مقالات آموزشی

چطور کاربران را با طراحی سایت مناسب حفظ کنیم؟

مفید بود؟

در این مقاله انواع مواردی که طراحی را جذاب می کنند مورد بررسی قرار می گیرند.

 

یک طراحی خوب کلید موفقیت در تمام تجارت ها است، زیرا سطح رضایت کاربران را بالا می برد و آن ها را جذب می کند. فیسبوک که در حال حاضر بیشترین کاربر فعال را در سطح دنیا دارد، می گوید که یکی از مهم ترین راه های نگه داری و حفظ کاربران، تمرکز بر روی طراحی کاربر دوستانه  است. تجربیات گوگل در مورد تعداد نجومی کاربرانش گویای این موضوع است که تمرکز آن ها نیز بر روی کاربر و راحتی او است.

کاملاً مشخص است که گوگل و فیسبوک کار خاصی را انجام می دهند که درست است و آن ها تبدیل به یکی از قدرتمند ترین های امروز کرده است. حال با توجه به کاربر مداری این دو سایت، شما چه تغییراتی را می توانید در طراحی وب سایت خود اعمال کنید؟

در وهله اول ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که طراحی کاربر دوستانه چیست و چطور به وجود می آید؟

پیمایش آسان

پیمایش باید تا آن جایی که امکان دارد آسان باشد. یک پارچه کردن تب ها، مسیر های لینک صفحات و متون لینک شده از خسته شدن کاربر در جست و جو برای اطلاعات مورد نظر جلوگیری می کند.

جا گذاری هوشمندانه

هر چه که در قسمت بالا و پایین صفحه نوشته می شود مهم است. قسمت های تصویری، مشخص کردن قسمتی از متن با نقطه گذاری و مهم ترین مطلب باید در قسمت بالای میانی قرار بگیرد تا کاربر به محض ورود به صفحه آن ها را ببیند.

هر مطلب توضیح مانندی را در قسمت پایین میانی قرار بدهید تا کاربران با اسکرول کردن رو به پایین از اطلاعات بیشتر و مفهومی برخوردار شوند.

دقت به فضا ها

امروزه افراد به جای خواندن آهسته متن، آن را مرور می کنند. وب سایت های شلوغ و بی سرو ته با حجم زیادی از اطلاعات بی مورد باعث گمراهی کاربران می شوند. می توانید با دقت به جای گذاری و فضای مناسب، محیط کاربری مناسبی برای بازدید کننده ها ایجاد کنید.  به هر گالری نقاشی و عکسی مراجعه کنید می بینید که تابلو ها را قاب به قاب و پشت هم آویزان نکرده اند.

همه ما می دانیم که فضای منفی دور قاب، آن را خاص می کند. بنا بر این، فضای منفی و یا فضای خالی دوست خوبی در طراحی برای شما است. این فضا، قسمت هایی است که با محتوا اشغال نشده است و با ترکیب آن با قسمت های اشغال شده، طراحی موثری را در انتها ارائه می دهد. فضاهای منفی می توانند در قسمت های مجزا ما بین متن، گرافیک و هر اطلاعات طولانی دیگری می تواند استفاده شود. به این صورت کاربر می تواند به چشم هایش استراحت بدهد. فضاهای منفی همچنین در طراحی لوگو و گرافیک بسیار تاثیر گذارند.

اکنون شما اصول اولیه طراحی سایت را برای آن که کاربر را جذب کنید، خواندید. اما چطور می توانید مطمئن شوید که طراحی شما کاربر را جذب کرده و نگه می دارد؟

  • با پر رنگ و هایلایت کردن متن و عکس ها، چشم افراد را به مطلب مورد نظر بکشید و توجهشان را جلب کنید.
  • اطلاعات مهم را تا آن جایی که می توانید خلاصه و مفید کرده و در یک قسمت مجزا قرار دهید.
  • برای جدا کردن متن ها از نقطه گذاری، سر فصل ها و عکس استفاده کنید.
  • اگر از متن های طولانی استفاده می کنید، سعی کنید فاصله بین خطوط را جوری در نظر بگیرید که کاربر اذیت نشود.

فراموش نکنید که شما هیچ گاه نمی توانید ذهن کاربران را بخوانید. بهتر است چندین روش مختلف را امتحان کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.