مفید بود؟

طبق تعریف برگزیده شده توسط گوگل بک‌لینک یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است.

یکی از روش های تعیین پیج رنک(PageRank) توسط گوگل و دیگر موتور های جست و جو بک لینک میباشد.
پیج‌رنک یا رتبه صفحه به فناوری گفته می‌شود که بر پایه آن موتورهای جستجو همانند گوگل، بینگ و… وب‌گاه‌هایی که به هدف جستجوگر نزدیکترند را در رده‌های بالاتری نسبت به دیگران قرار می‌دهد.

در ابتدا، سایت های مختلف برای بالابردن جایگاه صفحه و سایت خود از لینک های اسپم و غیر معتبر استفاده و با سایت های ناشناس تبادل میکردند. موتور های جستجو به تازگی اعتبار این لینک ها را تشخیص داده و نه تنها تاثیری مثبت در پیج رنک نخواهد داشت بلکه امکان محروم سازی درصورت استفاده از روبات ها نیز وجود دارد.

 

چرا داشتن BackLink برای سایت ما مهم است؟

بک لینک برای SEO بسیار حائز اهمیت است. داشتن بک لینک های معتبر طبعاً افزایش اعتبار سایت ما را بدنبال خواهد داشت. اگر سایت های زیادی به یک وبسایت لینک داشته باشند موتورهای جستجو به این نتیجه میرسند که این سایت ارزش لینک کردن را دارد.

به طور کلی کار موتورهای جستجو لینک کردن است و وجود لینک های زیاد به آن سایت موتور جستجو را نیز به این کار ترغیب میکند. روش های متعددی برای افزایش Backlink وجود دارد از جمله linkbaiting که خود احتیاج به بازاریابی موتورهای جستجو و برنامه ریزی بسیار بالایی دارد.

لینک بِیت(Linkbaiting)، روندی است برای ایجاد محتوایی ارزشمند که حجم گسترده ای از لینک های بازگشتی طبیعی را به سوی سایت ارجاع می دهد. این محتوا می تواند شامل یک فایل ویدیویی، فایل صوتی، نرم افزار، عکس و یا یک آموزش، مقاله، خبر و یا هر نوع مطلب دیگر باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.