مفید بود؟

آیا هرگز به این موضوع فکرکرده اید که کسب و کارها چگونه به یک فروش مداوم دست پیدا میکنند؟با توجه به رقابت های موجود در بین کسب و کارهای آنلاین ، به فروش رساندن محصولات و یا ارائه خدمات و رساندن سطح  فروش به بالا ترین میزان ممکن بسیار دشوار است. ممکن است فروش داشته باشید اما رسیدن به جایی که بتوانید درآمد منظم داشته باشید دشوار است که نکته کلیدی در ساخت فروش مداوم قیف فروش است.در این مقاله ، در مورد قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟و مراحل قیف فروش و نمونه هایی از نحوه استفاده مشاغل از قیف های فروش برای دستیابی به رشد مداوم و درآمد قابل پیش بینی صحبت خواهیم کرد.برای درک بهتر مفهوم قیف فروش و چگونگی اجرای آن در مشاغل شخصی خود ، بیایید به تصویر زیر نگاه کنیم. در سمت چپ تصویر ، یک آهنربا را مشاهده می کنید که مشتری را به خود جذب می کند ، که این امر چندین راه اتفاق می افتد.از وبلاگ نویسی گرفته تا رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات پولی و هر آنچه در این میان است و نحوه ورود بازدید کنندگان به وب سایت شما تاثیری در موفقیت قیف شما دارد.هرکسی که مشاغل آنلاین داشته باشد برای تبدیل بازدید کنندگان وب سایت خود به مشتریان پرداخت نیاز به ایجاد قیف فروش دارد.هدف اصلی شما با قیف فروش شما انتقال مردم از یک مرحله به مرحله دیگر تا زمانی که آنها آماده خرید باشند.

قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟

قیف فروش یک مفهوم بازاریابی است که سفری را که مشتری هنگام انجام هر نوع خرید از آن عبور می کند ، ترسیم می کند. این مدل از یک قیف به عنوان یک قیاس استفاده می کند زیرا ممکن است تعداد زیادی از مشتریان بالقوه در مرحله نهایی فروش شروع شوند ، اما تنها بخشی از این افراد در واقع اقدام به خرید می کنند.هرچه یک مخاطب از هر مرحله از قیف عبور می کند ، نشانگر تعهد عمیق تر به هدف خرید است. بیشتر مشاغل ، اعم از آنلاین یا مرسوم ، از این مدل برای راهنمایی تلاشهای بازاریابی B2C خود در هر مرحله از قیف فروش استفاده می کنند.

4 مرحله قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟

مرحله 1: آگاهی

در این مرحله ، مخاطب در مورد راه حل ، محصول یا خدمات موجود شما می آموزد. آنها همچنین ممکن است از مشکلات خود که برای حل آنها و راه های ممکن برای مقابله با آن آگاهی دارند آگاه شوند.این زمانی است که آنها برای اولین بار به وب سایت شما مراجعه می کنند ، که آنها از یک آگهی ، جستجوی گوگل ، پستی که در رسانه های اجتماعی یا منبع ترافیکی دیگری پیدا شده است ، پیدا کردند.

مرحله 2: علاقه

در این مرحله ، مخاطب فعالانه به دنبال راه حل هایی برای مشکلات و راه های دستیابی به اهداف خود است.آنها در Google به جستجوی راه حل می پردازند. این در شرایطی است که می توانید با برخی از مطالب عالی آنها را جذب کنید.اکنون زمان آن است که وی علاقه خود را نسبت به محصول یا خدمات شما ابراز کند. او شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند و در لیست شما مشترک می شود

مرحله 3: تصمیم گیری

در این مرحله ، آینده نگر تصمیم گیری می کند که او می خواهد از راه حل شما بهره ببرد.آنها بیشتر به آنچه شما ارائه می دهید ، از جمله بسته ها و گزینه های مختلف توجه بیشتری می کنند ، بنابراین او می تواند تصمیم نهایی را برای خرید بگیرد.این در شرایطی است که پیشنهادات فروش با استفاده از صفحات فروش ، وبینار ، تماس و غیره انجام می شود.

مرحله 4: عمل

در این مرحله ، مخاطب  با نهایی کردن معامله با شما ، به مشتری تبدیل می شود.آنها قرارداد را امضا می کنند و روی دکمه خرید کلیک می کنند.سپس پول به حساب بانکی شما منتقل می شود.بیان این نکته مهم است که اگر مراحل اضافی برای قیف فروش شما وجود داشته باشد، تعامل شما با مشتری به مرحله موفقیت آمیز ختم نمی شود.

4 مزایای قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟

بازاریابی را آسانتر می کند

قیف فروش دقیقاً آنچه را که باید قدم به قدم با توجه به علاقه مخاطبان خود انجام دهید ، به شما می گوید. شما ابتدا باید شخصیت مخاطبان را بسازید و آن را تا حد ممکن دقیق کنید. سپس با قیف کار می کند تا فروش را هدایت کند. وقتی بدانید که چه کاری انجام می دهید بازاریابی آسان تر می شود. شما حتی لازم نیست صفحات جدیدی بسازید یا طراحان و برنامه نویسان را برای اجرای قیف فروش استخدام کنید. به سادگی از یک ابزار قیف فروش استفاده کنید تا هر صفحه ، فرم یا وبینار را مطابق با نوع کسب و کار خود طی چند ثانیه تهیه کنید.

محتوای مناسب تر می شود

هر قطعه محتوا باید مطابق با خواننده طراحی شود. شما باید در مورد ترسها ، علاقه ها و بسیاری موارد دیگر بدانید تا محتوای قانع کننده ای ایجاد کنید. با قیف فروش می توانید مرحله سفر خریدار را بدانید. این به بازاریاب محتوا اجازه می دهد تا موضوعی را انتخاب کرده و زبانی را به شما متصل کند که به خواننده متصل شود و آنها را به سمت فروش سوق دهد.

خطر کمتر و پیش بینی بهتر

بسیاری از افراد وارد قیف می شوند و فقط کسانی بیرون می آیند که در واقع آنچه را که شما ارائه می دهند خریداری می کنند. هیچ تلاشی اضافی یا اتلاف وقت و منابع برای افرادی که چشم انداز شما نیستند وجود نخواهد داشت. با یک یا دو آزمایش قیف ، می دانید دقیقا چه درصد از بازدید کنندگان آن را به سمت دیگر قیف می اندازند. این به شما امکان می دهد نتایج بهتری را پیش بینی کنید ، خطر هر مرحله جدید را کاهش می دهد.

بهبود نرخ تبدیل

شما بسیاری از مشتریان بالقوه را در هنگام خرید و فروش عجله می کنید. قیف فروش فرایندی است که چندین مرحله بین زمان مراجعه و فروش دارد. شما با کمک به مخاطبان خود برای شناسایی مشکل و پیدا کردن راه حل شروع می کنید ، و سپس آنها را به سمت یک عمل هدایت می کنید. هدف هر مرحله می تواند از طریق ابزارهای مختلف بازاریابی محتوا که مناسب مخاطبان شماست ، حاصل شود.

شرکت پدیده تجارت با دراختیار داشتن کارشناسانی حرفه ای با دانشی به روز در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تجربه ای چندین ساله در حوضه دیجیتال برندینگ میتواند بهترین مشاور کسب کار شما در زمینه کسب و کارهای آنلاین در اصفهان باشد…برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.