آشنایی با طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی
طراحی بنر انواع مختلفی دارد. به منظور طراحی ما نسبت به مخاطب همه چیز را طراحی میکنیم. به طور مثال در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی با توجه به مخاطب برای قسمت های مختلف طراحی برنامه ریزی میکنیم. مخاطب ایرانی در هر رویداد خاصی فرهنگ متفاوتی دارد. مثلا در شب یلدا بخاطر این رویداد خانوادهها دورهم جمع میشوند. به این صورت به کمک ایدههای مختلف طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی بههمراه ویژگیهای مخصوص این رویداد به تصویر کشیده میشود. برای طراحی باتوجه به خدمات و نوع برندی که داریم قسمتهای مختلف را طراحی میکنیم.
قسمت اصلی طراحی در واقع محتوا است. محتوا همان تصویر یا نوشته موجود در بنر است. به طور کلی برای مشاهده بنر مخاطب فرصت زیادی ندارد پس باید مقصود اصلی به طور واضح به مخاطب نمایش داده شود. این باید در حالی باشد که طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی به معرفی آن هم بپردازد. در اغلب بنرها ما ایده اصلی را به طور خلاقانه به مخاطب نمایش میدهیم. به طور مثال در ابتدا خدمات اسنپ به شکلی خلاقانه طراحی شد. پس هم وقت کمی داریم هم باید ایده را خلاقانه تولید کنیم. معمولا در بنر های حمایتی ایرانی از رنگ های پرچم ایران برای طراحی استفاده میشود.
طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی به آشنایی با محتوا لازم دارد.
لزوم طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی
برای اینکه افراد بیشتری با کالای ایرانی آشنا شوند، باید این کالا در قالبهای مختلف به مخاطب نمایش داده شود. یکی از این روشها طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی است. چشم مخاطب با کالا آشنا میشود و به مرور در ذهن آنها باقی میماند. پس نکته بعدی پر تکرار بودن محتوا تبلیغاتی است. یکی دیگر از روشهایی که در ذهن مخاطب ایرانی تا مدت ها باقی میماند استفاده از محتوا ویدئویی و صدا است. به این صورت که این صدا تا مدت ها در ذهن میماند و بخشی از فرهنگ ما میشود. اما طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی راهی کاربردیتر است. بیشتر افراد در طول روز از مسیرهایی همیشگی و ثابت حرکت میکنند پس اگر در طول مسیر هر روز یک محتوا را ببینند به آن عادت میکنند.
پس از آن این محتوا بخشی از وسایل مصرفی آنها میشود. البته کیفیت همیشه حرف اصلی را میزند. اما در ابتدا آشنایی با محصول مهم است و پس از کسب تجربه این کیفیت ثابت میشود. کالاهای ایرانی به لحاظ اینکه براساس فرهنگ و طبع ایرانی ساخته میشوند معمولا سازگاری خوبی با افراد دارند. اما طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی بیشتر افراد را ترغیب میکند تا تجربه دیگری داشته باشند. برای کسب این تجربه جدید لازم است ویژگی ای خاص و جدید را ارائه دهیم. در این صورت به بخش اصلیای در سبد هر خانواده تبدیل میشویم.
طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی افراد را به تجربه جدید تشویق میکند.
بایدها و نبایدها در طراحی بنر ایرانی
در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی باید به قومیتهای مختلف توجه کنیم. این نکته زمانی پر رنگ تر میشود که در طراحی بین زنان و مردان تبعیض قائل شویم و به نحوی بین آنها تفاوت قائل شویم. در بین خانوادههای ایرانی شخصیتهای مختلفی وجود دارد و اگر طراحی اولیه به افراد حس احترام لازم را ندهد با تمام شرمندگی کاری بیهوده انجام شده است. در فرهنگ ما احترام و درک افراد مختلف یکی از اصول پایه محسوب میشود.
به عنوان مثال اگر در طراحی به بزرگترها به نوعی بی احترامی شود نه تنها از هدف طراحی دور میشویم بلکه نتیجه تاثیری نامطلوب دارد. در قدم بعدی طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی باید نوعی همراهی و دوستی بین کالا و مخاطب برقرار شود. به عنوان مثال در ابتدا مهر با شروع فصل مدارس اگر مخاطب دانش آموزان باشند، بایستی در طراحی بیشتر به آنها توجه کرد. مثل برند ایرانی دارا و سارا که در زمان خود آرزوی هر بچهای بود. به همین راحتی با ایجاد حس دوستانه بچهها عاشق این برند بودند. نکته بعدی باید طراحی کاربردی باشد، یعنی چی؟ یعنی ما نیاز مخاطب را بشناسیم و در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی به آن موضوع اشاره کنیم. به این صورت با یادآوری نیاز مخاطب در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی تاثیر مثبتی خواهیم داشت.
در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی باید به همه اقشار جامعه احترام گذاشت.
اصول طراحی بنر
در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی با اصولی مشابه سایر بنرها مواجه هستیم. به عنوان مثال با توجه به هدف اصلی برند نسبت به طراحی عمل میکنیم. قدم اولیه طراحی انتخاب رنگها است. رنگهای اصلی طبق رنگ سازمانی انتخاب میشوند. برخی اوقات فضای زیادی برای طراحی داریم پس هم ایده بیشتری لازم داریم و هم رنگ های بیشتری لازم داریم. در بنرهای داخل شهر مخاطب فرصت آشنایی با بنر شلوغ را ندارد ام اگر بنر در جایی باشد که مخاطب توانایی درک آن را دارد چرا از موقعیت به صورت کامل استفاده نکنیم؟ اغلب طراحی توسط هدف، اندازه و مکان مورد استفاده آن طراحی میشود.
پس به هر کدام از آنها به طور مساوی باید توجه کرد. در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی اگر از خلاقیت استفاده کنیم تا مدتها در ذهن مخاطب باقی میمانیم. پس استفاده بهینه از ابزارهای موجود در اینجا مهم است. خلاقیت به معنی استفاده از یک طرح پر از رنگ و لعاب نیست بلکه طراحی بنر باید هم در طول روز و در طول شب کاربردی باشد. در طول عید یا پیش از عید استفاده از بنر حمایت از کالای ایرانی برابر با استفاده به موقع از زمان است. در آن زمان از سال بیشتر افراد مشغول خرید هستند. پس باید به زمانبندیها و رویدادها در طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی توجه بیشتری داشت.
برای طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی باید طراحی کاربردی باشد.
چگونه یک طراحی خوب داشته باشیم؟
برای اینکه طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی کاربردی باشد، انتظارات خود از بنر را در ابتدا بررسی کنید. مثلا استفاده از رنگ قرمز بخاطر شب یلدا امری ضروری است. این انتظارات را طبقه بندی کنید و سپس موارد مهم را در انتها یادداشت کنید. در این مرحله باید شرکتی معتبر را برای طراحی پیدا کنید. معمولا شرکت های معتبر در زمینه طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی و تولید محتوا برای شرکت های معروف طرحهایی به یاد ماندنی دارند. هر چقدر طرح به فرهنگ ایرانی نزدیک باشد در طول زمان بیشتر در ذهن آنها باقی میماند. پس به راحتی با جستجو طراحیهای خاص به دنبال طراحان آنها بگردید. شرکتهای معتبر همیشه نمونه کارهای قبلی خود را به صورت سمپل دارند.
به این صورت انتخاب برای شما آسان میشود. در زمینه طراحی شاید نام شرکت رایامارکتینگ به گوش شما خورده باشد. این شرکت یکی از برترینها در زمینه تولید محتوا و انواع مختلف طراحی است. پس به عنوان یک گزینه خوب در طراحی شناخته شده و آزمون خود را پس داده است. استفاده از طراحان متخصص و قابل اعتماد نگرانیهای پایان کار را از بین میبرد. برای طراحی بنر حمایت از کالای ایرانی اینکه طراح با طرح و شرایط آن به خوبی آشنا باشد واقعاً مهم است. به عنوان مثال در بنر سال حمایت از کالای ایرانی ثاثیر مثبت طراحی را دیدیم.