مقالات آموزشی

آشنایی با ۱۸۹ ایده برای جذب مخاطب از طریق تولید محتوا (قسمت اول)

مفید بود؟

آیا تا به حال شده است که برای تولید محتوا تنها به صفحه کامپیوتر خود خیره شوید و هیچ ایده ای نداشته باشید؟ در این صورت باید بدانید که نداشتن یک ایده جذاب برای مقاله نویسی یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود تا شما نتوانید عملکرد خوبی در زمینه تولید محتوا داشته باشید.

باید بدانید که در زمینه بازاریابی محتوا، یکی از مهم ترین نیازهای پیش روی شما، تولید محتوا به نحوی است که بتواند برای مخاطب جذاب باشد و باید به صورت زمان بندی شده نسبت به انتشار مقالات خود در بلاگ اقدام کنید.

در این صورت ما در این مقاله قصد داریم یک لیست کامل از ایده هایی که برای تولید محتوا عالی است را برای شما بیان کنیم که قطعا می تواند در برنامه ریزی شما برای تولید محتوا مفید واقع شود. با ما همراه باشید.

تولید محتوا

ایده های کافی برای تولید محتوا ندارید؟ می توانید یک فرآیند اثبات شده را برای رشد بازاریابی محتوایی بلاگ خود داشته باشید
زمانی که شما در حال خواندن این مقاله هستید، می خواهید ایده های بیشتری برای تولید محتوا داشته باشید ولی برای داشتن این ایده ها صرف مطالعه این مقاله نمی تواند کافی باشد. در واقع شما باید در دوره هایی که به این منظور وجود دارد می توانید در ادامه با ما همراه باشید و اطلاعاتی بیشتر را به دست بیاورید.
این لیست را برای تولید محتوا در نظر داشته باشید
به یاد داشته باشید که در تولید محتوا تنها ایده های پیش رو برای وبلاگ شما می تواند مفید واقع شود و شما می توانید از این لیست برای تولید محتوای بهتر استفاده داشته باشید. ادامه این مقاله جذاب را در مقاله بهترین 189 ایده جذاب و جدید تولید محتوا برای موضوعات مختلف (قسمت دوم) مطالعه کنید.

فهرست مطالب این مقاله :

  •    ایده های بازاریابی محتوا
  •     خلاق
  •    آرزوها و اهداف
  •   جهان بینی با دیدگاه های مختلف
  •     مشاوره
  •     موارد دلخواه
  •     الهام گیری
  •     ایده های وبلاگ نویسی
  •     نوشتن مقاله های جذاب
  •     استفاده از سایر محتوا و بازنشر آن ها

با توجه به این لیست نسبت به تولید محتوا و بیان ایده ها اقدام خواهیم کرد.

ایده های بازاریابی محتوا برای وبلاگ های تجاری

در این قسمت قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص ایده های بازاریابی محتوا برای وبلاگ های تجاری را در اختیار شما قرار خواهیم داد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود :

 

1.    چگونه کار خود را می توانید شروع کنید؟ چطور می توانید به جایی که امروز هستید برسید؟

پاسخ به این سوال راهی عالی برای کسانی است که شما را دنبال می کنند تا در طی مسیر کسب و کار خود به آن برسند. در واقع شما باید چالش هایی که پیش روی شما است را پاسخ دهید و با مخاطب خود در قالب تولید محتوا به اشتراک بگذارید. شما می توانید زندگی شخصی خود را نیز شرح دهید و جهت دهی برای دستیابی به اهداف مربوط به کسب و کار را انجام دهید.

2.    لیست کلیپ هایی که باید به انتشار بگذارید را تهیه کنید

برای مثال در صورتی که شما یک وبلاگ نویس و فعال در زمینه تولید محتوا هستید، می توانید یک لیست از 20 کلیپ مربوط به وبلاگ نویسی را تهیه کرده و آن را به اشتراک بگذارید. فیلم های مفید می توانند بسیار مناسب برای مخاطبین شما باشند.

3.    لیستی از لینک هایی که روی یک موضوع تمرکز دارند را تهیه کنید

شما می توانید برای تولید محتوا، یک لیست از لینک های محتوایی که مربوط به موضوع مورد بحث هستند را تهیه کنید، توضیحات کوتاهی برای هر یک از موضوعات بنویسید و به عنوان یک لیست وبلاگ قالب بندی شده به اشتراک بگذارید.

4.    چه نکاتی برای بازاریابی کسب و کار شما مفید نبوده است؟

همواره دانستن این مسئله که چه کاری مفید است یا می تواند تاثیر مخرب داشته باشد می تواند یکی از بهترین ایده های تولید محتوا به شمار رود ولی یکی دیگر از ایده ها، روش های انجام کاری است که اثر خنثی دارند. در واقع شما می توانید این مقاله را تولید کرده و به اشتراک بگذارید تا بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشید.

5.    لیستی از سوالات و پاسخ های متداول را تهیه کرده و به اشتراک بگذارید

در صورتی که قبلا سوالات متداولی در خصوص سایر پست های خود داشته اید، می توانید موضوع تولید محتوا بعدی را همین مسئله قرار دهید و بر این اساس نسبت به بررسی سوالات متداول در مورد موضوعی خاص بپردازید. اطمینان داشته باشید که این کار باعث می شود تا مردم بیشتر با شما در تعامل باشند و در واقع یکی از بهترین روش های تولید محتوا به شمار می رود. شما می توانید وضوح کسب و کار خود را با این کار بیشتر کنید.

6.    یک موضوع غیر مرتبط را در نظر داشته باشید و آن را به موضوع مورد بحث پیوند دهید

شما می توانید یک موضوع را در نظر بگیرید که در ظاهر ارتباطی با حرفه شما ندارد و آن را به مسئله ای مرتبط با کسب و کار خود تبدیل کنید. در واقع این کار با ایجاد یک پست می تواند بسیار جذاب باشد. شما می توانید شخصیت ها و روابط دوستانه خود را که باعث شده اند تا کسب و کار خود را رونق دهید را بیان کنید و با این روش تولید محتوا مخاطبین بیشتری داشته باشید.

7.    از اینفلوئنسرهای محبوب برای مصاحبه و تولید محتوا کمک بگیرید

داشتن یک مهمان محبوب که بتواند در جذب بیشتر مخاطب به شما کمک کند یک روش بسیار عالی به شمار می رود و شما می توانید با استفاده از این روش بیشترین میزان مخاطب را داشته باشید. برای مثال می توانید یک مصاحبه با اینفلوئنسر داشته باشید و از آن تولید محتوا داشته باشید.

8.    مزایای کسب و کار شما نسبت به سایر رقبا چیست ؟

گاهی اوقات این امکان وجود دارید که این مسئله ترسناک باشد و شما می توانید وب سایت های سایر رقبای خود را بررسی کنید و بر این اساس مزایای کسب و کار خود را بهتر کنید. در واقع باید در نظر داشته باشید که شبکه های اجتماعی در این روش تولید محتوا می تواند به شما کمک کند و شما می توانید سهولت بیشتری در زمینه تولید محتوا و فعالیت در این خصوص داشته باشید.

چه قدم هایی برای این کار باید بردارید؟

  •     به وبلاگ رقبای کسب و کار خود نگاه کنید.
  •     نقاط قوت و ضعف رقبای خود را یادداشت کنید.
  •     نگاهی به وبلاگ خود بیندازید.
  •     نقاط ضعف و قوت شما چیست؟ در صورتی که احساس می کنید نمی توانید بدون تعصب به این سوال پاسخ دهید، از یکی از دوستان خود در این زمینه کمک بگیرید.
  •     چطور می توانید نقاط قوت خود را بهتر کنید و نقاط ضعف خود را پوشش دهید.

9.    خلاقانه ترین روش هایی که برای استفاده شخصی از محصول شما وجود دارد چیست؟

شما می توانید در این خصوص فعالیت داشته باشید و یک روش خلاقانه که برای استفاده از ابزاری که دارید را تولید محتوا کنید. این کار می تواند در مقاله نویسی و نوشتن مقاله به شما کمک کند و شما می توانید به بهترین نحو ممکن نسبت به تولید محتوا به این شیوه اقدام کنید.
آیا محصولی دارید؟ در صورتی که چنین است می توانید این سوال را از خود بپرسید که کدام روش های خلاقانه ای برای استفاده از این محصول وجود دارد و از آن برای تولید محتوا استفاده کنید.

10.    با مخاطبین و یا مشتریان خود مصاحبه کنید

یکی از جذاب ترین روش هایی که برای تولید محتوا می تواند در دسترس شما باشد آن است که با مشتریان یا مخاطبین خود مصاحبه کنید و در خصوص ویژگی های وبلاگ یا تجارت خود سوالاتی بپرسید. این کار برای تولید محتوا می تواند بسیار مفید واقع شود.

11.    چطور از شبکه های اجتماعی برای بهتر دیده شدن و بازاریابی استفاده کنیم؟

شما می توانید عنوان تولید محتوا بعدی خود را به این گونه انتخاب کنید که چطور می توانیم از شبکه های اجتماعی برای بیشتر دیده شدن و بازاریابی بهتر استفاده کنیم؟ در صورتی که امکان آن را دارید که با دیگران مصاحبه کنید، حتما این کار را انجام دهید و در نهایت نکاتی را که به دست آورده اید را به اشتراک بگذارید.

12.    یک راهنمای کامل بنویسید

یک راهنمای کامل در مورد یک اصل در خصوص صنعت، کسب و کار یا تجارت خود بنویسید. ترفندهای ورود به دنیای کسب و کار را به مردم بیاموزید و در نهایت می توانید مخاطبینی دائم پیدا کنید که از شما طرفداری می کنند.

13.    بهترین قسمت از کاری که انجام می دهید چیست؟

همه چیز را در مورد کسب و کار خود به خوانندگان خود بگویید و با آن ها صحبت کنید. در مورد قسمت های کسب و کار خود را انجام دهید و در نهایت می توانید عملکرد بسیار خوبی را تجربه کنید.

14.    با تیم خود در کسب و کار مصاحبه کنید

یک لیست از سوالاتی که ممکن است برای مخاطبین شما جذاب باشد را تهیه کنید و برای افراد تیم خود ارسال کنید. شما می توانید بر اساس جواب هایی که دریافت کرده اید، تولید محتوا کرده و آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

15.    آیا اخیرا در کسب و کار خود استخدام داشته اید؟ به چه دلیل استخدام می کنید؟

خصوصیاتی که در کسب و کار شما برای استخدام وجود دارد را می توانید در قالب تولید محتوا به اشتراک بگذارید. معیارهای شما برای استخدام چیست و اصولا چطور افراد را استخدام می کنید؟ دلیل استخدام شما چیست؟ تمامی این سوالات برای مخاطبین شما می تواند مفید واقع شود.

16.    بیانیه بدهید

بیانیه دادن یکی از بهترین روش های تولید محتوا می باشد. Jeff Goins در این خصوص می گوید :
“یک بیانیه عالی می تواند پیام های شما را متراکم کند و در یک قالب کوتاه برای مخاطبین شما به اشتراک بگذارد. بیانیه ای همه جانبه بنویسید که درک کاملی را به مخاطبین شما القا کند. در واقع این کار می تواند به راهکاری اصلی برای تولید محتوا به شمار رود.”

بیانیه شما باید شامل موارد زیر باشد :

  •     پیام من چیست؟
  •    چه چیزی را می خواهم دیگران بدانند؟
  •    اهمیت پیام من در چیست؟

ایده های خلاقانه برای تولید محتوا در وبلاگ

داشتن یک ایده خلاقانه برای تولید محتوا در وبلاگ دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و باید با دقت بسیار زیادی نسبت به بررسی این ایده ها بپردازید. در ادامه با شما در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم داشت.

17.    تعدادی پست برای سنین خاص بنویسید

تصور کنید که 30 سال سن دارید، تا به حال از خودتان پرسیده اید که در این 30 سال چه چیزهایی را یاد گرفته اید؟ شخصیت شما به کدام سمت رفته است؟ آیا می توانید یک الگو برای دیگران باشید؟ در واقع باید بدانید که بر این اساس تولید محتوا می تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد و در واقع شما را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد نشان خواهد داد.

18.    یک پست برای اشتراک gif بنویسید

همه gif ها را دوست دارند. تصاویری متحرک که بدون صدا هستند. در واقع گیف ها می توانند طنز و یا انرژی داشته باشند. در این صورت شما می توانید تولید محتوا در این خصوص داشته باشید و با مخاطبین خود ارتباط بهتری برقرار کنید که قطعا برای شما و مخاطبان شما می تواند جذاب واقع شود.

19.    چه کارهایی را علاقمند هستید که یاد بگیرید؟

تصاویر و لیست هایی را از کارهایی که علاقمند به آموزش آن ها هستید را به اشتراک بگذارید. در واقع می توانید پس از تولید محتوا در این خصوص در مورد این کارها و آموزش آن ها اقدام کنید و در نهایت می توانید تجارب خود را به اشتراک بگذارید که کاری واقعا جذاب به شمار می رود.

20.    پست هایی با محتوای جذاب و طنز بنوسید

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای تولید محتوا بنویسید دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و شما می توانید محتوای جذاب و طنز بنویسید که برای کاربران جذاب باشد. برای مثال می توانید از آهنگ ها الهام بگیرید و بر اساس همان ریتم، طنز نویسی انجام دهید!

21.    در وبلاگ خود مسابقه راه اندازی کنید

شما می توانید برای تولید محتوا، مسابقه در وبلاگ خود داشته باشید و پس از آن نیز می توانید نتایج را به اشتراک بگذارید تا صحت عملکرد مسابقه شما نمایان شود. در واقع شما می توانید این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

برای راه اندازی یک مسابقه باید مراحل زیر را انجام دهید :

  •    هدف شما از راه اندازی مسابقه چیست؟ هدف مشخصی را باید در نظر داشته باشید. آیا می خواهید از کاربران خود ایمیل دریافت کنید یا می خواهید مشتریان خود را تشویق کنید تا بیشتر خرید کنند؟ آیا می خواهید اعضای بیشتری به عنوان دنبال کننده شما در شبکه های اجتماعی باشند؟
  •     چه نوع محتوایی می خواهید داشته باشید؟ باید تعیین کنید که یک چالش می خواهید راه اندازی کنید یا یک مسابقه مهارتی؟

22.    از سوالات پرتکرار در انجمن ها برای تولید محتوا در وبلاگ استفاده کنید

برای این که بتوانید ایده های زیادی در زمینه تولید محتوا داشته باشید می توانید به وب سایت های انجمن مانند Quora

مراجعه کنید. در این وب سایت ها افراد سوالات زیادی را مطرح می کنند که می توانید از آن ها برای ایده پردازی و تولید محتوا در وبلاگ خود استفاده کنید.
زمانی که پاسخ خود را در قالب یک پست برای وبلاگ بنویسید می توانید به Quora بازگردید و لینک پاسخ را برای کاربرانی که این سوال را دارند ارسال کنید. با این کار می توانید کاربران بیشتری را در سایت خود داشته باشید.

23.    بهترین جوک ها و لطیفه هایی که مشهور شده اند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند را استفاده کنید

همانطور که قبلا هم گفته ایم، مردم عاشق شوخ طبعی در قالب تولید محتوا هستند. از این روی می توانید از شبکه های اجتماعی و موتور جستجوی Google برای مشاهده شوخی های جدید و جذاب استفاده کنید و آن را در یک روز تعطیل به اشتراک بگذارید.

24.    در حرفه شما افراد حرفه ای چه کار می کنند؟

آیا ماجراهای سرگرم کننده در خصوص شغل و فعالیت حرفه ای شما وجود دارد که شما یا افراد حرفه ای در این حرفه آن را انجام داده اند؟ در این صورت می توانید برای تولید محتوا این خاطره ها را بنویسید و به اشتراک بگذارید.

25.    فیلم های خوبی دیده اید؟ می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و آن را به موضوعی مرتبط پیوند دهید

شما می توانید در مورد چگونگی ارتباط میان شخصیت ها یا موقعیت های یک فیلم با شخص خود تولید محتوا انجام دهید و این موارد را به صورت سرگرم کننده کنار هم قرار دهید و در نهایت می توانید با کمی جوک و لطیفه و شوخی به اشتراک بگذارید.

26.    پنج عامل اصلی حواس پرتی شما در چه چیزی نهفته است؟ چطور حواس پرتی را شکست می دهید؟

عوامل حواس پرتی شما موضوع سرگرم کننده ای برای تولید محتوا نیست ولی بسیاری از مخاطبین شما ممکن است که این مشکل را به خصوص با وجود اینترنت داشته باشند. در واقع حواس پرتی یکی از مهم ترین خصوصیات اخلاقی بسیاری از افراد در جامعه می باشد.
آیا راهی برای از بین بردن حواس پرتی وجود دارد و خود شما از این روش استفاده می کنید؟ در این صورت می توانید نکات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارید.

27.    اگر سه فرد خلاق برای ساخت یک محصول اقدام کنند نتیجه کار چه خواهد بود؟

یکی از جذاب ترین موضوعاتی که برای مخاطب شما می تواند بسیار مناسب باشد، آن است که اگر مهارت های مختلف را ترکیب کنید، در نهایت به چه محصولی خواهیم رسید؟ در این خصوص می توانیم تولید محتوا کنیم و آن را به اشتراک بگذارید.

28.    چه عواملی باعث ترس شما می شود؟ چرا؟

جالب است که مردم بدانند شما به عنوان یک شخص وبلاگ نویس، از چه چیز می ترسید و از چه چیز ترسی ندارید. از چه روش هایی برای عبور از ترس های خود استفاده کرده اید؟ در این خصوص تولید محتوا و به اشتراک گذاری آن می تواند اولین جرقه برای ارتباط با کسانی باشد که ترس هایی مشابه با شما دارند.

29.    اولین خاطره ای که به یاد می آورید چیست؟

چه خاطره ای دارید که به عنوان اولین خاطره در ذهن شما ثبت شده است؟ نوشتن در این مورد می تواند ری اکش های جذابی داشته باشد.

30.    از چه ترفند هایی استفاده می کنید؟

چه ترفند هایی دارید تا بتوانید یک کار را در زمینه شغلی یا در زندگی روزمره دارید که می تواند برای مخاطبین شما جذاب باشد؟

به این موارد برای لیست کردن این ترفند ها فکر کنید :

  •   چه مراحلی برای اتمام پروژه شما وجود دارد؟
  •     آن ها را یادداشت کنید.
  •    بر اساس طرح کلی و مقاله هایی که قبلا نوشته اید می توانید مقاله نویسی خود را انجام دهید.

31.    از پنج کلمه برای توصیف خود، وبلاگ یا کسب و کار خود استفاده کنید.

چطور می توانید تنها در 5 کلمه نسبت به توصیف کسب و کار، شخصیت یا وبلاگ خود بپردازید؟ از این پنج کلمه می توانید برای ایجاد ایده های جدید در تولید محتوا استفاده کنید.

32.    پوشش زنده داشته باشید

پوشش زنده رویدادها در وبلاگ شما باعث می شود تا کاربران بیشتری به وبلاگ شما جذب شوند. شما می توانید در مورد رویداد ها تولید محتوا داشته باشید و سپس از مردم بخواهید که در روز انجام رویداد به وبلاگ شما مراجعه کنند تا جزئیات را برای آن ها بیان کنید. در واقع شما می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید و شما می توانید بر این اساس نسبت به تولید محتوا اقدام کنید. یکی از جالب ترین روش های تولید محتوا و جذب نظرات مردم را می توانیم همین روش بدانیم.

 

در مورد آرزوها و اهداف چه ایده هایی برای تولید محتوا وجود دارد؟
یکی از مهم ترین روش هایی که در تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد را می توان نوشتن در مورد آرزوها و اهداف دانست. در این قسمت ایده هایی را در این خصوص با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

33.    چگونه می توانیم به اهداف فعلی خود برسیم؟

به اهداف ماهانه خود فکر کنید و بر اساس آن می توانید به صورت شخصی یا به صورت تجاری نسبت به تولید محتوا اقدام کنید.

  •     اهداف ماهانه من چیست؟ آیا می توانیم برای مخاطبان خود را در دسته بندی مختلف داشته باشیم؟
  •     زمانی که اهداف خود را می نویسید، احتمال رسیدن به آن بیشتر است.

با به اشتراک گذاری اهداف خود می توانید شفافیت بیشتری در تولید محتوا داشته باشید و تعامل بیشتری داشته باشید.

34.    چه کارهایی را قرار نیست در این ماه/ سال انجام دهیم؟

کارهایی را که قرار نیست در یک ماه یا یک سال آینده انجام دهید را می توانید به اشتراک بگذارید. برای مثال آیا می خواهید یک عادت بد خود را کنار بگذارید تا به موفقیت برسید؟ در این صورت می توانیم نسبت به تولید محتوا در این خصوص اقدام کنیم و بر این اساس نسبت می توانیم موضوعاتی را با مخاطبین خود به اشتراک بگذاریم.

35.    راه موفقیت در این خصوص چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده ایدکه نوشتن یک پست الهام بخش چه تاثیری می تواند در موفقیت شما داشته باشد؟ در واقع مخاطبین به دنبال آن هستند که روش های موفقیت را بیشتر یاد بگیرند و شما می توانید در این زمینه فعالیت داشته باشید.
•    چه چیزهایی هنگام شروع کار وجود دارد که چالشی برای شما است؟
•    این موارد را می توانید لیست کنید و روش های مقابله با آن را بیان کنید.
•    خود را به عنوان مربی موفقیت تصور کنید و بر این اساس می توانید تولید محتوا را به گونه ای انجام دهید که در نهایت برای مخاطبان شما جذاب می باشد.

36.    اهداف شما برای پنج تا ده سال آینده چیست؟

همواره باید به یاد داشته باشید که یادآوری اهداف می تواند برای شما بسیار مناسب واقع شود. زمانی که بتوانید آن را تعیین کنید می توانید راحت تر متوجه شوید که چطور می توانیم در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف استفاده کنیم؟ در این خصوص نیز می توانید تولید محتوا داشته باشید.
در ادامه برخی از مهم ترین سوالات در این خصوص را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت :

  •    دوست دارید که امسال چه کاری را انجام دهید؟ آیا این کار مربوط به امور شخصی شماست یا امور کاری شما؟
  •     چه کارهایی را باید در این مدت زمان به پایان برسانید؟
  •     آیا میزان مشخصی از درآمد لازم است تا به اهداف برسیم؟
  •     چقدر سرمایه گذاری برای کار جدیدی که می خواهید انجام دهید نیاز است؟

37.    محتوای خود را رایگان ارائه دهید

در صورتی که می خواهید مخاطبین خود را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید، شما می توانید نسبت به ارائه محتوای خود به صورت رایگان اقدام کنید و یا هدایای دیگری را در وبلاگ خود در نظر داشته باشید.

38.    روش های جدیدی را امتحان کنید

در واقع شما می توانید اطلاعاتی را در خصوص روش های جدید در انجام کاری را به اشتراک بگذارید. در واقع بسیاری از مخاطبان شما علاقمند هستند تا روش های جدید را با شما تجربه کنند و همین امر باعث می شود تا تولید محتوا برای مخاطبان شما در این خصوص بسیار جذاب باشد.

برای مثال می توانید در مورد طراحی آسمان یا انجام کارهای جدید محتوا تولید کنید. از یاد نبرید که در این خصوص می توانید کمی شوخ طبعی را چاشنی محتوای خود کنید.

39.    لیست مطالعه سالانه خود را منتشر کنید

از مهم ترین ایده هایی که در خصوص تولید محتوا می توانید از آن استفاده کنید، لیست مطالعه به صورت سالانه به شمار می رود و شما می توانید بر این اساس نسبت به محتوا نویسی اقدام کنید.

40.    لیست خیریه های معتبر را منتشر کنید

انتشار لیست خیریه هایی که در حال فعالیت های عام المنفعه هستند می تواند باعث شود تا مخاطبین احساس خوبی را از وبلاگ شما دریافت کنند و از این روی شما می توانید در این خصوص به تولید محتوا بپردازید.

41.    شغل رویایی شما چیست؟

آیا مشغول به کاری هستید که از کودکی آرزوی آن را داشتید؟ هنوز به این کار مشغول نشده اید؟ تفاوتی ندارد که در حال انجام این کار باشید یا خیر، می توانید در مورد شغل جذاب و مورد علاقه خود اطلاعاتی را بنویسید و به اشتراک بگذارید.

42.    چه چیزهایی برای شما الهام بخش است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای شما ممکن است پیش بیاید آن است که چه چیزهایی برای شما الهام بخش است و می توانید حس خوبی از آن ها دریافت کنید؟ تولید محتوا در این خصوص می تواند یکی از جذاب ترین کارهایی باشد که شما می توانید انجام دهید.

43.    کارهای مختلف را رها کنید و برای انجام کارهای مفید متمرکز شوید

این کار ممکن است که کمی دشوار باشد، شاید شما به کاری علاقمند باشید و از آن لذت ببرید. برای مثال تماشای تلویزیون و یا چک کردن شبکه های اجتماعی، اما در نهایت این شما هستید که باید بر روی کارهای مفید متمرکز شوید و در این راه می توانید به تولید محتوا بپردازید.
این مسئله می تواند یک امر بسیار ضروری برای شما باشد تا بتوانید به اهداف خود برسید. پس از این که به برخی از اهداف خود برسید می توانید اطلاعاتی در مورد آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

44.    لیست شما برای زندگی هیجان انگیز چیست؟

برای این که بتوانید یک کار را به صورت حرفه ای انجام دهید، باید چه کارهایی انجام دهید؟ در واقع این مسئله می تواند به صورت یک لیست منتشر شود و در تولید محتوا دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

45.    شعار شما برای زندگی چیست؟

با کدام کلمات می توانید نوید یک زندگی خوب را بدهید؟ در این مورد می توانید از کلمات الهام بخش استفاده کنید و در یک پست به تولید محتوا در خصوص فلسفه این کار بپردازید و اطلاعاتی را در این خصوص به اشتراک بگذارید.

46.    الگوی زندگی شما کیست؟

اگر بتوانید در زندگی خود یک نفر را به عنوان الگو قرار دهید که بتواند به شما روحیه بدهد و در مورد زندگی، کار و تجارت از وی الگوبرداری کنید، او کیست؟ این مسئله می تواند یکی از مهم ترین شیوه های تولید محتوا برای شما به شمار رود.

47.    هفته کاری خود را چطور برنامه ریزی می کنید؟

مخاطبان شما در مورد چگونگی انجام کارها در طول یک هفته کاری روی شما حساب باز می کنند و در واقع شما می توانید از این شیوه برای راهنمایی مخاطبین خود استفاده کنید. در واقع نوع انسان نیاز به برنامه ریزی در بازه زمانی هفتگی، روزانه و غیره دارد و در صورتی که بخواهید یک سری کارها را در طول هفته تنظیم کنید، می توانید لیست برنامه ریزی خود را به اشتراک بگذارید و پستی در این مورد بنویسید؟

48.    تولد وبلاگ خود را جشن بگیرید

وبلاگ شما مانند کودک شما می باشد و در مورد موضوعات مختلف می توانید از آن به عنوان راهی استفاده کنید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارید و تولید محتوا کنید. در واقع شما می توانید تولد این فرزند معنوی خود را جشن بگیرید و می توانید حتی برای مخاطبین خود هدایایی را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید.
باید سعی کنید که در زمینه تولید محتوا همواره در یک مسیر مشخص قدم نگذارید و شما می توانید با استفاده از این ایده ها، دیدگاه های مختلفی در خصوص تولید محتوا را در نظر بگیرید.

49.    زمانی که در حال مسافرت هستید چطور کار می کنید؟

بسیاری از افراد به صورت دورکاری در حال فعالیت هستند و می توانند با استفاده از روش های مختلفی نسبت به مسافرت اقدام نمایند. در واقع این مسئله می تواند به شما کمک کند تا مشاهده کنید که در هنگام مسافرت چطور می توانیم کار کنیم؟ در این خصوص می توانید نکاتی را بنویسید و در زمینه آن به تولید محتوا بپردازید.

چطور می توانیم تولید کننده حرفه ای محتوا باشیم؟

50.    در مورد چیزی تولید محتوا انتقادی کنید

شما می توانید در مورد موضوعی که شما را اذیت می کند، محتوای انتقادی بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید.

51.    چه وقایعی باعث می شود تا زندگی شما شکل دیگری به خود بگیرد؟

اگر می توانستید به تمامی اتفاقاتی که در زندگی شما روی داده است، کدام یک باعث شده است تا شکل زندگی شما دگرگون شود؟ در مورد آن بنویسید و تولید محتوا کنید.

52.    عاشق سفر هستید؟ تجربیات خود از سفر را به اشتراک بگذارید

در صورتی که زیاد به مسافرت می روید، می توانید برای الهام گرفتن در نوشتن محتوا از این مسئله بهره بگیرید و بهترین مکان های مسافرت، بهترین رستوران های هر شهر و غیره را به اشتراک بگذارید. در این صورت می توانید مخاطبین زیادی را به سایت خود جذب کنید.

53.    چه چیزی باعث ناامیدی شما می شود؟ در مورد آن تولید محتوا کنید

پست های جنجالی در وبلاگ شما می تواند در جذب مخاطب بسیار خوب عمل کند. نوشتن در مورد آن ها دشوار است و نیاز به تجربه بالایی دارد. با این حال در صورتی که احساس می کنید در زندگی خود از چیزی ترس دارید و یا چیزی شما را ناامید می کند می توانید در مورد آن به نوشتن بپردازید.

54.    سنت های زندگی شما چیست؟

در مورد سنت های زندگی خود بنویسید. این کار می تواند در مورد سنت های خانوادگی باشد و یا در مورد زندگی تجاری خود می توانید به بررسی سنت ها بپردازید.

از کدام ایده ها برای تولید محتوا استفاده کنیم؟

55.    به کدام توصیه ها علاقمند هستید؟ چه کسی به شما این توصیه ها را کرده است؟

در صورتی که شخصی در زمان خاصی از زندگی به شما توصیه ای کرده است که در زندگی شما تاثیر بسیاری داشته است، می توانید در مورد آن به تولید محتوا و نوشتن مقاله بپردازید.

56.    در تعطیلات بعدی به کجا قصد سفر دارید؟

در مورد مکان های مسافرت در تعطیلات بعدی می توانید به تولید محتوا بپردازید و رویا پردازی کنید. در صورتی که وبلاگ یا تجارت شما از یک تیم تشکیل شده باشد، شما می توانید به صورت گروهی به بررسی علایق بپردازید و در این خصوص تولید محتوا کنید. در این خصوص می توانید با کاربران خود نیز در ارتباط و تعامل باشید و از آن ها نظر بگیرید.

57.    اگر شما بتوانید با یک شخص خاص به محلی در این دنیا بروید، آن شخص کیست و آن مکان کجاست؟

شما می توانید از خلاقیت و تخیل خود برای پاسخ دادن به این سوال بپردازید و جواب سوال را به زندگی شخصی خود یا زندگی شغلی خود گره بزنید.

58.    اگر بتوانید سه نفر را به شام دعوت کنید، آن ها چه کسانی هستند؟

این رویکرد می تواند برای شما مفید واقع شود و می توانید آن را زندگی شغلی یا شخصی خود گره بزنید. در صورتی که شما بخواهید با سه نفر دیگر شام بخورید، چه کسانی را انتخاب می کنید؟ در این خصوص می توانید به نوشتن مقاله بپردازید.

59.    اگر می توانستید واقعه ای تاریخی را شاهد باشید، کدام یک را انتخاب می کنید؟

چه اتفاق تاریخی شما را به حیرت در می آورد؟ می توانید در مورد آن شروع به نوشتن کنید و احساسات خود را در مورد آن واقعه به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود تا مخاطبین به تعامل با شما و ابراز نظرات و احساسات خود اقدام کنند.

نوشتن پست برای وبلاگ

60.    به زندگی خود نگاهی گذرا داشته باشید

شما می توانید به مدت یک هفته عکس های روزانه خود را به اشتراک بگذارید و نگاهی به زندگی خود داشته باشید. در این خصوص می توانید کسب و کار و وبلاگ خود را نیز به مردم نشان دهید.

61.    چه چیزهایی در زندگی باید بهبود یابد؟

ما انسان ها می توانیم در خصوص مسائلی که در زندگی وجود دارد و می تواند بهبود پیدا کند صحبت کنیم. شما می توانید اساس این کار را بگذارید و در این خصوص تولید محتوا کنید.
62.    چگونه زندگی سالمی دارید؟
این مسئله که شما در طول روز چه کارهایی انجام می دهید تا بتوانید زندگی سالمی داشته باشید، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و شما می توانید بر این اساس نسبت به تولید محتوا بپردازید. در واقع شما می توانید در خصوص اهمیت بیدار شدن در ساعتی خاص بنویسید و یا در مورد شیوه صحیح پشت میز نشستن اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارید. تمامی این مسائل باعث می شود تا بتوانید موضوعاتی جذاب برای تولید محتوا داشته باشید.

63.    اگر به شما گفته شود که روز جمعه خواهید مرد و امروز دوشنبه باشد چه کارهایی انجام می دهید؟

این که بدانید در روزهای آخر زندگی خود چه کار خواهید کرد، یکی از مهم ترین مسائل در زندگی شما به شمار می رود. همواره جالب ترین مسئله آن است که شما مسائل زیادی را در مورد مردم و آن چیزی که از نظر آن ها مهم است بیان کنید و در این خصوص بنویسید. در صورتی که به آرزوهای خاصی رسیده اید و دوست دارید که آن ها را در زندگی خود استفاده کنید، این مسائل چه خواهند بود؟ چطور به دنبال عملی کردن رویاهای خود خواهید بود؟

64.    چه کسی در زندگی شما هست که بدون وی نمی توانید زندگی کنید؟ چرا؟

زمانی که این مسئله را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، می توانید تعاملی با زندگی شخصی خود و دیگران داشته باشید. در واقع این کار باعث می شود تا کاربران شما مشاهده کنند که شما به عنوان یک انسان هستید و نه یک وبلاگ.
ایده های تولید محتوا که توصیه های ارزشمندی را در خود جای می دهد
ارائه توصیه های ارزشمند از مهم ترین شیوه های تعامل با دیگران به شمار می رود و شما می توانید از این ایده ها استفاده کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

65.    اخیرا در کدام رویداد توصیه های ارزشمندی شده است؟

در صورتی که امکان دارد در مورد سخنرانی خود یک پست در وبلاگ بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود تا بتوانید تولید محتوا را به شیوه ای ارزشمند انجام دهید.
در واقع به جای این که گفتارتان را منتشر کنید، می توانید در مورد آن بنویسید. مطالبی که فکر می کنید برای دیگران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است را می توانید به این صورت به اشتراک بگذارید و در نهایت می توانید عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته باشید. این مقاله را می توانید به ایمیل مخاطبین خود ارسال کنید و این روش در ایجاد بانک اطلاعاتی ایمیل های دیگران نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

66.    با یک فرد تاثیرگذار مصاحبه کنید

اگر می خواهید مخاطبین خود را بیشتر کنید، می توانید مهمانانی تاثیرگذار را در وبلاگ خود دعوت کرده و این امر باعث می شود تا بتوانید عملکرد بسیار بهتری داشته باشید. در واقع این کار به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت تاثیرگذار تری را در زمینه تولید محتوا داشته باشید و محتوای ارزشمندی را تولید و به انتشار برسانید.

67.    به سوالات خوانندگان خود در قالب پست پاسخ دهید

آیا اخیرا شخصی از شما سوالی پرسیده است؟ شما می توانید جواب سوالات را به عنوان یک پست در وبلاگ خود به انتشار در بیاورید و در واقع این مسئله به خوانندگان شما امکان حل مشکلات خود را می دهد. در صورتی که اخیرا شخصی از شما سوالی نپرسیده است نیز می توانید به وب سایت Quora مراجعه کنید و سوالات خود را بپرسید. این کار باعث می شود تا ایده های جدیدی برای تولید محتوا داشته باشید.

68.    یک روز زندگی (عنوان شغلی شما) چطور سپری می شود؟

مخاطبین شما علاقمند هستند که بدانند شما در طول روز ساعت به ساعت زندگی خود را در حرفه شغلی چطور سپری می کنید. به اشتراک گذاری تصاویر برای این کار را فراموش نکنید. زندگی دیگران برای مخاطبین همواره می تواند سرگرم کننده باشد.

 

69.    بهترین کتاب هایی که شما می توانید توصیه کنید کدام اند؟

به کتاب هایی که خوانده اید فکر کنید و لیستی از کتاب هایی که بیشترین کمک را به شما کرده اند را تهیه کنید. در یک یادداشت می توانید کتاب های خود را به اشتراک بگذارید و می توانید لینک خرید آن ها را نیز قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطب خود را درگیر کنید و همین مسئله باعث علاقمندی بیشتر آن ها به وب سایت شما می شود.

70.    اگر شخصی بخواهد وارد حرفه شما شود، باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

ایده های خود را می توانید برای کاربران خود بنویسید که اگر شخصی می خواهد وارد حرفه شغلی شما شود، باید چه کارهایی را انجام دهد. برای مثال می توانید در مورد 11 مهارت مورد نیاز در شغل بازاریابی و تولید محتوا مقاله ای تدارک ببینید.

71.    ده فرمان شغلی شما چیست؟

به موارد ضروری که در شغل شما وجود دارد فکر کنید و دستوراتی در این خصوص تهیه کنید. شما می توانید مواردی که دیگران باید از آن ها پیروی کنند را بنویسید و با انجام این کار می توانید کارهای ضروری که در شغل شما اهمیت دارد را بیان کنید.

72.    5 کار مرگبار در حرفه شما چیست؟

کسانی که می خواهند وارد حرفه شما شوند نباید چه کارهایی را انجام دهند و هشدارهای شما در این خصوص چیست؟ این موارد را می توانید در 5 گام بنویسید و در نهایت شما می توانید عملکرد بسیار خوبی را در این خصوص داشته باشید.

73.    حقایق و دروغ های حرفه خود را بنویسید

شما می توانید دروغ ها و شایعاتی که در خصوص حرفه شما وجود دارد را مورد بحث قرار دهید و بر این اساس می توانید به تولید محتوا بپردازید. در واقع می توانید به این بپردازید که کدام شایعات درست هستند و کدام یک نادرست هستند. در واقع این روش می تواند به شما کمک کند تا یک پست با بازخورد بسیار بالا را به دست بیاورید و به دیگران در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهید.

74.    چگونه می توانیم کسب و کار یا شغل آزاد خود را شروع کنیم؟

مردم همواره به دنبال آن هستن که بدانند در مورد شروع یک شغل باید چه کارهایی را انجام دهند؟ در این خصوص می توانید به بیان حقایق بپردازید.
این سوالات را می توانید از خود بپرسید و در این خصوص ایده هایی را بیان کنید :

  •     چه قدم هایی برای راه اندازی یک شغل باید برداشته شود؟ (به ترتیب بنویسید)
  •    چه کارهایی به شما کمک می کند تا کار خود را شروع کنید؟
  •    چطور می توانید در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های بیشتری داشته باشید؟
  •   ایمیل مارکتینگ در کسب و کار شما چطور باید انجام شود؟

تمامی اصول شروع به کار را می توانید در نظر بگیرید و به سوالاتی که در این خصوص پرسیده می شود پاسخ دهید. تولید محتوا در این خصوص می تواند بسیار مفید باشد.

75.    افراد چه درسی را می توانند در مورد زندگی حرفه ای شما بیاموزند؟

آیا درس هایی در زندگی شما وجود دارد که افراد می توانند از آن ها یاد بگیرند؟ در واقع شما باید بدانید که شاید این مسئله کمی تعجب آور باشد ولی در تولید محتوا می تواند به شما کمک کند.

76.    سخت ترین قسمت شغل شما چیست؟

وقت آن رسیده است تا در خصوص سخت ترین قسمت شغلی خود بیان کنید و اطلاعاتی را در این خصوص ارائه دهید.
ایده هایی در مورد تولید محتوا مطالب مورد علاقه شخصی شما
یکی از مهم ترین دسته بندی های ایده تولید محتوا را می توان ارسال مطالب مورد علاقه دانست. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم.

77.    وبلاگ های مورد علاقه شما کدام اند؟

ایجاد پیوند برای وبلاگ نویسان و وب سایت ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و شما می توانید در یک پست لیستی از وبلاگ های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید. مردم دوست دارند که وبلاگ های جدید و عالی را پیدا کنند و زمانی که شما در این خصوص تولید محتوا داشته باشید، مخاطب به شما اعتماد بیشتری خواهد داشت و احتمال بازگشت مخاطب به وبلاگ شما بیشتر می شود.

78.    شخصیت داستانی مورد علاقه شما کیست و شما چه تصوری در مورد وی دارید؟

آیا تا به حال کتابی مطالعه کرده اید و یا به این مسئله فکر کرده اید که کدام شخص می تواند بهترین گزینه پیش روی شما برای تولید محتوا به شمار رود؟ در واقع شما می توانید در مورد وی صحبت کنید. می توانید شخص داستانی مورد نظر را به کار و تجارت خود ربط دهید و این کار می تواند به شما امکان شخصیت پردازی بیشتری را بدهد.

79.    در صورتی که کتاب مورد علاقه شما به فیلم تبدیل نشده است، چه کسی را برای این کار انتخاب می کنید؟

شخصیت بازیگر مورد علاقه خود را می توانید به شخصی داستانی کتاب مورد علاقه خود متصل کنید و در این خصوص به تولید محتوا سرگرم کننده بپردازید.

80.    اپلیکیشن های مورد استفاده شما کدام اند؟

یکی از مهم ترین شیوه های جذب مخاطب بیشتر را می توان معرفی اپلیکیشن های کاربردی در تلفن همراه یا رایانه دانست. در واقع این کار باعث می شود تا مخاطبین شما به بررسی وبلاگ شما بپردازند و در تولید محتوا این شیوه می تواند بسیار کاربردی باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.