مقالات آموزشی

بررسی قیف فروش و توجه به تاثیر تولید محتوا بر فروش

مفید بود؟

نحوه تولید محتوا و مراحل قیف فروش

باید بدانید که در هر مرحله از قیف فروش از چه قالب و شکلی از محتوا استفاده کنید تا استراتژی های شما باعث موفقیت در امر فروش شود.

تولید محتوا سئو شده

برای کاربر چیزی فراتر از نوشتن چند کلمات کلیدی مناسب و کپی کردن آنها در یک محتوا است.

مخاطب خود را بشناسید و یک تقویم محتوا برای اهداف تجاری درست کنید تا با قیف فروش شما همخوانی داشته باشد. این امر به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را بالا ببرید و ارزش مشتری مادام العمر خود را افزایش دهید. (ارزش مشتری مادام العمر یعنی استراتژی نگه داشتن مشتری های قدیمی بجای اضافه کردن مشتری جدید)

احتمالاً شنیده اید که محتوا باعث به وجود آمدن و افزایش تقاضا می شود، اما نقش محتوا در استراتژی بازاریابی باید در تمام مراحل قیف فروش بسط داده شود.

از نشر پست های وبلاگ گرفته تا برنامه هایی که در آن برای جذب مشتری مجددا هدف گذاری می کنید، باید استراتژی بازاریابی محتوا را بهینه کنید. این امر منجر به افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری می شود.

 

این پست به شما نشان می دهد که در هر مرحله از قیف فروش خود باید از چه قالب و شکلی از محتوا استفاده کنید. همچنین این پست به شما می گوید چه استراتژی هایی را برای سنجش موفقیت کمپین های فروش خود می توانید به کار ببندید.

 

شناخت مشتری

اولین حرکت برای جلب علاقه مشتری

مرحله اول قیف فروش سنجش نامیده می شود. در اولین مرحله از قیف فروش مخاطبانی که به دنبال محصول مورد علاقه خود هستند، برای اولین بار با محتوا و برند تجاری شما روبرو می شوند.

در زمان بررسی اولیه ی مخاطب، باید محتوایی تولید کنید که اول به سوالات مشتریان پاسخ دهد، سپس راه حل های ابتکاری در خود داشته باشد.

 

کل محتوای قیف فروش می بایست آموزنده و معتبر باشد.

توصیه میکنیم در ارتباط مقاله

تولید محتوای مفهومی و مفید و 7 استراتژی موثر برای سئو را مطالعه نمایید

تولید و اشتراک گذاری محتوا در خارج از سایت زمانی موثر است که باعث افزایش تعداد مخاطبان و رسیدن به مشتریان در میانه ی قیف شود. دسترسی به مشتریان در میانه ی قیف از طرق زیر امکان پذیر است:

• رسانه های اجتماعی (تبلیغات پولی یا ارگانیک).

• نتایج جستجوی ارگانیک

• رسانه های دیگر (ارسال پست توسط مهمان، بیانیه های مطبوعاتی، لینک دهی).

• اینفلوئنسرها

در جهت حفظ و استفاده از کلمات کلیدی، عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید، این موارد در این مرحله باید در نظر گرفته شوند:

• چگونه

• چه چیزی

• چه زمانی

• کجا

• چرا

• راهنما

• آموزش

• نکات

• ترفندها

• فوت کوزه گری (لایف هک)

بهترین نوع محتوا برای این موضوع موارد زیر هستند:

• کتابهای الکترونیکی

• اوراق دولتی

• پست های وبلاگی

• وبینار

• پست های مهمانان در سایت

• محتوای سبز (محتوای بهینه شده برای جستجو که همیشه به موضوع مرتبط است و برای مدت طولانی برای خوانندگان “تازه” باقی می ماند)

استفاده از سایر واسطه های رسانه ای مانند ویدئو، اینفوگرافیک و آزمونهای تعاملی (نوعی آزمون که در آن مخاطب پاسخ به چند سوال می تواند به پاسخ دلخواه برسد) راه های دیگری هستند که باعث می شوند برند تجاری شما حرفه ای تر و معتبرتر به نظر برسد.

با جدا کردن برند تجاری خود از رقبا، مشتریان را به مرحله بعدی در قیف فروش هدایت خواهید کرد.

 

هدایت مشتری

هنگامی که یک کاربر قبل از اینکه تصمیم بگیرد چیزی بخرد اول وب سایت شما را باز می کند و در مورد برند تجاری شما و خدماتی که ارائه می دهید به دقت کاوش می کند. این بدان معناست که مخاطب از نظرات دیگر کاربران گرفته تا داستان موفقیت تان همه چیز را مورد کنکاش قرار می دهد.

اینجاست که باید توجه خود را به تبلیغ برای کسب و کار معطوف کنید تا محتوا.

در این مرحله، کاربران موارد زیر را مورد توجه قرار می دهند:

• نظرات مثبت دیگر کاربران

• وب سایتی که هم سریع بالا بیاید و هم جذاب باشد.

• پیشنهاد از سوی شما که ارزشمند، واضح و قوی باشد.

• اثبات جمعی و شواهد اجتماعی تایید کننده ی نام برند تجاری شما.

با توجه به آخرین نکته از این موارد، باید محتوایی تولید کنید که بتوانید شما را به عنوان فردی مجرب در حوزه ی کاری که دنبال می کنید معرفی کند.

این اشکال محتوا را به جهت اثبات جمعی و شواهد اجتماعی تولید کنید:

• محتوای همراه با مطالعه موردی

• محتوای توصیفی

• محتوای تولید شده توسط کاربر.

• شناخت پیشه و محتوای حاوی جایزه

همچنین می توانید توضیح بیشتری نیز در مورد خدمات و محصولات خود ارائه دهید.

دمو، آموختار (تیوتوریال) و ویدئو های “چگونه انجام دهیم” به مخاطب اجازه می دهد تا هم بتوانند در مورد کسب و کار شما اطلاع داشته باشد و هم بداند شما می توانید پاسخگوی کدام نیاز او باشید.

وقتی مشتریان را متقاعد ساختید که برند تجاری شما درجه یک است می توانید فروش خود را شروع کنید.

فروش

محتوای پایین قیف، نشان دهنده ی نسخه فروش و عناوین هدف با قصد فروش بالا است.

سپس به مشتریان خود نسخه ای از CTA (پیامی در وب سایت که به کاربر می گوید اقدامات خاصی را انجام دهد) را ارائه کنید. این نسخه شامل تبلیغات، پیشنهاداتی با محدودیت زمانی، تخفیف و دیگر موارد می شود.

همچنین می بایست به محتوای سبز سطح بالا و پست های وبلاگ برای کاربرانی که به بالای قیف وارد نمی شوند لینک دهی کنید.

از CTA های کمیاب برای ایجاد جذابیت و بر انگیختن احساسات مخاطب استفاده کنید. پس از اینجام این مراحل به خوبی می توانید نتایج حاصل شده از کار خود را مشاهده کنید.

اندازه گیری و تولید KPI های محتوا

(شاخص کلیدی عملکرد یاKPI  یک عدد قابل اندازه گیری است که نشان می دهد یک شرکت چگونه در حال دستیابی به اهداف اصلی کسب و کار است.)

شناسایی کمبودها در قیف فروش ابتدائا در جایی مشخص می شود که مخاطبان دیگر میلی به ادامه ی خرید یا دنبال کردن محتوا ندارند. این شناخت به شما کمک می کند تا استراتژی تولید محتوا و سپس وب سایت خود را به جهت افزایش درآمد بهینه سازی کنید.

لیستی از KPI های محتوا در زیر وجود دارد که بر اساس جایگاهش در قیف فروش می توان هر بخش محتوا را دنبال کرد:

سطح بالا:

• دسترسی به برند تجاری

• ترافیک سایت

• لینک ها

• CTR

• نرخ پرش یا بانس ریت

سطح متوسط:

• CTR

• جلسات

• نرخ پرش یا بانس ریت

سطح پایین:

 

• نرخ تبدیل مخاطب به مشتری

• نرخ پرش یا بانس ریت

این امر نیاز به ایجاد یک تقویم محتوا به صورت فصلی دارد که این کمبود ها را شناسایی می کند و همچنین سئوی مبتنی بر فصل و ارزیابی محتوا را ارائه می کند.

 

ایجاد تقویم محتوا به شما اجازه می دهد تا داده های مشتریان از بررسی هایشان را بررسی و سپس عملی کنید و ترند های رو به رشد در کسب و کار های جدید را هدف قرار دهید. بیش از هر چیزی، تقویم محتوا به شما اجازه می دهد تا نتایج را دنبال کرده و ایرادات قیف خود را برطرف کنید.

باید بر اساس سرچ کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا می توانید موضوع را انتخاب کنید. با ارزیابی تقویم محتوا، می توانید استراتژی خود را در برابر ترند های به روز انعطاف پذیر تر نگه دارید و تعیین کنید که آیا به اهداف اخیر برای کسب و کار خود دست یافته اید یا خیر.

هدف گذاری مجدد برای تولید محتوای سطح بالا می تواند مزایای بسیاری برای برند تجاری و کسب و کار شما داشته باشد.

تکیه کردن بر حفظ مشتری و وفاداری او

استراتژی بازاریابی محتوا نباید تنها بر جذب مشتری جدید تکیه کند. با پیروی از قانون بازاریابی بیست به هشتاد 20/80 می دانیم که ماکسیمم درآمدمان از سوی مشتریان وفادار ما است.

محتوا باید بر استراتژی های ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد تاکید داشته باشد تا از پی آن LCV نیز افزایش یابد. این استراتژی ها عبارتند از:

• ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

• پیگیری ایمیل ها با تبلیغات ویژه.

• نظرسنجی مخاطب و همچنین زمینه یابی در مورد راههای بهبود کسب و کار.

• جایزه دادن به مخاطبانی که مشتری دائم شده اند  یا خریدهای متعدد دارند.

همیشه با محتوایی که نشان دهنده ی اقتدار شما در کسب و کار است پیگیر مشتریانی باشید که از شما چیزی خریده اند، همچنین می بایست پیگیر مشتریان راغب قبلی نیز باشید که دیگر از شما خرید نمی کنند. میزان تاثیر این راهبرد ها را اندازه گیری کرده و سپس با تجربه ی خود آن را بهینه سازی کنید.

 

نتیجه

با فهم بهتر از شیوه عملکرد هر بخش محتوایی در قیف فروش، می توانید نتایج عملی را پیگیری کنید و محتوا را برای توسعه ROI بهینه سازی کنید. فصل به فصل ارزیابی مجدد داشته باشید و به دنبال راه هایی برای بهبود استراتژی بازاریابی باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.