طراحی بنر نمایشگاه ایرانی

در طراحی بنر نمایشگاه ما با نکات دیگری در طراحی مواجه هستیم. این نکات شامل:

فضای پس زمینه طراحی، رنگ برند، رنگ تبلیغاتی، اندازه، چیدمان و نوع فضا‌سازی تصویر است. برای مثال طراحی بنر تبلیغاتی ماشین با طرح تابلو نمایشگاه اتومبیل تا حد زیادی متفاوت است. این چیدمان وابسته به نوع ماشین و نوع برند و اندازه ما طراحی میشود. نوع برند و رنگ سازمانی در انتخاب رنگ اصلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در بنر اتو گالری از رنگها به شکلی متفاوت استفاده میکنیم؛ اما در انتخاب رنگ بنر نمایشگاه ایرانی چه مواردی مورد توجه هستند؟ رنگها مورد اصلی در طراحی هستند. در اولین نگاه به بنر اتومبیل ما رنگ آن‌را میبینیم.

پس انتخاب رنگ برای تمرکز عابرین و رانندگان مهم است اما یعنی چه؟ انتخاب رنگ باید به گونه‌ای باشد که در ذهن مخاطب باقی بماند اما حواس او را در هنگام رانندگی و پیاده روی پرت نکند در این صورت تاثیر منفی دارد. معمولا رنگهای مورد استفاده در طراحی بنر نمایشگاه ایرانی به کمک چند رنگ است. ماشینها در طراحی از رنگهای زرد، قرمز و آبی استفاده میکنند. که همیشه این رنگهای ثابت استفاده میشود و خلاقیت خاصی دیده نمیشود. اگر در طراحی بنر ماشین از تصویر مناسب استفاده نشود در آن صورت با طرحی ساده و خشک رو به رو هستیم. در طراحی بنر نمایشگاه معمولا با درج عنوان و آدرس ها و شماره تماس ها مواجه هستیم. کلا هیچ مورد اضافه ای در بنر نیست.

 

طراحی بنر نمایشگاه شامل اطلاعات اصلی میشود.

طراحی بنر نمایشگاه خارجی

در طراحی بنر نمایشگاه خارجی رنگها به عنوان عنصر اصلی شناخته میشوند. هر نمایشگاه ماشینهای خاص خود را دارد اما به طور معمول از جدیدترین ماشین برای طراحی بنر استفاده میکند. پس با وجود چندین ماشین خاص تنها یک انتخاب داریم. معمولا در کنار طراحی بنر نمایشگاه اطلاعاتی مثل نحوه خرید یا اجاره ماشینها بیان شده است تا خدمات اصلی نمایشگاه مشخص شود. پس علاوه بر اطلاعات ماشین، اطلاعات خدمات، آدرس، شماره تماس و وب سایت ذکر میشود. اما نوع انتخاب رنگها چطور است؟ در اینجا طراحی به کمک چند رنگ همیشگی نیست بلکه با توجه به نوع رنگ ماشین و برند آن این رنگها انتخاب میشوند. البته این در حالتی است که تصویر ماشین در بنر باشد. اگر اندازه بنر کوچک باشد امکان درج اطلاعات کافی نیست.

پس ریسک اطلاعات ناقص را کنار میگذاریم و با بررسی بیشتر اطلاعات نمایشگاه را ذکر میکنیم. از مجموعه رنگهای پر طرفدار طراحی رنگ نقره ای است. این رنگ با ترکیب مشکی در تصویر استفاده میشود. در نوع چیدمان تصویر بنر همیشه با‌توجه به مکان قرار گیری بنر طراحی میکنیم. اگر نقطه مرکز دید مخاطب در وسط صفحه بود بطور متمرکز از تصویر در وسط استفاده میشود. اما اگر نقطه مرکزی بنر در کنار اتوبان بود، طراحی بنر نمایشگاه به صورتی است که انگار با رانندگان دیگر هم مسیر شده اند.

 

در طراحی بنر نمایشگاه خارجی اطلاعات ماشین درج میشود.

طراحی بنر اتومبیل ایرانی

طراحی بنر نمایشگاه تا حدی به طراحی بنر اتومبیل نزدیک است. در طراحی برند‌های ایرانی معمولا پس از رونمایی جدیدترین ماشین بنر آن طراحی میشود. رنگ در طراحی بنر تاثیر خاصی ندارد بلکه بیشتر از اتومبیل به رنگ سفید استفاده میشود و برای همین رنگ در طراحی بنر نمایشگاه اهمیت بیشتری دارد. با‌توجه به برند و رنگ سازمانی یک بنر اتومبیل را طراحی میکنیم. طراحی بنر نمایشگاه هم به همین صورت است اما معمولا رنگهای کاربردی آن یکسان است. برای طراحی بنر اتومبیل اطلاعات آن به همراه نحوه خرید آن ذکر میشود. برخی اوقات هدف از طراحی بنر تنها معرفی محصول جدید نیست.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: طریقه طراحی بنر قدم به قدم

بلکه با‌توجه به رویداد خاصی از فروش یک ماشین رونمایی میشود. به طور مثال رویداد دهه فجر یکی از زمان‌هایی است که شرکت ایران‌خودرو  و سایپا از ماشین های جدید خود رونمایی میکنند و به همراه اقساط فروش اطلاعات کاملی در بنرها وجود دارد. این اطلاعات شامل نوع بیمه و اطلاعات نمایندگی‌های فروش هم میشود. در آخر برای تکمیل اطلاعات وب سایت هم درج میشود. نکته مهم در طراحی بنر اتومبیل عکسهای با کیفیت است. برای همین در طراحی بنر خلاقیت خاصی را نمبینیم تنها اطلاعات و معرفی محصول به طور کامل وجود دارد. هدف طراحی در هر محصول با‌توجه به مکان آن مشخص میشود.

 

در طراحی بنر نمایشگاه اتومبیل ایرانی خبری از خلاقیت نیست.

طراحی بنر اتومبیل خارجی

برای طراحی بنر اتومبیل خارجی با‌توجه به رنگ سازمانی برند از همان رنگ اتومبیل استفاده میشود. به طور مثال در برند پورشه رنگ برند آن قرمز و زرد است. پس برای رونمایی از ماشین جدید خود در برند پورشه از رنگ قرمز استفاده میکنیم. معمولا شعار برند‌های خارجی در طراحی آنها وجود دارد. به عنوان مثال در بنر تعمیرگاه ماشین برای تبلیغ روغن موتور از شعار سرعت بیشتر موتور استفاده میکنیم. به همین صورت در طراحی بنر نمایشگاه به همراه رنگ سازمانی از شعار ویژه برند در طراحی و عکاسی ماشین استفاده میشود. در بنر‌های خارجی در هر برند با‌توجه به انتظاری که  مخاطب از برند دارد تصاویر گنجانده میشود. به عنوان مثال در طراحی یک برند در ابتدا لوگو آن طراحی میشود سپس محصولات طبق لوگو طراحی میشوند. در‌نتیجه لوگو و محصولات ویژگی‌های یکسانی دارند.

در طراحی بنر نمایشگاه اطلاعات زیادی شامل برندهای موجود و آدرس و نحوه خرید وجود دارد. اما در طراحی بنر ماشین ما تنها اطلاعاتی شامل نوع موتور، سرعت و یا ویژگی های خاص آن را داریم. در هر نمایندگی فروش با توجه به قوانین هر کشور نوع فروش و اقساط خودرو متفاوت است. برای همین در طراحی بنر اطلاعات فروش را نمیبینیم.  اما در بنر اتو گالری معمولا این اطلاعات به طور کامل درج میشوند. خلاقیت های ویژه‌ای که هر برند در طراحی استفاده میکند سبب ایجاد سرگرمی و همچنین شهرت بیشتر برند میشود.

 

در طراحی بنر نمایشگاه ماشین خارجی پیام خود را با خلاقیت میگویند.

نکات طراحی بنر اتو گالری

در طراحی بنر نمایشگاه به صورت چاپی معمولا کیفیت از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است. مواردی که در طراحی باید به آنها توجه شود شامل: رزولوشن تصویر، تصاویر با کیفیت، وکتور، ابزار های مورد استفاده، نوع چیدمان و تغییرات روشنایی عکس است. این تغییرات زمانیکه روی عکس خام اعمال میشود، عکس خام را به عکسی واقعی نزدیک میکند. یعنی انگار این تنها یک تصویر نیست بلکه ماشین به صورت واقعی وجود دارد. در بنر لایه باز تعمیرگاه یا  بنر باطری سازی باید هر ابزاری که در طراحی استفاده میشود به طور کامل ذکر شود.

در شرکت های ویژه طراحی و ساخت محتوا تصویری این کار ها معمولا به شکل بنر خبری طراحی میشوند تا در صورت نیاز به عنوان بخشی از تبلیغات اینترنتی قرار گیرند. با‌توجه به میزان اهمیت طراحی باید زیر نظر یک متخصص این کار انجام شود. به عنوان مثال از یک شرکت تولید محتوا متنی و تصویری کمک بگیرید مثلا رایامارکتینگ تمامی نمونه کار‌های خود را برای نمایش سطح طراحی دارد و همچنین مشاوران در همه زمینه‌ها به شما برای نوع طراحی کمک میکنند. طراحی بنر نمایشگاه بخاطر نوع طراحی دارای تغییرات زیادی است برای همین به طور معمول از ابزار‌های اصلی در گزارش گفته میشود و جزئیات طراحی معمولا دریافت نمیشود.

 

در طراحی بنر نمایشگاه و اتو گالری اطلاعات تماس همیشه ذکر میشوند.

تفاوت بنر تعمیرگاه ماشین با بنر نمایشگاه

در طراحی بنر نمایشگاه و بنر تعمیرگاه در ابتدا اهداف متفاوتی را مشاهده میکنیم. به طور مثال در تابلو نمایشگاه اتومبیل ما اطلاعات معرفی و نهایتا فروش را مشاهده میکنیم اما برای بنر تعمیرگاه هدف جذب مخاطب است. پس تلاش اصلی بر متقاعد سازی خدمات خوب تعمیرگاه است. در طرح بنر مشاغل مختلف همه اهداف در آنها مشابه نیست بلکه از ابعادی متمایز هستند. طراحی بنر نمایشگاه به صورت ایرانی شامل اطلاعات تماس و نمایندگی ها است و در طراحی بنر خارجی اطلاعاتی مثل نوع فروش همچنین برند‌های موجود دیده میشود. این تمایز بخاطر سطح فکر مخاطب است. در ایران مخاطب بیشتر به نوع هزینه‌های پرداختی و میزان قسط‌ها توجه دارد. در حالی که مخاطب دیگر به میزان کیفیت و نحوه ارائه خدمات یک برند توجه بیشتری دارد. اما بنر تعمیرگاه ماشین در نهایت اطلاعات یکسانی را به مخاطب‌ها میدهد.

اطلاعات بنر تعمیرگاه شامل معرفی محصول و برند، سطح کیفیت و تاثیر گذاری آن روی اتومبیل است. اما در طراحی بنر نمایشگاه کاری به سطح کیفیت محصولات نداریم بلکه آنها تنها به همراه اطلاعات خرید معرفی میشوند. همچنین در بیشتر بنر‌های تبلیغاتی اطلاعات این چنینی با خلاقیت بالا و حتی نحوه قرارگیری تصویر در صفحه و بازی با زوایا کیفیت آنها بیان میشود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.