توان با بازاریابی محتوا بازدید وب سایت را افزایش داد

 

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد، انتشار و توزیع انواع مختلف محتوا برای جلب مخاطبان بیشتر است. برای اینکه بتوانید در این کار موفق باشید باید مرحله به مرحله پیش روید. در ادامه هر یک از این مراحل را بیشتر بررسی می کنیم:

  1. تقویم محتوایی ایجاد کنید

تقویم محتوایی یک برنامه ریز جامع است، که شامل تمام فعالیت های انتشاراتی شما در کانال های مختلف توزیع محتوا از جمله وب سایت، وبلاگ، رسانه های اجتماعی و منابع شخص ثالث شما است. هدف از یک تقویم محتوایی ارائه یک نمای واحد از کلیه فعالیت های شما و پیگیری پیشرفت است.

  1. دستورالعمل های نوشتن مطالب را تنظیم کنید

دستورالعمل های نوشتن محتوا به استاندارد سازی کیفیت محتوای شما کمک می کند. در واقع این دستورالعمل ها به عنوان بخشی از راهنمای سبک وب سایت شما توسعه داده شده اند که جزئیات آنها عبارتست از:

  • الزامات قالب بندی محتوا
  • صدای دلخواه
  • طول مطالب
  • استفاده از تصویر
  • بررسی واقعیت و استناد به الزامات
  • پیوند داخلی و خارجی
  • و… .
  1. ایجاد سند (Document) و روند ساده

هدف تقویم محتوایی و دستورالعمل های نوشتن محتوا، کمک به شما در استاندارد سازی فرآیند تولید محتوا است. به طوری که هر نویسنده ای که با آن کار می کنید انتظارات شما را درک کرده و محتوای جدید مطابق با تمام نیازها تولید کرده است.

این دو دارایی، یک سیستم پایه برای یک فرآیند بازاریابی محتوای مستند تنظیم می کنند؛ یک گردش کار سیستم یافته و قابل تکرار برای تولید، ویرایش، انتشار و توزیع محتوا. برای این سازماندهی می توانید از برخی سایت ها که الگوهای بازاریابی محتوا را برای شما فراهم می کنند، استفاده کنید:

  • سایت برنامه ریز محتوای ترلو
  • تقویم محتوایی آسانا
  • سایت برنامه ریز محتوای Airtable
  • تقویم محتوایی زنکیت

نمونه گردش کار بازاریابی محتوا، ایجاد شده در ترلو.

 

  1. محتوای آموزشی و آموزش ایجاد کنید

هنگامی که یک سیستم مشخصی را برای مدیریت جریان و کیفیت محتوا تنظیم کردید (چه وب سایت چه رسانه های اجتماعی)، نوبت به نوشتن می رسد. مشخص کنید که کدام نوع از محتوا را می خواهید بر اساس ترجیحات مخاطب هدف، جایگاه ویژه و رقابت خود تولید کنید. وقتی مخاطب هدف خود را بشناسید می توانید محتوایی تولید کنید که به افزایش بازدید وب سایت شما کمک کند. برخی از انواع محبوب محتوا عبارتند از:

  • پست های وبلاگ
  • کتابهای الکترونیکی
  • مطالعات موردی
  • پست های شبکه های اجتماعی
  • محتوای ویدیویی
  • پادکست ها
  • اینفوگرافیک ها
  1. جمع آوری اطلاعات و انتشار گزارش ها

دسترسی به وب سایت جدید می تواند سخت باشد. به خصوص، وقتی هنوز محتوای زیادی برای نوشتن متن های روزانه ندارید. بنابراین در روزهای ابتدایی خود بر کیفیت و کمیت تمرکز کنید. به یک غواصی عمیق در اینترنت بپردازید و داده های جالب صنعت مورد فعالیت خود را جمع آوری کنید. سپس آنها را در یک گزارش جامع مرتب کنید و در وب سایت خود منتشر کنید. سرمایه گذاری در یک گزارش مبتنی بر داده از بسیاری جهات سودمند است:

  • محتوای همیشه سبز: یک گزارش دقیق برای مدت طولانی معتبر خواهد بود و جریان مداوم بازدید را با گذشت زمان از منابع مختلف هدایت می کند.
  •  مزایای سئو: موتورهای جستجو محتوای معتبر را ترجیح می دهند. با ایجاد یک محتوای خوب تحقیق شده، شما به Google سیگنال قوی برای رتبه بندی ارسال می کنید.
  •  استفاده مجدد از محتوا: محتوای طولانی مدت می تواند برای به اشتراک گذاری در کانال های مختلف مورد استفاده مجدد قرار گیرد؛ رسانه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، و غیره. و چنین قطعاتی را می توان با قالب های دیگر مثل محتوای صوتی، تصویری سازگار کرد.
  1. پادکست را شروع کنید

محبوبیت روزافزون پادکست آن را به ابزاری عالی برای تولید بازدید و نیز افزایش بازدید سایت تبدیل می کند. می توانید لینک هایی را به محتوای مربوطه که در توضیح پادکست ذکر کرده اید اضافه کنید، همچنین برای افزایش آگاهی در اطراف آن، وب سایت خود را با استفاده از صدا تبلیغ کنید.

  1. یک کانال YouTube راه اندازی کنید

YouTube همچنان سال به سال بزرگتر می شود. در سال 2020 مردم روزانه بیش از یک میلیارد ساعت فیلم را از طریق سیستم عامل تماشا می کردند. با راه اندازی یک کانال YouTube، می توانید از آن عادت عظیم مشاهده، استفاده کرده و برخی از بازدیدها را به وب سایت خود هدایت کنید.

  1. استفاده مجدد از مطالب

پست های عالی وبلاگ ماندگاری بالایی دارند. یک پست خوب منتشر شده در وب سایت شما می تواند بعداً به موارد زیر تغییر یابد:

  • یک سری پست در شبکه های اجتماعی
  • نمودارها، گرافیک ها، PDF های قابل بارگیری
  • توالی بازاریابی از طریق ایمیل
  • و …

2- استفاده از سئو(SEO)

اگر از خود می پرسید که چگونه میزان بازدید وب سایت را به صورت ارگانیک افزایش دهید ، SEO (بهینه سازی موتور جستجو) بهترین شرط شماست. در اینجا نحوه شروع کار با SEO در سال 2021 آورده شده است.

 

  1. انجام بررسی های فنی

بررسی های فنی اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی SEO در سایت برای وب سایت شما است. هدف از بررسی های فنی یافتن شکاف هایی در عملکرد و ساختار وب سایت شماست. ابزارهای مفید برای بررسی های فنی SEO:

  • کنسول جستجوی Google
  • تست سرعت صفحه
  • استفاده از سایت Semrush
  1. پیشرفت های فنی

ابزارهای بررسی SEO به شما کمک می کند تا زمینه های بهبود وب سایت خود را از نظر سرعت بارگذاری صفحه، قابلیت استفاده از وب سایت، پیمایش و کدگذاری پیدا کنید. با استفاده از وب سایت PageSpeed ​​Insights از نقاط ضعف وب سایت خود آگاه می شوید و می توانید با استفاده از پیشنهادهایی که برای بهبود وب سایت به شما داده می شود، وب سایت خود را بهبود دهید.

  1. از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

تحقیقات کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا مشخص کنید مخاطب شما از کدام واژه های جستجو برای یافتن اطلاعات و توسعه محتوای اطراف خود استفاده می کند. هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، به حجم جستجوی ماهانه و اعداد مسابقه توجه کنید. شما باید کلمات کلیدی کم رقابت با حجم بالای جستجو را پیدا کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید. انجام این کار بهترین راه برای رتبه بندی یک وب سایت جدید است. ابزارهای مفید برای تحقیق کلمات کلیدی:

  • Google Keyword Planner
  • Bing Webmaster Tools
  • Google Search Console
  • KWFinder
  1. مطابقت مطالب برای مطابقت با هدف جستجو

مردم با هدف خاصی وب را مورد جستجو قرار می دهند از جمله: یافتن محتوای اطلاعاتی ، تجاری ، معاملاتی و ….

  • هدف جستجوی اطلاعاتی: “چگونه کاری انجام شود”
  • هدف جستجوی تجاری: “نوع محصول X”
  • هدف جستجوی معاملات: “پروازها از X به Y”

برای رتبه بندی خوب، محتوای شما باید با هدف کاربر مطابقت داشته باشد و به او کمک کند تا بر اساس هدف خود عمل کند. در تصویر زیر نتایج جستجوی Google برای پشتیبانی دیجی کالا را مشاهده می کنید. هنگام استفاده از این عبارت، شخص به وضوح می خواهد مسیر دریافت پشتیبانی را بیاید، نه اینکه کالایی را از دیجی کالا خریداری کند.

 

  1. از پیوندهای داخلی استفاده کنید

پیوندهای داخلی چندین هدف را دنبال می کنند از جمله: بهبود مسیریابی در سایت و قابلیت کشف محتوا، افزایش زمان بازدید سایت و صفحات در هر بازدید، نمایش ارتباط معنایی بین مباحث و … . بنابراین اگر در وب سایت خود مقالاتی دارید که به مقاله جدید شما مرتبط هستند، از لینک آن ها در مقاله جدید خود استفاده نموده، و به آنمقالات ارجاع دهید.

بنابراین افزودن پیوندهای داخلی به سایر مطالب مرتبط وب سایت شما، از سئوهایی است که برای افزودن ارگانیک بازدید وب سایت ضروری است.

  1. از کلمات کلیدی Long-Tail استفاده کنید

کلمات کلیدی دم بلند هدف کاربر را بهتر توصیف می کنند. هنگام استفاده از عبارت های چند کلمه ای، کاربران برنامه مشخصی را در ذهن دارند. هنگامی که آنها منبع خوبی پیدا کنند که پاسخ آن را ارائه دهد، احتمالاً برای مدت طولانی تری می مانند.

یک پست وبلاگ می تواند برای طیف وسیعی از کلمات کلیدی با حجم کم و رقابتی کمتر رتبه بندی شود که مجموعاً ترافیک جستجوی بیشتری را نسبت به یک کلمه کلیدی با رتبه برتر، به ارمغان می آورد. می توانید کلمات کلیدی دم بلند را با LSI Graph به صورت رایگان پیدا کنید.

  1. به سوالاتی که مردم می پرسند پاسخ دهید

جدا از استفاده از ابزار برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، شما می توانید فروم ها، گروه ها و کامنتها را برای سوالات مختلف تجزیه و تحلیل کنید.

از طرفی می توانید از جستجوی گوکل کمک بگیرید و به طور خاص، به بخش “مردم نیز می پرسند” نگاه کنید تا کلمات کلیدی طولانی تر پیدا کنید و استراتژی محتوای خود را در مورد آنها شکل دهید. سوالات خوبی که می توانید در وبلاگ خود به آنها پاسخ دهید تا میزان بازدید وب سایت شما افزایش یابد.

3-استفاده از تبلیغات

 

یکی از روش های افزایش سریع بازدید وب سایت خرید تبلیغات است. وقتی پیکربندی صحیح انجام شود، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) جریانی از ترافیک مربوطه را با هزینه کم به ارمغان می آورد.

  1. تبلیغات فیس بوک

برای تبلیغ وب سایت خود به مخاطبان یک پلت فرم، یک حساب کاربری در Facebook Ad Manager ثبت کنید. البته برای اینکار باید هزینه پرداخت کنید و سپس می توانید انواع مختلفی از تبلیغات را اجرا کنید مانند: تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، هدف گذاری مجدد تبلیغات، و … .

  1. تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام به شما امکان می دهد در Stories، در اخبار خبری کاربران و در صفحه Explore تبلیغات را انجام دهید. تصاویر شگفت انگیز رمز موفقیت در تبلیغات اینستاگرام است. بنابراین از آنها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، نه فقط محتوا.

  1. تبلیغات Pinterest

Pinterest مکانی عالی برای تبلیغ محصولات و پلتفرم شماست. اگر مخاطبان شما در درجه اول خانم ها هستند، نمی توانید مکان بهتری برای تبلیغات پیدا کنید. قالب های تبلیغاتی پشتیبانی شده عبارتند از:

  • پین های تصویری و ویدیویی
  • تبلیغات خرید
  • پین های مجموعه و تبلیغات
  • و …

 

  1. Google Ads

برای کسانی که از خود می پرسند چگونه ترافیک و فروش وب سایت را افزایش دهند، Google Ads پاسخ جهانی است. این پلتفرم دارای جامع ترین طیف وسیعی از ابزارهای تبلیغاتی، هدف گیری و قابلیت های تجزیه و تحلیل است. بعلاوه، Google به شما امکان می دهد طیف وسیعی از تبلیغات بین کانال را از یک رابط واحد اجرا کنید:

  • کمپین های جستجو
  • کمپین های ویدئویی
  • کمپین های خرید
  • کمپین های نمایش
  • کمپین های تبلیغاتی برنامه
  1. تبلیغات توییتر

تبلیغات توییتر یک روش مقرون به صرفه برای تبلیغ آخرین ارسال های شما به افراد بیشتر است. برای توزیع محتوای خود به مخاطبان مشخص و نظارت بر همه کلیک ها و تعاملات، می توانید توییت ها، فیلم ها یا کارت های مکالمه با حمایت مالی خریداری کنید.

این مقاله شامل دو بخش می شود که ادامه آن را می توانید در مقاله، راهکار افزایش بازدید سایت-دوم مطالعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.